İçeriğe Yönlendir

Zorlanınca Klimayı Kapatıyor ?


Hasan Kerik

Recommended Posts

Hasan Kerik
(düzenlendi)

Selamlar,

Geçen hafta Isparta'ya gittim. Bir kaç gün sonrada 2 gün tatil yapayım diye Antalya/Kemer/Çıralı'ya gittim. Ancak çıralıya giderken ve dönerken Antalya-Kemer yolunda ilk defa aracın kasınca klimayı kapattığını ve hararet yaptığını gördüm. Sıcaklık 40-43 derece arasında idi. Kemer yoluda biraz virajlı ve iniş çıkışlıdır. Araba yüklü idi. Hızım 100-110 civarında tuttum. Arac bazı dik yokuşlarda klimayı kapattı. Bunu engellemenin bir yolu varmıdır ? varsın çekmesin ama klimayıda kapatmasın. Birde ilk defa 80'ler civarında duran hararet göstergem 100 derece üzerine çıktı. Hantallaştı bende hızımı düşürerek tekrar hatta bir süre sonra aracı dinlendirerek harareti düşürdüm ve yola devam ettim. Megane II 'de hiç bir koşulda hararet sorunu yaşamamıştım. Şaşırdım doğrusu. Hararet yükselince , hararetin düşürülmesi için yapılması gereken nedir?

Birde son olarak , ön yolcu airbag'i kapatılamıyor mu ? Forumda aradım ama güvenlik nediyle bu konular kapatılmış. Halbuki Ön koltuğada çocuk koltuğu bağlanabilir ve bu durumda airbagin kapatılması gerekir. Dolayısıyla aslında güvenlik için bu konunun bilinmesi gerekir. Bilen varsa ve nasıl olduğunu anlatırsa sevinirim.

Teşekkürler.

tarihinde Hasan Kerik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Benzinli Focus'un test menüsüne girdiğimde genelde motor sıcaklığı 93 - 97 derece arasında gözüküyordu. Tdci motorların normal çalışma sıcaklığını bilemiyorum.

Hararet yükseldiğinde yapılabilecekler ise şöyle; 1) havalandırmayı sıcağa çevirmek ve tam kapasite çalıştırmak ki bu sıcakta araç içindekiler perişan olacaktır.

2) Motor bloğundan sakınmak koşuluyla radyatörün sağ ve solundaki sütunlara dışarıdan su dökmek suretiyle soğutma sıvısının sıcaklığını düşürmek.

Klima kompresörü, yüksek devirlere çıkıldığında kapanıyor diye biliyorum. Rampayı çıkabildiğiniz viteste, devri çok yükseltmeden kullandığınızda sorun olmayacaktır. TDci motor için konuşursak, mesela turbonun devrede olduğu 2500 devir civarı 3. viteste aracın çıkamayacağı yokuş yok gibidir neredeyse. Daha hızlı çıkmak için sıkıştırılırsa bu sıcakta elbet araç hararet yapar, klimada randımanlı çalışmaz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

Klimanın kapatma konusuna bir şey söyleyemem ama hararet yükselmişse araç düşük devirde yüksek viteste kullanılmalı aracın yüksek devirlere çıkması önlenmelidir.Eğer imkan varsa araç kenara çekilip rolantide çalıştırılıp kendi sıcaklığına düşmesi beklenmelidir. Kesinlikle motor bloğuna su tutulmalıdır.Araçda klima çalıştırmadan havalandırma sıcak konumda çalıştırılması iyi olacaktır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Solak

oy oy oy bu sıcakta klima kapalı yol almak hemde Antalya'da,esasen hararet arabayı devirsiz kullanmaktan (başka sorun yoksa su eksik....)geçer arkadaşların dediği gibi vitesi düşürüp uygun devrin biraz üstünde devirli kullanmak gerekir.

Yorum bağlantısı
Alaattin Zeki

Bu sıcaklarda araç dolu iken uzun süreli yokuşlarda bence hararetin bir miktar yükselmesi normaldir. ancak klimanın kendiliğinden kapanması hiç başıma gelmeyen ve duymadığım bir konu açıkçası.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Klimayı çalıştırıp, kaputu açın.. tam gaz verin.. kompresörün devreden çıktığını görürsünüz...

Tüm fordlar böyledir diye tahmin ediyorum, benim bildiğim tüm fordlar böyle.. Kompresör devreden çıkar ama fan susmaz.. Fan 2-3 dakika sonra durur...

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt

Her Ford için gerektiğinde klima devreden çıkar. Erkenden devreye çıkmıyorsa, önemli değil. Genelde klimanın yetersiz kaldığı iklim ya da klima problemlerinde fark edilebilen bir çalışma prensibidir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Klima zaten surekli calismaz. Kompresoru surekli devrede olan araba yoktur. Siz bunu yokusta guc artisini hisettiginiz icin anladiniz tahminimce. Bazi arabalarda klima devreden ciktiginda guc artisi pek olmaz ve klimanin devreden ciktigi anlasilmaz.

Yorum bağlantısı

Sizin klimanın devreden çıkma hadisesi hararetle ilgili bir durum. Hararet yükseldiğinde, klima içeriye sıcak üfler. Siz klimanın devreden çıktığını bu şekilde anlamışsınızdır.Benzinlide klima 4.000d/d civarında devreden çıkıyor diye hatırlıyorum. Dizel için de maksimum tork devrine yakın yerde devreden çıkıyordur. Uzun yolda hararet yükseldiğinde şehir içine göre şanslısınız. Aracın devrini düşürüp, büyük vites, düşük hızda yol alırsanız, araca giren hava fan görevi görecektir. Fanın bozluması, suyun eksilmesi gibi durumlarda ise riske çok girilmemeli. Yakında bir servis yoksa, rolantide hararetin düşmesi beklenmeli. Eğer motor fanı devreye girmiyorsa, klimanın fanından yararlanmak için klima açılarak deneme yapılabilir.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Evren bey düşününki otobandasınız ve çok rahat 4000 deviri geçiyorsunuz ve o şekilde uzun yolculuk yapıyorsunuz klima kapatıyorsa bu mantıksız olmazmı.Nasıl soğutacak.Klima kullanacaksak 4000 deviri geçmeyecekmiyiz bu durumda

Yorum bağlantısı

Klimanın devreden çıkması büyük ihtimalle vitesin düşürülüp 4.000 devrin zorlanmasında ya da son vites harici oluyordur Akan Bey. Bunu makineye bağlayıp denemedim, hatta klimanın devreden çıktığını bile hissetmedim desem yeridir. Ancak dediğiniz gibi, son viteste 4.000d otobanda normal sayılabilecek bir devir aralığı olduğundan devreden çıkmaması gerekir.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Sinan Yalçın Durmuş

Aracım c-max 2005 1.6 tdci uzun yolda 180-200 arası klima açık motor devri 5. vites 4000lerde felandı yokuş yukarıda çıktım yokuş aşşagıda klima ile ilgili bi sıkıntı yaşamadım motor sıcaklıgıda 90 dereceyi geçtigini hiç görmedim şu ana kadar. o kadar uzun yolda zorlamama ragmen

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Klima zaten surekli calismaz. Kompresoru surekli devrede olan araba yoktur. Siz bunu yokusta guc artisini hisettiginiz icin anladiniz tahminimce. Bazi arabalarda klima devreden ciktiginda guc artisi pek olmaz ve klimanin devreden ciktigi anlasilmaz.

Hyundai Getz de klima nın devreden çıktığını hiç görmedim, sürekli çalışıyor.

Yorum bağlantısı
Murat Kavuk
yolcu tarafı anahtarlı airbag iptal düğmesi servis tarafından isteğe bağlı olarak takılıyor.

kullanım klavuzunda da bu şekilde yazıyor. Torpido gözünde yeri de hazır. Ama ben sordum servise olmaz dedi. 444 ford'u aradım, onlar da olmuyor dedi.

Yorum bağlantısı
Fırat Şenol

Arkadaşlar her nekadar bazı üstadlarımız gibi derin teknik bilgiye sahip olmasamda , klimanın sürekli çalışmadığını biliyorum . Bu konuda tamamen Mtk kardeşimin görüşlerine katılıyorum . Klima kompresörünün devreye girip çıktığını çok derinden gelen bir çıt sesi ile anlarsınız . Ancak fan sürekli çalışır , muhtemelen sizi yanıltanda budur diye düşünmekteyim . Dizellerde pek anlamazsınız ancak benimki gibi 1.6 benzinli Focus'larda kompresör devredeyken araba biraz kasılır hissi yaratır , devreden çıktığı anda sanki biri arkanızdan sizi hafifçe itivermiş hissi yaşarsınız ( Tabii bu anlattıklarım seyir halinde iken yaşananlar )...

Diğer konuyu ben pek farketmedim yani arabayı sıkıştırınca klima direkt devre dışı kalırmı kalmazmı bilgim yok... :lol2:

Yorum bağlantısı
Serkan Çok

Explorer'da aracı aniden sıkıştırınca dahi klima kompresörünün devreden çıktığına şahit olmuşumdur.

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Şuan kullandığım Opel Corsa aracımda ani hızlanmaya-performansa ihtiyaç duyduğum anlarda klima kompresörü devre dışı kalıyor. Bunu, içeriye üfleyen havada oluşan nem kokusundan anlıyorum. Otoyolda maksimum hız ve devirde yaptığım bir yolculukta klima sorunu da yaşamadım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Explorer'da aracı aniden sıkıştırınca dahi klima kompresörünün devreden çıktığına şahit olmuşumdur.
Şuan kullandığım Opel Corsa aracımda ani hızlanmaya-performansa ihtiyaç duyduğum anlarda klima kompresörü devre dışı kalıyor.

Benimki de aynen böyle çalışıyor.. Bir devir aralığı yok...

Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir
Sizin klimanın devreden çıkma hadisesi hararetle ilgili bir durum. Hararet yükseldiğinde, klima içeriye sıcak üfler. Siz klimanın devreden çıktığını bu şekilde anlamışsınızdır.Benzinlide klima 4.000d/d civarında devreden çıkıyor diye hatırlıyorum.

Yok patron 4000 de devreden çıkmaz. dip gaz yaptığında çıkar.devir önemli değil.tahminim dip gaz bilgisini de kelebek sensöründen alıyordur.

benzinli ford için söylüyorum sadece, dizel ve diğer markalarda durumu bilmem.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Selamlar,

Geçen hafta Isparta'ya gittim. Bir kaç gün sonrada 2 gün tatil yapayım diye Antalya/Kemer/Çıralı'ya gittim. Ancak çıralıya giderken ve dönerken Antalya-Kemer yolunda ilk defa aracın kasınca klimayı kapattığını ve hararet yaptığını gördüm. Sıcaklık 40-43 derece arasında idi. Kemer yoluda biraz virajlı ve iniş çıkışlıdır. Araba yüklü idi. Hızım 100-110 civarında tuttum. Arac bazı dik yokuşlarda klimayı kapattı. Bunu engellemenin bir yolu varmıdır ? varsın çekmesin ama klimayıda kapatmasın. Birde ilk defa 80'ler civarında duran hararet göstergem 100 derece üzerine çıktı. Hantallaştı bende hızımı düşürerek tekrar hatta bir süre sonra aracı dinlendirerek harareti düşürdüm ve yola devam ettim. Megane II 'de hiç bir koşulda hararet sorunu yaşamamıştım. Şaşırdım doğrusu. Hararet yükselince , hararetin düşürülmesi için yapılması gereken nedir?

İmkan varsa araç kenara çekilip rolantide çalıştırılıp kendi sıcaklığına düşmesi beklenmelidir. Kesinlikle motor bloğuna su tutulmalıdır.Araçda klima çalıştırmadan havalandırma sıcak konumda çalıştırılması iyi olacaktır.

Mehmet bloğu çatlattık :birthday:

Klima hattı üzerindeki ısı sensörü dönüş hattında yeterli soğukluğu görünce kompresörü devreden çıkarır, ani yüksek devir çevrimlerinde bazı kompresörler devreden çıkar ve tekrar devreye girer.

Dış petek ( serpantin) normal şartlarda 70-80 derecelere kadar ısınır. Bu durumda motor suyu çok ısınınca motor suyu soğutma radyatörü klima radyatöründende ısı alır ve su soğuyamaz. Fanlar yeterli gelemez ise klima kısa süreli devreden çıkar.

Ayrıca hararet yükselince yüksek vites düşük devir sakıncalıdır. Devirdaim su akışı yavaşlar soğuma işlemi yavaşlar. En sağlıklısı kenara çekip 1500-2000 devirlerde 1-2 dakika çalıştırıp motoru sakinleştirmektir.

Anti freeze suyun kaynama noktasını 120 derecelere kadar çıkarır. Piştiğimiz bu günlerde 105 dereceyi görmek olağandır.

Arkadaşlar her nekadar bazı üstadlarımız gibi derin teknik bilgiye sahip olmasamda , klimanın sürekli çalışmadığını biliyorum . Klima kompresörünün devreye girip çıktığını çok derinden gelen bir çıt sesi ile anlarsınız . Ancak fan sürekli çalışır

+1

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Peki klimayı açınca devir düzensizliği ve stop etme neden olur .

Bu tür durumlarda genelde klima kompresü masumdur... Araçta rolanti sorunu vardır, yüke binince daha belirginleşir..

Yorum bağlantısı
Mehmet Solak

devreden çıkışını farketmiyorum ama devreye girdiği zaman anlık bir çekiş düşüklüğü yaşıyorum.ama yolcular bunu farketmiyor.

Yorum bağlantısı
Hasan Kerik

Klima kompresörünün ve aracın hararetinin yükselmesinin normal olduğu anlaşıldı ;) Örneğin istanbulda hiç hararet yükseldiğini görmedim, ancak göstergede 42-43 derece gördüğümde ve aracı sıkıştırdığımda durum farklıydı. Klimanında araca binen yük ile ilgisi olduğunu düşünüyorum, belli bir tork kullanımının üstünde sanırım kesiyor. Çünki 4000 devirleri pek geçmesemde , geçtiğim takdirdede kestigini normal şarlarda görmedim. Ayrıca hararetlede ilgisi yok, çünki hararet normal seviyedeykende kesti. Dolayısıyla muhtemelen aracın tork yükünü kontrol edip ona göre kesiyor. Aracımız hararet yapmışsada cok yüksek olmamak kaydıyla biraz yüksek devirle ancak araca çok yüklenmeden seyahat edersek hararetin düşeceğini anlıyorum. Tüm bilgilere teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Engin Ünal
Bu tür durumlarda genelde klima kompresü masumdur... Araçta rolanti sorunu vardır, yüke binince daha belirginleşir..

Benimki ilginç bir düzensizlik.Klimayı açınca rolanti 10-15 dakika sapıtıyor , çok çok nadirde olsa stop ediyor özellikle klimayı yeni açtığımda , 15-20 dakika yol gittikten sonra düzensizlik ortadam kalkıyor , daha sonra istediğin kadar klima açık yol git rolanti düzensizliği olmuyor. Fanın 1 ve 2. kademesi çalışıyor.Soğutması çok güzel.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...