İçeriğe Yönlendir

Bozuk Amortisörler Kazaya Davetiye Çıkarıyor.


Sani Gerşon

Recommended Posts

İ.Göksel Yaman
Göksel , tamponun bitimi bir değildir doğru ama , şaseler eşıt buyuttadır :good1:

Abicim Sen yapma bare bunu Şaseler aynı yükseklikte olurmu Aynı Modelin Benzinli ve Diesel olanında bile şase yüksekliği farkı oluyor. Düşün Amortisörler, Yaylar bile değişiklik gösteriyor, aynı model araçta

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Bende bu konunun elle tutulur bir tarafı yok . Allah korusun TIR'la çarpışan bir araç ha 3.5 cm, olmuş ha 5 cm olmuş ha stock seviyede olmuş. Bence fark etmez. Bu test sadece ve sadece iki focusun çarpışması neticesinde farklılıklar oluşturabilir belki. Ayrcıa sormak isterim, bizim focuslara 5kişi binince araba kaç cm alçaldı hiç ölçen yada göz kararı bakan varmı ? 4-5 cm alçalıyor arkası ve ön taraf yaklaşık 2 cm yükseliyor. Nerde kaldı şaşe oranı :)

Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal

yayı denemek için bir hevesle takmıştım kötü olursa sökmesi kolay geri dönüşü kolay bir iş diye düşünerek ... inanın o kadar çok şey değiştiki gemi gibi virajlarda yatan araba tatlı tatlı dönüyor artık... frenleme iyileşti... sadece görsellikten ibaret değil yani ama amortisör değişimi lazım ...

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman
yayı denemek için bir hevesle takmıştım kötü olursa sökmesi kolay geri dönüşü kolay bir iş diye düşünerek ... inanın o kadar çok şey değiştiki gemi gibi virajlarda yatan araba tatlı tatlı dönüyor artık... frenleme iyileşti... sadece görsellikten ibaret değil yani ama amortisör değişimi lazım ...

Spor yay gerçek anlamda sürüş karekterisliğini düzenliyor. Görsellikten ziyade gerçek anlamda değer katıyor. Kattıkları yanında bence götürdüğü hiçbirşey yok (Markaya göre Farklılık gösterir). 3.5cm'de spor Amortisörede bence gerek yok 5cm ve üzerinde kesinlikle Amortisör takılması gerekiyor.

Şahsen 3.5cm Vogtlansız günlerime gülüp geçiyorum şuan

Yorum bağlantısı
Faruk Yılmaz

bu yayalar beni hep araçlardan soğutmuştur yani kesinlikle görsel açıdan harika yol tutuşuna artıları var ancak aracın ömrünü yediği kesin

yani hiçbi esneklik yokki yük darbe direk şaselerde lastiklerde jantlarda sonrasında arabanın orasından burasından gelen sesler tümseklerden yan yan geçmeler aracımın altını değdirmeden buraya girebilirmiyim gibi düşünceler kapıyı açarken acaba kaldırıma deyicekmi yada sağa yanaşıp yanımızdaki arkadaşımıza kardeş sen

dur önce ben iniyim sonra sen in yoksa kapıyı çarparsın gibi birsürü ihtimal moral bozucu kafa yorucu işler...

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
(düzenlendi)

Bu bir ölçü değil. Ters mantık kurarsak "aracı yükseltmek faydalıdır o halde" mi diyeceğiz?

Her araç modeli onlarca yüzlerce denemeden ve milyon km yol testinden sonra piyasaya çıkıyor.

Bunun üzerinde yapılacak herhangi bir modifikasyonun mutlaka işin tam ehli birisine yaptırılması gerekir.

tarihinde R?dvan Erg tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tahir İlter
bu yayalar beni hep araçlardan soğutmuştur yani kesinlikle görsel açıdan harika yol tutuşuna artıları var ancak aracın ömrünü yediği kesin

yani hiçbi esneklik yokki yük darbe direk şaselerde lastiklerde jantlarda sonrasında arabanın orasından burasından gelen sesler tümseklerden yan yan geçmeler aracımın altını değdirmeden buraya girebilirmiyim gibi düşünceler kapıyı açarken acaba kaldırıma deyicekmi yada sağa yanaşıp yanımızdaki arkadaşımıza kardeş sen

dur önce ben iniyim sonra sen in yoksa kapıyı çarparsın gibi birsürü ihtimal moral bozucu kafa yorucu işler...

Bu bir ölçü değil. Ters mantık kurarsak "aracı yükseltmek faydalıdır o halde" mi diyeceğiz?

Her araç modeli onlarca yüzlerce denemeden ve milyon km yol testinden sonra piyasaya çıkıyor.

Bunun üzerinde yapılacak herhangi bir modifikasyonun mutlaka işin tam ehli birisine yaptırılması gerekir.

+1 :D

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Çağlar Bayur

Aynı şey geçerli , evet daha yüksek bir araba kafdan çarparsa, bizim alçakta kalan şase kolumuz, bizi koruyamıyor.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Serkan Dalgıç

Bende bir ay önce viraja girerken arabanın zemine tutunamadığını ve dikreksyonda fazla bir titreşim olduğunu hissettim.hadi yarın hadi öbürgün derken bir ay geçti.Tahminettiğim gibi ön amortisörler gitmiş.Bu hafta zaten periyodik bakımını yaptıracaktım amartisörleride aradan çıkarmak gerek.Tavsiye edeceğiniz bir amortisör varmı?

Yorum bağlantısı
Hasan Tahsin Şipit

Konu değilde haberdeki 2. yorum biterdi beni. :D

bu kesin chp lidir

Ne alaka ya. :D

Yorum bağlantısı
Serkan Dalgıç

4ü de değişecek ise Koni Strt alınssa hiç te fena olmaz :f1:

Çağlar abi ön iki amortisör değişecek.Arkalar şu anda sağlam görünüyor.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Uğur Çınar

yayları takınca iyice takozlarştı çukurlarda birazda yüksek geldi açıkcası :D adam la konuştuğumuzda biraz sertleştirelim dedi biraz da amörtisörlerden mil keseriz dedi ne kadar sağlıklı olur ne olur bilemediğimdde nette biraz araştırma :D yaptım bi şey bulamadım bulduklarım da pek açıklayacağı gelmedi yardımcı olursanız sevinirim :D

Yorum bağlantısı
Cüneyt Işıkkent

mil kesmeyi bilmem ama amortisörü sertleştirilmiş araba çok kullandım sonuç gayet başarılı hiç şikayette duymadım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Çınar

mil kesmeyi bilmem ama amortisörü sertleştirilmiş araba çok kullandım sonuç gayet başarılı hiç şikayette duymadım :)

ya yapacağız da araştırıyorum :D ama yapacağım kesn :D

Yorum bağlantısı
Cüneyt Işıkkent

ya yapacağız da araştırıyorum :D ama yapacağım kesn :D

kesme işine girme hiç bence direk sertleştir :)

Yorum bağlantısı
Samet Daş

Yay kesmek çokta güzel birşey değil. Yay değiştirmekte aslında bu modifikasyonun asıl gereksinimlerini çokta karşılamıyor. Yayları değiştirirken eğer spor yay takılıyorsa o yaylara uygun amortisör montajı da yapılmalı diye düşünmekteyim. Sadece yaylar değiştirildiğinde, konfor için üretilmiş bir arabanın konfor için üretilmiş amortisörlerine spor yay takmış olunuyor ki buda teşbihte hata olmaz ; bir mankene podyumda süper bir elbisenin altına adidas spor ayakkabı giydirmek gibi bir şey oluyor. Buda topuklu ayakkabı ile kuğu gibi yürüyen mankenin, spor ayakkabı ile yere daha sağlam bassa dahi hurra savaşa gider gibi yürümesi, lap lap ördek misali yere basması demek oluyor. Ki bunlar kullanış-performans ikilisi açısından hoş olmuyor diye düşünmekteyim. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Amortisör sertleştirince amortisörün emmesi öngörülen darbenin şiddet seviyesi düşer diye düşünüyorum, bu da amortisör bağlantılarına daha fazla yük bindirecek ve aynı zamanda şaseye de daha fazla darbe getirecektir. Zararı olmasın?

Yorum bağlantısı
Uğur Çınar

Yay kesmek çokta güzel birşey değil. Yay değiştirmekte aslında bu modifikasyonun asıl gereksinimlerini çokta karşılamıyor. Yayları değiştirirken eğer spor yay takılıyorsa o yaylara uygun amortisör montajı da yapılmalı diye düşünmekteyim. Sadece yaylar değiştirildiğinde, konfor için üretilmiş bir arabanın konfor için üretilmiş amortisörlerine spor yay takmış olunuyor ki buda teşbihte hata olmaz ; bir mankene podyumda süper bir elbisenin altına adidas spor ayakkabı giydirmek gibi bir şey oluyor. Buda topuklu ayakkabı ile kuğu gibi yürüyen mankenin, spor ayakkabı ile yere daha sağlam bassa dahi hurra savaşa gider gibi yürümesi, lap lap ördek misali yere basması demek oluyor. Ki bunlar kullanış-performans ikilisi açısından hoş olmuyor diye düşünmekteyim. :)

abi doğru düşüncede :D ama aracıma spor amörtsiör olmadığı :Diçi bu işlere girişiyorum :D

Amortisör sertleştirince amortisörün emmesi öngörülen darbenin şiddet seviyesi düşer diye düşünüyorum, bu da amortisör bağlantılarına daha fazla yük bindirecek ve aynı zamanda şaseye de daha fazla darbe getirecektir. Zararı olmasın?

abi zaten esnemiyoki araba :D o yüzden bu işlere girişiyorum yoksa uğraşmam yay dan sonra konfor bitti ama yol tutuşu baya değişti :D

Yorum bağlantısı
Samet Daş

Yüksek geldi derken. Hiç lastik ile çamurluk arasını ölçtün mü? Belki aracın tolere edeceği maksimum değerdedir.

Yorum bağlantısı
Uğur Çınar

Yüksek geldi derken. Hiç lastik ile çamurluk arasını ölçtün mü? Belki aracın tolere edeceği maksimum değerdedir.

şu an iki bucuk parmak giriyo diyebilirm :D ama yerden yüksekliyo 10 cm var :D

Yorum bağlantısı
Samet Daş
(düzenlendi)

Dahada alçaltacağım diyorsun yani. Daha ne olsun benim arabanın lastik ile cant arasına normal bir kafa giriyor. Neden normal kafa? çünkü benim kafam çok büyük :D Yerden yüksekliği etekle falan gidermeyi dene derim. Yere ne kadar yaklaşırsan arabanın üstüne binen rüzgar baskısı artar, arabanın altına giren havanın kaldırma kuvveti azalır. Dolayısı ile lastiğe uygulanan direnç artar. Buda yola sağlam bastırır lakin yakıt sarfiyatını arttırır. Makul ölçülerdesin bence. Aracın resimleri yok mu?

tarihinde Samet Daş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Palio'ya uygun KONI var mı ? Varsa eger biraz paraya kıy mil kesme ile el yapamı uğraşma..

Yorum bağlantısı
Uğur Çınar

Palio'ya uygun KONI var mı ? Varsa eger biraz paraya kıy mil kesme ile el yapamı uğraşma..

olsa abi uğraşırmıyım yayı zor buldum oda bi üst kasanın :D oda fk buldum o yüzden serleştirmek istiyorum göksel abi

eğer amörtisörlerden özellikle önlerden spor yaydan sonra tak tak şeklinde ses geliyorsa milleri ve kovanları kesmen gerekir aynı şekilde amörtisör keçeleride değiştirilip sertleştirmek lazım. yokse bu şekilde amortisör dip vurmaya devam eder. amarötisör sertleştirme işlemide eğer spor yay takıldıysa gerekir çünkü yay yapısı gereği sert olduğundan amörtisör çok yumuşak kalıyor ve sekmeye sebep oluyor bana coilover yaparken adam amörtisörü taş gibi yaptı resmen bastırınca oynamıyordu bile ama yola çıkınca adama hak verdim ne sekme var ne ses. ;)

ses yok gibi ama esneme yok emre :D yükleniyorum esneme sıfır gibi biraz çukura sert giriyim zıplıyorum :D :D

Dahada alçaltacağım diyorsun yani. Daha ne olsun benim arabanın lastik ile cant arasına normal bir kafa giriyor. Neden normal kafa? çünkü benim kafam çok büyük :D Yerden yüksekliği etekle falan gidermeyi dene derim. Yere ne kadar yaklaşırsan arabanın üstüne binen rüzgar baskısı artar, arabanın altına giren havanın kaldırma kuvveti azalır. Dolayısı ile lastiğe uygulanan direnç artar. Buda yola sağlam bastırır lakin yakıt sarfiyatını arttırır. Makul ölçülerdesin bence. Aracın resimleri yok mu?

:D :D abi eteklerden yapmaya girersem masraf acayip artar :D yakıtı düşünmüyorum :D lastiklerde 195 50 15 veya 195 45 16 olacak resim ler nasip se ayrı çekeceğim havaların biraz düzelmesini bekliyorum :D :D

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

oda fk buldum o yüzden serleştirmek istiyorum göksel abi

Ne kadar Sertleştirmek istiyorsun Abicim bu önemli :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...