Kadir Özdemir 10 Haziran 2013 Paylaş 10 Haziran 2013 Sani bey dün markette alışveriş yaparken ustamla rastlaştık ayak üstü sorunlarımdan bahsettim :-) klima tahliye borusu tıkanmıştır dedi gel temizleyelim dedi yağ meselesini de getir yağ eksilmişmi bakalım dedi kaçak varsa tespit edip halledelim dedi e tabi memur olduğum için ayın 15 inden sonra aracı götürüp baktırcam o güne kadar motor ve bisikletimle idare edeceğim :-) gelişmeleri paylaşırım herkese selamlar Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Mutlu 11 Haziran 2013 Paylaş 11 Haziran 2013 Merhaba Sayın tecrübeli Ford KA kullanıcıları, Ben daha önce de bahsettiğim gibi aracımı yeni aldım. Kullanıyorum ve çok memnunum. Ancak aracın motor suyu çok çabuk tükeniyor. Sürekli kontrol etmek durumundayım. Satın aldığım arkadaş da suyunu sürekli kontrol et demişti. KA'ların temel bir sorunu mudur? yok sa ben acemi olduğumdan aracın vites geçişlerini bazen kaçırıyorum, motoru yorduğumu düşünüyorum, bu acemilik sebebiylemidir? Depoda herhangi bir delik, patlama gözlemlemedim. Motor suyunun hızla tükenmesinin sebebi ne olabilir? Değerli yardımlarınızı rica ederim. Teşekkürler. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 11 Haziran 2013 Paylaş 11 Haziran 2013 Merhaba Sayın tecrübeli Ford KA kullanıcıları, Ben daha önce de bahsettiğim gibi aracımı yeni aldım. Kullanıyorum ve çok memnunum. Ancak aracın motor suyu çok çabuk tükeniyor. Sürekli kontrol etmek durumundayım. Satın aldığım arkadaş da suyunu sürekli kontrol et demişti. KA'ların temel bir sorunu mudur? yok sa ben acemi olduğumdan aracın vites geçişlerini bazen kaçırıyorum, motoru yorduğumu düşünüyorum, bu acemilik sebebiylemidir? Depoda herhangi bir delik, patlama gözlemlemedim. Motor suyunun hızla tükenmesinin sebebi ne olabilir? Değerli yardımlarınızı rica ederim. Teşekkürler. Nereden su eksiltiyor, bu belirlenebildi mi? Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Mutlu 11 Haziran 2013 Paylaş 11 Haziran 2013 Sani Bey, Ben teknikten anlamadığım için netleştiremedim. Henüz yeni fark ettim, su neden azalır bilmiyorum? Su deposunu tam olarak kontrol ettim, akıtan herhangi bir yer yok. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 11 Haziran 2013 Paylaş 11 Haziran 2013 Sani Bey, Ben teknikten anlamadığım için netleştiremedim. Henüz yeni fark ettim, su neden azalır bilmiyorum? Su deposunu tam olarak kontrol ettim, akıtan herhangi bir yer yok. Çok riskli bir durum. Bence usta birine gösterin. Devirdaimden, emme manifoldundan su kaçırabilir. İstanbul'daysanız Osman usta KA'ların piridir. Göstermenizi önemle öneririm. Yorum bağlantısı
Burçin DEVECİ 11 Haziran 2013 Paylaş 11 Haziran 2013 Contanız zede görmüş te olabilir silindir kapak contası zede gören durumlarda araç su eksiltme yapabilir. Yağ ile su birbirine karışmaz. Su deposunun kapağını açıp aracı biraz çalıştırın az şekilde gaz da verin suyu fokurdatmaya başlıyorsa taşırıyor şişiriyorsa Silindir kapak contanız zede görmüştür. Önüne erken erken geçilip 40-50 liraya conta alınıp değiştirilmelidir. Merhaba Sayın tecrübeli Ford KA kullanıcıları, Ben daha önce de bahsettiğim gibi aracımı yeni aldım. Kullanıyorum ve çok memnunum. Ancak aracın motor suyu çok çabuk tükeniyor. Sürekli kontrol etmek durumundayım. Satın aldığım arkadaş da suyunu sürekli kontrol et demişti. KA'ların temel bir sorunu mudur? yok sa ben acemi olduğumdan aracın vites geçişlerini bazen kaçırıyorum, motoru yorduğumu düşünüyorum, bu acemilik sebebiylemidir? Depoda herhangi bir delik, patlama gözlemlemedim. Motor suyunun hızla tükenmesinin sebebi ne olabilir? Değerli yardımlarınızı rica ederim. Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Emre Ünal 12 Haziran 2013 Paylaş 12 Haziran 2013 Bekir bey hayırlı olsun. Eski bir KA kullanıcısı olarak; Hız sensörü ve rölanti valfini kontrol ettirin. Valf önce temizlenir, ömrünü doldurmuşsa değiştirilir. Sensör 50tl, valf 120tl civarındadır. Kendiniz dahi valf'i değiştirebilirsiniz. Tüm ateşleme sisteminin bakımını yaptırın. Ben şehir içi 550km yol yapıyordum, ortalama tüketimim 7-7.5lt arasındaydı. Bujileriniz platinium serisi olmak zorunda (seti 50tl'dir) ve subab ayarınız doğru yapılmalıdır. Emmesi 0.2mm, egzozu 0.5mm'dir. Motor soğukken yapılmalı. Yağı filtre ile beraber değiştiğinde 4-4.25lt arası alır ve -sakın ama sakın- 5-30'dan farklı yağ koymayın. Bazı ustalar 20-50 koymaya kalkıyor, aman! Tabi normal filtre bakımlarını unutmayın. Her türlü sorununuzda yardımcı olabileceğime inanıyorum, hayırlı olsun tekrardan. Merhabalar, Biz yağ olarak 10/40 kullanıyoruz. Sorun olur mu ki? 5/30'dan farkı nedir? Sevgiler Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 12 Haziran 2013 Paylaş 12 Haziran 2013 Merhabalar, Biz yağ olarak 10/40 kullanıyoruz. Sorun olur mu ki? 5/30'dan farkı nedir? Sevgiler Daha kalındır, yağlama süresi daha uzayacak, ilk çalıştırmada aşınma daha çok olacaktır. Ne kadardır 10-40 kullanılıyor, kim tavsiye etti? Yorum bağlantısı
Emre Ünal 12 Haziran 2013 Paylaş 12 Haziran 2013 Speedy 'de iki seferdir yağ ve filtre değişimleri yaptırdım. Toplamda 7000 km olmuştur. Speedy Eskişehir'de direk bu şekilde değişim yaptılar. 2000 Model City 1.3i Klimalı Ford KA aracım. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 12 Haziran 2013 Paylaş 12 Haziran 2013 Speedy 'de iki seferdir yağ ve filtre değişimleri yaptırdım. Toplamda 7000 km olmuştur. Speedy Eskişehir'de direk bu şekilde değişim yaptılar. 2000 Model City 1.3i Klimalı Ford KA aracım. Kafalarına göre işlem uygulamışlar. Ford'un önerdiği yağ 5-30'dur. 7000km olmuş, şimdi 5-30 a dönerseniz bir süre eksiltme olacaktır. Normaldir. Yorum bağlantısı
Emre Ünal 12 Haziran 2013 Paylaş 12 Haziran 2013 Peki forumda Kütahya'da ikamet eden Ford Ka kullanıcıları var mı? Bir de Kütahya'da bildiğiniz iyi bir usta var mı? Yorum bağlantısı
Can Göze 13 Haziran 2013 Paylaş 13 Haziran 2013 ford ka kullanma klavuzunda 5-30 yada 10-40 diyor bence sorun olmaz 10-40 benden onceki sahibi hep 10-40 koymus arac lifterli değil supaplari simdi 5-30 a gecsem sorun olurmu acaba anlayamadim turkce olan klavuzda ya 5-30 ya 10-40 yaziyor ama Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 13 Haziran 2013 Paylaş 13 Haziran 2013 ford ka kullanma klavuzunda 5-30 yada 10-40 diyor bence sorun olmaz 10-40 benden onceki sahibi hep 10-40 koymus arac lifterli değil supaplari simdi 5-30 a gecsem sorun olurmu acaba anlayamadim turkce olan klavuzda ya 5-30 ya 10-40 yaziyor ama 10-40 için farklı mevsim koşulları diye not verilmiştir. Öncelikli olarak 5-30'dur. 10-40'sa öncesi, dilerseniz değiştirebilirsiniz ancak bir süre eksiltme olabilir. Yorum bağlantısı
İsmail Terzi 16 Haziran 2013 Paylaş 16 Haziran 2013 Herkese merhabalar; Foruma henüz üye oldum. Evvela kendimi tanıtayım kısaca. Adım İsmail Terzi, ismailterzi.com adresli otomobil blogunun yazarı ve evo isimli otomobil dergisinin çevirmeniyim. Bunun yanında çeşitli otomobil yayınlarında ara ara yazılar yazıyorum. İşin özü doğuştan otomobilci bir üyeniz daha oldu 1998 model Ford Ka kullanıyorum. İş nedeniyle şu sıralar Gaziantep'te yaşıyorum ve Gaziantep'te yaşayan arkadaşlar varsa aracımı emanet edebileceğim birkaç usta öğrenmek istiyorum. Bir de otomobilim için ön panjur arıyorum, bilen gören varsa lütfen söylesin. Forumlardan hoşlanmadığım ve şöyle bir yazım olmasına rağmen buradaki ortamın gayet nezih olduğunu görmek zor değil. Yeniden merhaba. 2 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 16 Haziran 2013 Paylaş 16 Haziran 2013 Herkese merhabalar; Foruma henüz üye oldum. Evvela kendimi tanıtayım kısaca. Adım İsmail Terzi, ismailterzi.com adresli otomobil blogunun yazarı ve evo isimli otomobil dergisinin çevirmeniyim. Bunun yanında çeşitli otomobil yayınlarında ara ara yazılar yazıyorum. İşin özü doğuştan otomobilci bir üyeniz daha oldu 1998 model Ford Ka kullanıyorum. İş nedeniyle şu sıralar Gaziantep'te yaşıyorum ve Gaziantep'te yaşayan arkadaşlar varsa aracımı emanet edebileceğim birkaç usta öğrenmek istiyorum. Bir de otomobilim için ön panjur arıyorum, bilen gören varsa lütfen söylesin. Forumlardan hoşlanmadığım ve şöyle bir yazım olmasına rağmen buradaki ortamın gayet nezih olduğunu görmek zor değil. Yeniden merhaba. İsmail bey hoşgeldiniz. Sizi "tanışma" bölümünde görmek isteriz. İyi forumlar Yorum bağlantısı
Kadir Özdemir 22 Haziran 2013 Paylaş 22 Haziran 2013 Herkese merhaba geçenlerde yolda giderken paspaslarda su olduğunu gördüğümü söylemiştim ve klima drenaj borusu tıkalı olabileceğini söylemişti Sani Bey. Ustama kontrol ettirdim drenaj borusu tahliye yapıyo o bi anlık dışarı atamamıştır ondan olmuştur dedi ve birdaha bu olay başıma da gelmedi zaten.İkinci olarak el freni lambası yanıyordu baskı balata bitecekti onu bliyordum. Bilya patlamış ve yağı şanzuman kutusuna akmış o yüzden lamba yanıyormuş baskı balatayı değiştirdim ki zaten yolda kaldım vitese geçmedi iyiki sanayinin girişinde kaldım :-) akşama halloldu problemim ve şimdi lamba yanmıyor bu Ford Ka ların bilyası üretilmiyormuş artık araştırdım, ford ka için diye satılan bilyaların üzerinde oynama yapmak gerekiyor başka türlü uymuyor nasıl olduğunu öğrenmek isteyen olursa onu da burada anlatırım. Şimdi gelelim yeni sorunlara :-) Gün geçmiyor ki sorun çıkarmasın :-) Klimayı 3 e aldığım zaman a.c. lambası kapanıyor ve klima çalışmamaya başlıyor ama 1 2 ve 4 te sorun yok İkinci olarak araca benzin alıyorum gösterge yükseliyor mesela şu anda çeyrekte ama kontağı kapadığım zaman gösterge yine çeyrekte kalıyor sıfıra inmiyor bu normal mi sıkıntı mı var? Şimdiden herkese teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Haziran 2013 Paylaş 22 Haziran 2013 Şimdi gelelim yeni sorunlara :-) Gün geçmiyor ki sorun çıkarmasın :-) Klimayı 3 e aldığım zaman a.c. lambası kapanıyor ve klima çalışmamaya başlıyor ama 1 2 ve 4 te sorun yok İkinci olarak araca benzin alıyorum gösterge yükseliyor mesela şu anda çeyrekte ama kontağı kapadığım zaman gösterge yine çeyrekte kalıyor sıfıra inmiyor bu normal mi sıkıntı mı var? Şimdiden herkese teşekkür ederim Klima için rezistansı kontrol edin derim. İkinci sorun normaldir. Yorum bağlantısı
Barış Kalkan 22 Haziran 2013 Paylaş 22 Haziran 2013 Herkese merhaba geçenlerde yolda giderken paspaslarda su olduğunu gördüğümü söylemiştim ve klima drenaj borusu tıkalı olabileceğini söylemişti Sani Bey. Ustama kontrol ettirdim drenaj borusu tahliye yapıyo o bi anlık dışarı atamamıştır ondan olmuştur dedi ve birdaha bu olay başıma da gelmedi zaten.İkinci olarak el freni lambası yanıyordu baskı balata bitecekti onu bliyordum. Bilya patlamış ve yağı şanzuman kutusuna akmış o yüzden lamba yanıyormuş baskı balatayı değiştirdim ki zaten yolda kaldım vitese geçmedi iyiki sanayinin girişinde kaldım :-) akşama halloldu problemim ve şimdi lamba yanmıyor bu Ford Ka ların bilyası üretilmiyormuş artık araştırdım, ford ka için diye satılan bilyaların üzerinde oynama yapmak gerekiyor başka türlü uymuyor nasıl olduğunu öğrenmek isteyen olursa onu da burada anlatırım. Şimdi gelelim yeni sorunlara :-) Gün geçmiyor ki sorun çıkarmasın :-) Klimayı 3 e aldığım zaman a.c. lambası kapanıyor ve klima çalışmamaya başlıyor ama 1 2 ve 4 te sorun yok İkinci olarak araca benzin alıyorum gösterge yükseliyor mesela şu anda çeyrekte ama kontağı kapadığım zaman gösterge yine çeyrekte kalıyor sıfıra inmiyor bu normal mi sıkıntı mı var? Şimdiden herkese teşekkür ederim Geçmiş olsun sorun çözülmüş bencede rezistansı kontrol ettirin oksitlenme yapmıştır büyük ihtimal birde patlayan bilya ne bilyası acaca? Yorum bağlantısı
Serhat Çitak 23 Haziran 2013 Paylaş 23 Haziran 2013 Herkese merhaba geçenlerde yolda giderken paspaslarda su olduğunu gördüğümü söylemiştim ve klima drenaj borusu tıkalı olabileceğini söylemişti Sani Bey. Ustama kontrol ettirdim drenaj borusu tahliye yapıyo o bi anlık dışarı atamamıştır ondan olmuştur dedi ve birdaha bu olay başıma da gelmedi zaten.İkinci olarak el freni lambası yanıyordu baskı balata bitecekti onu bliyordum. Bilya patlamış ve yağı şanzuman kutusuna akmış o yüzden lamba yanıyormuş baskı balatayı değiştirdim ki zaten yolda kaldım vitese geçmedi iyiki sanayinin girişinde kaldım :-) akşama halloldu problemim ve şimdi lamba yanmıyor bu Ford Ka ların bilyası üretilmiyormuş artık araştırdım, ford ka için diye satılan bilyaların üzerinde oynama yapmak gerekiyor başka türlü uymuyor nasıl olduğunu öğrenmek isteyen olursa onu da burada anlatırım. Şimdi gelelim yeni sorunlara :-) Gün geçmiyor ki sorun çıkarmasın :-) Klimayı 3 e aldığım zaman a.c. lambası kapanıyor ve klima çalışmamaya başlıyor ama 1 2 ve 4 te sorun yok İkinci olarak araca benzin alıyorum gösterge yükseliyor mesela şu anda çeyrekte ama kontağı kapadığım zaman gösterge yine çeyrekte kalıyor sıfıra inmiyor bu normal mi sıkıntı mı var? Şimdiden herkese teşekkür eder Yakıt ibresi inmez nerde kaldıysa kontak kapalıda olsa onu gösterir. Yorum bağlantısı
Kadir Özdemir 25 Haziran 2013 Paylaş 25 Haziran 2013 Sani abi Barış abi Serhat abi hepinize cevaplarınız için teşekkür ederim klimayı yakın zamanda kontrol ettireceğim bu aralar iş yoğunluğundan araçla pek ilgilenemedim yakıt ibresi öyleyse sorun yok o zaman arkadaşlarımın arabalarında genelde kontağı kapayınca sıfıra iniyo açınca tekrar yükseliyo o yüzden sorun var sanmıştım :-) Barış abi patlayan bilya baskı balatanın hidrolik bilyası , patladığı için şanzuman kutusuna yağ akmış ve yolda giderken el freni lambası sürekli yanıyordu baskı balata değiştirdim sorun yok ama ford ka ya uygun bilya üretilmediği için ford focus bilyasının üzerinde oynama yapılıp o takıldı. Yorum bağlantısı
Can Göze 26 Haziran 2013 Paylaş 26 Haziran 2013 Herkese merhaba geçenlerde yolda giderken paspaslarda su olduğunu gördüğümü söylemiştim ve klima drenaj borusu tıkalı olabileceğini söylemişti Sani Bey. Ustama kontrol ettirdim drenaj borusu tahliye yapıyo o bi anlık dışarı atamamıştır ondan olmuştur dedi ve birdaha bu olay başıma da gelmedi zaten.İkinci olarak el freni lambası yanıyordu baskı balata bitecekti onu bliyordum. Bilya patlamış ve yağı şanzuman kutusuna akmış o yüzden lamba yanıyormuş baskı balatayı değiştirdim ki zaten yolda kaldım vitese geçmedi iyiki sanayinin girişinde kaldım :-) akşama halloldu problemim ve şimdi lamba yanmıyor bu Ford Ka ların bilyası üretilmiyormuş artık araştırdım, ford ka için diye satılan bilyaların üzerinde oynama yapmak gerekiyor başka türlü uymuyor nasıl olduğunu öğrenmek isteyen olursa onu da burada anlatırım. Şimdi gelelim yeni sorunlara :-) Gün geçmiyor ki sorun çıkarmasın :-) Klimayı 3 e aldığım zaman a.c. lambası kapanıyor ve klima çalışmamaya başlıyor ama 1 2 ve 4 te sorun yok İkinci olarak araca benzin alıyorum gösterge yükseliyor mesela şu anda çeyrekte ama kontağı kapadığım zaman gösterge yine çeyrekte kalıyor sıfıra inmiyor bu normal mi sıkıntı mı var? Şimdiden herkese teşekkür ederim Aynısı bende oldu hem fan rezistansi yanmıs degisti 35 tl orjinal ile birde fan dugmesi degişti oda 12tl ancak fan dugmesi bulamadilar ford ka olarak ama ford focus diyince verdiler ayni parca ama bilmiyolar malesef. Yorum bağlantısı
Fırat Özdemir 1 Temmuz 2013 Paylaş 1 Temmuz 2013 merhabalar tamponları gövde rengine boyatıcam boya kodunu bulamadık.Nerden buluruz bilen varmı? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 1 Temmuz 2013 Paylaş 1 Temmuz 2013 merhabalar tamponları gövde rengine boyatıcam boya kodunu bulamadık.Nerden buluruz bilen varmı? Yanlış hatırlamıyorsam araç kimlik plaketinde yazıyordu boya kodu? Ancak koda göre boyatmaktansa 10 senelik boyanın rengini kendileri bulsa daha doğru olur. Yoksa tamponlar ile karoser arasında boya farkı olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Kadir Özdemir 1 Temmuz 2013 Paylaş 1 Temmuz 2013 Selamlar herkese , bugün yolda giderken şöyle birşey geldi başıma, 100 km hızla gidiyordum ilerde ışıkların kırmızıya döndüğnü gördüm hafif fren yapıp 4 e aldım biraz daha gittikten sonra fren 4 ve fren 3 yaptıktan sonra aracı boşa aldım araç stop etti aynısı başıma birkaç kere geldi bu neden olabilir acaba? Lpg ile bir alakası olabilir mi?Şimdiden herkese selamlar. Yorum bağlantısı
Barış Kalkan 2 Temmuz 2013 Paylaş 2 Temmuz 2013 Selamlar herkese , bugün yolda giderken şöyle birşey geldi başıma, 100 km hızla gidiyordum ilerde ışıkların kırmızıya döndüğnü gördüm hafif fren yapıp 4 e aldım biraz daha gittikten sonra fren 4 ve fren 3 yaptıktan sonra aracı boşa aldım araç stop etti aynısı başıma birkaç kere geldi bu neden olabilir acaba? Lpg ile bir alakası olabilir mi?Şimdiden herkese selamlar. rolanti valfi ve hız sensörünü kontrol ettirin.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts