Erman Devrim 15 Şubat 2013 Paylaş 15 Şubat 2013 Süper abiii hemen taktır işte yanlız tüpü sol tarafa dik olarak taktırırsan yerden tasarruf edersin.Ben atiker taktırdım gayet memnunum Benzinden tüpe geçişini hissetmiyorum bile.Tabiki daha iyi markalarda vardır benim kullandığım bu.Daha önce Voltran vardı bi aracımda hiçbir yerde servisi yoktu.Servisi yaygın kit taktırırsan ileride sıkıntı yaşamazsın. Birde bu araçların motoru küçük sistemi yerleştirmek titiz işçilik ister +Bunların motoru 1.3 Lpg enjektörlerini küçük taksınlar sonra tekrar yakıtım yüksek diye başa dönersin.Termostatını kontrol ettir eğer termostatda sıkıntı varsa Benzin-LPG geçişi uzar buda yaşadığım problemlerde bazılar 1 Yorum bağlantısı
Barış Kalkan 15 Şubat 2013 Paylaş 15 Şubat 2013 Bende AKL var çok memnunum serviside yaygın sıkıntısız gidiyor araba Yorum bağlantısı
Burçin DEVECİ 15 Şubat 2013 Paylaş 15 Şubat 2013 Arkadaşım takacağı sistemin zaten kendisi servisi o sebeple servis sıkıntım olmaz gibi.İş yerlerimiz de zaten bitişik hemen yan komşum.Enjektörleri bildik marka ve daha başarılı olsun diye LOVATO koyayım diyorum geri kalanını o istediği gibi yapsın. Erman bahsettiğin tüp koyma şekli şu sanırım Tüpü ben bu ilandaki gibi koymayı düşünüyorum bagajda yerde kalır. http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-1998-ford-ka-114083715/detay Bagajda tankın da üzerine bas kabini gibi bir sistem geçireceğim tüpü muayneye kadar işletmeyeceğim.Olaki bagajı açsam bile bas kutusu gibi gözükecek.Dolum ağzı vs de bagajın içinde bırakacağım.Dışarıdan LPG li olduğu belli olsun istemiyorum. 1 Yorum bağlantısı
Erman Devrim 15 Şubat 2013 Paylaş 15 Şubat 2013 (düzenlendi) Aynen abi Barış abi bak ilana benimkide o şekilde baya bide yer kalıyor demi ''Bagajda tankın da üzerine bas kabini gibi bir sistem geçireceğim tüpü muayneye kadar işletmeyeceğim.Olaki bagajı açsam bile bas kutusu gibi gözükecek.Dolum ağzı vs de bagajın içinde bırakacağım.Dışarıdan LPG li olduğu belli olsun istemiyorum.'' :bravo: Türk insanımın aklı hertürlü illegal teknik konulara çalışır 15 Şubat 2013 tarihinde Erman Devrim tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Burçin DEVECİ 15 Şubat 2013 Paylaş 15 Şubat 2013 8 ay önceden muayne yapmaya ne gerek var ama dimi Bu arada 750-800 gibi rakam verdiği sistem MİMGAS mış arkadaşın. Memnun olan var olmayan var karar aşamasındayım araştırıyorum MİMGAS ı hadi benım için sorun değil hallederim de hanım kullandığı zamanlarda sorun çıkarmasın istiyorum.Zaten sorunsuz aracı zoruna kullanırken birde sıkıntılı bir lpg sistemi olursa hiç kullanamaz hanım aracı. 1 Yorum bağlantısı
Erman Devrim 15 Şubat 2013 Paylaş 15 Şubat 2013 Hmm hiç duymadım adını LPG sorunlar çözümler bölümünde bi araştır istiyorsan Yorum bağlantısı
Barış Kalkan 16 Şubat 2013 Paylaş 16 Şubat 2013 bilindik bir marka olması benim tercihim oluırdu atiker gibi en azından servis sorunu olmaz diğer şehirlerde 1 Yorum bağlantısı
Burçin DEVECİ 18 Şubat 2013 Paylaş 18 Şubat 2013 Vallaha abi bende yatay yerlestirirler bagaj bitti diyordum; araç bi geldi en sola dekey koymuşlar şaşırdım iyiki simit taktırmamışım dedim.Yani baya market alışverişini falan bagaja koyuyorum resmini göndercem sana abi araç bende değil şu anda.Muayene işinde sıkıntı olcağını sanmıyorum artık ruhsatına işlendi LPG sonraki muayenede projeye falan bakmayacaklarki... Erman bende karar değişikliği ile ATİKER taktırıyorum taksitli fiyat 990 tl .Bagaja tüpü dik koyduğumuz zaman sızdırmazlığa gittiğinde muayne için geçemiyormuşsun çünkü olası bir kaza anında direk tank darbeye maruz kalacağı için geçirmiyorlarmış ince uzun tankı koltuklara sıfır şekilde taktığımızda hem en güvenli hem sorunsuz hemde en iyi bagaj hacmini elde ettik ben seçimimi o şekilde kullanıyorum.İnşallah Atiker benimde yüzümü güldürür. 2 Yorum bağlantısı
Barış Kalkan 18 Şubat 2013 Paylaş 18 Şubat 2013 Brçin forumdan bir kaç arkadaş daha vardı KA'da atiker kullanan çok memnunlardı, iyi bir işçilik ile rahat rahat kullanırsın 1 Yorum bağlantısı
Erman Devrim 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 Abi hayirli olsun benim montaj yaptirdigim yer yetkili servis oyle bisey olsa bu,sekilde montnaj etmezlerdi ve piyasada bu sekilde montajli bircok ka var ama ustaninda vardir bi bildigi hizli ve lpgli... Yorum bağlantısı
Burçin DEVECİ 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 (düzenlendi) Evet dakika bir dedik uğurlsuzluk başladı moraller sıfır nasılım anlatamam. LPG dönüşümüne başladık gaz kafası vs uygun yere takıldı su bağlantısı yapıldı ve henüz emme yi delmemiştik bile dedi ki ustam çalıştır bakalım aracı ısınması nasıl bir bakalım.Arabam 98 model 78bin km de.Aracı marş yaptım çalıştı bir iki gaz verdi 1 dakıka geçmişti henüz ki.Üstte yağ kapağından çıkan ve hava filtre kutusuna giren hortum var buradan duman gelmeye başladı.( Aracta açık hava filtresi olduğu için.Hava filtresi kutumun kapağı çıkık dumanı hemen farkettik.Kapalı olsa bu dumanı motor tekrar kendi içine alacak bizde birşey anlayamayacaktık.) NEyse henüz soğuktur ve yüksek gaz verdik diyedir diye tahmin ettik kafa ısınınca herşey normal deyip aracı stop ettik ve montaja devam. Bütün herşey bitti Tamam dedik çalıştır git gaz al gel.Aracı tekrar çalıştırdım dumanlar gelmeye gene devam ediyor benzinlik hemen 500 mt aldım geldim motor ısındı dumanlar gene devam.Gaz ayarını yaptık motorun çalışmasında rolantisinde vs vs sorun yok ama motorum üflemeye başladı moraller sıfır.Adama bişey desem onunla alakalı durum yok Aracın başında olmasam da sonradan gelsem diyeceğim ki motoruma ne yaptın? NEyse Sonuç motorum üflüyor. Acaba hava filtresini söktüğünde vs oraya herhangi bir parça kaçırdı da tekrar taktıgında bu segman pistona zarar verdi bilemiyorum. Sorun şimdi segman kırmış gibi görünüyor, araç yağ çubuğundan da duman üflemesi yapıyor çubuğu çekince. bir fordçuya gösterdim hemen (araba ile hiç gezmeden) ilk usta silindir kapak contası dedi hararet görmüş araç dedi 1000-1250 tutar inşallah rektefiyeye gerek kalmaz dedi , bir diğer usta motor gitmiş komple motor yapıcaz 3-4 milyar dedi.Beynim dönmüş durumda Acaba sorun nerede açmadan anlayamıyoruz inşallah sorunu bir takım conta ve segman piston takımı ile çözeriz.( internetten baktım takım conta 130 - piston segman 265 lira ) Bir anda okadar soğudum arabadan anlatamam.Değişen yok kaza bela yok kılometre düşük sıkı makına dıye aldığım aracın bana bunu yapması öldürdü beni gözümde bitti sanki.10 bine aldığım aracı 6 liraya veresim geldi oof ooooffff.. Çağlar abi ile görüştüm kompresyon ölçtür diyor soruna nokta atışı yapmak kolaylaşır diye bakalım yarın bulamazsam ne yapar ne ederim bilemiyorum moraller sıfırın altında şuan. Cep telefonu , zıpkın vs satıcaz birşeyler yaptırıcam heralde. 19 Şubat 2013 tarihinde Burçin DEVECİ tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 Çağlar abi gerekeni söylemiş. Kompresyonu ölçtürün. Ben tam olarak nereden duman geldiğini anlayamadım ancak. Foto üstünde göstermeniz mümkün mü? Karter geri dönüş hortumundan üflüyorsa gayet normal. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 Büyük talihsizlik gibi gözüküyor, lpg takıldıktan 1000 km sonra da olabilirdi, o zaman çaresizce lpg ye kabahat aranacaktı ama muallak çok olacaktı, kötünün iyisi olmuş diyelim, çoğumuz, karter havalandırmadan gelen buharı hiç kontorl etmeyiz mesela. 1 Yorum bağlantısı
Barış Kalkan 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 Burçin çok geçmiş olsun inşallah masrafı çok büyük olmaz 1 Yorum bağlantısı
Burçin DEVECİ 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 (düzenlendi) Aşağıdaki fotoda kırmızı ile çizdiğim yerde bir hortum var bu hortum hava filtresi kutusunun içine giriyor.Yoğun üfleme bu hortumdan geliyor. Bu foto aynı benim aracım gibi sadece benim araçrta mavi ile çizdiğim yerde MAF sensörü var ve gene kırmızı yer de üfleme yapan hortum.Kutu aynı buradaki gibi açık olduğu için üfleme ve dumanlar çok net şekilde gözler önünde oluyor. İnşallah Fazla masraf etmeden araca tekrar kavuşurum Barış Abi.Bu tarz olayları pek sevmiyorum aslında ama aracı uzun süre kullanmak istiyorum gerçekten çok toplu araç.Bu sebeple bende güzel olması için duacıyım.Midem bulanmasın satmayayım inşallah baksana uzun süre binicez diye LPG takıyoruz aynı anda başımıza gelen olay çok üzücü. 19 Şubat 2013 tarihinde Burçin DEVECİ tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 Orjinalinde hava filtre borusuna öyle bir boru girmez. Sanıyorum hep yapıyordu, gizlemişler... 1 Yorum bağlantısı
Burçin DEVECİ 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 Orjinalinde hava filtre borusuna öyle bir boru girmez. Sanıyorum hep yapıyordu, gizlemişler... Yok Sani bey aracın hava filtre kutusuna giren bu hortum gayet orjinal bu bütün heryerinden belli oluyor zaten öyle el yapımı saklama gizlemeli bir durum değil.Ve ben aracı açık hava filtresine çevireli 2 haftadan fazla oldu.Motor sıcakken soğukken vs birçok kez kaput açık şekilde çalıştırdım.Özellikle sensörlerimi tek tek temizlediğimde her seferinde kaput açık araç çalışır vaziyette iken.Çeşitli devirlerde sesini soluğunu dinliyordum. Tek aklıma takılan nokta motor soğuk iken sabahları özellikle belki 1-2 dakika dizel motor gibi çalışmasıydı sonradan bu ses kesilip gayet sessiz vuruntusuz sarsıntısız çalışıyordu.Birkaç konuda sesli bir motora sahip bu araçlar diye de okumuş olduğum için bu sese aldırış etmemiştim. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 Araç sesli ama sürekli aynı ses, değişken bir ses değil. Hiç bir KA'da bu hortumu görmedim 1 Yorum bağlantısı
Fırat Özdemir 20 Şubat 2013 Paylaş 20 Şubat 2013 merhaba arkadaşlar burçin'in sorununun yanında biraz komik kalacak ama,bendeniz 13 inç orjinal alaşımlı ka'ma 14 inç alaşımlı orjinal collection jantlarından ucuz bulunca aldım,kullanım kitapçığında aks oranlarının farklı olduğu yazıyor,14 inçleri taktırırken yapmam gerken bişey varmı?fantezi yapalım derken bide ön düzeni bozmayalım.. 1 Yorum bağlantısı
Burçin DEVECİ 20 Şubat 2013 Paylaş 20 Şubat 2013 Orjinal jantı abi buda sonuçta bence balansa baktırıp takmanda sıkıntı çıkmaz. Benim aracın sabah kompresyonu ölçtük 2-3-4 numaralı pistonlarda hiçbir sıkıntı yok birbirine esşit değerler varken 1 numaralı pistonda kompresyonun düşük olduğu çıktı.Şimdi akşamüstü açmaya başlayacağız.Motorun durumuna göre segman pşston mu sadece segman mı - rektefiye mi lonlama mı bakalım ne yapılacağı belli olacak ustama göre çok sıkıntılı bir durum yok.Gayet normal mana ile bakımını da yapmıoş oluruz birdaha başın ağrımaz diyor.AKşam ola hayrola söküldükten sonra yapılanları ve yapılacakları gereken parçaları masrafları ile birşlikte paylaşırım. 1 Yorum bağlantısı
Burçin DEVECİ 20 Şubat 2013 Paylaş 20 Şubat 2013 Sani bey inanın tam hatırlamıyorum. ölçüme 4 numaradan başladık.Bujılerı tek tek sökerek devam ettik 1-2-3 takılı sadece 4 sökük iken 4.piston 220 gibiydi 1-2 takık 3 ve 4 söküktü 3 numar 175 gibiydi 1 takık 2-3-4 sökük 2 numara 175 aynsı hepsi sökük iken 1 numara 120 gibiydi. hepsi sökük iken tekrar 4 e bakmadık arızanın 1 de olduğunu görünce. Osman usta ile telefonda görüşüp içerisinde olduğumu aynen anlattığımda bana olayın segmndan değilde sübap tan kaynaklı olma olasılıgının daha buyuk oldugundan bahsetti.Sübap lastiği veya kendisinde bir sıkıntı çıktıysa aynı şekilde yağ çubuğundan da üfleme yapar bu motorlar dedi.Bu akşam sökemedik bugun de çok acele ile bakmıştık zaten yarn sabah önce 1 numaraya tekrar yağlı ölçüm yapıp sorunu netleştirip işe öyle başlayacağız veya direk sübap kapağını alıp kontrol edeceğiz.Sonuçta her halukarda segmansa da sübap sa da zaten o kapak açılacak. Sübap kaynaklı ise masraf çok daha düşecek çok cüzi bir rakama olacak ve mana ile sübap ayarı da yapmış olacağız.Osman usta da özellikle sübap ayarında 0,20 ye 0,50 ayarından şaşmamak gerektiğini tekrarladı bu arada.BÜtün KA kullanıcılarına duyurulur. 1 Yorum bağlantısı
Burçin DEVECİ 21 Şubat 2013 Paylaş 21 Şubat 2013 Osman ustanın da dediği gibi Aracın sıkıntısı sadece SÜBAP lastiklerinden kaynaklıymış.Maşallah piston segman gömleklerim şıkır şıkır. Birinci pistpnun sübap lastiği eskimiş ve görev yapmıyordu. Bir takım conta aldık 130 liraya komple.Fazlası kenarda duracak. Dedikki hazır açılmış sübapları da değiştiriyoruz.Bir takım da sübap aldık 60 tl. Rektefiyeci arkadaş yerlerine alıştırır yarında bize toplaması kalır inşallah. 2 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 21 Şubat 2013 Paylaş 21 Şubat 2013 Osman ustanın da dediği gibi Aracın sıkıntısı sadece SÜBAP lastiklerinden kaynaklıymış.Maşallah piston segman gömleklerim şıkır şıkır. Birinci pistpnun sübap lastiği eskimiş ve görev yapmıyordu. Bir takım conta aldık 130 liraya komple.Fazlası kenarda duracak. Dedikki hazır açılmış sübapları da değiştiriyoruz.Bir takım da sübap aldık 60 tl. Rektefiyeci arkadaş yerlerine alıştırır yarında bize toplaması kalır inşallah. Geçmiş olsun. Osman Usta'nın küresinden bahsetmiş miydik 1 Yorum bağlantısı
Burçin DEVECİ 21 Şubat 2013 Paylaş 21 Şubat 2013 Geçmiş olsun. Osman Usta'nın küresinden bahsetmiş miydik Osman ustanın gerçekten helali var. Diğer ustalar sadece sübap lastği kaynaklı bir arıza da aracın yağ çubuğundan üflemeyeceğinden bahsediyorlar. Osman usta dün telefonda dedi ki eğer bu üfleme bir anda başladıysa ve arabanın çalışmasında bir değişiklik ses takırtı vs vs bir durum yoksa bu sübap lastiğindendir.Yağ çubuğundan da üfler dedi ve ekledi 77binde araç öyle hemen segman kıramaz diye. Sonuç bugün aynen bahsettiği gibi oldu. Teşekkürler Sani bey. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts