İ.Göksel Yaman 19 Ağustos 2011 Paylaş 19 Ağustos 2011 Göksel , tamponun bitimi bir değildir doğru ama , şaseler eşıt buyuttadır Abicim Sen yapma bare bunu Şaseler aynı yükseklikte olurmu Aynı Modelin Benzinli ve Diesel olanında bile şase yüksekliği farkı oluyor. Düşün Amortisörler, Yaylar bile değişiklik gösteriyor, aynı model araçta Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 20 Ağustos 2011 Paylaş 20 Ağustos 2011 Bende bu konunun elle tutulur bir tarafı yok . Allah korusun TIR'la çarpışan bir araç ha 3.5 cm, olmuş ha 5 cm olmuş ha stock seviyede olmuş. Bence fark etmez. Bu test sadece ve sadece iki focusun çarpışması neticesinde farklılıklar oluşturabilir belki. Ayrcıa sormak isterim, bizim focuslara 5kişi binince araba kaç cm alçaldı hiç ölçen yada göz kararı bakan varmı ? 4-5 cm alçalıyor arkası ve ön taraf yaklaşık 2 cm yükseliyor. Nerde kaldı şaşe oranı Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal 20 Ağustos 2011 Paylaş 20 Ağustos 2011 yayı denemek için bir hevesle takmıştım kötü olursa sökmesi kolay geri dönüşü kolay bir iş diye düşünerek ... inanın o kadar çok şey değiştiki gemi gibi virajlarda yatan araba tatlı tatlı dönüyor artık... frenleme iyileşti... sadece görsellikten ibaret değil yani ama amortisör değişimi lazım ... Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 21 Ağustos 2011 Paylaş 21 Ağustos 2011 yayı denemek için bir hevesle takmıştım kötü olursa sökmesi kolay geri dönüşü kolay bir iş diye düşünerek ... inanın o kadar çok şey değiştiki gemi gibi virajlarda yatan araba tatlı tatlı dönüyor artık... frenleme iyileşti... sadece görsellikten ibaret değil yani ama amortisör değişimi lazım ... Spor yay gerçek anlamda sürüş karekterisliğini düzenliyor. Görsellikten ziyade gerçek anlamda değer katıyor. Kattıkları yanında bence götürdüğü hiçbirşey yok (Markaya göre Farklılık gösterir). 3.5cm'de spor Amortisörede bence gerek yok 5cm ve üzerinde kesinlikle Amortisör takılması gerekiyor. Şahsen 3.5cm Vogtlansız günlerime gülüp geçiyorum şuan Yorum bağlantısı
Faruk Yılmaz 21 Ağustos 2011 Paylaş 21 Ağustos 2011 bu yayalar beni hep araçlardan soğutmuştur yani kesinlikle görsel açıdan harika yol tutuşuna artıları var ancak aracın ömrünü yediği kesin yani hiçbi esneklik yokki yük darbe direk şaselerde lastiklerde jantlarda sonrasında arabanın orasından burasından gelen sesler tümseklerden yan yan geçmeler aracımın altını değdirmeden buraya girebilirmiyim gibi düşünceler kapıyı açarken acaba kaldırıma deyicekmi yada sağa yanaşıp yanımızdaki arkadaşımıza kardeş sen dur önce ben iniyim sonra sen in yoksa kapıyı çarparsın gibi birsürü ihtimal moral bozucu kafa yorucu işler... Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 21 Ağustos 2011 Paylaş 21 Ağustos 2011 (düzenlendi) Bu bir ölçü değil. Ters mantık kurarsak "aracı yükseltmek faydalıdır o halde" mi diyeceğiz? Her araç modeli onlarca yüzlerce denemeden ve milyon km yol testinden sonra piyasaya çıkıyor. Bunun üzerinde yapılacak herhangi bir modifikasyonun mutlaka işin tam ehli birisine yaptırılması gerekir. 21 Ağustos 2011 tarihinde R?dvan Erg tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tahir İlter 21 Ağustos 2011 Paylaş 21 Ağustos 2011 bu yayalar beni hep araçlardan soğutmuştur yani kesinlikle görsel açıdan harika yol tutuşuna artıları var ancak aracın ömrünü yediği kesin yani hiçbi esneklik yokki yük darbe direk şaselerde lastiklerde jantlarda sonrasında arabanın orasından burasından gelen sesler tümseklerden yan yan geçmeler aracımın altını değdirmeden buraya girebilirmiyim gibi düşünceler kapıyı açarken acaba kaldırıma deyicekmi yada sağa yanaşıp yanımızdaki arkadaşımıza kardeş sen dur önce ben iniyim sonra sen in yoksa kapıyı çarparsın gibi birsürü ihtimal moral bozucu kafa yorucu işler... Bu bir ölçü değil. Ters mantık kurarsak "aracı yükseltmek faydalıdır o halde" mi diyeceğiz?Her araç modeli onlarca yüzlerce denemeden ve milyon km yol testinden sonra piyasaya çıkıyor. Bunun üzerinde yapılacak herhangi bir modifikasyonun mutlaka işin tam ehli birisine yaptırılması gerekir. +1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Eylül 2011 Paylaş 21 Eylül 2011 Aynı şey geçerli , evet daha yüksek bir araba kafdan çarparsa, bizim alçakta kalan şase kolumuz, bizi koruyamıyor. Yorum bağlantısı
Serkan Dalgıç 13 Kasım 2011 Paylaş 13 Kasım 2011 Bende bir ay önce viraja girerken arabanın zemine tutunamadığını ve dikreksyonda fazla bir titreşim olduğunu hissettim.hadi yarın hadi öbürgün derken bir ay geçti.Tahminettiğim gibi ön amortisörler gitmiş.Bu hafta zaten periyodik bakımını yaptıracaktım amartisörleride aradan çıkarmak gerek.Tavsiye edeceğiniz bir amortisör varmı? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Kasım 2011 Paylaş 13 Kasım 2011 4ü de değişecek ise Koni Strt alınssa hiç te fena olmaz Yorum bağlantısı
Hasan Tahsin Şipit 13 Kasım 2011 Paylaş 13 Kasım 2011 Konu değilde haberdeki 2. yorum biterdi beni. bu kesin chp lidir Ne alaka ya. Yorum bağlantısı
Serkan Dalgıç 14 Kasım 2011 Paylaş 14 Kasım 2011 4ü de değişecek ise Koni Strt alınssa hiç te fena olmaz Çağlar abi ön iki amortisör değişecek.Arkalar şu anda sağlam görünüyor. Yorum bağlantısı
Uğur Çınar 19 Ocak 2013 Paylaş 19 Ocak 2013 yayları takınca iyice takozlarştı çukurlarda birazda yüksek geldi açıkcası adam la konuştuğumuzda biraz sertleştirelim dedi biraz da amörtisörlerden mil keseriz dedi ne kadar sağlıklı olur ne olur bilemediğimdde nette biraz araştırma yaptım bi şey bulamadım bulduklarım da pek açıklayacağı gelmedi yardımcı olursanız sevinirim Yorum bağlantısı
Cüneyt Işıkkent 19 Ocak 2013 Paylaş 19 Ocak 2013 mil kesmeyi bilmem ama amortisörü sertleştirilmiş araba çok kullandım sonuç gayet başarılı hiç şikayette duymadım 1 Yorum bağlantısı
Uğur Çınar 19 Ocak 2013 Paylaş 19 Ocak 2013 mil kesmeyi bilmem ama amortisörü sertleştirilmiş araba çok kullandım sonuç gayet başarılı hiç şikayette duymadım ya yapacağız da araştırıyorum ama yapacağım kesn Yorum bağlantısı
Cüneyt Işıkkent 19 Ocak 2013 Paylaş 19 Ocak 2013 ya yapacağız da araştırıyorum ama yapacağım kesn kesme işine girme hiç bence direk sertleştir Yorum bağlantısı
Samet Daş 19 Ocak 2013 Paylaş 19 Ocak 2013 Yay kesmek çokta güzel birşey değil. Yay değiştirmekte aslında bu modifikasyonun asıl gereksinimlerini çokta karşılamıyor. Yayları değiştirirken eğer spor yay takılıyorsa o yaylara uygun amortisör montajı da yapılmalı diye düşünmekteyim. Sadece yaylar değiştirildiğinde, konfor için üretilmiş bir arabanın konfor için üretilmiş amortisörlerine spor yay takmış olunuyor ki buda teşbihte hata olmaz ; bir mankene podyumda süper bir elbisenin altına adidas spor ayakkabı giydirmek gibi bir şey oluyor. Buda topuklu ayakkabı ile kuğu gibi yürüyen mankenin, spor ayakkabı ile yere daha sağlam bassa dahi hurra savaşa gider gibi yürümesi, lap lap ördek misali yere basması demek oluyor. Ki bunlar kullanış-performans ikilisi açısından hoş olmuyor diye düşünmekteyim. 1 Yorum bağlantısı
Önder Kuru 19 Ocak 2013 Paylaş 19 Ocak 2013 Amortisör sertleştirince amortisörün emmesi öngörülen darbenin şiddet seviyesi düşer diye düşünüyorum, bu da amortisör bağlantılarına daha fazla yük bindirecek ve aynı zamanda şaseye de daha fazla darbe getirecektir. Zararı olmasın? Yorum bağlantısı
Uğur Çınar 19 Ocak 2013 Paylaş 19 Ocak 2013 Yay kesmek çokta güzel birşey değil. Yay değiştirmekte aslında bu modifikasyonun asıl gereksinimlerini çokta karşılamıyor. Yayları değiştirirken eğer spor yay takılıyorsa o yaylara uygun amortisör montajı da yapılmalı diye düşünmekteyim. Sadece yaylar değiştirildiğinde, konfor için üretilmiş bir arabanın konfor için üretilmiş amortisörlerine spor yay takmış olunuyor ki buda teşbihte hata olmaz ; bir mankene podyumda süper bir elbisenin altına adidas spor ayakkabı giydirmek gibi bir şey oluyor. Buda topuklu ayakkabı ile kuğu gibi yürüyen mankenin, spor ayakkabı ile yere daha sağlam bassa dahi hurra savaşa gider gibi yürümesi, lap lap ördek misali yere basması demek oluyor. Ki bunlar kullanış-performans ikilisi açısından hoş olmuyor diye düşünmekteyim. abi doğru düşüncede ama aracıma spor amörtsiör olmadığı :Diçi bu işlere girişiyorum Amortisör sertleştirince amortisörün emmesi öngörülen darbenin şiddet seviyesi düşer diye düşünüyorum, bu da amortisör bağlantılarına daha fazla yük bindirecek ve aynı zamanda şaseye de daha fazla darbe getirecektir. Zararı olmasın? abi zaten esnemiyoki araba o yüzden bu işlere girişiyorum yoksa uğraşmam yay dan sonra konfor bitti ama yol tutuşu baya değişti Yorum bağlantısı
Samet Daş 19 Ocak 2013 Paylaş 19 Ocak 2013 Yüksek geldi derken. Hiç lastik ile çamurluk arasını ölçtün mü? Belki aracın tolere edeceği maksimum değerdedir. Yorum bağlantısı
Uğur Çınar 19 Ocak 2013 Paylaş 19 Ocak 2013 Yüksek geldi derken. Hiç lastik ile çamurluk arasını ölçtün mü? Belki aracın tolere edeceği maksimum değerdedir. şu an iki bucuk parmak giriyo diyebilirm ama yerden yüksekliyo 10 cm var Yorum bağlantısı
Samet Daş 19 Ocak 2013 Paylaş 19 Ocak 2013 (düzenlendi) Dahada alçaltacağım diyorsun yani. Daha ne olsun benim arabanın lastik ile cant arasına normal bir kafa giriyor. Neden normal kafa? çünkü benim kafam çok büyük Yerden yüksekliği etekle falan gidermeyi dene derim. Yere ne kadar yaklaşırsan arabanın üstüne binen rüzgar baskısı artar, arabanın altına giren havanın kaldırma kuvveti azalır. Dolayısı ile lastiğe uygulanan direnç artar. Buda yola sağlam bastırır lakin yakıt sarfiyatını arttırır. Makul ölçülerdesin bence. Aracın resimleri yok mu? 19 Ocak 2013 tarihinde Samet Daş tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 19 Ocak 2013 Paylaş 19 Ocak 2013 Palio'ya uygun KONI var mı ? Varsa eger biraz paraya kıy mil kesme ile el yapamı uğraşma.. Yorum bağlantısı
Uğur Çınar 19 Ocak 2013 Paylaş 19 Ocak 2013 Palio'ya uygun KONI var mı ? Varsa eger biraz paraya kıy mil kesme ile el yapamı uğraşma.. olsa abi uğraşırmıyım yayı zor buldum oda bi üst kasanın oda fk buldum o yüzden serleştirmek istiyorum göksel abi eğer amörtisörlerden özellikle önlerden spor yaydan sonra tak tak şeklinde ses geliyorsa milleri ve kovanları kesmen gerekir aynı şekilde amörtisör keçeleride değiştirilip sertleştirmek lazım. yokse bu şekilde amortisör dip vurmaya devam eder. amarötisör sertleştirme işlemide eğer spor yay takıldıysa gerekir çünkü yay yapısı gereği sert olduğundan amörtisör çok yumuşak kalıyor ve sekmeye sebep oluyor bana coilover yaparken adam amörtisörü taş gibi yaptı resmen bastırınca oynamıyordu bile ama yola çıkınca adama hak verdim ne sekme var ne ses. ses yok gibi ama esneme yok emre yükleniyorum esneme sıfır gibi biraz çukura sert giriyim zıplıyorum :D Dahada alçaltacağım diyorsun yani. Daha ne olsun benim arabanın lastik ile cant arasına normal bir kafa giriyor. Neden normal kafa? çünkü benim kafam çok büyük Yerden yüksekliği etekle falan gidermeyi dene derim. Yere ne kadar yaklaşırsan arabanın üstüne binen rüzgar baskısı artar, arabanın altına giren havanın kaldırma kuvveti azalır. Dolayısı ile lastiğe uygulanan direnç artar. Buda yola sağlam bastırır lakin yakıt sarfiyatını arttırır. Makul ölçülerdesin bence. Aracın resimleri yok mu? :D abi eteklerden yapmaya girersem masraf acayip artar yakıtı düşünmüyorum lastiklerde 195 50 15 veya 195 45 16 olacak resim ler nasip se ayrı çekeceğim havaların biraz düzelmesini bekliyorum :D Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 19 Ocak 2013 Paylaş 19 Ocak 2013 oda fk buldum o yüzden serleştirmek istiyorum göksel abi Ne kadar Sertleştirmek istiyorsun Abicim bu önemli Yorum bağlantısı
Recommended Posts