İçeriğe Yönlendir

Ka - Hakkında Herşey


Bekir Polat

Recommended Posts

Barış Kalkan

oto koçtaki usta eniştenin kankası işcilik ücreti yazılmicak ve parça içinse kendi aracı gibi gösterip indirimli fiyat cıkarılacak sanayide sordum 350 tl dediler, otokoçtaki usta bu fiyatı bildiği için özelikle bana getir dedi aracı 4 haneli fiyat cıkarırsa arabayı onlara bırakır çıkarım :D

Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

Pompanızı revize ettirmeniz lazım ancak otokoç direk değişim diyecektir. 4 haneli rakamlara hazır olun.

Revizyon ise en fazla 500 falan tutar.

az önce enişte tarafından haber geldi otokoçtaki ustayla konuşmuş 200tl gibi bir fiyat cıkar demiş içim rahatladı benimde :)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

az önce enişte tarafından haber geldi otokoçtaki ustayla konuşmuş 200tl gibi bir fiyat cıkar demiş içim rahatladı benimde :)

Değişime? Müthiş bi rakam?

Bu arada dinamoyu ve v kayışını kontrol ettirin. Benim dinamo akan yağdan pert olmuştu.

Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

değişim yok tamir ücreti, kutuyu sökmüş tamiri yapılıyor, ordaki arkadaş sağolsun gerekl, temizlik ve bakımıda yaptırıyorum demiş, arar söylerim dinamo ve kayışada bakmasını.

bende çok sevindim bu fiyata yapmalarına yetkili servisde bende 350den daha aşagı beklemiyordum ama tanıdık olmasının faydası :)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yetkili servisin onarım yaptığını bilmiyordum. Hayret...

Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

15 dakika önce araç geldi süper olmuş eski halinden daha bir güzel yumuşak :))

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

direksiyon pompasıda sorun cıkardı dün servise gitti araba bügün geldi, sorun tamamen ortadan kalkdı, direksiyon kutusu tamirinin ardından birde pompanın sorun cıkarması beni üzdü ama halledildi :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

çok sertleşti direksiyon motor calışmadan bir sertlik vardır ya nerdeyse okadar sertleşti ve dönüşlerde hiç toplamıyordu, ustada arkadaş olduğu için kuzenle yolladım ona arabayı sagolsun tamirini yaptı getirdi yapılan işlemi tam bilmiyorum sormadım ayrıntısını hidrolik pompası yaptı birde rot balans yaptırmış çok iyi durumda akşamda gezdik biraz az öncede eşimi işe bıraktım eskisinden bile daha iyi sanki

ilk başta kutuyla birlikte pompayada bakılsa belki bir daha gitmezdi servise...

Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

Sani'nin cevapladıkları soruların çeyreğini dahi yetkili servisteki ustalar cevaplayamaz.Bu ka'lar sahiplerini usta gibi eğitiyor maşallah.Ablamda da ka vardı sani'nin tecrübelerinden bende çok yararlandım. Sağolsun,nokta atışı arızaları gideriyordum...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Deha Lale
(düzenlendi)

Merhaba Sevgili Ford kullanıcıları. Bende ilk arabam olan ve yeni almış olduğum 99 Ka ile aranıza katıldım. İlk arabam olacağı için küçük bir şeyler almayı planlıyordum Twingo,Ka ve Corsa bakınırken bir anda alıverdim Ka'yı. Aslında hala iyimi ettim diye düşünüyorum. Alırken ustaya göstermemiş kendimiz bakıp almıştık, daha onra götürdüğüm ustam iyi olduğunu söyledide içim rahat etti. Fren balataları,hidroliği ve ayarı yapıldı. Bir kaç problemim var çözemediğim, ilgilenebilirseniz sevinirim.

-Debriyaj çok yukarıda kavrıyor.Test eden usta sorun sende dedi :) ama, kalkışta sorun yaşıyorum bazı zamanlar.Ya stop ediyor ya çok bağırıyor araba. Debriyaj ayarı veya başka herhangi birşey yapılabilir mi bunun için?

-Vites geçişlerinde sorun yaşıyorum, bazen vites geçmiyor. Nerede sorun olabilir. Debriyaja sonuna kadar basıyorum vites değişikliklerinde.

-2. vitese geçince araç bazen titriyor. Bunun nedeni ne olabilir?

-Gösterge paneli ışıkları yanmıyor, araştırdığım kadarıyla zor çıkarıldığını anladım ve gözüm korktu açıkcası o yüzden her ustaya söktürmek istemediğim için henüz elletmedim. Çok masraf çıkartırmı bana ışıkları yaptırmak.?

-Devir göstergesi ve hararet saati olmaması handikap sanırım yeni kullanıcı olan biri için,bu yüzden biraz ürkek davranıyorum. Hararet yükselmesi sıkça görülen bir durum mu bu araçlar için? Harici devir göstergesi takılsa işe yarar mı? Motor sesine kulağı alışkın olmayanlar için... :)

-Üzerinde spor hava filtresi var, Kartal sanayide çıkmacılara baktım hiç birinde Ka hava filtre kabini bulamadım. Bostancı sanayide bulunurmu dersiniz? Orjinali 379 Tl. oda Ford'un elinde var mı yok mu bilinmez dedi Ford yedek parçacısı. Götürdüğüm usta Peugeot'un belki buna uydurabiliriz dedi ve şu an bakınıyor. Peugeot'un bağlantı bölümleri uyarsa taktırmamı tavsiye eder misiniz? Yada orjinal hava filtresine o para verilmeli mi ? Üzerindeki filtre şuan baya tıkanmış ve temizlenecek durumu pek yokmuş. Sorduğum yerde en ucuz spor filtre 50 Tl. idi. en kısa sürede karar vermem gerek bu konu ile ilgili yardım lütfen...

-Kapılarda matlık var. Usta değişim olmadığını söyledi kapılarda ama sanki zımparalanmış gibi çizikleri mevcut kapıların ve rengi mat. Bu matlığı pasta-cila ile giderebilir miyim?

-Biraz modifiye etmek için ne önerirsiniz Ka için ve nereyi?

Yorum yazacak kullanıcılara şimdiden teşekkür ederim.

Henüz bir kaç hafta oldu alalı. Yıkatmaya bile fırsatım olmadı henüz. Temizlendikten sonra resimlerini koyarım foruma. Artık bende buralıyım :) Kazasız,arızasız,sağlıklı günler dilerim...

tarihinde Zafer Ayvacı tarafından düzenlendi
Yazı Karakteri Tipi
Yorum bağlantısı
Deha Lale
(düzenlendi)

Bir de ekleme yapacak olursam;

Yakıt hesaplama işleminin depo tamamen doldurulduktan sonra yapıldığını biliyorum ama ilk aldığımda 50 Tl. ile 100 Km. yol yaptım, Tabi arabayı tanımadığım ve alışamadığm için çokca stop ettim ve gerçekten kadıköy-caddebostan trafiğinde çok dur-kalk yaptım. Bu yakıt/km aracın gerçek performansı olamaz değilmi :)

tarihinde Deha Lale tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Merhaba Sevgili Ford kullanıcıları. Bende ilk arabam olan ve yeni almış olduğum 99 Ka ile aranıza katıldım. İlk arabam olacağı için küçük bir şeyler almayı planlıyordum Twingo,Ka ve Corsa bakınırken bir anda alıverdim Ka'yı. Aslında hala iyimi ettim diye düşünüyorum. Alırken ustaya göstermemiş kendimiz bakıp almıştık, daha onra götürdüğüm ustam iyi olduğunu söyledide içim rahat etti. Fren balataları,hidroliği ve ayarı yapıldı. Bir kaç problemim var çözemediğim, ilgilenebilirseniz sevinirim.

-Debriyaj çok yukarıda kavrıyor.Test eden usta sorun sende dedi :) ama, kalkışta sorun yaşıyorum bazı zamanlar.Ya stop ediyor ya çok bağırıyor araba. Debriyaj ayarı veya başka herhangi birşey yapılabilir mi bunun için?

-Vites geçişlerinde sorun yaşıyorum, bazen vites geçmiyor. Nerede sorun olabilir. Debriyaja sonuna kadar basıyorum vites değişikliklerinde.

-2. vitese geçince araç bazen titriyor. Bunun nedeni ne olabilir?

-Gösterge paneli ışıkları yanmıyor, araştırdığım kadarıyla zor çıkarıldığını anladım ve gözüm korktu açıkcası o yüzden her ustaya söktürmek istemediğim için henüz elletmedim. Çok masraf çıkartırmı bana ışıkları yaptırmak.?

-Devir göstergesi ve hararet saati olmaması handikap sanırım yeni kullanıcı olan biri için,bu yüzden biraz ürkek davranıyorum. Hararet yükselmesi sıkça görülen bir durum mu bu araçlar için? Harici devir göstergesi takılsa işe yarar mı? Motor sesine kulağı alışkın olmayanlar için... :)

-Üzerinde spor hava filtresi var, Kartal sanayide çıkmacılara baktım hiç birinde Ka hava filtre kabini bulamadım. Bostancı sanayide bulunurmu dersiniz? Orjinali 379 Tl. oda Ford'un elinde var mı yok mu bilinmez dedi Ford yedek parçacısı. Götürdüğüm usta Peugeot'un belki buna uydurabiliriz dedi ve şu an bakınıyor. Peugeot'un bağlantı bölümleri uyarsa taktırmamı tavsiye eder misiniz? Yada orjinal hava filtresine o para verilmeli mi ? Üzerindeki filtre şuan baya tıkanmış ve temizlenecek durumu pek yokmuş. Sorduğum yerde en ucuz spor filtre 50 Tl. idi. en kısa sürede karar vermem gerek bu konu ile ilgili yardım lütfen...

-Kapılarda matlık var. Usta değişim olmadığını söyledi kapılarda ama sanki zımparalanmış gibi çizikleri mevcut kapıların ve rengi mat. Bu matlığı pasta-cila ile giderebilir miyim?

-Biraz modifiye etmek için ne önerirsiniz Ka için ve nereyi?

Yorum yazacak kullanıcılara şimdiden teşekkür ederim.

Henüz bir kaç hafta oldu alalı. Yıkatmaya bile fırsatım olmadı henüz. Temizlendikten sonra resimlerini koyarım foruma. Artık bende buralıyım :) Kazasız,arızasız,sağlıklı günler dilerim...

Bir de ekleme yapacak olursam;

Yakıt hesaplama işleminin depo tamamen doldurulduktan sonra yapıldığını biliyorum ama ilk aldığımda 50 Tl. ile 100 Km. yol yaptım, Tabi arabayı tanımadığım ve alışamadığm için çokca stop ettim ve gerçekten kadıköy-caddebostan trafiğinde çok dur-kalk yaptım. Bu yakıt/km aracın gerçek performansı olamaz değilmi :)

- Debriyajın yukarıda kavraması normal. Hidrolik debriyajlarda ayar yapılamaz, lakin 2. viteste titremesi normal değil. İyice kontrol edilmeli.

- Vites geçişleri için mutlaka yağını değiştirtin.

- Gösterge panelini sökmek zordur. Ustasını bulmanız gerekir. Ustanıza güvenmiyorsanız, güvenilir KA'dan anlayan usta tavsiye ederim. Tüm forum ona gider zaten :)

- Başka marka hava filtre kabini hakkında görmeden konuşmak zordur lakin, kutunun üstünde MAF sensörü olması gerekiyor, asıl onu ne yaptılar?

- Kaapıları görmek gerekir.

- Modifiye etmek için en güzeli, spoiler takmak. Başka yapabileceğiniz bir şey şey yok maalesef.

Güle güle kullanın.

Yorum bağlantısı
Halil Hıdırlar
(düzenlendi)

Merhaba oncelikle hayırlı olsun güle güle kullanın aracınızı. Sani beyin yazdıklarına ek olarak gösterge paneli aydınlatması bir adet dipsiz ampul ile el feneri mantığınla aydınlanıyor.Değişimi konusunda ehil olmayan yada kic ka panel aydınlatma ampulu değiştirmemiş teknik yeteneği olmayan birisine rastlarsanız kesinlikle eletmeyin derim 50kr ampul için telefisi olmayan kırılmalara yol açabilir. Tıpkı matruşka bebek gibi ampule ulaşmak için önce küllüğün 4 adet vidalarından başlıyorsunuz sökmeye.

Kolay gelsin.

tarihinde Halil Hıdırlar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serhat Çitak

Bir de ekleme yapacak olursam;

Yakıt hesaplama işleminin depo tamamen doldurulduktan sonra yapıldığını biliyorum ama ilk aldığımda 50 Tl. ile 100 Km. yol yaptım, Tabi arabayı tanımadığım ve alışamadığm için çokca stop ettim ve gerçekten kadıköy-caddebostan trafiğinde çok dur-kalk yaptım. Bu yakıt/km aracın gerçek performansı olamaz değilmi :)

Hoşgeldiniz hayırlı olsun aracınız.Bu yakıt gerçek performansı değil.Başda kullanıcı önemi mühim.Olabildiğince viteslere erken geçin.Devir saati yok takılabilir ama bunun ustasını bulmak zor diyebiirim.Hız göstergesinden 20 km de 2.vitese 35-40 km de 3.vitese geçin. Ve yüksek viteslerde kullanın.Bu araç dur kalkda malesef yakıyor.Dur kalk yoğunlu trafikde 9-10 litre arası olabilir

Uzun yolda oldukça düşükdür dur kalk a göre. Ortalama 7.5 yakıyorsanız herşey yolundadır.Lakin yakıtı düşürmek sizin kullanmanızın haricinde aracın bakımı ile de çok orantılı ve önereceğim şeyler : 1-Rolanti deviriniz yüksek olabilir kontrol ettirin 800-900 arası olmalı . 2-oksijen (hugo) sensörü arızalı ise yakıt tüketimi artar kontrol ettirin 3-Buji kabloları ve bujileri kontrol ettirin.Kesinlikle değişecekse orjinal kullanın.4-Yağ değişimi ve filtreleri gerekiyorsa muhakkak değiştirin.5-Egzos sisteminde kaçak varmı yok mu kontrol ettirebilirsin.5-Maf sensörünüde kontrol etsinler Bunlara baktırın derim çünkü direk yakıt tüketimi ile ilgili çok mühim şeyler tekrar hayırlı olsun

Yorum bağlantısı
Deha Lale

- Debriyajın yukarıda kavraması normal. Hidrolik debriyajlarda ayar yapılamaz, lakin 2. viteste titremesi normal değil. İyice kontrol edilmeli.

- Vites geçişleri için mutlaka yağını değiştirtin.

- Gösterge panelini sökmek zordur. Ustasını bulmanız gerekir. Ustanıza güvenmiyorsanız, güvenilir KA'dan anlayan usta tavsiye ederim. Tüm forum ona gider zaten :)

- Başka marka hava filtre kabini hakkında görmeden konuşmak zordur lakin, kutunun üstünde MAF sensörü olması gerekiyor, asıl onu ne yaptılar?

- Kaapıları görmek gerekir.

- Modifiye etmek için en güzeli, spoiler takmak. Başka yapabileceğiniz bir şey şey yok maalesef.

Güle güle kullanın.

Teşekkür ederim bilgiler için. Hava filtre bölümünün fotoğrafını çektim, telefondan aktardıktan sonra burada paylaşacağım. Yardımlarınıza ihtiyacım var sanırım, aksi gibi otomobillere çok yabancıyım, bebeğimiz olduğu için gereksinim duyduk.

Yorum bağlantısı
Deha Lale

Hoşgeldiniz hayırlı olsun aracınız.Bu yakıt gerçek performansı değil.Başda kullanıcı önemi mühim.Olabildiğince viteslere erken geçin.Devir saati yok takılabilir ama bunun ustasını bulmak zor diyebiirim.Hız göstergesinden 20 km de 2.vitese 35-40 km de 3.vitese geçin. Ve yüksek viteslerde kullanın.Bu araç dur kalkda malesef yakıyor.Dur kalk yoğunlu trafikde 9-10 litre arası olabilir

Uzun yolda oldukça düşükdür dur kalk a göre. Ortalama 7.5 yakıyorsanız herşey yolundadır.Lakin yakıtı düşürmek sizin kullanmanızın haricinde aracın bakımı ile de çok orantılı ve önereceğim şeyler : 1-Rolanti deviriniz yüksek olabilir kontrol ettirin 800-900 arası olmalı . 2-oksijen (hugo) sensörü arızalı ise yakıt tüketimi artar kontrol ettirin 3-Buji kabloları ve bujileri kontrol ettirin.Kesinlikle değişecekse orjinal kullanın.4-Yağ değişimi ve filtreleri gerekiyorsa muhakkak değiştirin.5-Egzos sisteminde kaçak varmı yok mu kontrol ettirebilirsin.5-Maf sensörünüde kontrol etsinler Bunlara baktırın derim çünkü direk yakıt tüketimi ile ilgili çok mühim şeyler tekrar hayırlı olsun

Teşekkür ederim bilgiler için. Rölanti için ustaya bende sordum fakat ayar yerinin kırılmış olduğunu söyledi yanılmıyorsam. Bu kırık olduğunu söylediği bölümünde fotoğrafı var, onuda buradan paylaşacağım. 2. viteste gaza basmadan araç baya hızlanıyor. Bujilere baktı usta bir sıkıntı olmadığını söyledi.Yağını kontrol ettirdim daha yeni olduğunu söyledi. Egzoz muayenesi bitikti daha cuma yaptırdım egzozda bir sorun olsa muayenede çıkmaz mıydı? Maf sensörü ne onu hiç bilmiyorum :) Resimlerde göreceğiz inşallah. Bazı parçaları temizledi. Yanılmıyorsam akış metreydi galiba, hava filtresinin girişini söküp oradaki bir parçayı temizledi, ve bir başka parça daha. İnşallah yardımlarınızla varsa bir sıkıntı çözeceğiz.

Yorum bağlantısı
Serhat Çitak

Teşekkür ederim bilgiler için. Rölanti için ustaya bende sordum fakat ayar yerinin kırılmış olduğunu söyledi yanılmıyorsam. Bu kırık olduğunu söylediği bölümünde fotoğrafı var, onuda buradan paylaşacağım. 2. viteste gaza basmadan araç baya hızlanıyor. Bujilere baktı usta bir sıkıntı olmadığını söyledi.Yağını kontrol ettirdim daha yeni olduğunu söyledi. Egzoz muayenesi bitikti daha cuma yaptırdım egzozda bir sorun olsa muayenede çıkmaz mıydı? Maf sensörü ne onu hiç bilmiyorum :) Resimlerde göreceğiz inşallah. Bazı parçaları temizledi. Yanılmıyorsam akış metreydi galiba, hava filtresinin girişini söküp oradaki bir parçayı temizledi, ve bir başka parça daha. İnşallah yardımlarınızla varsa bir sıkıntı çözeceğiz.

Akışmetre = maf sensörü sorun varsa çekişten düşer gaz yemez araç demek sorun yok.2.Vitesde hızlanması rolanti valfinin arızalı bununla birlikte manifold dahil hava alan kaçak yerin olup olmadığının araştırılması ile normale döner tabi birde hız sensörünün değişmesi gerekebilir.Bunları usta ile halledebilirsiniz ama rolanti valfini muhakkak orjinal takın.Farklı Bujilere değişik tepki veren bir araç yanlış bujide yakıt tüketimi ve subap ayarı bozulabilir bence orjinalini bulup takmanız faydalı olur platunım serisi çok daha güzel olur farkını anlarsınız.Çok daha yenisiniz ve emininm çok paylaşacak şeyiniz olacak :) araç ka olunca! Lakin

Keyfine doyamayacaksınız ve zamanla ustasıda olabilirsiniz. Olabildiğince benimde yaşadığım sıkıntılara benzer durumlarda fikirlerimle yardımcı olmaya çalışırım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Teşekkür ederim bilgiler için. Hava filtre bölümünün fotoğrafını çektim, telefondan aktardıktan sonra burada paylaşacağım. Yardımlarınıza ihtiyacım var sanırım, aksi gibi otomobillere çok yabancıyım, bebeğimiz olduğu için gereksinim duyduk.

Fotoları bekleriz :)

Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

dün akşamda e5te giderken vites değiştirirken gazdan ayağımı cektiğim halde gaz vermeye devam ediyordu araç bugün kartal sanayideki ustama gittim oraya girdekende yaptı rolanti valfi dedi bende hemen değiştir dedim değiştirdim dönüşte hiç bir sorun çıkarmadı ışıklarda dururkende rolanti normal şekilde düştü dün ara sokakta 2. vitesde bile aynı şeyi yapıyordu..

sorun sadece rolanti valfimidir acaba, gelirken sorun yoktu ama başka bir yerden yapmışmıdır? şimdilikmi sorun cıkarmadı diyede aklımda soru işareti kalmadı değil...

Yorum bağlantısı
Deha Lale

Fotoları bekleriz :)

Fotorafta ustanın baktığı yerler işeretlendi. Üzerindeki hava filtresinin durumu fotoğraflardaki gibi..

2. ve 3. fotorafta işaretli olan kısım ]ustanın kırılmış olduğunu söylediği yer, yanlış kalmadı ise aklımda rölanti ayarı ile ilgili olduğunu söylediği yer burası idi.

Buda 3. foto

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Kırılan yer gaz teliymiş.

Gördüğüm kadarı ile sökülen filtre kabında MAF yok, araç MAP'lıymış. Ancak şase kodundan emin olarak bir parçacıya sordurmanızda fayda var.

Ayrıca şunu da düşünmek lazım, MAF yoksa aracınızda 350TL filtre kabına vermeye ne kadar gerek var? Filtrenizi her 10bin de bir yıkayıp 20bin de bir değiştirseniz 50TL'den, 140bin km yapmanız lazım orjinal filtre kabının parasını çıkarmanız için...

Yorum bağlantısı
Deha Lale

Kırılan yer gaz teliymiş.

Gördüğüm kadarı ile sökülen filtre kabında MAF yok, araç MAP'lıymış. Ancak şase kodundan emin olarak bir parçacıya sordurmanızda fayda var.

Ayrıca şunu da düşünmek lazım, MAF yoksa aracınızda 350TL filtre kabına vermeye ne kadar gerek var? Filtrenizi her 10bin de bir yıkayıp 20bin de bir değiştirseniz 50TL'den, 140bin km yapmanız lazım orjinal filtre kabının parasını çıkarmanız için...

Gaz telinin alt kısmında bir parça. Resimde beyaz nokta olarak görebilirsiniz, orasının kırık olduğunu söyledi usta. Bu gaz telinin oduğu parçinan tam altında bahsettiğim yer.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...