İçeriğe Yönlendir

Ka - Hakkında Herşey


Bekir Polat

Recommended Posts

Selçuk Bakış

Valla başında duramadım aracın. Osman usta da geldiğimde çıkmıştı. Acelem vardı biraz. Sensörlere bi bakarım dedi,arabayı alınca kendine gelmişti :) 100 lira masraf çıktı. Zaten daha işleri var arabanın tekrar detaylı bilgi alırım kendisinden. Vitesler biraz zor geçiyor onu söylemeyi unuttum. Birde direksiyonu tam çevirince sonuna kadar biraz daha zorlarsam inceden bir sürtme hırıltılı sesi geliyor ama titreme yok. Onu da atladım söylemedim. Nedendir ki?

Direksiyona bu kötülüğü yapmayın, tam tur mecbur kalmadıkça çevirmeyin, direksiyon motoru zorlanırsa daha çabuk bozulur. Ses motordan geliyordur.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Valla başında duramadım aracın. Osman usta da geldiğimde çıkmıştı. Acelem vardı biraz. Sensörlere bi bakarım dedi,arabayı alınca kendine gelmişti :) 100 lira masraf çıktı. Zaten daha işleri var arabanın tekrar detaylı bilgi alırım kendisinden. Vitesler biraz zor geçiyor onu söylemeyi unuttum. Birde direksiyonu tam çevirince sonuna kadar biraz daha zorlarsam inceden bir sürtme hırıltılı sesi geliyor ama titreme yok. Onu da atladım söylemedim. Nedendir ki?

Şanzıman yağı değişmeli muhtemelen.

Hırıltı pompadan geliyor olabilir. Dinlemek lazım. Ancak zaten son haddinde zorlamayın mümkünse, pompa çok zorlanıyor.

Yorum bağlantısı
Doğuş Yılmaz

Teşekkür ederim, bir dahaki sefere baktırayım. Zaten anormal bir ses değil, dediğiniz gibi zorlayınca çıkan bir ses,dikkat etmek lâzım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğuş Yılmaz

Direksiyona bu kötülüğü yapmayın, tam tur mecbur kalmadıkça çevirmeyin, direksiyon motoru zorlanırsa daha çabuk bozulur. Ses motordan geliyordur.

Dediğiniz gibi çok yüklenmemek lazım :)

Yorum bağlantısı
Doğuş Yılmaz
(düzenlendi)

iyi akşamlar arkadaşlar, sormak istediğim kafama takılan ufak bir şey var. Şimdi araç daha önce stop ediyordu, osman usta baktıktan sonra biraz daha düzeldi rolanti ama,stop etme ara ara devam ediyor, yalnız şöyle durum; yokuş aşağı inerken araba vitesteyken debriyaj+fren yapınca bazen stop ediyor. Ama biraz devirli inersem atıyorum 2. Viteste biraz daha kompresöre yüklenerek o zaman sıkıntı yok. Yada ışıklarda duracaksam iyice yavaşlayıp boşa alırsam yine sıkıntı yok,ama durmaya yakın dediğim gibi debriyaja basınca boşa almazsam araç stop ediyor. Acaba sürüş tekniği mi sıkıntı, diğer araçlarda da aynı şey oluyor mudur. Yani araç iyice yavaşlayınca hafif bayılır gibi olur ya vites küçültür yada boşa alırız. O arada ufak bi sıkıntı var sanki. Yoksa dediğim gibi hafif devirli inip,durmaya yakın boşa alınca, boşta stop olmuyor kesinlikle. Umarım anlatabilmişimdir derdimi:)

not: bir de arabanın altında sarkan bir soket var bi yerden çıkmış ama çözemedim alamıyorum da. Ama araba gidişinde bi sıkıntı yok:)

tarihinde Doğuş Yılmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

iyi akşamlar arkadaşlar, sormak istediğim kafama takılan ufak bir şey var. Şimdi araç daha önce stop ediyordu, osman usta baktıktan sonra biraz daha düzeldi rolanti ama,stop etme ara ara devam ediyor, yalnız şöyle durum; yokuş aşağı inerken araba vitesteyken debriyaj+fren yapınca bazen stop ediyor. Ama biraz devirli inersem atıyorum 2. Viteste biraz daha kompresöre yüklenerek o zaman sıkıntı yok. Yada ışıklarda duracaksam iyice yavaşlayıp boşa alırsam yine sıkıntı yok,ama durmaya yakın dediğim gibi debriyaja basınca boşa almazsam araç stop ediyor. Acaba sürüş tekniği mi sıkıntı, diğer araçlarda da aynı şey oluyor mudur. Yani araç iyice yavaşlayınca hafif bayılır gibi olur ya vites küçültür yada boşa alırız. O arada ufak bi sıkıntı var sanki. Yoksa dediğim gibi hafif devirli inip,durmaya yakın boşa alınca, boşta stop olmuyor kesinlikle. Umarım anlatabilmişimdir derdimi:)

not: bir de arabanın altında sarkan bir soket var bi yerden çıkmış ama çözemedim alamıyorum da. Ama araba gidişinde bi sıkıntı yok:)

O sarkan soket hız sensörü muhtemelen. Bu yüzden stop ediyor araç.

Yorum bağlantısı
Doğuş Yılmaz

Yani benim de aklıma ilk o geldi. Daha önceden boşta değildi o çünkü. Muhtemelen temizliğini yaptı usta diye düşünüyorum, sonradan nasıl çıktı onu da bilmiyorum neyse yakın zamanda osman ustaya tekrardan gideceğim zaten. Bu arada arabanın yakıt olayı çok uygun geldi bana. Şöyle kaba hesap olarak söyleyecek olursam. Bolu-İstanbul arası 250km gibi bir mesafeyi çeyrek depoyla geldim. Depo 150tl tuttu. Hız 90-100 km arasındaydı. Yalnız araç 100km hızdan sonra sanki bir vites daha istiyor 5.vitesteyken.

Yorum bağlantısı
Tuğberk Gezer

herkese merhabalar..2000 model ford ka sahibiyim.debriyaja basınca gaz veriyo araba neden böyle..? bir sorum daha olcak.arabamla markete girmiştim döndüğümde tık tık edip çalışmıyordu araba.15-20 denemeden sonra eve götürdüm arabayı.sonra hiç çalışmadı.2 gün sonra vurdurdum arabayı bu sefer çalıştı.aküdenmiş sanırsam.eski tip aküymüş.sizce marş motorundanmıdır yoksa gerçekten aküdenmidir.? çok teşekkürler

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

herkese merhabalar..2000 model ford ka sahibiyim.debriyaja basınca gaz veriyo araba neden böyle..? bir sorum daha olcak.arabamla markete girmiştim döndüğümde tık tık edip çalışmıyordu araba.15-20 denemeden sonra eve götürdüm arabayı.sonra hiç çalışmadı.2 gün sonra vurdurdum arabayı bu sefer çalıştı.aküdenmiş sanırsam.eski tip aküymüş.sizce marş motorundanmıdır yoksa gerçekten aküdenmidir.? çok teşekkürler

Tık tık edip çalışmıyorsa muhtemelen marş motorundan.

Debriyaja basınca gaz vermesi için rölanti valfiniz ve hız sensörünüz kontrol edilmeli.

Yorum bağlantısı
Tuğberk Gezer

Tık tık edip çalışmıyorsa muhtemelen marş motorundan.

Debriyaja basınca gaz vermesi için rölanti valfiniz ve hız sensörünüz kontrol edilmeli.

teşekkür ediyorum baktırıcam yarın ikisine. ama götürdüm ve bana aküden dediler.su koydu aküye suyu eksilmiş dedi.ama değişmesi lazım akünün dedi.şimdi tek seferde çalışıyor

Yorum bağlantısı
Süleyman Çil

herkese merhabalar..2000 model ford ka sahibiyim.debriyaja basınca gaz veriyo araba neden böyle..? bir sorum daha olcak.arabamla markete girmiştim döndüğümde tık tık edip çalışmıyordu araba.15-20 denemeden sonra eve götürdüm arabayı.sonra hiç çalışmadı.2 gün sonra vurdurdum arabayı bu sefer çalıştı.aküdenmiş sanırsam.eski tip aküymüş.sizce marş motorundanmıdır yoksa gerçekten aküdenmidir.? çok teşekkürler

aracın debriyajı basınca gaz kesmemesinin sebeplerinden bir tanesi gaz kelebeğinin üstünde sensör var onu kontrol edin bende aynı sorunu yaşadım
Yorum bağlantısı
Tuğberk Gezer

aracın debriyajı basınca gaz kesmemesinin sebeplerinden bir tanesi gaz kelebeğinin üstünde sensör var onu kontrol edin bende aynı sorunu yaşadım

peki yarın gösteririm teşeşkkürler.. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Faruk Şeyhun

Merhaba;

El frenim tutmamaya başladı, Sanayide ''sağ arka balatanın cırcır dişleri gitmiş, balata da orjinal değil, ya balata değişecek ya da frenciler uydurur birşeyler'' dendi. (1,5 yıl önce ilk aldığımda balataları değiştirmiştim, takılanlar orjinal değildir muhtemelen) Frenci diş açamadı, spiralle düzleyip yeni diş denedi olmadı, velhasılı cırcırın ucuna kaynakla ek yapıp kaynağa diş açtı, yanlış anlamadıysam. 2-3 yıl gider dedi. Lakin bu kaynağın parçalanabileceğini dolayısıyla muhtemelen de seyir halindeyken fren sıkıntısı yaşayabileceğimi öğrendim. Komple balataları mı değiştirsem, cırcırı mı karar veremedim.

http://www.yedekparcaford.com/?urun-9494-ka-arka-fren-balatasi-2000-2001-orjinal

Bu ürün (arka fren balatası), sağ ve solu kapsamakta anladığım kadarıyla. Bir de bunların içinde cırcır var mı, ayrıca cırcır almak gerekir mi, tereddüt ettim. (Ürün motorcraft marka orjinalmiş, 75 TL)

Bu da cırcır, sağ+sol= 106,50 TL

http://www.yedekparcaford.com/?urun-2512-ka-fren-ayar-circiri-sol-arka-1999-2001--ithal

Yorum bağlantısı
Doğuş Yılmaz

Kardeş komple değiştir uğraşma kaynaktır şimdilik idare eder vs. Çok maliyetli görünmüyor için rahat olsun

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Merhaba;

El frenim tutmamaya başladı, Sanayide ''sağ arka balatanın cırcır dişleri gitmiş, balata da orjinal değil, ya balata değişecek ya da frenciler uydurur birşeyler'' dendi. (1,5 yıl önce ilk aldığımda balataları değiştirmiştim, takılanlar orjinal değildir muhtemelen) Frenci diş açamadı, spiralle düzleyip yeni diş denedi olmadı, velhasılı cırcırın ucuna kaynakla ek yapıp kaynağa diş açtı, yanlış anlamadıysam. 2-3 yıl gider dedi. Lakin bu kaynağın parçalanabileceğini dolayısıyla muhtemelen de seyir halindeyken fren sıkıntısı yaşayabileceğimi öğrendim. Komple balataları mı değiştirsem, cırcırı mı karar veremedim.

http://www.yedekparcaford.com/?urun-9494-ka-arka-fren-balatasi-2000-2001-orjinal

Bu ürün (arka fren balatası), sağ ve solu kapsamakta anladığım kadarıyla. Bir de bunların içinde cırcır var mı, ayrıca cırcır almak gerekir mi, tereddüt ettim. (Ürün motorcraft marka orjinalmiş, 75 TL)

Bu da cırcır, sağ+sol= 106,50 TL

http://www.yedekparcaford.com/?urun-2512-ka-fren-ayar-circiri-sol-arka-1999-2001--ithal

Fren şakaya gelmez. Orjinalden şaşmayın. Değişmesi gereken her şeyi değiştirin.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Musa Değerli

Selamlar,öncelikle harika bir forum bilgi edinme açısından.Okuya okuya bitiremedim.Bir Ka bakıyorum inşallah kararı verdim almaya.Bu arada forumu istihbarat amaçlı da kullanıyorum :) Baktığım araçlardan 3 ünün geçmişi hakkında bayağı bilgilendim.''Yaa ufak tefek şeyleri oldu'' denen aracın neler yaşadığını öğrenmiş oldum.Sağolun varolun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğuş Yılmaz

Selam arkadaşlar bugün yaptırdığım genel bakımlardan bahsedeyim. Aracım 98 model. Baya silkeleme yapıyordu bujiler bitmiş üzerinden motocraft bujiler çıktı orjinalleriyle değişti. Yağ değişimi oldu 5.30,hava filtresi,yağ filtresi değişti. Toplamda 230 lira tuttu. Aracın çekişi baya farketti nefes aldı resmen:) daha önce stop etme sıkıntısı vardı Osman Usta'ya götürmüştüm açıkçası hayal kırıklığına uğradım daha sonrasında. Stop etme sorununu hallettim dedi sadece soketin çıkartılmış olduğunu gördüm ki zaten bağlantı kablolarında hasar varmış bu işleme 100tl ödemiştim. Bunu da kendim söküp başka yerden sipariş verip kendim taktım. Öğrendim ki aracın başında beklemek şartmış :)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Selam arkadaşlar bugün yaptırdığım genel bakımlardan bahsedeyim. Aracım 98 model. Baya silkeleme yapıyordu bujiler bitmiş üzerinden motocraft bujiler çıktı orjinalleriyle değişti. Yağ değişimi oldu 5.30,hava filtresi,yağ filtresi değişti. Toplamda 230 lira tuttu. Aracın çekişi baya farketti nefes aldı resmen:) daha önce stop etme sıkıntısı vardı Osman Usta'ya götürmüştüm açıkçası hayal kırıklığına uğradım daha sonrasında. Stop etme sorununu hallettim dedi sadece soketin çıkartılmış olduğunu gördüm ki zaten bağlantı kablolarında hasar varmış bu işleme 100tl ödemiştim. Bunu da kendim söküp başka yerden sipariş verip kendim taktım. Öğrendim ki aracın başında beklemek şartmış :)

Osman usta'ya mutlaka tekrardan götürün demiştim. Tekrar gitmediniz galiba?

Motocraft bujiler de orjinal markasıdır Ford'un. Tırnak aralığına dikkat edildi, değil mi?

Yorum bağlantısı
Doğuş Yılmaz

Tırnak aralığına dikkat edildi Sani Bey valla araba kendine geldi. Osman Usta'ya tekrar gidemedim ama gitsem de artık bi şey değişmez. Tamamen gözüm kapalı gidip güvendim forumdan dolayı, hiç sormadım bile halloldu stop etme işi deyince ne işlem yaptığını. Ama sonradan soketin çıkarıldığını ve stop etmenin devam ettiğini görünce hoş olmadı açıkçası.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Tırnak aralığına dikkat edildi Sani Bey valla araba kendine geldi. Osman Usta'ya tekrar gidemedim ama gitsem de artık bi şey değişmez. Tamamen gözüm kapalı gidip güvendim forumdan dolayı, hiç sormadım bile halloldu stop etme işi deyince ne işlem yaptığını. Ama sonradan soketin çıkarıldığını ve stop etmenin devam ettiğini görünce hoş olmadı açıkçası.

İşte bu yüzden tekrar gidecektiniz. Osman usta da bir insan sonuçta. Hata yapabilir. Sormanız lazımdı hatanın sebebini.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Özgür Şahin

Herkese selamlar. Benim sorunum araç lpg de iken 3. Viteste tekleme yapıyo. Klima da açık olunca araba resmen gitmemek için direniyor. Benzinde tekleme yapmıyo ama klima açıkken de çekişten düşüyo

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Herkese selamlar. Benim sorunum araç lpg de iken 3. Viteste tekleme yapıyo. Klima da açık olunca araba resmen gitmemek için direniyor. Benzinde tekleme yapmıyo ama klima açıkken de çekişten düşüyo

Klima açıkken çekişten düşüyorsa Carbon Clean yapılacak. Tabi bujilerin orjinal olduğunu varsayıyorum.,LPG içinde kalibrasyon kontrol edilecek. Benzinde yapmıyor lpg'de yapıyorsa, lpg sisteminde sorun olduğu aşikar.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Musa Değerli

Ka mızı aldık çok şükür.Kullanması güzel araç,fakat farkettim ki ben ayrı araba ayrı yerde geziyoruz :) Lastik basınçlarını 28 yapınca düzeldi gibi ama yine var biraz.Normade böylemidir bu araba yoksa amortisör filan bir sıkıntısımı var

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ka mızı aldık çok şükür.Kullanması güzel araç,fakat farkettim ki ben ayrı araba ayrı yerde geziyoruz :) Lastik basınçlarını 28 yapınca düzeldi gibi ama yine var biraz.Normade böylemidir bu araba yoksa amortisör filan bir sıkıntısımı var

Lastik basınçları kitapçıkta yazmalıydı. Mevcut değilse sizde forumda mutlaka yazmıştım, arama ile bulabilirsiniz.

Kaç model araç? Amortisörler biraz serttir ancak 100bin km ömürleri var genelde. Değiştirirseniz çok iyi olacaktır.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...