İçeriğe Yönlendir

Bozuk Amortisörler Kazaya Davetiye Çıkarıyor.


Sani Gerşon

Recommended Posts

(düzenlendi)

50.000km'de bir sarf malzemesi gibi kimsenin amortisör değiştirmediği doğru bir tespit. Bozuktan kastı, muhtemelen fabrika tolerans değerleri dışına çıktığı andır. Benim aracımdaki amortisörler 103.000km'lik. Aldığımdan beri değiştireyim diyorum. Ses gürültü yok ama bazen yeterli esnemesi yok gibi geliyor. Rüzgarda da bir sorun olmayınca rot-balansçı kontrolden sonra patlak yok yola devam diyor. 23.000km'dir bu ay, önümüzdeki ay değiştirelim diyerek biniyoruz. NE zamana kadar, patlayınca ancak değişir bu gidişle. Böylece Monreo'nun tespitindeki %30'luk dilime giren sürücülerden bir ben oluyorum. Monreo uzmanlarına test ettirsek şimdiye kadar 2 kere değişmiş, üçüncüyle yola devam ediyor olmamız gerekiyordu. Tabi Motorcraft amortisör, Monreo'dan 3 kat kaliteliyse, o zaman Monreo önce suçu kendinde arasın. :fiuw:

Saygılarımla.

tarihinde Evren ?skent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

km sınırım yok baktım artık eskisi gibi değil hiç acımam değiştiririm

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Sani Gerşon

Emre Demir'e ithafen :blink:

İşin ciddisi, videoda 2 inch alçaltılmış araç ölümcül derecede zarar gördüğünü söylüyor

Yorum bağlantısı
Onur Demir

Bu kazadaki araba alcak degilki, bizimkiler gibi alcak olsaydi karsidan gelen direk ustten arkaya gecerdi :blink:

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

darbeyi karşılama noktası aşağıda kalıyor bu gerçek. 5cm yaylarımı sökme sebeplerimden biridir Allah korusun

Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy

Focusla yaptığım kazada , şaseler kaldırıma şurtmüştü . Eğer alçak olsaydı arabam takla atarak denize uçabilirdim ...

Yorum bağlantısı
Çağkan Ürkmez

Açıkçası bu işin hem kotu hemde iyi yanları var, denildigi gibi bir kaldırım sizi hayata da baglayabiliir, veyahut 3 cm altta kalarak darbe almak diger aracın sizin agzınıza kadar girmesini de saglayabilir.Kaldı ki alcalan aracların yol tutusu artması sonucu virajlarda normalde ucup gidiceginiz yerlerde sizleri yola oturtmasıda isin diger noktası tabiki.O bakımdan bence bu olay testlerle de olsa kesin bir cizgi ile ayrılamaz yararlı yada zararlı diye.

Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy

Şahsen araç alçaltmanın görünümden başka bir faydası yoktur . Amaç makas atmaksa, trafikte oda zaten yasal değildir . Kullandığımız araçlar biz bayiden alana kadar onlarca denge testinden geçiyor ve o şekilde bizlere ulaşıyor . Gençlerin daha iyi yol tutuyor diyerek araçlarını farklı yapmak istemelerinden başka bir işe yaramıyor . Bence gereksiz ve rahatsız edici bir uygulama . Zaten süper spor araçlarda hem alçak yay ve ona göre şase tertibatı var .

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2
Şahsen araç alçaltmanın görünümden başka bir faydası yoktur . Amaç makas atmaksa, trafikte oda zaten yasal değildir . Kullandığımız araçlar biz bayiden alana kadar onlarca denge testinden geçiyor ve o şekilde bizlere ulaşıyor . Gençlerin daha iyi yol tutuyor diyerek araçlarını farklı yapmak istemelerinden başka bir işe yaramıyor . Bence gereksiz ve rahatsız edici bir uygulama . Zaten süper spor araçlarda hem alçak yay ve ona göre şase tertibatı var .

Yok yok Ali öyle değil durum :D Hem standart hem de 5 cm alçak focus kullanıyorum. Bir kere alçak olanın düz yolda bile gidişi daha kararlı. Yanal rüzgarlardan neredeyse hiç etkilenmiyor, ok gibi gidiyor. Virajlar için bir şey dememe gerek yok kesinlikle çok daha başarılı. Hızlı giderken yaptığın ani şerit değiştirmelerde araç yanlara doğru salınım yapmıyor. Bunlar iyi yönleri. Diğer taraftan bakınca araç gerçekten çok sert. Herkesin kullanabileceği tarzda değil. Kafadan yapılan kazalarda ise evet güvenlik daha düşük. Ha bir de şunu düşünmek lazım, artık ülkemizde otomobilden çok suv tarzı araçlar oldu neredeyse. Onlardan almadıkça kafadan yapılan kazalarda hepimiz şanssızız zaten.

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m
Yok yok Ali öyle değil durum :D Hem standart hem de 5 cm alçak focus kullanıyorum. Bir kere alçak olanın düz yolda bile gidişi daha kararlı. Yanal rüzgarlardan neredeyse hiç etkilenmiyor, ok gibi gidiyor. Virajlar için bir şey dememe gerek yok kesinlikle çok daha başarılı. Hızlı giderken yaptığın ani şerit değiştirmelerde araç yanlara doğru salınım yapmıyor. Bunlar iyi yönleri. Diğer taraftan bakınca araç gerçekten çok sert. Herkesin kullanabileceği tarzda değil. Kafadan yapılan kazalarda ise evet güvenlik daha düşük. Ha bir de şunu düşünmek lazım, artık ülkemizde otomobilden çok suv tarzı araçlar oldu neredeyse. Onlardan almadıkça kafadan yapılan kazalarda hepimiz şanssızız zaten.

Çok güzel bir nokta :flowers:

Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy
Yok yok Ali öyle değil durum ;) Hem standart hem de 5 cm alçak focus kullanıyorum. Bir kere alçak olanın düz yolda bile gidişi daha kararlı. Yanal rüzgarlardan neredeyse hiç etkilenmiyor, ok gibi gidiyor. Virajlar için bir şey dememe gerek yok kesinlikle çok daha başarılı. Hızlı giderken yaptığın ani şerit değiştirmelerde araç yanlara doğru salınım yapmıyor. Bunlar iyi yönleri. Diğer taraftan bakınca araç gerçekten çok sert. Herkesin kullanabileceği tarzda değil. Kafadan yapılan kazalarda ise evet güvenlik daha düşük. Ha bir de şunu düşünmek lazım, artık ülkemizde otomobilden çok suv tarzı araçlar oldu neredeyse. Onlardan almadıkça kafadan yapılan kazalarda hepimiz şanssızız zaten.

:D

Bende kullandım biliyosun focus 2 hemide :D :D Yol tutuşunda hiç bir problem yaşamadım orjinal yayları olmasına rağmen başkalarının frenle girdiği virajlara ben gaza basarak giriyordum . Yol tutuştan ziyade görünüm daha ön planda oluyor bence . Arabaya yayları taktırdığında yanındaki arkadaşlara , nasıl olmuş kanka demedin mi ?? :D

Yorum bağlantısı
Burak Karahan
Yok yok Ali öyle değil durum :D Hem standart hem de 5 cm alçak focus kullanıyorum. Bir kere alçak olanın düz yolda bile gidişi daha kararlı. Yanal rüzgarlardan neredeyse hiç etkilenmiyor, ok gibi gidiyor. Virajlar için bir şey dememe gerek yok kesinlikle çok daha başarılı. Hızlı giderken yaptığın ani şerit değiştirmelerde araç yanlara doğru salınım yapmıyor. Bunlar iyi yönleri. Diğer taraftan bakınca araç gerçekten çok sert. Herkesin kullanabileceği tarzda değil. Kafadan yapılan kazalarda ise evet güvenlik daha düşük. Ha bir de şunu düşünmek lazım, artık ülkemizde otomobilden çok suv tarzı araçlar oldu neredeyse. Onlardan almadıkça kafadan yapılan kazalarda hepimiz şanssızız zaten.

+ 44

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2
:D

Bende kullandım biliyosun focus 2 hemide :D :D Yol tutuşunda hiç bir problem yaşamadım orjinal yayları olmasına rağmen başkalarının frenle girdiği virajlara ben gaza basarak giriyordum . Yol tutuştan ziyade görünüm daha ön planda oluyor bence . Arabaya yayları taktırdığında yanındaki arkadaşlara , nasıl olmuş kanka demedin mi ?? :D

Demedim, arabayı direkt yaylı aldım ;) Yok zaten orjinalinde yol tutuşu sıkıntılı değil, yay olunca daha da bir iyi oluyor onu demek istedim ;) Ancak şu yanal rüzgar işi kesinlikle çok fark ediyor.

Çok güzel bir nokta :)

Kötü noktaları sevmem zaten :p

Yorum bağlantısı
Erdal Yazıcı

cihan arkadaşıma sonuna kadar katılıyorum. spor yay takılmıs bir aracın yol tutus ve yola basma durumu standart halinden çok daha farklı.eğer daha iyi olmasaydı touring yarışlarında hepsi std yaylarla kullanırlardı veya wrc'ler tarmac pistlerde yarısırken aracların jantları buyuyup saseleri alcaltılmazdı.

2002 yılında italyadan 7 cm.lik eibach getirtmiştim. evet şehir içi bazen sıkıntı oluyor ama keyfi inanılmaz

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

focus 2 ye 3.5cm vogtland yay taktım. Yaklaşık 6000km oldu ön orjinalden 1 cm düşük arkası ise 3cm düşük. Ama buna rağmen araç tam benim istediğim gibi oldu. Bu yay işi bir alışkanlık :angry:

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

35000km. Orjinal yaylarla kullandım aracımı şimdi ise 3.5cm spor yaylarla yaklaşık1000km. yol yaptım. Eskiye nazaran Aracın yolda tutunuşu, Rüzgarlı havalarda esen sert rüzgarlarda, virajlarda daha güvenli sürüş sağladığı ve Önceden Ani, Sert frenlerde öne doğru olan yığılmalar tartışmasız şekilde daha iyi seviyelere geldi.

bu test bana çok saçma geldi nedeni ise şu Allah korusun böyle bir kazayı nasıl bir araçla yapacağınızı bilemessiniz. Bende yay olduğu halde orjinal birçok arabadan önden daha yükseğim, yada orjinal bir focustan daha yüksek arabalarda var hiç bir firma ürettiği arabaları aynı seviyedemi tutuyor ? Örnek Honda Civic Stock halde benden daha kısa önden birbirimize girdiğimizde, Focus Dahamı şanslı olacak, Honda dahamı güvensiz olacak. Vay Honda Alanların haline!..

Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy
35000km. Orjinal yaylarla kullandım aracımı şimdi ise 3.5cm spor yaylarla yaklaşık1000km. yol yaptım. Eskiye nazaran Aracın yolda tutunuşu, Rüzgarlı havalarda esen sert rüzgarlarda, virajlarda daha güvenli sürüş sağladığı ve Önceden Ani, Sert frenlerde öne doğru olan yığılmalar tartışmasız şekilde daha iyi seviyelere geldi.

bu test bana çok saçma geldi nedeni ise şu Allah korusun böyle bir kazayı nasıl bir araçla yapacağınızı bilemessiniz. Bende yay olduğu halde orjinal birçok arabadan önden daha yükseğim, yada orjinal bir focustan daha yüksek arabalarda var hiç bir firma ürettiği arabaları aynı seviyedemi tutuyor ? Örnek Honda Civic Stock halde benden daha kısa önden birbirimize girdiğimizde, Focus Dahamı şanslı olacak, Honda dahamı güvensiz olacak. Vay Honda Alanların haline!..

Göksel , tamponun bitimi bir değildir doğru ama , şaseler eşıt buyuttadır :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Solak

bir de helezonları herhalde sıfıra yakın indiriyorlar galiba,yol hafif kasisliyse arabanın ve içindekilerin zıplayarak gitmesi hoş bir görüntü oluşturuyor. :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...