Mehmet Ozyurek 28 Temmuz 2011 Paylaş 28 Temmuz 2011 Benimki ilginç bir düzensizlik.Klimayı açınca rolanti 10-15 dakika sapıtıyor , çok çok nadirde olsa stop ediyor özellikle klimayı yeni açtığımda , 15-20 dakika yol gittikten sonra düzensizlik ortadam kalkıyor , daha sonra istediğin kadar klima açık yol git rolanti düzensizliği olmuyor. Fanın 1 ve 2. kademesi çalışıyor.Soğutması çok güzel. Motor sıcakken de klimayı yeni açınca 10-15 dakika rolanti bozuk mu oluyor... ? Yorum bağlantısı
Engin Ünal 28 Temmuz 2011 Paylaş 28 Temmuz 2011 (düzenlendi) Motor sıcakken de klimayı yeni açınca 10-15 dakika rolanti bozuk mu oluyor... ? evet ilk 10-15 dk rolanti dalgalanıyor çok düşerse çok nadirde olsa stop ediyor , belli bir süre kullandıktan sonra rolanti sıkıntısı gidiyor. Sıcak soğuk farketmiyor ilk açınca rolanti sapıtıyor sonra normal. Daha deteylı anlatacak olursam; -- Sıcak -soğuk , aracı hareket ettirmezsem klima açıkken düzensizlik yok.(gaz basmadan sürekli rolantide) -- Araç hareket halinde iken kırmızı ışık , köşe dönme vs.durumlarında debriyaja basıp rolantiye düştüğünde 500-1200 devir aralığında zıplayıp duruyor.Dahada düşerse stop ediyor.Gene sıcak soğuk farketmiyor. -- Örneğin 10-15 km.klima açık yol gittikten sonra düzensizlik ortadan kalkıyor. -- Klima kapalı iken en ufak bir rolanti sorunu yok. 28 Temmuz 2011 tarihinde Engin tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Temmuz 2011 Paylaş 28 Temmuz 2011 Gaz seviyesini kontrol ettirin... Belki sürekli devreye çıkıp giriyordur... ve bir usta görsün... Normal değil.. Yorum bağlantısı
Engin Ünal 28 Temmuz 2011 Paylaş 28 Temmuz 2011 Gaz seviyesini kontrol ettirin... Belki sürekli devreye çıkıp giriyordur... ve bir usta görsün... Normal değil.. Gazını daha 15 gün önce bastırdım.Makine ile komple boşalttılar 30 dk.Vakum/kaçak testi yapıldı , sonra gaz basıldı.Usta ile denemeye çıktığımızda rolanti düzensizliğini gösterdim , Bu hemen hemen tüm araçlarda var dedi Daha önce klimanın devreden çıkması konusunda bir konu açmıştım ama pek rağbet görmedi.Bunu kendim tespit etmiştim.Araç dururken kaput açık iken elimle kelebekten gaz verdiğimde (dip gaz değil) klima devreden çıkıp tekrar giriyordu sürekli. Boşta bu normalmi.Rolantide sürekli çalışıyor ama. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Temmuz 2011 Paylaş 28 Temmuz 2011 Gaz verince devreden çıkması normal... Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt 28 Temmuz 2011 Paylaş 28 Temmuz 2011 Bence boşta normal değil. Ben daha soğuk üflemesi ve aracı önceden serinletmek için hafif gaza basarak park halinde daha hızlı sonuç alabiliyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Temmuz 2011 Paylaş 28 Temmuz 2011 Eski konunuza baktım... 2 yıl önce de aynı şeyleri söylemişiz.. 2 yıldır sorununuz hiç düzelmedi mi.. ? Yorum bağlantısı
Armağan Pekatik 1 Ağustos 2011 Paylaş 1 Ağustos 2011 (düzenlendi) Dip gazda benim klima devreden çıkmıyor. Yoksa bozuk mu? Hatta ben hiç çıktığını görmedim. Gerçi ben bizim arabanın sıkıştığını da görmedim ama... 1 Ağustos 2011 tarihinde Arma?an Pekatik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Ağustos 2011 Paylaş 1 Ağustos 2011 Tüm fordlarda, gaz pedalı %70 üstünde basılınca kompresör devreden çıkar (sanırım 45 saniye civarı) fan çalışır. Hız/vites ile bağımsızdır, yoğun rampalarda bir düşük vitese alıp, gaz pedalına %50 basılırsa, klima kapanmadan seyir sağlanır. İptali yoktur. Yorum bağlantısı
Armağan Pekatik 1 Ağustos 2011 Paylaş 1 Ağustos 2011 Tüm fordlarda, gaz pedalı %70 üstünde basılınca kompresör devreden çıkar (sanırım 45 saniye civarı) fan çalışır. Hız/vites ile bağımsızdır, yoğun rampalarda bir düşük vitese alıp, gaz pedalına %50 basılırsa, klima kapanmadan seyir sağlanır. İptali yoktur. Demek otomatiklerde öyle değil zaten gücün yarısı boşa dönüyor. Yorum bağlantısı
Engin Ünal 1 Ağustos 2011 Paylaş 1 Ağustos 2011 Eski konunuza baktım... 2 yıl önce de aynı şeyleri söylemişiz.. 2 yıldır sorununuz hiç düzelmedi mi.. ? Benimmi ? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Ağustos 2011 Paylaş 1 Ağustos 2011 Şanzıman farkı gözetmez, tam gaz konumunda kompresör devreden çıkar. Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 1 Ağustos 2011 Paylaş 1 Ağustos 2011 Buradaki problem klimanın devreden çıkması değil. PROBLEM ARACINIZIN HARARET YAPIYOR OLMASINDADIR. Hararet belirli bir seviyeyi geçince motoru korumak için araç klimayı devreden çıkartıyor. Yani yükünü azaltıyor. Problemin kaynağı olan hararet yükselmesinin sebebini bulmak lazım. AYNI PROBLEM BENİM MONDEOMDA DA VAF. Hiç farkında olmadığım bir anda aniden hararet yükseliyor. Dikkat edip klimayı kapatmaz ve devri düşürmezsem hararet göstergesi en sona dayanıyor. Bu durumda hem motorda güç kaybı oluyor. Hem de klima devreden çıkıyor. Hararetin yükselmesi için hem klimanın çalışıyor olması ve hem de motorun yüksek devir çevirmesi gerekiyor. BU SORUNUN ÇÖZÜMÜ BİR TÜRLÜ BULUNAMADI. Her seferinde farklı bir arıza yorumu yapıp, giderdiklerini söyleyerek geri veriyorlar. Sorunun kaynağı olabilecek unsurlar fanlardan birisinin bozulması, antifrizin çok yoğun olması, radyatörün kanallarının tıkanması iddiaları ortaya atıldı. Ben ustalara bu iddialarına katılmadığımı çünkü klimayı kapatır kapatmaz hararetin hızla düşmeye başladığını söyledim. Bu işin klimayla doğrudan bir bağlantısı var sanki. Ama ustalara/servislere kabul ettiremedim. Abi bu arabalarda klima ile soğutma sisteminin hiç bir bağlantısı yok. Biri ön teker, diğeri arka teker dediler. Bana kalırsa klimanın şase bağlantısı ile ilgili bir sorun var. Fakat buna cevap verecek bir usta bulamadım henüz. Size de tavsiyem özellikle antifrizi ölçtürüp, daha sonra klimanın elektrik şase bağlantısından anlayan iyi bir oto elektrikçi bulun. Sanıyorum hararet sorununuz öyle çözülür ve klimanız devreden çıkmaz. Eğer böyle de düzelmezse artık bana gına geldi. Ben arabamı satacağım. Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur 1 Eylül 2011 Paylaş 1 Eylül 2011 Araç zorlanınca klimanın kapanma olayını bizzat arkadaşıma sordum. Kendisi servis müdürü. Olağan bi şey olduğunu söyledi. Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir 9 Eylül 2011 Paylaş 9 Eylül 2011 Tüm fordlarda, gaz pedalı %70 üstünde basılınca kompresör devreden çıkar (sanırım 45 saniye civarı) fan çalışır. Hız/vites ile bağımsızdır, yoğun rampalarda bir düşük vitese alıp, gaz pedalına %50 basılırsa, klima kapanmadan seyir sağlanır. İptali yoktur. Eski bir konu ama,şöyle bir şey buldum, bizzatda denedim. MK3 benzinli 2.0 mondeo için sadece bu bilgiyi buldum, diğer modellere bilmem. 210 üzeri hızlarda klima gazdan ayağınız çekmiş bile olsanız devreye girmiyormuş. Denedim, hakikaten 210 üzerinde çok dik bir inişte ayağınızın ucuyla gaza dokunsanız, hatta ayağınız gazdan çekseniz bile klima devreye girmiyor.210 a kadar hiç devreden çıkmadı, 210 u geçer geçmez devreden çıkıyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts