İçeriğe Yönlendir

Fiesta 1.6tdci 90hp Vs Focus 1.6 Tdci 109hp


Faruk Yılmaz

Recommended Posts

Faruk Yılmaz
daha geçen hafta kapalı trafikte yan yana geldik, o bana bakıyordu ben ona içimi adrenalin kaplamıştı :p trafiğin açılmasını bekliyordum. ve beklediğim an trafik açıldı. direk boy koya koya gittim. 170 de 6 boy ve fazlası vardı. yani imkansızdır. bizzat denemiş biri olarak

tabiki kondisyon farkıda bu gibi şeylerde önemli. Ama benim ne ilk kalkışta nede sonrasında aynı düzeyde bakımları yapılmış iki arabada fiesta 90ps. şans tanımam

vandır o s değildir :)

90 lık fiestayı naylonla döverim be :)

tabi birçok çeşidi var naylonun acaba hangisiyle

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
daha geçen hafta kapalı trafikte yan yana geldik, o bana bakıyordu ben ona içimi adrenalin kaplamıştı :D trafiğin açılmasını bekliyordum. ve beklediğim an trafik açıldı. direk boy koya koya gittim. 170 de 6 boy ve fazlası vardı. yani imkansızdır. bizzat denemiş biri olarak

tabiki kondisyon farkıda bu gibi şeylerde önemli. Ama benim ne ilk kalkışta nede sonrasında aynı düzeyde bakımları yapılmış iki arabada fiesta 90ps. şans tanımam

remap mı normal mi ?

ben mi yanlış biliyorum 11.9sn değil mi 0-100km si 90hp tdci fiesta nın ??

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
bir kere bu vidyo çok eski.Bu zamandan sonra arabanın turbo borusunda delik tesbit edip kapattık ve downpipe işlemi gerçekleştirdik. :D 0-100 de bana 1 araba boy atman lazım abi zaten teknik veriler bu yönde ama 40km hızlanmada taki son sürate kadar bana fark atmayı bırak geçmen bile zor diyorum ;)

Eeee boşuna dememişler yenilen pehlivan güreşe doymaz diye :D

O vidyo çok eski evet 3-4 aylık. Benimde turbom delikti o gün hatta 4. silindir çalışmıyordu, ben sana o farkı 3 silindir artı bozuk turbo ile attım, ha bir de paspa vardı 3 kat gaz pedalı dip olmamıştı :p Bak bunlar sana tanıdık geliyor mu ?

Evet geçmem zor değil imkansız çünkü acaip bir fark atmış olacağım geçmek denemez buna bro.

c.tesi şıracıda gelsin deniyelim sahura kadar çoook zaman var ;) ayrıca 3.20D ilede denemek benim için zevk olur

3.20 d yi getirelim, 7.30 da gelsin gene, bol bol deneriz ama bu hafta yokum sonrasına neden olmasın. Siz test yapın bende sizi izlerim.

depolarımızı fulledikten sonra tekrar kapıştık

sonuçlar :

1. vites bukez 1 arabadan fazla fark attım

2. vites sonlara doğru fark 2 araba

3. vites sonlara doğru başabaş hız 120 civarı

4. vites focus yavaş yavaş ayırmaya başladı ve bıraktık

sanırım esas olması gereken buydu

bu arada arkadaşım 3yıldır bu aracı kullanıyo acemi felan değil benimle eş değer eğer arkadaşım acemiyse bende acemiyim yani şöförlükte kusur aramayın

teşekkürler...

Faruk kardeşim, dün akşam 2011 109 bg Titanyum sedan ile 140 km yol gittim, taze taze fikir beyan edeyim, araba gayet güzel yürüyor.

En güzeli burdan sağlıklı bir araç ile denemek ki bizde var 11.000 km de her zaman bekleriz. Hemde video çekeriz herkes emin olur.

Mesela ben hep öyle yapıyorum akıllarda soru işareti kalmıyor ;) Sana da tavsiye ederim.

Belki arabanın önceki sahibi remap yaptırdı ve aslında güç 110-115 bg civarıdır, bu da demek ki geçmen çok doğal.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
Eeee boşuna dememişler yenilen pehlivan güreşe doymaz diye :D

O vidyo çok eski evet 3-4 aylık. Benimde turbom delikti o gün hatta 4. silindir çalışmıyordu, ben sana o farkı 3 silindir artı bozuk turbo ile attım, ha bir de paspa vardı 3 kat gaz pedalı dip olmamıştı ;) Bak bunlar sana tanıdık geliyor mu ?

Evet geçmem zor değil imkansız çünkü acaip bir fark atmış olacağım geçmek denemez buna bro.

3.20 d yi getirelim, 7.30 da gelsin gene, bol bol deneriz ama bu hafta yokum sonrasına neden olmasın. Siz test yapın bende sizi izlerim.

ah be abi bunlar gerçekler işte. mondeo da paspas vardı burda turbo borusu delikti. Bana her zaman uyar özellikle 3.20d iştahımı arttıyor :D

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
ohoo o iş yalan abi bende geçen Sakarya'ya giderkene 2x55km'den hızlandık focusu 2x80 km hızdan sonra yavaş yavaş süzülerek geçtim benimki daha mı iyi yani :D

Vay be 90 bg'lik toyotoyo bak ! Gel benle de dene bakalım 2x110 ve sonrasına kadar gidelim tabi beni bulabilirsen yolda, sen sapanca tabelasını gördüğünde ben sakarya şehir merkezinde ıslama köfte siparişi veriyor olurum.

vandır o s değildir :D

Eyvah, kavgada denmez bu 68 Bg Fiesta mıydı yani İlteberin tokatladığı. Ya ben o fiestaları kalkışta mobiletle geçiyorum.

8907N06B20French%20Moped%20rider3.jpg

tabi birçok çeşidi var naylonun acaba hangisiyle

Kangu

33841Foto208.jpg

ah be abi bunlar gerçekler işte. mondeo da paspas vardı burda turbo borusu delikti. Bana her zaman uyar özellikle 3.20d iştahımı arttıyor ;)

E tamam işte bende de paspas vardı, sende olunca oluyorda bende olunca neden garip oluyor ;)

Tamam sana söz 3.20d ve 109 Bg'lik Titanyum getiricez, deneyin bakalım. Emre de merak ediyor 109 luk senin 136'lığın farkını. Güzel açarsan farkı o da maplenecek.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
Vay be 90 bg'lik toyotoyo bak ! Gel benle de dene bakalım 2x110 ve sonrasına kadar gidelim tabi beni bulabilirsen yolda, sen sapanca tabelasını gördüğünde ben sakarya şehir merkezinde ıslama köfte siparişi veriyor olurum.

Eyvah, kavgada denmez bu 68 Bg Fiesta mıydı yani İlteberin tokatladığı. Ya ben o fiestaları kalkışta mobiletle geçiyorum.

8907N06B20French%20Moped%20rider3.jpg

Kangu

33841Foto208.jpg

Tamam

E tamam işte bende de paspas vardı, sende olunca oluyorda bende olunca neden garip oluyor :D

Tamam sana söz 3.20d ve 109 Bg'lik Titanyum getiricez, deneyin bakalım. Emre de merak ediyor 109 luk senin 136'lığın farkını. Güzel açarsan farkı o da maplenecek.

tamamdır abi anlaştık ;) benim ki artık 140hp oldu ona göre :D

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
tamamdır abi anlaştık ;) benim ki artık 140hp oldu ona göre :D

Yaklaşıyorsun bana yavaş yavaş, hadi bakalım hayırlısı :D

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
Vay be 90 bg'lik toyotoyo bak ! Gel benle de dene bakalım 2x110 ve sonrasına kadar gidelim tabi beni bulabilirsen yolda, sen sapanca tabelasını gördüğünde ben sakarya şehir merkezinde ıslama köfte siparişi veriyor olurum.

Benim demek istediğimi anladığına emin misin abi :) Lütfen ama :)

Yorum bağlantısı
Faruk Yılmaz
Eeee boşuna dememişler yenilen pehlivan güreşe doymaz diye :lol2:

O vidyo çok eski evet 3-4 aylık. Benimde turbom delikti o gün hatta 4. silindir çalışmıyordu, ben sana o farkı 3 silindir artı bozuk turbo ile attım, ha bir de paspa vardı 3 kat gaz pedalı dip olmamıştı :) Bak bunlar sana tanıdık geliyor mu ?

Evet geçmem zor değil imkansız çünkü acaip bir fark atmış olacağım geçmek denemez buna bro.

3.20 d yi getirelim, 7.30 da gelsin gene, bol bol deneriz ama bu hafta yokum sonrasına neden olmasın. Siz test yapın bende sizi izlerim.

Faruk kardeşim, dün akşam 2011 109 bg Titanyum sedan ile 140 km yol gittim, taze taze fikir beyan edeyim, araba gayet güzel yürüyor.

En güzeli burdan sağlıklı bir araç ile denemek ki bizde var 11.000 km de her zaman bekleriz. Hemde video çekeriz herkes emin olur.

Mesela ben hep öyle yapıyorum akıllarda soru işareti kalmıyor :) Sana da tavsiye ederim.

Belki arabanın önceki sahibi remap yaptırdı ve aslında güç 110-115 bg civarıdır, bu da demek ki geçmen çok doğal.

yani gerçekten bende meraklandım acaba benim fiestada extradan bişeylermi var hatta 2 saat önce arkadaşımı aradım focus da bi problem varmı diye kesinlikle

yok diyo ölçtürsekmi ne

keşke İstanbul'da olsaydınız :good1:

aman göksel bey yanlızca şakaydı kızmayın lütfen ancak diyorumki keşke video çekseydik yani daha belirgin olurdu ama neyse artık şimdi ben

10000 km önce turbo ve enjektörleri değiştirdim ve gerçekten çok hassasımdır yani benim diye söylemiyorum 160000 kmdeki aracım 0km gibidir acaba

çok bakımlı olduğundanmıdır?

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman
aman göksel bey yanlızca şakaydı kızmayın lütfen ancak diyorumki keşke video çekseydik yani daha belirgin olurdu ama neyse artık şimdi ben

10000 km önce turbo ve enjektörleri değiştirdim ve gerçekten çok hassasımdır yani benim diye söylemiyorum 160000 kmdeki aracım 0km gibidir acaba

çok bakımlı olduğundanmıdır?

Yok canım estagfurullah kızmak ne haddimize benim söylemek istediğimde buydu. Çok bakımlı aracınızla çok bakımlı bir focus'u denemek gerekir. Gerçek sonuç ancak böyle alınabilir. sizinki 90ps. Ulaş Özyurt'un aracı 2011 12000km. 95ps. kalkış, 2.vites 3.vites denemelirimiz oldu, sonuç ortada idi sadece 4 vites denediğimizde kısa şanzıman avantajıyla uzun süre beraber yürüyebiliyor. Belirli bir hıza gelince kopuyor zaten

Yorum bağlantısı
Faruk Yılmaz
Yok canım estagfurullah kızmak ne haddimize benim söylemek istediğimde buydu. Çok bakımlı aracınızla çok bakımlı bir focus'u denemek gerekir. Gerçek sonuç ancak böyle alınabilir. sizinki 90ps. Ulaş Özyurt'un aracı 2011 12000km. 95ps. kalkış, 2.vites 3.vites denemelirimiz oldu, sonuç ortada idi sadece 4 vites denediğimizde kısa şanzıman avantajıyla uzun süre beraber yürüyebiliyor. Belirli bir hıza gelince kopuyor zaten

evet bukez ikna oldum yani enazından benim fiestam kadar bakımlı değil arkadaşımın focusu düşününce en basiti ben baskı balatamı debriyaj alt üst merkezi

değiştireli 1 ay olmadı yani acaba focusunkiler ne durumda

Yorum bağlantısı
Özcan Verimli
bu arada arkadaşım 3yıldır bu aracı kullanıyo acemi felan değil benimle eş değer eğer arkadaşım acemiyse bende acemiyim yani şöförlükte kusur aramayın

teşekkürler...

Ben araçları değiştirerek yapılacak denemenin sonucunun; kesin ve daha sağlıklı sonuç olacağını düşünüyorum ve ısrar ediyorum, her iki durumunda acemilikle ilgisi yok aksine ikinizde iyisiniz ama hanginiz daha iyi onu görelim (Hem araçlar hem pilotlar için söylüyorum):D Refleksler, debriyaja basma/debriyajdan ayağını çekme hızı, debriyajının kavrama noktası, gaza basma hızı, gazın tepki süresi, vites değiştirme zamanı, lastiklerin durumu vesaire vesaire, hepsi değişken ve kısa mesafede çok önemli faktörler bence.

Yorum bağlantısı
Faruk Yılmaz
bu arada arkadaşım 3yıldır bu aracı kullanıyo acemi felan değil benimle eş değer eğer arkadaşım acemiyse bende acemiyim yani şöförlükte kusur aramayın

teşekkürler...

[/quote

Ben araçları değiştirerek yapılacak denemenin sonucunun; kesin ve daha sağlıklı sonuç olacağını düşünüyorum ve ısrar ediyorum, her iki durumunda acemilikle ilgisi yok aksine ikinizde iyisiniz ama hanginiz daha iyi onu görelim (Hem araçlar hem pilotlar için söylüyorum):flowers: Refleksler, debriyaja basma/debriyajdan ayağını çekme hızı, debriyajının kavrama noktası, gaza basma hızı, gazın tepki süresi, vites değiştirme zamanı, lastiklerin durumu vesaire vesaire, hepsi değişken ve kısa mesafede çok önemli faktörler bence.

:) evet en kısa zamanda deniycem bunu ve bu gidişle arabama extra chip vs yapıcam sardı beni bu iş

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
Yaklaşıyorsun bana yavaş yavaş, hadi bakalım hayırlısı :)

hemde aracım 1320kg güvenli öle konserve kutusu gibi 1080kg değil ? one öle 1080 felan FHD çözünürlük mü :flowers:

Yorum bağlantısı
Faruk Yılmaz

arkadaşlar bu arada bu fotoğrafta aracım 5. vitesde hız ve devir bu şekilde oluyo acaba 109luk focusda nasıl yani devir bu hızda

3800 felanmı acaba?

Yorum bağlantısı
Özcan Verimli
:beee: evet en kısa zamanda deniycem bunu ve bu gidişle arabama extra chip vs yapıcam sardı beni bu iş

Merakla bekliyorum sonucu.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

arkadaşlar bu arada bu fotoğrafta aracım 5. vitesde hız ve devir bu şekilde oluyo acaba 109luk focusda nasıl yani devir bu hızda

3800 felanmı acaba?

tdci focusların tümünde 5. vites devir 4000 de iken hız 200-210km arası sayaç sapması ile :beee:

Yorum bağlantısı
Faruk Yılmaz
tdci focusların tümünde 5. vites devir 4000 de iken hız 200-210km arası sayaç sapması ile :good1:

desenize fark çok ciddi

Merakla bekliyorum sonucu.

gerçekten heveslendim hem problemde çıkarıcağını düşünmüyorum aracın hava giriş ve çıkışları yazılım gibi farklılıklar var aklımda turbosunu yeni değiştirdiğim için

focusdaki değişken geometrili turbo şimdi fazlasıyla külfet olur bana

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Faruk Yılmaz

arkadaşlar hepinize merhabalar aracım chip liymiş 2 hafta kadar önce ilk sahibinden öğrendim dynoya çıkmadım ama

102 hp civarı demişler kendisine demek ondanmış...

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

90 hp olan 1.6 tdci fiestalarda 1.4 tdci fiestanın şanzımanını kullanmışlar. Focus şanzımanı ile her viteste aynı hız için %12 daha düşük devirle giderdi. O güç, tork ve hafifliğiyle daha iyi uzayabilirdi. Üstelik max tork 2000 yerine 1750 de başlıyot. Oda bir avantaj.

Bu şekilde vitesler kısa gelip çabuk bağırabilir.

Yorum bağlantısı
Faruk Yılmaz

evet haklısınız arabam gerçekten her ihtiyacıma yanıt veriyor ama biraz daha hızlı olsa fena olmaz

Yorum bağlantısı
Faruk Yılmaz

nasıl yani 4200 devirde sabitleniyormu

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

Sabitleme değilde , motor 5.viteste daha fazla çeviremiyor diyelim. Bu resimde 4200 d/d bile olmamış. En fazla 210 km/s gibi bir hız yapar bu araç. 3 aşağı 5 yukarı olur. :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...