Fatih Bayram 17 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 17 Ağustos 2011 kutup başı sökülürse ne olur?ben korkudan sökemem söküldüğü an arabanın satılacağı kesin çünkü Evet bir de bu var tabi... Sök sök birşey olmaz dediler... Araba gitti... Yorum bağlantısı
Ahmet Çankaya 18 Ağustos 2011 Paylaş 18 Ağustos 2011 Evet bir de bu var tabi... Sök sök birşey olmaz dediler... Araba gitti... o kadar arayıpta bulduğum karakızıma kıyıp sökermiyim kutup başını... tövbe tövbe... Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 18 Ağustos 2011 Paylaş 18 Ağustos 2011 Evet bir de bu var tabi... Sök sök birşey olmaz dediler... Araba gitti... o kadar arayıpta bulduğum karakızıma kıyıp sökermiyim kutup başını...tövbe tövbe... Ben söktüm birşeycikler olmadı.Hemde kaç defa söktüm. LPG Atiker olduğu halde bişey olmadı. Korkuyorum yarın oluyormuş Daha Önce Ahmet Kıyak'a laf söyledim cezalarından dolayı ikincisi gün 200 le radara girdim Saygılarımla Yorum bağlantısı
Tufan Bitir 20 Ekim 2011 Paylaş 20 Ekim 2011 Akü kutup başlarını söküp 15dk sonra taksak aracın rolantisi düzelir mi? Galiba beyin sıfırlanıyormuş.Varsa elektronik hata kodları sıfırlanıyormuş. Galiba teyp kodu sıfırlanıyormuş ve kodu bulmak çok zormuş. Başka ne gibi sıkıntılarla karşılaşabilirim? Kutup başlarını çıkarmayı düşünüyorum yarın. Yorum bağlantısı
Ersin Karaca 20 Ekim 2011 Paylaş 20 Ekim 2011 Rölantide dalgalanmayı bu yolla çözebilirseniz mucize gerçekteştirmiş olursunuz. Sanırım hatalarda silinir fakat bi süre sonra yeniden algılanır. Teyp kodunu bulmak hiçte zor değildir, torpidodan görebileceğiniz etikette M ile başlayan kodu bi programa girdiğinizde o size kodu oluşturuyor... Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 20 Ekim 2011 Paylaş 20 Ekim 2011 Camların hafızaları bozulur...saatiniz sıfırlanır Tabii bunlarda ufak tefek şeyler. Yorum bağlantısı
Tufan Bitir 20 Ekim 2011 Paylaş 20 Ekim 2011 http://www.otoclubturkiye.com/forum/Rolanti-So....html&st=40 Ramazan Okyar'ın bilerek ya da tesadüfen çözümü üzerine düşündüm bunu.... Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 20 Ekim 2011 Paylaş 20 Ekim 2011 Akü kutup başlarını söküp 15dk sonra taksak aracın rolantisi düzelir mi? Galiba beyin sıfırlanıyormuş.Varsa elektronik hata kodları sıfırlanıyormuş. Galiba teyp kodu sıfırlanıyormuş ve kodu bulmak çok zormuş. Başka ne gibi sıkıntılarla karşılaşabilirim? Kutup başlarını çıkarmayı düşünüyorum yarın. Aracınızda LPG varsa bu yöntemi deneyebilirsiniz...LPG benzin haritasını bozabildiği için aracınızın rolantisi de bozulmuş olabilir.Eğer ki kutup başlarını taktıktan sonra rolanti sorunu ortadan kalkmışsa aracınızı LPG ye almadan kullanın.100 km sonrasında gidip LPG için kalibrasyon yaptırın.. Yorum bağlantısı
Tufan Bitir 20 Ekim 2011 Paylaş 20 Ekim 2011 evet Ayhan bey araç lpg li.İnşallah araca beyinsel bir zarar vermeyiz. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 20 Ekim 2011 Paylaş 20 Ekim 2011 evet Ayhan bey araç lpg li.İnşallah araca beyinsel bir zarar vermeyiz. Hayır akü kutup başını sökmekle beyine bir şey olmaz...Söküp takarken dikkatli takın şase falan yaptırmayın sorun olmaz. Yorum bağlantısı
Fatih Bayram 20 Ekim 2011 Yazar Paylaş 20 Ekim 2011 Akü kutup başlarını söküp 15dk sonra taksak aracın rolantisi düzelir mi? Galiba beyin sıfırlanıyormuş.Varsa elektronik hata kodları sıfırlanıyormuş. Galiba teyp kodu sıfırlanıyormuş ve kodu bulmak çok zormuş. Başka ne gibi sıkıntılarla karşılaşabilirim? Kutup başlarını çıkarmayı düşünüyorum yarın. Tufan bey, Akü kutup başını söküp takma işi sorunu çözmez...sadece olan sorunları daha kolay tespit etmemizi sağlar... kutup başını söktüğümüzde hiç gaza geçirmeden benzinle kullandığımızda sorun yoksa,bilinki lpg ile ilgili bir sıkıntı mevcut...Hala hiç gaza almadık 50-100 km.yaptıktan sonra kalibrasyon veya diğer sıkıntıları çözersek daha sağlıklı iş yapmış oluruz... Elektronik hata kodları silinir,fakat bu sorunları çözmezsek sonuçta aynı kodlar gene zamanla yanacaktır... Teyp kodu sıfırlanır...kodu biliyorsak sorun yok...Bilmiyorsak işte o zaman??? Yorum bağlantısı
Engin Ünal 21 Ekim 2011 Paylaş 21 Ekim 2011 Tıpkısının aynısı benim sorun konunun tamamını okudum çözüm bulunmuştur diye ama araç satıldı konu silinebilir denince çöktüm Benimkine 50 defa kalibrasyon atıldı lpg nin değişmeyen yeri kalmadı , lpg ci en son bilgisayar ile Ankara genel merkezlerine bağlandı Ankaradaki adam uzaktan kontrol ile kalibrasyon yaptı gene aynı. Akünün kutup başını çıkarıyorum benzinde saat gibi , lpg ye aldımmı hem benzinde hem lpg de araba salaklaşıyor , acayip acayip çalışıyor , arıza lambası yakıyor ''sistem çok zengin'' hatası veriyor. Belki 5-6 defa sıfır enjektör takıldı , ecu , tesisat , map vs.vs. değişti aynı.1.8 meme takıyor enjektörlere meme uçları çok büyük diyor pc. , 2.2 takıyor çok küçük diyor.Ustam çok iyidir ne dersen ikiletmez , ama denemediği şey kalmadı gene aynı. Yorum bağlantısı
Fatih Bayram 21 Ekim 2011 Yazar Paylaş 21 Ekim 2011 Tıpkısının aynısı benim sorun :lol2: konunun tamamını okudum çözüm bulunmuştur diye ama araç satıldı konu silinebilir denince çöktüm :lol2: Benimkine 50 defa kalibrasyon atıldı lpg nin değişmeyen yeri kalmadı , lpg ci en son bilgisayar ile Ankara genel merkezlerine bağlandı Ankaradaki adam uzaktan kontrol ile kalibrasyon yaptı gene aynı.Akünün kutup başını çıkarıyorum benzinde saat gibi , lpg ye aldımmı hem benzinde hem lpg de araba salaklaşıyor , acayip acayip çalışıyor , arıza lambası yakıyor ''sistem çok zengin'' hatası veriyor. Belki 5-6 defa sıfır enjektör takıldı , ecu , tesisat , map vs.vs. değişti aynı.1.8 meme takıyor enjektörlere meme uçları çok büyük diyor pc. , 2.2 takıyor çok küçük diyor.Ustam çok iyidir ne dersen ikiletmez , ama denemediği şey kalmadı gene aynı. Birebir aynı sorunlarmış...Fakat tek fark,ben sorunu en sonunda tespit edebilmiştim,forumdaki arkadaşların destekleriyle... Bi ara 1 numaralı gündem maddesi benim Akü ve kutup başlarıydı. :lol2: Çözümü lamda sensörüydü... Değişmesi gerekiyordu...Veya devre yanıltıcı takmamız gerekiyordu. O sıra araca müşteri çıktı,zaten satmayı düşünüyordum...ve sattım... Ama hala merak da etmiyor değilim... :lol2: :lol2: Siz de sorunu çözer veya en azından tespit ederseniz paylaşırsanız iyi olur...Bu soruna alışan,veya önemsemeyen,veya çözemeyen birçok kişi vardır gibime geliyor... Yorum bağlantısı
Engin Ünal 22 Ekim 2011 Paylaş 22 Ekim 2011 Birebir aynı sorunlarmış...Fakat tek fark,ben sorunu en sonunda tespit edebilmiştim,forumdaki arkadaşların destekleriyle... Bi ara 1 numaralı gündem maddesi benim Akü ve kutup başlarıydı. Çözümü lamda sensörüydü... Değişmesi gerekiyordu...Veya devre yanıltıcı takmamız gerekiyordu. O sıra araca müşteri çıktı,zaten satmayı düşünüyordum...ve sattım... Ama hala merak da etmiyor değilim... :lol2: Siz de sorunu çözer veya en azından tespit ederseniz paylaşırsanız iyi olur...Bu soruna alışan,veya önemsemeyen,veya çözemeyen birçok kişi vardır gibime geliyor... Valla sorunun lpg ile alakalı olduğu kesin .Çünkü kutup başını çıkarıp lpg ye geçmeden aracı benzinde kullandığımda hiç bir sorun yok.Servisede sordum , ordaki usta sorunun lpg nin çektiği elektrik akımıyla ilgili olabileceğini söyledi.Söylediğine göre bizim araçlarda aracın çektiği elektrik akımını ölçen bir zımbırtı varmış.Lpg takıldığında araca ek olarak elektrik yükü bindiğinden dolayı motor sapıtıyormuş. Yorum bağlantısı
Fatih Bayram 22 Ekim 2011 Yazar Paylaş 22 Ekim 2011 Valla sorunun lpg ile alakalı olduğu kesin .Çünkü kutup başını çıkarıp lpg ye geçmeden aracı benzinde kullandığımda hiç bir sorun yok.Servisede sordum , ordaki usta sorunun lpg nin çektiği elektrik akımıyla ilgili olabileceğini söyledi.Söylediğine göre bizim araçlarda aracın çektiği elektrik akımını ölçen bir zımbırtı varmış.Lpg takıldığında araca ek olarak elektrik yükü bindiğinden dolayı motor sapıtıyormuş. Çözüm neymiş acaba? Servis ne yapılmalı diyor?Bu sorunu çoğu araç yaşıyor bence... Çünkü benim sorun 2 yıl lpg ile kullanıldıktan sonra başlamıştı... Moral bozmayalım ama araçlar eninde sonunda lpg de sorunlar çıkarmaya başlıyor ve kimi zaman çözüm zor-maliyetli olabiliyor...veya çok basit bir sorun yetersizlik yüzünden çözülemiyor... Yorum bağlantısı
Engin Ünal 22 Ekim 2011 Paylaş 22 Ekim 2011 Çözüm neymiş acaba?Servis ne yapılmalı diyor?Bu sorunu çoğu araç yaşıyor bence... Çünkü benim sorun 2 yıl lpg ile kullanıldıktan sonra başlamıştı... Moral bozmayalım ama araçlar eninde sonunda lpg de sorunlar çıkarmaya başlıyor ve kimi zaman çözüm zor-maliyetli olabiliyor...veya çok basit bir sorun yetersizlik yüzünden çözülemiyor... Servis ne diyecek , tüpü söktür diyor Aracı zaten lpg li diye içeri bile almadılar Ordaki usta benim tanıdık bir ustanın arkadaşı , benim ustayla gittik adamı dışarı çağırdık dışarıda baktı. Yorum bağlantısı
Fatih Bayram 23 Ekim 2011 Yazar Paylaş 23 Ekim 2011 Servis ne diyecek , tüpü söktür diyor Aracı zaten lpg li diye içeri bile almadılar Ordaki usta benim tanıdık bir ustanın arkadaşı , benim ustayla gittik adamı dışarı çağırdık dışarıda baktı. Allah'tan torpilin varmış,dışarda da olsa bakmışlar... Yorum bağlantısı
Engin Ünal 28 Ekim 2011 Paylaş 28 Ekim 2011 Aracımın baskı balatasını değiştirirken akünün her iki kutup başıda 4-5 saat kadar sökük kaldı.Akşam eve gelirken motor rolantiye düştüğünde bir kaç defa stop etti acaba lpg ayarları bozuluyormu aküyü sökünce. LPG kiti tomasetto. Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos 26 Nisan 2014 Paylaş 26 Nisan 2014 Arkadaşlar geçenlerde aküde problem olduğunu anlama amaçlı elektrikçi aküyü söküp sıfır akü takmıştı, daha sonra kendi akümü geri taktık. Bu işlemler arasında 1-2 dakikalık araç aküsüz kalmıştır. Bu gibi anlık kısa sürelerde benzin yada lpg ecusunun haritalarında silinme olabilirmi ? Araç teyp kodu istedi bu sökme takma işlemleri sonrasında. Yorum bağlantısı
Recommended Posts