İçeriğe Yönlendir

Otomatik şanzıman Vites Geçiş Problemi (407)


Furkan Avcı

Recommended Posts

Fatih Keskin

Geçmiş olsun kardeşim herşey olacağına varır.Dün baban ve seninle çok ilgilenemedim bi dahaki sefere inşaallah.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

revizyona gircekse bence 1 yıl o şekil sürmenin manası yok. sonuçta sorunlu şanzımanda o şekil sürünce daha fazla aşınma vs olacak. siz de bir yıl sinir harbi yaşayacaksınız.

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
(düzenlendi)
Geçmiş olsun kardeşim herşey olacağına varır.Dün baban ve seninle çok ilgilenemedim bi dahaki sefere inşaallah.

Abi ne demek, seninle tanışmak çok güzeldi, asıl sen o kadar geldin, ben arabaya dalıp seninle ilgilenemedim.

Daha geniş bir zamanda belki de bir klüb toplantısında rahat rahat görüşürüz.

Çağlar abiyi de görmek yine nasip olmadı.

Babam ile ozon terapisine gittik karşıya geri geldiğimizde saat akşam 9 du.

revizyona gircekse bence 1 yıl o şekil sürmenin manası yok. sonuçta sorunlu şanzımanda o şekil sürünce daha fazla aşınma vs olacak. siz de bir yıl sinir harbi yaşayacaksınız.

Tamamen duygusal sebeplerden ötürü :lol2:

Bu yılki bütçemi lastiklere ayırdım.

Üstelik beni sinir eden şey problemin belli olmamasıydı, şu anda problemin neden ve ne zaman olacağını bildiğim için sıkıntı yok.

tarihinde Furkan Avc? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Furkan Avcı

Bugün şehir içinde acelem olduğu için biraz sıkıştırmak zorunda kaldım aracı, motor sıcaklığı 97 derece (motor 70-80 derece civarındayken hiç bu problemi yapmıyor) civarında idi ki;

daha önce 2 den 3 geçerken yaşadığım problem 4 ten 5 e geçerkende kendini belli etti.

Sanırım yaz bitmeden şanzımancıya uğramak farz olacak.

İstanbul'da özellikle peugeot otomatik şanzımanlardan anlayan bir usta arayışına gireceğim bildiğiniz bir yer varsa veya bulabilirsek çok iyi olur.

Yönlendirmelerinizi bekliyorum.

Not: Bizim araçtaki şanzımanın kodu AL-6 ve 6 ileri tiptronik.

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Geçmiş olsun Furkan.

Teşekkür ederim hocam, aldığımdan beri var çok sıkıntılı değil ama yavaş yavaş tüm şanzımana yayılıyor gibime geldi :)

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Düzeltme şanzımanın kodu AL6 değil AM6 olacak

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Furkan Avcı

Dün vitesteki kanser biraz daha ilerledi. Araba ne yaptıysa 3. vitese geçemedi. (geçti boşa çıktı tekrar geçti tekrar boşa çıktı). Tiptroniğe alıp elle geçirdim sıkıntı çıkmadı.

Sabah vites resmen dağılsında elimde kalsın diye abandıkça abandım, soğukken yapmadı birşey, şanzıman ısınınca su koyu veriyor.

Sanırım Ekim'i beklemeyecek şerefsiz :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

Sat kurtul, Furkan. İci güzel olmasa da MK4 Mondeo yakışır inşallah

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
At şunu çöpe. :)
Sat kurtul, Furkan. İci güzel olmasa da MK4 Mondeo yakışır inşallah

Ayhan abi,Huseyin hocam arabama alistim, en az Allah nasip ederse 4-5 sene daha binmeyi planliyorum sanziman haric hic problemi yok cok sukur.

Zaten satacak olsamda yaptirmadan satmam :) Mk4 mondeo hep aklimda ama maddi durumlari zorlamayacagim bir kac sene.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

O zaman şanzuman at çöpe. :)

Şaka bir yana bir an önce yaptır iyice canını sıkmasın.

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
O zaman şanzuman at çöpe. :)

Şaka bir yana bir an önce yaptır iyice canını sıkmasın.

Sanzimanin ici direk cop zaten, ekimi bekliyecegim 2500 tl anca denklerim :)

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

Sanzimanin ici direk cop zaten, ekimi bekliyecegim 2500 tl anca denklerim :)

Ankara Simge peugeot ta serdar usta var. Benim şimdiye kadar gördüğüm ender sağlam ve bilgili ustalardandır. Benim önceki aracımı da ona gösteriyordum bu aracımıda ona götürüyorum. isterseniz telefonunu vereyim benim adımı söyleyin yapılabilecek şeyi söyler size

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Furkan Avcı

Aptal ve sadece somurmeyi bilen yetkili servisin bulamadigi ariza koduna ustam ulasti:

Simdi geri problemi cozecek hamleyi bulmak kaliyor, belki sanzimanin acilmasina gerek kalmayabilir , umarim....

407_sanziman_hata1.jpg

407_sanziman_hata_detay.jpg

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

:s arızayıı değil de sanki test cihazı ile beiyn arası bağlantı hatası var ?

Aynı bağlantı üzerinden başka işlemleride yaptık, son olarak birde şanzımanı tarayalım dedi.

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

:s arızayıı değil de sanki test cihazı ile beiyn arası bağlantı hatası var ?

Evet abi sanırım dediğin gibi bende bir an sevindim, olay mekanik olmayabilir diye :(

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Furkan Avcı

Son görüşmelerle artık karar verdim, problem %90 hidrolik beyinden kaynaklanıyormuş (kronik problem: aynı şanzımana sahip volvo ve range rover larda da aynı problemden görülüyormuş)

Sonuç olarak garantili olarak aracın hidrolik beyni ve yağı değişecek. Eğer problem düzelmez ise o zaman beyin iade alınıp revizyon işine girilecek. Bana maliyeti de 2.650 TL olacak.

Son olarak yazıyla anlamatadığım durumun videosunu çektim, buyrun:

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

M3 moduna alınca araç kalkışı kaçıncı vitesle yapıyor?

şanzıman içinde vites geçişisi sağlayan zımıbrıtı hidrolik yağın yer değişimi ile vites değiştirtiren valflerdi galiba. sıkıntı o işte. 2 den 3 geçerken 3 yerine boşa alıyor başta.

Sanzimanin icinde degisilebilir solenoidler var. Bunlar vites gecislerini sagliyorlar. Emin olmamakla birlikte burada sorunu ayarlayabilirsiniz. Solenoidler cok pahalidir.

MTK en başta demiş zaten

ben en başta sanıyordum ki debraj kaçırması gibi az bi devir yükseltiyor araç bu bildiğin vitese geçemiyor

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

M3 moduna alınca araç kalkışı kaçıncı vitesle yapıyor?

şanzıman içinde vites geçişisi sağlayan zımıbrıtı hidrolik yağın yer değişimi ile vites değiştirtiren valflerdi galiba. sıkıntı o işte. 2 den 3 geçerken 3 yerine boşa alıyor başta.

MTK en başta demiş zaten

ben en başta sanıyordum ki debraj kaçırması gibi az bi devir yükseltiyor araç bu bildiğin vitese geçemiyor

ilk başlarda debriyaj kaçırması gibiydi, şimdilerde ısındıktan sonra bu şekilde oluyor, ben ayağımı gazdan çektim videoda (vuruntu sert olmasın diye) sonunda 3. vitese geçiyor ama 1-2 sn gecikmeli.

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

M3 moduna alınca araç kalkışı kaçıncı vitesle yapıyor?

Soruyu kaçırmışım kusura bakma.

M3 moduna alınca 3. viteste kalkmaya çalışıyor ama ben gaza tapa gaz yüklendiğim için, ekranda M2 yazmasa da devir göstergesinden de göreceğin gibi 2. vitese (veya başka bir iş daha yapıyor olabilir 2.vitese atmak yerine) alıyor. sonra devri bulunca 3'e geri geçiyor ve bu arada en ufak bir problem dahi yok.

Not:

- Araç dururken M3 alıp kalkmışsam bir sonraki duruşumda M6 dan bile düşse M3 te kalıyor. Bende kafam kulağım rahat vuruntusuz ve problemsiz devam ediyorum.

- artık aynı problem biraz daha az kaçırmayla 4 den 5 e geçişte de var.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...