Guest Murat Mert 25 Ağustos 2011 Paylaş 25 Ağustos 2011 Birkaçay önce bujiden kaynaklı tekleme sorunu olmuş ve buji değişerek sorun düzeltilmişti. Şimdi ise durum birazdaha farklı Araç ilk çalıştığı andan itibaren motor ısınana kadar sanki motora benzini zorla veriyorlarmış devir bir yıkarı bir aşağı sallantılı bir şekilde gidiyor gazdada aynı benzindede hatta ikisi arasında manuel geçiş yapınca benzine geçerken motor neredeyse stop edecekmiş gibi oluyor.bujilerdemidir acaba yine sorun? yardımcı olabileceklere şimdiden teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 25 Ağustos 2011 Paylaş 25 Ağustos 2011 Kalibrasyon... Sabahları benzinde çalıştığı için kalibrasyonla alakalı olacağını sanmıyorum Fatih hocam. Yorum bağlantısı
Guest Murat Mert 25 Ağustos 2011 Paylaş 25 Ağustos 2011 Kalibrasyon... Kalibrasyon derken neyi kasdettiniz Yorum bağlantısı
Guest Murat Mert 25 Ağustos 2011 Paylaş 25 Ağustos 2011 Sabahları benzinde çalıştığı için kalibrasyonla alakalı olacağını sanmıyorum Fatih hocam. gazda pek sorun yok gibi sabah çalıştırdım çalışmasında sıkıntı yok,devir bir aşağı bir yukarı gidip geliyor az ısınınca gaza geçti çok azda olsa aynı sorun vardı benzine alınca neredeyse stop etti araç ama hemen topladı kendini. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Ağustos 2011 Paylaş 25 Ağustos 2011 Rölanti kontrol valfi bozulmuş veya aşırı pislenmiş veya bir vakum hortumunda sorun olabilir? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Ağustos 2011 Paylaş 25 Ağustos 2011 Sabahları benzinde çalıştığı için kalibrasyonla alakalı olacağını sanmıyorum Fatih hocam. Lpg kalibrasyonu bozuk ise, benzin haritasını da bozar.. Bence bu araç için ilk yapılması gereken.. Kutup başını söküp 10 dakika bekleyip taktıktan sonra lpg ye hiç geçmeden 50-60 km. benzinde kullanıp aracı test etmektir.. Yorum bağlantısı
Fatih Bayram 25 Ağustos 2011 Paylaş 25 Ağustos 2011 Lpg kalibrasyonu bozuk ise, benzin haritasını da bozar.. Aha da ben bunu kastetmiştim... :lol2: ECU olayı falan vs... Gaza geçiş ısısı ile ilgili sorun da olabilir...35-40 derece idealdir...yazın 40-kışın 35... :lol2: Motor ısısı lpg soğuk olayından titreme yapıyor da olabilir... Yorum bağlantısı
Guest Murat Mert 25 Ağustos 2011 Paylaş 25 Ağustos 2011 Rölanti kontrol valfi bozulmuş veya aşırı pislenmiş veya bir vakum hortumunda sorun olabilir? Çağlar abi pi benzin bunu yapabilir dimi helede kaçak olursa Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 25 Ağustos 2011 Paylaş 25 Ağustos 2011 Lpg kalibrasyonu bozuk ise, benzin haritasını da bozar.. Bence bu araç için ilk yapılması gereken.. Kutup başını söküp 10 dakika bekleyip taktıktan sonra lpg ye hiç geçmeden 50-60 km. benzinde kullanıp aracı test etmektir.. Mehmet Abi dediğin doğru galiba. Çünkü ben geçenlerde aracın LPG kalibrasyonunu kurcalattıktan sonra bende sabah araç ısınana kadar telkiyor vitese alınca bir nebze olsa kesiliyor. Ayarı kurcalayan adama gittim. Durumu anlattım. Hocam yarın sabah getirin bir bakalım dedi. Şayet kendi hatası olmasaydı derdi herhalde ayarlardan değil derdi. YAtırın yarın halledelim dedi. Ama ilginç geldi abi.LPG kapattığım halde sabahları bu sıkıntının olması kalibrasyondan olması ilginçti. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Ağustos 2011 Paylaş 25 Ağustos 2011 O zaman lpg de tekelmez? Lpg geçiş ısısına ulaştıysa sorun kalmaz zaten... Lpg'de de bozuk çalışıyorsa motora yönelmek lazım.. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 29 Ağustos 2011 Paylaş 29 Ağustos 2011 Kalibrasyon... Lpg kalibrasyonu bozuk ise, benzin haritasını da bozar.. Bence bu araç için ilk yapılması gereken.. Kutup başını söküp 10 dakika bekleyip taktıktan sonra lpg ye hiç geçmeden 50-60 km. benzinde kullanıp aracı test etmektir.. Sizin dediğiniz gibi kalibrasyon hatasıymış. LPG ustasına götürdüm aracı yazılımla oynadı birde daha önce bir nedenden dolayı memeleri 2.2 yaptılar.Bu arada atikerde 2.2 meme yokmuş 1.8 memeyi matkapla delerek 2.2 yaptılar. Ustaya durumu anlattım usta yazılımsal sorundan dolayı araç sabahları soğukken tekler dedi. Şimdi düzeldi. Teşekkürler. Önceden opelin sorunlarıyla uğraşmaktan araca birşey yapamıyordum. Maşallah aracımdan memnunum şimdi sıkıldıkça LPG ile sıkıldıkça arabayı kurcalıyorum.Kaşıntı tutuyor Allah herkese sorunsuz arabalara binmeyi nasip etsin. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Ağustos 2011 Paylaş 29 Ağustos 2011 Lpg kalibrasyon yapınca, benzindeyken çalışmasıda mı düzeldi? Yorum bağlantısı
Fatih Bayram 29 Ağustos 2011 Paylaş 29 Ağustos 2011 Mehmet hocam sorunu çözdüğüne sevindim... Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 29 Ağustos 2011 Paylaş 29 Ağustos 2011 Lpg kalibrasyon yapınca, benzindeyken çalışmasıda mı düzeldi? Evet çağlar abi. Zaten benim araçta bir sorun yoktu. LPG yakıtını nasıl düşürürüm diye uğraşırken LPG ustası yazılımda hata var dedi kendine göre bir ayar yaptı ve araçta bir değişiklik olmadı. Sadece sabahları araç soğukken gaz yemiyordu. Boğuluyordu tekliyordu. Ama gaza geçtiğinde sorun kalmıyordu. Mehmet Abi ve Fatih Hocam kalibrasyon deyince ustaya sorun anlattım hocam yarın gel yazılıma bakalım dedi. Gittim yazılıma ayar yaptı şimdi sorun kalmadı. İşte insanı kaşıntı tutunca böyle sorun yokken kendine sorun çıkarıyor. Bu arada yakıtta hiç bir şekilde azalma olmadı. Şehir dışı 10-11 lt şehir içinde 15-17 Lt lpg tüketiyor. Mehmet hocam sorunu çözdüğüne sevindim... Teşekkürler Fatih Hocam.Sorun yokken kaşıntı tutuyor ve kendimize sorun çıkarıyoruz. Ama yan komşum manuel vitesli mondeosu ile şehir içinde benim uzun yoldaki yakıtımı yakınca moralim bozuluyor. Ne yapayım bende kurcalıyorum Yorum bağlantısı
Fatih Bayram 29 Ağustos 2011 Paylaş 29 Ağustos 2011 Mehmet hocam,ben şahsen fazla da yaksa,büyük konuşmayım ama manuel almam... Bir el bir ayak ve beynin bir kısmı boşta.. Özellikle ş.içnde büyük rahatlık,tabi her rahatın da bir bedeli oluyor... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Ağustos 2011 Paylaş 29 Ağustos 2011 Lpg kalibrasyon yapınca, benzindeyken çalışmasıda mı düzeldi? Evet Çağlar düzelir.. Olay kısaca şu; Lpg fakir karışımda ise, oksijen sensörü bunu ecuya bildiriyor.. Ecu bunu düzeltmek için enjektör açık kalma sürelerini uzatıyor.. Araç bu arada, bir sonraki çalışmada kullanmak üzere loglar tutuyor.. Loglar lpg'ye göre tutulduğu için enjektör açık kalma süreleri uzun oluyor.. Sabah benzinde bu loglarla çalışan araç, çok fazla benzin gönderdiğinden araç boğuluyor.. Bu sebeple, rolanitisi düzensiz lpg'li araçlara ilk önerimiz, kutup başını sök ve logları sil, sonra sadece benzinde kullanarak aracı test et oluyor.. Bezinli kullanımda rolanti düzelirse, kalibrasyon bozuk kararı veriyoruz... 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts