Mustafa Özer Gelişli 20 Eylül 2011 Paylaş 20 Eylül 2011 (düzenlendi) istemekle olmuyo demekki Ağustos 2011 de geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık %8 daralan otomobil pazarında ford aynı dönemdeki satışlarında %30 dan daha fazla bir satış düşüşü kaydetmiş... Peki bu nedemek? Eğer bizim bilmediğimiz geçici ve planlı bir açıklaması yoksa rakamlara göre pazarlama departmanının ciddi stres altında olması demek...yani 50 ye 30 araba bile satamıyorsanız işler karışık demektir Çağlar abi... sadece istemekle olsa 100 liraya 15 araba satacaklarından şüphem yok Ee neolacak peki? muhtemelen pazar daralmaya devam ederse 50 ye 30 araba satamayan ford 40 a 35 araba satmaya çalışıcak, mesela bayideki perakende listelere dokunmayıp filolara araç çakıcak... bayilerdede muhtemelen faizlerin yükseldiği şu günlerde müşterilere finansman kolaylığı sağlayarak bir açılım yapacak... günde bilmem kaç kuruşa ömür boyu taksit ödeyerek araç sahibi olmak artık hayal değil şeklinde Gerçi şu likit darlığında distrübütör onuda ne kadar yapabilir şirket yöneticileri bilir Pazar daralıyor mu ki? Ben geçenlerde bir önceki yıla göre satışların %52 artttığını okumuştum. Yanlış mıymış? Ayrıca pazar daralıyorsa neden bazı araçlarda sıra bekliyoruz? Fiyatlar sürekli yukarı doğru hareket halinde. Euro artsa da düşse de. ben bu işi anlamadım vallahi.. 20 Eylül 2011 tarihinde Mustafa tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Eylül 2011 Paylaş 20 Eylül 2011 binek / ticari / lüks binek olarak farklı rakamlar açıklanabiliyor. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 20 Eylül 2011 Paylaş 20 Eylül 2011 Satıcı 50 ye 30 araba satmak ister. Devlet 30 a 100 araba satılsın ister. 30 un üstüne 20 vergi alır çünkü. Halk 100 araba almak ister zira insan ihtiyaçları sonsuzdur(old school economy). O yüzden 50 ye 100 araba satılır. En k Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 21 Eylül 2011 Paylaş 21 Eylül 2011 Pazar daralıyor mu ki? Ben geçenlerde bir önceki yıla göre satışların %52 artttığını okumuştum. Yanlış mıymış? Ayrıca pazar daralıyorsa neden bazı araçlarda sıra bekliyoruz? Fiyatlar sürekli yukarı doğru hareket halinde. Euro artsa da düşse de. ben bu işi anlamadım vallahi.. Ağustos 2011 den bahsediyorum Mustafa bey, evet Ağustos 2011 de geçen yılın aynı dönemine göre pazar uzun zamandır ilk kez %8 civarında daraldı... ağustos ayında satışların geçen yılın ağustosuna göre yüzde 8 düşmesi demek satışların durduğu veya piyasanın battığı anlamına gelmiyor... Ancak duruma bakılırsa gidişat bir süre daha daralmanın devam edeceğine işaret ediyor... Elbette yaşamadan bilemeyiz... Bu daralmada Ford piyasa ortalamasından çok daha fazla bir düşüş kaydetmiş ki bence önemli bir detay... izleyip görecez... Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur 21 Eylül 2011 Paylaş 21 Eylül 2011 30a 50 araba satmayı mı istersin, 50ye 30 araba mı? Servis + yedek parçadan kazanmak istiyorsam 30a 50 araç satarım :lol2: Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada 21 Eylül 2011 Paylaş 21 Eylül 2011 Hiç birini satmam 30'unu farklı getirtirim hergün gömlek rengime göre birine binerim :lol2: Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 21 Eylül 2011 Paylaş 21 Eylül 2011 Hiç birini satmam 30'unu farklı getirtirim hergün gömlek rengime göre birine binerim :lol2: Bunun gibi; Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 5 Ekim 2011 Paylaş 5 Ekim 2011 Focus III e de gözlerimiz alışacak zamanla... Yorum bağlantısı
Serkan Toker 6 Ekim 2011 Paylaş 6 Ekim 2011 Ben dün akşam Emek 8. caddede ticari taksi gördüm.. Yorum bağlantısı
Ali Eren 6 Ekim 2011 Paylaş 6 Ekim 2011 Ben dün akşam Emek 8. caddede ticari taksi gördüm.. Ben de Mersin'de görmüştüm ticari taksi olarak. Çok şaşırmıştım. Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 6 Ekim 2011 Yazar Paylaş 6 Ekim 2011 Ağustos 2011 den bahsediyorum Mustafa bey, evet Ağustos 2011 de geçen yılın aynı dönemine göre pazar uzun zamandır ilk kez %8 civarında daraldı... ağustos ayında satışların geçen yılın ağustosuna göre yüzde 8 düşmesi demek satışların durduğu veya piyasanın battığı anlamına gelmiyor... Ancak duruma bakılırsa gidişat bir süre daha daralmanın devam edeceğine işaret ediyor... Elbette yaşamadan bilemeyiz... Bu daralmada Ford piyasa ortalamasından çok daha fazla bir düşüş kaydetmiş ki bence önemli bir detay... izleyip görecez... Size katılıyorum. ayrıca Opel'e bakın aynı segmentte iki araç sundu piyasaya. Hem 2005 te çıkan astra H ve yani kasa Astra. Yeni kasa Astra alamayan aynı motor hemde 6 ileri vergisi düşük diyerek vergi avantajı sunan astra klasik alıcısı çok. Ama ne hikmetse Ford bunu satış politikasına sokmadı. Sokar gibi oldu sadece. Her firmanın dünya kadar AR_GE uzmanı var. Vardır bir bildikleri elbet. Ama bu fiyatlarla FocusIII alıcı bulur bulmaya ama Focus 2,5 da olduğu gibi fiyatı indirmek zorunda kalacaklar. Yoksa filo satışları adı altında perakendeciler bu işten faydalanır. Yorum bağlantısı
Adem Cengiz 6 Ekim 2011 Paylaş 6 Ekim 2011 Ben bagajı hariç Focus III'ü beğendim, sürüş zevki aynen hatta daha iyi, kamber sertliği FOCUS III'te, ön tekerlerde en az %50 daha yüksek, bu da yol tutuşta bir adım daha ileri olması demek zaten. Motor da sessiz. Sync denilen teknoloji de devreye girmek üzere... Ama fiyat konusu doğru, pahalı, ama EURO 2,5 Lira, onu da dikkate alın, FOCUS 2,5 döneminde EURO hep 2 Lira bandında gezdi. Daha ucuza verirler mi FOCUS III'ü ? Verirler, ama pek çok donanımdan taviz vereceklerdir. Benim düşüncem baz fiyatın yıl başından itibaren yeni donanımlarla (COMFORT C, TREND X vs :-) gibi) aşağı çekileceğidir. Bu ara pahalı diyenlere, şuan DSG, 1,6 TDI OctaviaElegance araç 62.000 TL. Yorum bağlantısı
Kürşat Özcan 6 Ekim 2011 Paylaş 6 Ekim 2011 Yıl sonu geliyor filo yenilemeleri olur. O zaman Focus 3 ün kaderi belli olur. Şirket arabalarında Focus 2 büyük yer kaplıyordu. Yeni kur seviyesine alışmak zor. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 7 Ekim 2011 Paylaş 7 Ekim 2011 Ben bagajı hariç Focus III'ü beğendim, sürüş zevki aynen hatta daha iyi, kamber sertliği FOCUS III'te, ön tekerlerde en az %50 daha yüksek, bu da yol tutuşta bir adım daha ileri olması demek zaten.Motor da sessiz. Sync denilen teknoloji de devreye girmek üzere... Ama fiyat konusu doğru, pahalı, ama EURO 2,5 Lira, onu da dikkate alın, FOCUS 2,5 döneminde EURO hep 2 Lira bandında gezdi. Daha ucuza verirler mi FOCUS III'ü ? Verirler, ama pek çok donanımdan taviz vereceklerdir. Benim düşüncem baz fiyatın yıl başından itibaren yeni donanımlarla (COMFORT C, TREND X vs :-) gibi) aşağı çekileceğidir. Bu ara pahalı diyenlere, şuan DSG, 1,6 TDI OctaviaElegance araç 62.000 TL. arka camlar manuel esp siz 1,6 ti vct 105 ps FIII ler gelmiş. 2012 de comfort hariç tüm serilerde ESP standart. indirim yerine böyle bir olaya girdi otosan. Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 8 Ekim 2011 Paylaş 8 Ekim 2011 (düzenlendi) Geçen yılın aynı dönemine göre 2011 Eylül'dede pazardaki daralma sürüyor, kötüsü Ford'un binek pazarındaki Ağustos 2011'deki agresif daralması Eylül 2011 dede devam ediyor... Geçen yıl Eylül ayında 4328 binek araç satan Ford bu yıl aynı dönemde 3152 adet binek araç satmış gözüküyor... Genel tabloya göre son iki ay dikkate alındığında Ford piyasadaki genel daralmanında ötesinde pazarda pay kaybediyor. VW'de ise durum tam tersi, piyasadaki daralmaya rağmen VW son iki aydır binek satışlarında geçen yılki satışlarını adet bazında artırdığı gibi pazardaki payınıda ciddi artırmış gözüküyor... 8 Ekim 2011 tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 8 Ekim 2011 Paylaş 8 Ekim 2011 (düzenlendi) Geçen yılın aynı dönemine göre 2011 Eylül'dede pazardaki daralma sürüyor, kötüsü Ford'un binek pazarındaki Ağustos 2011'deki agresif daralması Eylül 2011 dede devam ediyor... Geçen yıl Eylül ayında 4328 binek araç satan Ford bu yıl aynı dönemde 3152 adet binek araç satmış gözüküyor... Genel tabloya göre son iki ay dikkate alındığında Ford piyasadaki genel daralmanında ötesinde pazarda pay kaybediyor. VW'de ise durum tam tersi, piyasadaki daralmaya rağmen VW son iki aydır binek satışlarında geçen yılki satışlarını adet bazında artırdığı gibi pazardaki payınıda ciddi artırmış gözüküyor... Premium deyip VW den pahalı araba satmaya kalkarsa öyle olur işte. Vw grup sırtına yüklenen ek vergiye rağmen fiyatları aşağı çekmeye başladı,ondandır ki satış rakamları yüksek. 8 Ekim 2011 tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 8 Ekim 2011 Paylaş 8 Ekim 2011 Premium deyip VW den pahalı araba satmaya kalkarsa öyle olur işte. Vw grup sırtına yüklenen ek vergiye rağmen fiyatları aşağı çekmeye başladı,ondandır ki satış rakamları yüksek. Aslında VW'nin fiyat çektiği felan yokta piyasadaki rakipleri VW ile aynı fiyatta olunca haliyle VW tercih ediliyor olsa gerek... Yoksa halen fiyatlar çok ciddi pahalı... Highline dizel+otomatik metalik renk bir Golf 66 binin üzerinde satılıyor... Çok para... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Ekim 2011 Paylaş 9 Ekim 2011 68bine manuel diesel focuslarda sıra var ama, premiyum.... Yorum bağlantısı
Engin Özarı 9 Ekim 2011 Paylaş 9 Ekim 2011 Bu işin içinde mutlaka ticari çıkarlar vardır. Yorum bağlantısı
Aşkın Barçın 9 Ekim 2011 Paylaş 9 Ekim 2011 ben, eşim ve çocuklarımızda F2,5 beyaz incimizi çok beğeniyor ve seviyoruz. yollarda gördüğümüz her F2,5 ğa bizimkinin kardeşi gözüyle bakıyoruz. iyiki F2,5 almışım... Aynen bende kardeşlerimizi yolda görünce seviniyoruz. ma Focus 3 ler daha sonra gelen kardeş gibi. Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 9 Ekim 2011 Yazar Paylaş 9 Ekim 2011 Aslında VW'nin fiyat çektiği felan yokta piyasadaki rakipleri VW ile aynı fiyatta olunca haliyle VW tercih ediliyor olsa gerek... Yoksa halen fiyatlar çok ciddi pahalı... Highline dizel+otomatik metalik renk bir Golf 66 binin üzerinde satılıyor... Çok para... VW birde DSG şanzumandan dolayı çok satıyor. Otomatik dizel arayan için Focus yok. Yorum bağlantısı
Gökhan Aybars Çağlarca 12 Ekim 2011 Paylaş 12 Ekim 2011 Focus 2,5 donanımı ve spor hatlarıyla efsane olucaktır . Zira hem HB hem Sedan olarak her türlü ihtiyaca hem bireysel kullanımda HB kasayla genç insanlara hem de aile kullanımında geniş bagajıyla HB ve sedanla ailelere uygun ideal araç . İşin sırrı burada yatıyor geniş bir kitleye hitap ederken çeşitli donanım paketleri ve modifiye olanaklarıyla kişiselleştirmeye de uygun araç yarattı Ford . Ve bunu yaparken elinde 1.6 dizel gibi hem vergi avantajı olan hem güçlü hem de az tüketen motor olması en büyük avantajı . Başarılı Süspansiyon + motor avantajı+uygun kullanım maliyetleri + spor dizayn ( yükselen trend bu ) olunca başarı geldi . Yorum bağlantısı
Cem Boneval 12 Ekim 2011 Paylaş 12 Ekim 2011 Focus 2,5 donanımı ve spor hatlarıyla efsane olucaktır . Zira hem HB hem Sedan olarak her türlü ihtiyaca hem bireysel kullanımda HB kasayla genç insanlara hem de aile kullanımında geniş bagajıyla HB ve sedanla ailelere uygun ideal araç . İşin sırrı burada yatıyor geniş bir kitleye hitap ederken çeşitli donanım paketleri ve modifiye olanaklarıyla kişiselleştirmeye de uygun araç yarattı Ford . Ve bunu yaparken elinde 1.6 dizel gibi hem vergi avantajı olan hem güçlü hem de az tüketen motor olması en büyük avantajı . Başarılı Süspansiyon + motor avantajı+uygun kullanım maliyetleri + spor dizayn ( yükselen trend bu ) olunca başarı geldi . Focus 2 veya 2.5 sahiplerini üzmek istemem ama hangi efsaneden bahsediyorsunuz? Focus oldukça sıradan, başarılı yol tutuşu ile göz dolduran bir araç işte. Öyle efsaneleştirelecek bir özelliği yok. Focus I deseniz anlarım, ilk üretildiği yıllarda "new edge" tasarımı ile ilgi çekmiş ve sıra dışılığın altını çizen bir karakter sergilemişti. Focus 3 de efsane falan olmayacak sadece çok daha olgunlaşmış, kullanımı zevkli ve konforlu bir araç olarak kitlelere hitap edecek. 2012 için 2 milyon adet pazarlanması düşünülen bir araçtan efsane falan olmaz. Ayrıca tecrübe ile sabittir, birkaç gün F3 kullanın ne F1, ne F2 ne de buçuklusuna dönmek istemeyeceksiniz, salt sürüş keyfi açısından, eşya taşıma konusuna girmiyorum. Özetle ikinci neslin üretiminin sonlanması isabetli bir karardır ve 3. nesil onu aratmayacaktır. Yorum bağlantısı
Recommended Posts