İçeriğe Yönlendir

Ka - Hakkında Herşey


Bekir Polat

Recommended Posts

Sani Gerşon

Yağ için 5-30'a geri dönün vakit varken. Osman usta konusunda yorumlarımızı iletmiştik zaten. Hala gitmenizi öneriyoruz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Gurur Aytekin

Devir yükselmesi hız sensöründendir diye düşünüyorum. Bendede olmuştu bir kaç kere soketi söküp taktığımda düzeldi sonra hiç düzelmemeye başladı bir süre hız sensörü sökülü kullanmıştım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ergin Özgür
27 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Yağ için 5-30'a geri dönün vakit varken. Osman usta konusunda yorumlarımızı iletmiştik zaten. Hala gitmenizi öneriyoruz.


En son Osman Usta' da yaptık gerekenleri, de bu sefer vakitsizlikten 2 ay öteledim bakımı artık aptırmam gerekiyordu :(
 

21 dakika önce, Gurur Aytekin yazdı:

Devir yükselmesi hız sensöründendir diye düşünüyorum. Bendede olmuştu bir kaç kere soketi söküp taktığımda düzeldi sonra hiç düzelmemeye başladı bir süre hız sensörü sökülü kullanmıştım.


Hız sensörünün yerini tarif edebilir misiniz?

Yorum bağlantısı
Barış Özarslan
3 saat önce, Ergin Özgür yazdı:

Selamlar,

Vakitsizlikten dolayı bir türlü karşı tarafa geçip Osman Ustaya götüremedim benimkini (2000 model Lpg yok), sonunda kayışdağında evime komşu bir ustaya yağ değişimi ve rutin bakımı için emanet etmek zorunda kaldım. Hata ettiğimi şimdi yaşadığım sorunlardan anlıyorum;

 

Şöyle ki;
* Boş viteste araç çalışır durumdayken gaza basmadığım halde kendi kendine gaz sesi yükselip yükselip azalıyor, sanırım rölanti ile ilgili bir şey?! Motor hem stop edecek gibi oluyor akabinde devir yükseliyor.. (daha önce hiç yapmadığı şey)
* Düz yolda trafikte birinci viteste dur kalklarda stop etmeler çoğaldı. 

* Mesela ikinci vitesten üçe alacağım zaman debriyaja bastığımda bir anda devir yükseliyor ve motor bağırıyor. Yolda giderken debriyaja bastığımda motorun bağırması neye işarettir?

* Motor yağını altını çizerek uyarmama rağmen 10 40 koymuş, eski araçlarda öyle olması gerekiyor doğrusu buydu dedi, ve netice bu..

Yorumlarınızı alabilir miyim, şu an ne yapmamı önerirsiniz?

 

 

ambulans sireni gibi demi na ni na ni :) tabiri böyle oldu  artıp azlıyor Boğazı temizleyin , rolanti valfi , gaz kelebek konum sensörünü ,hız sensörünü hepsini aynı anda değiştirdiğimde bu saydıklarınızın tamamı bende de vardı bir daha olmadı.. Hangisi,hangisinin olmasını engelledi  bilemiyorum. birde hepsini orijinal aldım yan sanayi idi temizlemek ile  uğraşmadım.(10-40 yağı sorunsuz kullandım sıkıntı olmadı)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gurur Aytekin

Forumda hız sensörünün yeri ile ilgili bir başlık vardı ordan bakın isterseniz daha ayrıntılı görmüş olursunuz👍

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ergin Özgür
14 saat önce, Gurur Aytekin yazdı:

Forumda hız sensörünün yeri ile ilgili bir başlık vardı ordan bakın isterseniz daha ayrıntılı görmüş olursunuz👍


Evet buldum teşekkürler.

On 23.05.2018 at 14:23, Barış Özarslan yazdı:

 

ambulans sireni gibi demi na ni na ni :) tabiri böyle oldu  artıp azlıyor Boğazı temizleyin , rolanti valfi , gaz kelebek konum sensörünü ,hız sensörünü hepsini aynı anda değiştirdiğimde bu saydıklarınızın tamamı bende de vardı bir daha olmadı.. Hangisi,hangisinin olmasını engelledi  bilemiyorum. birde hepsini orijinal aldım yan sanayi idi temizlemek ile  uğraşmadım.(10-40 yağı sorunsuz kullandım sıkıntı olmadı)


Tek tek denemekte yarar var, teşekkürler :)

Yorum bağlantısı
Gurur Aytekin
On 24.05.2018 at 15:32, Ergin Özgür yazdı:


Evet buldum teşekkürler.


Tek tek denemekte yarar var, teşekkürler :)

 

Hocam son durum ney

Yorum bağlantısı
Özgür Ecevitci

Öncelikle merhaba,

1998 Ford Ka 1.3 44kW 60hp araç sahibiyim.Araçta fazla yakıt yakma,motorun verimsiz ve rölantisi yüksek çalışma problemleri mevcut.Tuncay Usta dahil aracı 3 ustaya gösterdim ve üçü de sorunun emme manifoldunda olduğunu,rölanti düzensizliği,yakıtı fazla yakmasının sebebinin,duruma göre yeterince devir alamamasının bu sebepten kaynaklandığını söylediler. Aracımın emme manifoldunun değişmesi gerekiyor,araçta takılı olan parçanın kodu 96-BF9424-CD ve bulduğum iki parça da 96-BF9424-CC ,bunlardan birisini almayı düşünüyorum fakat görsel olarak çok anlamıyorum yakın tanıdığım usta ise yok ve görselde göstermek için rahatsız etmeyi istemem, sizlerden ricam iki parça arasından birini tavsiye edebilir misiniz?

https://www.proxyparts.com/car-parts-stock/information/part-number/96bf9424/part/intake-manifold/partid/6370318/

https://shop.euroimpex.lt/en/dalis/153067/intake-manifold-(inlet-manifold)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ürün kodunun sonundaki iki harf, ürünün revizyonunu gösterir. Yani CD ile CC arasında parça olarak fark olmamakla beraber ürün iyileştirmesi olduğunu söyler. CD olan daha iyidir demektir yani.

Bahsettiğiniz sorunların emme manifoldundan olduğunu ilk kez duyuyorum. 3 usta da aynısını demişse, vardır bildikleri.

Yorum bağlantısı
Musa Değerli

Aracınız MAF kullanıyorsa cd veya cc uyar bence.

Fiesta bile aynı manifoldu kullaniyor sonuçta seri nolar farketmez bence

Yorum bağlantısı
Özgür Ecevitci

Forumdaki sorunlarımla ilişkili her şeyi okudum ve kontrol ettim,temizledim birçok parçayı ama değişmedi hiçbir şey ustalara anlattığımda ve baktıklarında manifold kaynaklı dediler direk ben de hiç beklemiyordum.

Çok teşekkür ederim yardımınız için.

Yorum bağlantısı
Gurur Aytekin
(düzenlendi)

Hocam maf sensörünün soketini söküp motorda değişme varmı bi dinlermisin ? Sesde rolantide değişme yoksa mafda sıkıntı vardır. Ses değişiyorsa maf çalışıyor demektir zaten.Bende manifold diye gitmiştim maf sensörü çıkmıştı üstelik hata kodu vermiyordu. 

Aynı sorunlardan gitmiştim

tarihinde Gurur Aytekin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Özgür Ecevitci

Merhaba Hocam,söktüğüm zaman araç direk stop ediyor.

Yorum bağlantısı
Gurur Aytekin

Maf sağlam demek ki. Geçmiş olsun tekrardan.

Yorum bağlantısı
Özgür Ecevitci

Teşekkürler,bakalım Litvanya'dan siparişi verdim değişim sonrası durumları yazarım.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Gurur Aytekin
On 07.06.2018 at 17:40, Özgür Ecevitci yazdı:

Teşekkürler,bakalım Litvanya'dan siparişi verdim değişim sonrası durumları yazarım.

Hocam son durum nedir ?

Yorum bağlantısı
Ergin Özgür
On 31.05.2018 at 23:13, Gurur Aytekin yazdı:

 

Hocam son durum ney


Osman Usta ya uğrayıp rolanti valfini temizlettim fakat bir değişiklik olmadı, yenisini taktırmam gerekecek. 250 liralarda sanırım bu parça. bu gün yarın yenisiyle değiştiricem mecburen:(

Yorum bağlantısı
Gurur Aytekin

Eskişehir kirazcıoğluna bi bakın escort rolanti valfiyle uyumluydu benim araçtaki rolanti valfi escort rolanti valfiydi. Kodları uyumluydu ben 145tl gibi bi rakama almıştım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğukan Çoktay

2000 den sonraki modellerde rolanti valfi farklı.en pahalı olanıda 2000 model üstü rolanti valfi,96-99 model arası rolanti valfi daha ucuz.sizinki bu olabilir parça no:

  XS6U 9F715 AA ford toptancıda 216 tl
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gurur Aytekin

Kodu inanın hatırlamıyorum hocam :( Sadece dediğim gibi benim Ka’da escort rolanti valfi takılıydı.

Yorum bağlantısı
Doğukan Çoktay

haklısın Gurur hocam escort ile ka nın aynı olmalı rolanti valfi

Bir saat önce, Gurur Aytekin yazdı:

Kodu inanın hatırlamıyorum hocam :( Sadece dediğim gibi benim Ka’da escort rolanti valfi takılıydı.

 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Tuğberk Gezer

merhabalar tekrardan. çok kötü bir KA almıştım 6 ay önce sattım. korkuyor olmama rağmen yine KA alacağım galiba.Türkiye'deki en kötü KA'yı ben almışım galiba.arabanın herşeyi bozuktu ve expertize sokmuştum.muhtemelen tanıdıklardı..  ama bu sefer iyi bir KA almak istiyorum. expertize soksam yeterli olur mu ? sağlam expertiz ama tabi. otorapor gibi. eğer başka güvenilir varsa söyleyin lütfen. motoru şanzımanı çok önemli. mesela motoru %80 çıktı .bu iyi midir ? o yüzdelere güvenelim mi bilen biri açıklayabilir mi lütfen.. şimdiden teşekkürler. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...