Halil Dündar2 7 Ocak 2016 Paylaş 7 Ocak 2016 kalorifer sadece 4. seviyede çalışıyorsa rezistansın değişmesi gerekmeyebilir. sorun düğmedeki bağlantılarda olabilir. başıma gelmişti.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Ocak 2016 Paylaş 7 Ocak 2016 bu durumda fazla km yapmayın usta da rakam da bulunmuş acilen yaptırın Yorum bağlantısı
Volkan Ugandor 10 Ocak 2016 Paylaş 10 Ocak 2016 Herkese Merhaba, Araç harekete geçince sanki yağsız kalmış dişli gibi bir ses gelmeye başladı, aracın altında sürekli bir yağ akıntısı var rengi siyah fakat yağ eksiltme gibi bir durum yok nereden geldiği konusunda hiçbir fikrim yok sanayide de çok sallamadılar bu durumu şanzıman yağımı dediğimde kırmızı olur o dediler daha önce başına gelen yada fikri olan var mı? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 11 Ocak 2016 Paylaş 11 Ocak 2016 Herkese Merhaba, Araç harekete geçince sanki yağsız kalmış dişli gibi bir ses gelmeye başladı, aracın altında sürekli bir yağ akıntısı var rengi siyah fakat yağ eksiltme gibi bir durum yok nereden geldiği konusunda hiçbir fikrim yok sanayide de çok sallamadılar bu durumu şanzıman yağımı dediğimde kırmızı olur o dediler daha önce başına gelen yada fikri olan var mı? Hayra alamet değil. Sanayide "sallayacak" bir usta olan NoName'e gitmenizi öneririm. Yorum bağlantısı
Batuhan Çolak 20 Ocak 2016 Paylaş 20 Ocak 2016 (düzenlendi) Merhaba arkadaşlar ben Ankara'dan Batuhan. İki gün önce 1997 model bir Ford KA ile aranıza katılmış bulunmaktayım kendisi ilk aracım fakat sorunlarım var. Kafama takılanlar; 1. Aracım gün gece çalışmadı sanki akü bitmiş gibiydi. Yokuş aşağı salınca ancak marş aldı bu soğuktan mıdır? yoksa akü mü bitmiştir? Ne olur ne olmaz diye akümü değiştirmeli miyim? Detay vermek gerekirse; Aracımın teybi, aküsü, merkezi kilidi, farları sorunsuz çalışıyor fakar kontağı çevirdiğimde gösterge ışıkları zayıflaşıyor ve marş motorunu sanki hiç çevirmiyor hiç ses çıkmıyor. 2. Aracımdaki teyp çok kötü bir şekilde monte edilmiş teyp bağlantısının hatalı olması aküyü bitirir mi? 3. 2. madde de bahsettiğim gibi gerek teybin montaj şekli gerek kullanışlılığı hiç hoşuma gitmiyor değiştirmek istiyorum. Daha önce bu araca Double Din uygulayan var mı? yuvaya tam oturuyor mu? Birde orjinal teybin bir avantajı var mıdır? Eski, kasetli de olsa orjinal bir teyp takmam mı daha artı olur benim için yoksa daha işlevsel günümüz teknolojisine uygun single din bir teyp mi? 4. Aracımın kapı içlerini komple değiştirmek istiyorum görsel zevk için. Bunun için Ankara'da ve ya online alışveriş için bir yer önerebilir misiniz? Şimdilik aklıma takılanlar bunlar. İlerleyen zamanlarda sizin çok başınızı şişirecek gibi görünüyorum ama İyi forumlar. Teşekkür ederim şimdiden cevaplarınız için... 20 Ocak 2016 tarihinde Batuhan Çolak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Ocak 2016 Paylaş 20 Ocak 2016 1- Akü sorunudur... 2- Teyp açık kalmıyorsa aküyü bitirmez.. Diğer maddeler benim alanım değil.. Güle güle kullanın.. Yorum bağlantısı
Volkan Ugandor 21 Ocak 2016 Paylaş 21 Ocak 2016 Böyle bir site buldum ingilizcem çok iyi olmadığı için detaylı bakamadım.. http://workshop-manuals.com/ford/ http://workshop-manuals.com/ford/ka_1997_09.1996/mechanical_repairs/1_general_information/100_service_information/100-00_general_information/description_and_operation/about_this_manual Yorum bağlantısı
Gurur Aytekin 4 Şubat 2016 Paylaş 4 Şubat 2016 Öncelikle herkese iyi akşamlar dilerim , Bir iki yerde Ka'lara takılan lpgnin aracın motoruna zarar verdiği yazıyordu. Bununla ilgili yorumlarınızı alabilirmiyim ? Doğrumu yoksa yanlış bilgimi ? Teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Gurur Aytekin 10 Şubat 2016 Paylaş 10 Şubat 2016 Herkese iyi akşamlar. Aracım 98 Ka. debriyaj çok üstte kavrıyor. Ka lar üstten kavramalı mı yoksa bir şeyler ters mi gidiyor ? Yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler iyi akşamlar Yorum bağlantısı
Doğuş Yılmaz 11 Şubat 2016 Paylaş 11 Şubat 2016 Yukarıda kavradığı söylenir ilk başlarda bana da garip gelmişti bi gariplik olduğunu düşündüm ama yokmuş 1 Yorum bağlantısı
Doğuş Yılmaz 11 Şubat 2016 Paylaş 11 Şubat 2016 Arkadaşlar merhaba,şimdi araçta uzun zmandır olmayan bir sarsıntı başladı,bujiler yeni değişti,geçtiğimiz yaz. Baya bir km yaptım ondan sonra herhangi bir sıkıntı yaşamadım,ama şimdi araç kronik arıza olan ara gaz vermelere başladı,boştayken gaz verme vs. Şimdi bu sarsıntı ve gaz vermenin yani rolanti valfinin sarsıntıyla bir bağlantısı var mıdır? Ya da başka bir sıkıntıdan dolayı mı sarsıntı yapıyor olabilir,en son olarak devirdaim su pompasını değiştirdiler sonra bu arızalar ortaya çıktı,yanlış bir şey mi yapıldı acaba diye düşünmeden edemedim. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 12 Şubat 2016 Paylaş 12 Şubat 2016 Arkadaşlar merhaba,şimdi araçta uzun zmandır olmayan bir sarsıntı başladı,bujiler yeni değişti,geçtiğimiz yaz. Baya bir km yaptım ondan sonra herhangi bir sıkıntı yaşamadım,ama şimdi araç kronik arıza olan ara gaz vermelere başladı,boştayken gaz verme vs. Şimdi bu sarsıntı ve gaz vermenin yani rolanti valfinin sarsıntıyla bir bağlantısı var mıdır? Ya da başka bir sıkıntıdan dolayı mı sarsıntı yapıyor olabilir,en son olarak devirdaim su pompasını değiştirdiler sonra bu arızalar ortaya çıktı,yanlış bir şey mi yapıldı acaba diye düşünmeden edemedim. Sarsıntı için ateşleme kontrol edilmeli. Buji kabloları ne alemde? Araç çalışırken buji kablolarını çekin bakalım. Hepsini birer birer çekin. Aracın tepkisinin değişmesi lazım. Tepki değişmezse çektiğiniz kablo arızalıdır. Yorum bağlantısı
Gurur Aytekin 13 Şubat 2016 Paylaş 13 Şubat 2016 Herkese iyi günler. Direksiyonu tam sağa yada tam sola çevirdiğimde araç titremeye başlıyor ve "gırrrrrrrrr" tarzında bir ses geliyor bunun sebebi ney olabilir ? Yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Şubat 2016 Paylaş 13 Şubat 2016 tam sapğa ve sola yaslamayın . pompa basınç üretiyor ancak absacak yeri kalmıyor. Arkadaşlar merhaba,şimdi araçta uzun zmandır olmayan bir sarsıntı başladı,bujiler yeni değişti,geçtiğimiz yaz. Baya bir km yaptım ondan sonra herhangi bir sıkıntı yaşamadım,ama şimdi araç kronik arıza olan ara gaz vermelere başladı,boştayken gaz verme vs. Şimdi bu sarsıntı ve gaz vermenin yani rolanti valfinin sarsıntıyla bir bağlantısı var mıdır? Ya da başka bir sıkıntıdan dolayı mı sarsıntı yapıyor olabilir,en son olarak devirdaim su pompasını değiştirdiler sonra bu arızalar ortaya çıktı,yanlış bir şey mi yapıldı acaba diye düşünmeden edemedim. rölanti valfi açık kalırsa ilave hava emip ara geaz gibi gaz verbilir? Yorum bağlantısı
Gurur Aytekin 13 Şubat 2016 Paylaş 13 Şubat 2016 Çağlar bey teşekkür ederim yorumunuz için Yorum bağlantısı
Vezir ipek 14 Şubat 2016 Paylaş 14 Şubat 2016 Aracimda cızırtı gibi bi ses var gaza basarken çıkıyor sizce ne sesi bu. Yorum bağlantısı
Doğuş Yılmaz 14 Şubat 2016 Paylaş 14 Şubat 2016 Aracın titremesi yakıttanmış arkadaşlar. Bu zamana kadar hep opetten aldım yakıtı. Eskişehir'e gitmiştim orada da opeti tercih ettim (Sivrihisar cad. Üzerinde) ki aracı gösterdiğim ustaya bujilerin yeni olduğunu bu zamana kadar sıkıntı çıkamadığını söyleyince yakıt aldığım yeri sordu ve opetten (Eskişehir için) almamamı tavsiye etti. Sonuç olarak farklı bir yerden aldığım yakıt sıkıntı çıkartmadı titreme kesildi araçta. Ara gaz verme durumu da şu an için yok diyebilirim. Son olarak göstergeden tıkır tıkır ses geliyordu baya bi düşündüm sonra farkına vardım ki sayaç takılmış sıfırlayınca kendine geldi bilginiz olsun Çok uzun uzadıya yazdım ama umarım birisine cevap olur:) Yorum bağlantısı
Gurur Aytekin 14 Şubat 2016 Paylaş 14 Şubat 2016 Doğuş bey bende eskişehirdeyim yakıtı nereden almamı önerirsiniz o zaman Yorum bağlantısı
Doğuş Yılmaz 15 Şubat 2016 Paylaş 15 Şubat 2016 Doğuş bey bende eskişehirdeyim yakıtı nereden almamı önerirsiniz o zaman Muttalip Cad. BP istasyonundan aldık en son hocam. Yani usta opetlerin çok fazla denetime girmediğini ama diğerlerinin daha düzenli olduğunu söyledi tavsiye üzerine oradan aldık,silkeleme vs kesildi hepsi:) Yorum bağlantısı
Gurur Aytekin 16 Şubat 2016 Paylaş 16 Şubat 2016 Herkese iyi geceler. Ben Eskişehirde üniversite okuyan 1995 doğumlu küçük bir üyenizim. 3 yılda ailemin bana gönderdiği harçlıktan para biriktire biriktire ilk arabamı,rüyalarımı süsleyen 98 ford ka nın sahibi oldum. Arabamı çok seviyorum. İlk arabam olduğu içinde üzerine çok düşüyorum , düşmeye çalışıyorum. Ancak birden fazla problem yaşamaktayım : 1-Aracım debriyaja bastığımda stop ediyor. 2-Benzinli olmasına rağmen motor hacmine,ağırlığına göre çok hantal. 3-Araç çok zor hızlanmıyor. 4. 5. vitesde pedala sonuna kadar basıyorum zor hızlanıyor. 4-Çekişi kötü durumda. 5-Aracı ilk çalıştırdığımda benzin kokusu geliyor. 6-Araç yığılıyor. 7-Bujilerin ve sibop ayarının yanlış olduğunu varsayaraksak. Bunlar sorunların başlıcaları. Ufak tefek başka şeyleride mevcut. Herşeye rağmen aracımı çok seviyorum ancak bu sorunlar yüzünden geceleri gözüme gram uyku girmiyor. Zamanla hepsinin hallolacağını umuyorum. Bu yazdığım 7 sorun en kötü ihtimalle bana kaça mal olur bana yardımcı olursanız çok sevinirim. Herkese tekrardan iyi geceler dilerim. Yorum bağlantısı
Gurur Aytekin 16 Şubat 2016 Paylaş 16 Şubat 2016 Sibop yazmışım özür dilerim subap olcaktı. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 16 Şubat 2016 Paylaş 16 Şubat 2016 Herkese iyi geceler. Ben Eskişehirde üniversite okuyan 1995 doğumlu küçük bir üyenizim. 3 yılda ailemin bana gönderdiği harçlıktan para biriktire biriktire ilk arabamı,rüyalarımı süsleyen 98 ford ka nın sahibi oldum. Arabamı çok seviyorum. İlk arabam olduğu içinde üzerine çok düşüyorum , düşmeye çalışıyorum. Ancak birden fazla problem yaşamaktayım : 1-Aracım debriyaja bastığımda stop ediyor. 2-Benzinli olmasına rağmen motor hacmine,ağırlığına göre çok hantal. 3-Araç çok zor hızlanmıyor. 4. 5. vitesde pedala sonuna kadar basıyorum zor hızlanıyor. 4-Çekişi kötü durumda. 5-Aracı ilk çalıştırdığımda benzin kokusu geliyor. 6-Araç yığılıyor. 7-Bujilerin ve sibop ayarının yanlış olduğunu varsayaraksak. Bunlar sorunların başlıcaları. Ufak tefek başka şeyleride mevcut. Herşeye rağmen aracımı çok seviyorum ancak bu sorunlar yüzünden geceleri gözüme gram uyku girmiyor. Zamanla hepsinin hallolacağını umuyorum. Bu yazdığım 7 sorun en kötü ihtimalle bana kaça mal olur bana yardımcı olursanız çok sevinirim. Herkese tekrardan iyi geceler dilerim. Gurur bey merhaba, Öncelikle aracınız hayırlı olsun. Küçük büyük üyemiz yok, hepimiz biriz 1- Rölanti valfi ve hız sensörü kontrol edilecek. Valf temizlenecek, sensörü çalışmıyorsa yenisi temin edilecek. Valf 200TL, Sensör ise 300TL civarında olmalıydı. 2- Ateşleme sisteminiz kontrol edilecek. Debriyajınız ne durumda? Bujileriniz KA uyumlu mudur? Buji kodları forumda mevcuttur. En son ne zaman bakım yapıldı araca? 3- 2. soru ile aynı kapıya çıkıyor. 4- 2. soru ile aynı kapıya çıkıyor. 5- Araç çiğ yakıt yakıyor muhtemelen. Yine ateşleme sistemine çıkıyor kapı. Ayrıca subap ayarları da kontrol edilmeli. 6- 2. soru ile aynı kapıya çıkıyor. Aracınız güzel bir bakım sonrası sorunsuzca çalışacaktır. Yorum bağlantısı
Gurur Aytekin 16 Şubat 2016 Paylaş 16 Şubat 2016 Sani bey öncelikle yorumlarınız için teşekkür ederim. Aracın 10.000 bakımı 1.000 kilometre önce yapılmış. Aracı Ankara da dolandırıcıya benzeyen bir galericiden aldım . Araca 5 ay önce bakım yapıldığını bujilerinde bu sırada motocraft dan temin edip taktırdığını söyledi işin açığı pek inanasım gelmedi. Debriyaj baskı balata iyi durumda. Yorum bağlantısı
Gurur Aytekin 16 Şubat 2016 Paylaş 16 Şubat 2016 Sani bey kusura bakmazsanız bir soru daha sormak istiyorum. Bujilerin uyumlu olup olmadığını nasıl anlayabilirim ? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 16 Şubat 2016 Paylaş 16 Şubat 2016 Sani bey kusura bakmazsanız bir soru daha sormak istiyorum. Bujilerin uyumlu olup olmadığını nasıl anlayabilirim ? Sizin anlamanız mümkün değil, KA'dan anlayan bir usta bakmalı. Ayrıca aracınız büyük ihtimalle inanılmaz bakımsız. Bunlarla ilgilenmenizi öneririm. Yorum bağlantısı
Recommended Posts