İçeriğe Yönlendir

Focus III - Xenon / Far / Adaptif Far / Sorunları / Montaj Hakkında


Fatih Gokluoglu

Recommended Posts

Metin Akbal
  Osman Furkan Sumer yazdı:
Opel grubuyla ilgili konusuyorum abi [emoji4]Yagmur konusunda kafamda soru isaretleri var hatta ben alismadigim icin mi isiklarin kirilgini hissediyorum artik bilmiyorum. Yine dediginiz gibi tecrubeyle alakali olabilir.. Bildigim kadariyla aynanin arkasinda hem yagmur hem de farin sensoru var. Cosmo donanimda iki kere selektor yapinca auto far aktiflesiyor. Karsidan gelen isigi algilayipta kisalari yakan teknolojinin kaynagi muhakkak aynada hocam [emoji23][emoji23]
Bizde farin hareketini saglayan sensorun aynada oldugu seklinde algiladik orda problem yok. Senin bahsettigin sensor aynada olma ihtimali yuksek ayrica bazi araclarda on tampon panjur vs de olma durumu da var.
  Servet Aydın yazdı:
Bulunduğu ortama  göre farın karakteri değişiyor olabilir 
Xenom farin isigi sabit abi. Farin karakteri baska ne sekilde degisebilir abi?
  Öner Kurukuz yazdı:
Benim aractaki far halojen far mi oluyor şimdi? 
Fari gormeden yorumlamak zor.
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
  Metin Akbal yazdı:

Bizde farin hareketini saglayan sensorun aynada oldugu seklinde algiladik orda problem yok. Senin bahsettigin sensor aynada olma ihtimali yuksek ayrica bazi araclarda on tampon panjur vs de olma durumu da var.Xenom farin isigi sabit abi. Farin karakteri baska ne sekilde degisebilir abi?Fari gormeden yorumlamak zor.

Genişlet  

Kesilme çizgisi değişiyor, yüksekliği vs. Opelin öyle bir farı vardı. Perde yerinde döner sistem var. 5 farklı ışık çizgisi oluşturuyor 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Tarım

benim superb de otomatik yapıyor ve düzgün geçti muayeneden :D Hayatımda ilk defa bi aracım farları sorunsuz geçti 😛

Ama VAG ile bağlanıp ayar yapılıyor onu da biliyorum. 

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
  Osman Furkan Sumer yazdı:

Opel grubundaki Afl farda da tarif ettiginiz sikintilar mevcut. Her kontak acip kapatmada bildigim kadariyla dikiz aynasi altindaki sensorler fari kalibre etmeye yardimci oluyor, yukari asagi sag sol olmak uzere.. Mercekli - xenon farin yagmurlu ve karli havalarda halojen far kadar etkili olmadigini dusunuyorum. Farlarinizin isik cizgisi, takip ettiginiz aracin stoplarini gecmeyecek sekilde ayarli olduguna sahit olabilirsiniz. Aydinlatmalarda ust limitin bu oldugunu soyleyebilirim.

Genişlet  

 

Söylediğiniz kısmen doğru. Kötü hava şartları (adverse weather) için ideal bir aydınlatma keşfedilmiş değil. Havadaki su zerreciklerinin ışığı yutması aydınlatma menzilini çok fazla düşürüyor. Yerdeki ıslaklık ise cisimlerin aydınlanmasını düşürüyor.  O nedenle ilerlerken en çok saçılan mavi ışık ziyan oluyor gidiyor. Yasal yönetmelikler izin verseydi , yani xenon gibi  3200 lümen halojen far kullanılsaydı xenondan çok çok daha etkili bir kötü hava aydınlatmasına sahip olabilecektik. Ama bu limit 1500 lümen ile sınırlı malesef.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
  Metin Akbal yazdı:
Canim karartmayla alakali vardir da ben farla olan baglantisini cozmeye calisiyorum default_smile.png
Dikiz aynasinin dışında sensör var Focus 2 de, otomatik yanan farlar için.yeni araçlarda kamera falan var, otomatik uzun far yada Matrix LED farlarda.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Alper Sakalli

Ben de kısa, uzun ve sislere led taktım. Kısalar far arızası verdi ve 2 kısa fara da 50w'lık alüminyum direnç bağladık sorun çözüldü bilginize. Dirençler ısınacağı için metal yüzeye vidalanması gerekir. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
  Alper Sakalli yazdı:

2 kısa fara da 50w'lık alüminyum direnç bağladık sorun çözüldü

Genişlet  

farın toplam çektiği akımı ölçtünüz mü? gem modüllü araçlarda o taş dirençler daha sonra türlü sıkıntı yaratabilir.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
  Çağlar Bayur yazdı:

farın toplam çektiği akımı ölçtünüz mü? gem modüllü araçlarda o taş dirençler daha sonra türlü sıkıntı yaratabilir.

Genişlet  

Doğru omaj ile birşey olmuyor ama onun hesabını yapan kim 

Yorum bağlantısı
Alper Sakalli
  Çağlar Bayur yazdı:

farın toplam çektiği akımı ölçtünüz mü? gem modüllü araçlarda o taş dirençler daha sonra türlü sıkıntı yaratabilir.

Genişlet  

Ölçmedik abi 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

https://urun.n11.com/ampul/h1-h3-h4-h7-h11-h13-9004-9005-9006-9012-canbus-ariza-isigi-dekode-P260645974

 

bunlar işe yarıyor ve canbus ile alakalı hataları önlüyor.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ayberk Erdinç06

2 gun once aracima h7 led xenon taktim kisalar icin. İlk basta 3 5 sefer ac kapa yaparak kendi kendine kisa far ampul hatasi diyip sondurmesi sorununu asiyordum stop edene kadar idare ediyordu derken bugun bi sefer yandiktan sonra da ara ara sonmeye basladi kisa far ampul hatasi yazip ki en son eve gecerken yolda once sol taraf hicbir sekilde yanmamaya basladi yani yanip 1 saniye sonra kapama bile yoktu ve 5dk sonra sagda dahil kisalarin elektrigi tamamen gitti yani yanip 1 saniye sonra kisa far ampul hatasi diyip sonmuyor hic elektrik vermiyor.

 

Bu durumu nasil cozerim? En azindan elektrik gelsinde halojenleri takayim veya araya 38w ledi 55w yapacak direnc falan attirayim diye dusunuyorum. Lutfen yol gosterin hevesim gursagimda kaldi. Son care 55w canbus almak galiba?

Yorum bağlantısı
Alper Sakalli

Gerekli ohm değerine sahip direnç bağlamanız lazım. Her far ampulüne ayrı ayrı. 

Yorum bağlantısı
Ayberk Erdinç06
  Servet Aydın yazdı:

Kendi orjinal ampülleri takın ledlerin yerine 

Genişlet  

Tamamdir hocam saolasin oyle yakilir heralde.

 

  Alper Sakalli yazdı:

Gerekli ohm değerine sahip direnç bağlamanız lazım. Her far ampulüne ayrı ayrı. 

Genişlet  

Hocam direnc isinip sorun yaratir mi acaba? Bu yaziyi elektrikciye okutsam anlar mi?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Kendi ampülü takılınca sistem kendine gelir. Sonrasında kullanılan led ampülün harcadığı watt hesaplanacak. Ona göre uygun değerde paralel direnç bağlanacak. Yaklaşık olarak 3.9 ohm 50 watt ampül başına kafi geliyor. Dirençler ciddi ısı yayar. Mutlaka araç karoser üzerinde uygun yere sabitlenmesi gerekir. 

Yorum bağlantısı
Alper Sakalli
  Ayberk Erdinç06 yazdı:

Tamamdir hocam saolasin oyle yakilir heralde.

 

Hocam direnc isinip sorun yaratir mi acaba? Bu yaziyi elektrikciye okutsam anlar mi?

Genişlet  

Direnç, fazla gelen elektriği ısı yoluyla harcayacak bu yüzden farın arkasında şase destek sacı var oraya vidalattım ben. 

Ayrıca piyasada satılan hazır canbus'lar da var bilginiz olsun. 

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ayberk Erdinç06

Cins olarak p21w onu biliyorum ama daha evvel bi abimizin focus 2sinin ön sinyalini degisirken tirnaklar oturmamisti farklisini almistik. Focus 3de de durum boyle mi diye merak ettim. Linkteki urunde tirnaklar karsilikli ama focus 2 icin kullandigimiz ampulun capraz mi desem yuksek alcak mi desem boyle tam simetrik degildi tirnaklari. Simdi ben bu linktekinden mi alayim yoksa o degisik tirnaklidan mi alayim?

 

https://s.click.aliexpress.com/e/bKNxUaal

 

 

Yorum bağlantısı
Ayberk Erdinç06
  Ayberk Erdinç06 yazdı:

Cins olarak p21w onu biliyorum ama daha evvel bi abimizin focus 2sinin ön sinyalini degisirken tirnaklar oturmamisti farklisini almistik. Focus 3de de durum boyle mi diye merak ettim. Linkteki urunde tirnaklar karsilikli ama focus 2 icin kullandigimiz ampulun capraz mi desem yuksek alcak mi desem boyle tam simetrik degildi tirnaklari. Simdi ben bu linktekinden mi alayim yoksa o degisik tirnaklidan mi alayim?

 

https://s.click.aliexpress.com/e/bKNxUaal

 

 

Genişlet  

Caprazmis arkadaslar bilginiz olsun. Konu silinmezse iyi olur bulur merak eden. 

 

Focus mk3 ön sinyal ampulleri çapraz tırnaklı.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...