Sani Gerşon 26 Ekim 2012 Paylaş 26 Ekim 2012 Beyler merhaba, bnm canavarın baskı balata değişecek.. 18, 19 ve 20 cm lik çeşitleri var.. yakın zamanda değiştiren oldumu merak ediyorum.. sizce hangisini taktırmalıyım.. farkları hakkında bilgisi olan varsa çok işime yarayacak..birde motorda titreşim sorunu var.. vibrasyon kasaya etki ediyor tıkır tıkır ses yapıyor..vites boşta iken özellikle..ustam motor takozunu değiştirtirdi, azaldı ama yine geçmedi..sıra şanzıman takozlarına gelecek diye korkuyorum yardımcı olursanız sevinirim..saygılar Merhaba, İstanbuk de tum dertleriniz icin ustaniz hazir. Baski balata cok mu kaciriyor? Bence osman usta ile gorusun derim. Yorum bağlantısı
Erman Coşkun 26 Ekim 2012 Paylaş 26 Ekim 2012 Sani Bey araç hızlanmıyor, gaza basıyorum ancak gitmiyor bi türlü, çok yavaş hızlanıyor.. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 26 Ekim 2012 Paylaş 26 Ekim 2012 Sani Bey araç hızlanmıyor, gaza basıyorum ancak gitmiyor bi türlü, çok yavaş hızlanıyor.. Evet yüksek ihtimal debriyaj. Merkezi kontrol ettirin ve bilyasını da değiştirin mutlaka. Yorum bağlantısı
Erman Coşkun 26 Ekim 2012 Paylaş 26 Ekim 2012 tşk.. ilginiz için..peki hangisini tercih etmeliyim bilginiz varmı.. 18 19 ve 20 cm lik çeşitleri var.. orjinali kaç cm lik acaba.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Ekim 2012 Paylaş 26 Ekim 2012 Beyler merhaba, bnm canavarın baskı balata değişecek.. 18, 19 ve 20 cm lik çeşitleri var.. yakın zamanda değiştiren oldumu merak ediyorum.. sizce hangisini taktırmalıyım.. farkları hakkında bilgisi olan varsa çok işime yarayacak..birde motorda titreşim sorunu var.. vibrasyon kasaya etki ediyor tıkır tıkır ses yapıyor..vites boşta iken özellikle..ustam motor takozunu değiştirtirdi, azaldı ama yine geçmedi..sıra şanzıman takozlarına gelecek diye korkuyorum yardımcı olursanız sevinirim..saygılar üstünden ne çıkarsa o takılacak, 3 çeşit balata olacağını hiç sanmam? tek tip motor ile ithal edildi? bu cm ler nereden alıntı acaba? ayrıca artık bu yaşlarda volant da sökülüp tornalansa iyi olur Yorum bağlantısı
Guest Cem Yuca 1 Kasım 2012 Paylaş 1 Kasım 2012 Dediğim gibi, ford'lardan anlıyorsa sorun yok. Genel olarak escort, 99-01 fiesta'lara bakıyorsa bundan da anlar. Bazı özel ustalar yetkililerden daha iyi anlar. Mesela 2005'te yetkili servis olmuş bi yere hiç KA gitmemişse, nasıl mıncıklayabilsin?? Asıl problem, Otosan / Otokoç bu modeli adam yerine koymadı. Şu anda bile yeni kasa satışı yok mesela... İstanbul Anadolu yakasında bildiğiniz bir usta varmı? Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Şahin Balcı 7 Kasım 2012 Paylaş 7 Kasım 2012 Herkese Merhaba, Pek çoğunuzun aksine ilk kez Ka'ya binmiyorum, yaklaşık 11 yıllık 2001 model Ka Collection sahibiyim. Ancak "usta eller" arabamdan bıktırmak üzereyken sizinle tanışmam düşüncelerimin biraz değişmesine sebep oldu diyebilirim. Özellikle insanımızın yardımlaşma vasfının ön plana çıktığı bu platformda Sani Bey'in bilgisi ve nokta atışı yorumları çok dikkatimi çekti doğrusu. Ve aranızda yer almak istedim, üye oldum. Arabamız alındığı yıldan itibaren "yetkili" servise gitti (mecburiyetten), çünkü tanıdık değil, usta değil, "emin" bir el bulamadık Bursa'da... İlk önce direksiyon kutusu keçelerinden yağ sızdırıyordu daha 20.000'i görmeden, eşim Ford'un Türkiye'deki Genel Müdür'üne kadar konuyu taşıdı, ama ne yazık ki satış sonrası yatış modunda bütün araç üreticileri. Ardından konuyu mahkemeye taşımaya hazırlanırken servis bu kilometrede aracın bu hatayı yapmasını "tespit edip" resmen belgelemekten kaçındı, bunun yerine merdiven altı bir atölyede kutu revizyon gördü. Şimdi sıkıntı yok. Sonra yine forumda okuduğuma benzer kronik bir problemi yaşamaya başladık, 70km hızdan sonraki frenlerde pedal ve direksiyona kadar yansıyan vibrasyon... Flanş mı değişmedi, disk/ balata takımı mı değişmedi, jantlar eğilmiş dendi onlar mı düzelmedi ama çözülemedi. Hala az da olsa var bu sıkıntı, ama uğraşmak istemediğimden ve çözülebileceğine artık inanmadığımdan elletmiyorum daha fazla. Ardından kayınpeder sol önden minibüs ile toslaştı, yine bir "yetkili servis" son derece muhteşem bir işçilik sergileyerek karşıdan bakınca kaputun sola eğik görünmesini ilelebet sağladı. En son servis arabanın neredeyse yarısı kadar hesap çıkarınca (ya da uğraşmamak için söyledikleri bu idi) "tanıdık" bir ele teslim ettim. O dönemki problemi ise hararet yapması idi. İlk kez oldu, ikaz ışığının yandığını geç farkettim, sonuçta üst kapak taşlandı, rektefe oldu vs. Ayrıca kalorifer musluğu da değişti. Hararet yapmadan önce kumanda etmiyordu zaten ki gördüğüm kadarı ile bu da kronik imiş zaten Ka'larda. 1 sene kadar bindim ve bu günlerde yaşadığım sıkıntılar aşağıdaki gibi: - Gaza basıldığında araba benzini bitmiş gibi teklemeye ve çekişten düşmeye, özellikle yokuşlarda, başlıyor (marş basma ve rölanti gayet güzel) - Hızlı giderken frenlemelerde pedal/ direksiyon vibrasyonu - Boyada bozulma/ parlak görünmeyi sağlayan cilanın güneş gören yerlerde (özellikle tavan) kavlaması Bu konularda fikir ve yorumlarınızı bekler, şimdiden teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 7 Kasım 2012 Paylaş 7 Kasım 2012 Merhaba, Anladığım kadarıyla 0'dan beridir araç sizde. Yetkili servisler KA'lara uzaylı gibi bakıyorlar. Bu sebeple genelde başlarından savıyorlar... Sıkıntılarınıza gelince: 1- Ateşleme sistemi kontrol edilmeli. Bobin, buji ve buji kabloları kontrol edilmeli. Ancak bujileriniz özeldir. Tırnak aralığı çok önemli. Motocraft Platinum uyuyordu diye hatırlıyorum. 2- Diskler değişecek. İmkan var ise balatları da değiştirin. Bu arada arabanın hızlanmasındaki titreşim, lastiklerin bozuk olmasından da olabilir. Lastiklerinizi de kontrol ettirmenizi öneririm. Doğru balans yapılıyor mu? KA'da böyle bi sorun yok gözüken kronik olarak 3- Buna yapacak bir şey yok. Boyanması gerekiyor o kısımların. Güle güle kullanın aracınızı. 1 Yorum bağlantısı
Şahin Balcı 7 Kasım 2012 Paylaş 7 Kasım 2012 Merhaba, Anladığım kadarıyla 0'dan beridir araç sizde. Yetkili servisler KA'lara uzaylı gibi bakıyorlar. Bu sebeple genelde başlarından savıyorlar... Sıkıntılarınıza gelince: 1- Ateşleme sistemi kontrol edilmeli. Bobin, buji ve buji kabloları kontrol edilmeli. Ancak bujileriniz özeldir. Tırnak aralığı çok önemli. Motocraft Platinum uyuyordu diye hatırlıyorum. 2- Diskler değişecek. İmkan var ise balatları da değiştirin. Bu arada arabanın hızlanmasındaki titreşim, lastiklerin bozuk olmasından da olabilir. Lastiklerinizi de kontrol ettirmenizi öneririm. Doğru balans yapılıyor mu? KA'da böyle bi sorun yok gözüken kronik olarak 3- Buna yapacak bir şey yok. Boyanması gerekiyor o kısımların. Güle güle kullanın aracınızı. Sani Bey, teşekkür ederim ilginize ve verilen cevaplara. Bu arada hızlanırken bir vibrasyondan bahsetmemiştim, aksine 70 ve sonrası hızlarda frene basıldığında pedal ve direksiyona kadar ulaşan bir titreşim söz konusu. Bir de siteden link verilmiş olan Merkez Oto adlı bir parçacı var, kendileri ve sağladıkları parçalar güvenilir midir? Emin olamadım, belki forumdan özellikle İstanbul dışına sipariş verenler bu konuda bilgi verebilirler. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 8 Kasım 2012 Paylaş 8 Kasım 2012 Merkez Oto'da bir çok yedek parçasını bulabilirsiniz. Ayrıca forum sponsoruna da bakabilirsiniz. Fren anında titreme varsa kesinlikle disklerden. Disk ve balata ikilisini beraber değiştirmenizi öneririm. Yorum bağlantısı
Tarık Altuğ 12 Kasım 2012 Paylaş 12 Kasım 2012 merhaba uzun zamandır kazasız belasız sorunsuz biniyordum ka ya nazar değdi eşim sokakta biraz gittikten sonra birden arabadan garip bi ses gelmeye başladı ve duman çıktı dedi akşam işten gelince gittim baktım kayış şaseye sürtüyor ustayı aradım motor kulağı kopmuştur dedi bu konuda başka tahmin yürütebilirmiyiz motor kulağı merkez oto da var mı motor takozu ve motor bağlantı ayağının bu kulakla ilgisi varmı daha doğrusu kulak bunlardan biri mi? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Kasım 2012 Paylaş 12 Kasım 2012 kasnakta sorun olabilir, motor kulağı kırılsa bayağı bir sesler çıkar bunun dışında Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 12 Kasım 2012 Paylaş 12 Kasım 2012 merhaba uzun zamandır kazasız belasız sorunsuz biniyordum ka ya nazar değdi eşim sokakta biraz gittikten sonra birden arabadan garip bi ses gelmeye başladı ve duman çıktı dedi akşam işten gelince gittim baktım kayış şaseye sürtüyor ustayı aradım motor kulağı kopmuştur dedi bu konuda başka tahmin yürütebilirmiyiz motor kulağı merkez oto da var mı motor takozu ve motor bağlantı ayağının bu kulakla ilgisi varmı daha doğrusu kulak bunlardan biri mi? Bi foto koysanız? Bu arada aracı çalıştırmadan servise çektirdiniz mi? Yorum bağlantısı
Türker Üner 13 Kasım 2012 Paylaş 13 Kasım 2012 http://www.ebay.co.uk/itm/230881076825?_trksid=p5197.c0.m619 ebay da bu hız göstergesini buldum devir göstergesi de var bunu alsak bizim ka lara uyar mı ? görünürde çerçeve aynı gibi duruyor yerine oturur diyorum Yorum bağlantısı
Tarık Altuğ 13 Kasım 2012 Paylaş 13 Kasım 2012 usta sabah aldı götürdü resim çekmek aklıma gelmedi malesef bugün söküldü bakıldı şanzıman bağlantı ayaklarının değişmesi gerekiyormuş onlar kırılmış Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 13 Kasım 2012 Paylaş 13 Kasım 2012 http://www.ebay.co.u...d=p5197.c0.m619 ebay da bu hız göstergesini buldum devir göstergesi de var bunu alsak bizim ka lara uyar mı ? görünürde çerçeve aynı gibi duruyor yerine oturur diyorum Maalesef olmuyor. Bu kadran zetec motorluların kadranı. Yorum bağlantısı
Barış Kalkan 14 Kasım 2012 Paylaş 14 Kasım 2012 Arabamda nazar var geçen hafta kmyon gibi yüksek bir araç vurmuş bagaj kaputunu sağlam çökertmişti onun yaptırdım, dün akşam bir densiz minibüsünü öyle bir park etmişki parkyerinden çıkarken sağ taraftan direğe sürttüm inip adamın arabasını parçalamak geldi içimden.. 1 Yorum bağlantısı
Türker Üner 14 Kasım 2012 Paylaş 14 Kasım 2012 Arabamda nazar var geçen hafta kmyon gibi yüksek bir araç vurmuş bagaj kaputunu sağlam çökertmişti onun yaptırdım, dün akşam bir densiz minibüsünü öyle bir park etmişki parkyerinden çıkarken sağ taraftan direğe sürttüm inip adamın arabasını parçalamak geldi içimden.. geçmiş olsun 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Kilicaslan 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 Herkese Merhaba,Pek çoğunuzun aksine ilk kez Ka'ya binmiyorum, yaklaşık 11 yıllık 2001 model Ka Collection sahibiyim. Ancak "usta eller" arabamdan bıktırmak üzereyken sizinle tanışmam düşüncelerimin biraz değişmesine sebep oldu diyebilirim. Özellikle insanımızın yardımlaşma vasfının ön plana çıktığı bu platformda Sani Bey'in bilgisi ve nokta atışı yorumları çok dikkatimi çekti doğrusu. Ve aranızda yer almak istedim, üye oldum. Arabamız alındığı yıldan itibaren "yetkili" servise gitti (mecburiyetten), çünkü tanıdık değil, usta değil, "emin" bir el bulamadık Bursa'da... İlk önce direksiyon kutusu keçelerinden yağ sızdırıyordu daha 20.000'i görmeden, eşim Ford'un Türkiye'deki Genel Müdür'üne kadar konuyu taşıdı, ama ne yazık ki satış sonrası yatış modunda bütün araç üreticileri. Ardından konuyu mahkemeye taşımaya hazırlanırken servis bu kilometrede aracın bu hatayı yapmasını "tespit edip" resmen belgelemekten kaçındı, bunun yerine merdiven altı bir atölyede kutu revizyon gördü. Şimdi sıkıntı yok. Sonra yine forumda okuduğuma benzer kronik bir problemi yaşamaya başladık, 70km hızdan sonraki frenlerde pedal ve direksiyona kadar yansıyan vibrasyon... Flanş mı değişmedi, disk/ balata takımı mı değişmedi, jantlar eğilmiş dendi onlar mı düzelmedi ama çözülemedi. Hala az da olsa var bu sıkıntı, ama uğraşmak istemediğimden ve çözülebileceğine artık inanmadığımdan elletmiyorum daha fazla. Ardından kayınpeder sol önden minibüs ile toslaştı, yine bir "yetkili servis" son derece muhteşem bir işçilik sergileyerek karşıdan bakınca kaputun sola eğik görünmesini ilelebet sağladı. En son servis arabanın neredeyse yarısı kadar hesap çıkarınca (ya da uğraşmamak için söyledikleri bu idi) "tanıdık" bir ele teslim ettim. O dönemki problemi ise hararet yapması idi. İlk kez oldu, ikaz ışığının yandığını geç farkettim, sonuçta üst kapak taşlandı, rektefe oldu vs. Ayrıca kalorifer musluğu da değişti. Hararet yapmadan önce kumanda etmiyordu zaten ki gördüğüm kadarı ile bu da kronik imiş zaten Ka'larda. 1 sene kadar bindim ve bu günlerde yaşadığım sıkıntılar aşağıdaki gibi: - Gaza basıldığında araba benzini bitmiş gibi teklemeye ve çekişten düşmeye, özellikle yokuşlarda, başlıyor (marş basma ve rölanti gayet güzel) - Hızlı giderken frenlemelerde pedal/ direksiyon vibrasyonu - Boyada bozulma/ parlak görünmeyi sağlayan cilanın güneş gören yerlerde (özellikle tavan) kavlaması Bu konularda fikir ve yorumlarınızı bekler, şimdiden teşekkür ederim. Buji kabloları degişimce çözülmüştü bendeki sorun ....frene basınca titreme meselesi disk ve balataları birlikte degiştirmeme rağmen bir süre sonra aynı sorunlu noktaya geliyor....yani sanki benim arabamı anlatıyorsunuz sandım hele birde ön kaput ayarsız olunca Yorum bağlantısı
Cemal Burak Demirci 22 Kasım 2012 Paylaş 22 Kasım 2012 s.a arkadaşlar 15 gün önce 1998 model ka aldım.araç beklentilerimin üzerinde ama süspansiyonları hiç hoşuma gitmedi tangır tungur başka bi ka'yla karşılaşmtıramadım sizin ka lardamı böyle bi ikinci sorum içerde çok fazla ses var motordan ziyade rüzgar uğultusu gibi bunlar normal midir? Yorum bağlantısı
Türker Üner 8 Aralık 2012 Paylaş 8 Aralık 2012 uzun uğraşlar sonucu yaklaşık 1ay da geldi aracım için angel eyes farlar geldi ve takıldı gerçekten de çok güzel durdu. yavaş yavaş toplamaya başladım sırada tamponları halletmek bakalım nasıl olacak Yorum bağlantısı
Özgür Anıl 8 Aralık 2012 Paylaş 8 Aralık 2012 Türker bey e-bay dan mı aldınız ? resim görmek isteriz :=) Yorum bağlantısı
Türker Üner 8 Aralık 2012 Paylaş 8 Aralık 2012 Türker bey e-bay dan mı aldınız ? resim görmek isteriz :=) Evet ebay dan almanyadan aldım ama elime geçmesi 1 ay sürdü. Yarın yağmur yağmazsa eğer resimlerini çekip eklerim Yorum bağlantısı
Recommended Posts