İçeriğe Yönlendir

Hız Sabitleyici Çalışma Mantığı Ve Şekli Nasıldır. (Cruise Control)


Burak Karadeniz

Recommended Posts

Serhat Kaptan

İstediğim süratte soldaki on tuşuna basıyorum kısa süre ama aktif olmuyor cruıse kontrol. On tuşuna basıp sağdaki + tuşuna basınca aktif oluyor. Yada ben yapamadım Tam olarak cruıse kontrolun nasıl devreye girdiğini biliyormusunuz.

Yorum bağlantısı
Aracım 2011 comfort otomatik focus. Aracımı yeni alsım aracımla seyahat ederken sabitlemek istediğim hıza gelip direkdiyonun solundaki on tuşuna basıyorum fakat sabitleyici aktif olmuyor. Soldaki on tuşuna basıp arkasından sağdaki artı tuşuna basınca sabit oluyor.Acaba benmi çalıştıramadım Tam olarak nasıkl çalıştığını bilen bir arkadaşım varsa yardımcı olabilirmi bana acaba iyi akşamalr...

Doğru yapmışsınız. Sisteminiz çalışıyor.

On tuşu : sistemi açar

Off tuşu sistemi kapar.

Res tuşu; sistem devredeyken bir şekilde cruise control(cc) devre dışı kalırsa en son hafızaya alınan hıza aracı getirir. cc çalışıyorken bu tuşa basarsanız cc devreden çıkar.

(+) tuşu: On tuşuna bastıktan sonra, belirlediğiniz hızda bu tuşa bastığınızda, hızınız sabitlenir ve bu hızı geçmez. Eğer tuşa basmaya devam ederseniz el gazı şeklinde aracı hızlandırırsınız ve en son bıraktığınız nokta aracın hafızasında kalacak hız olur.

(-) tuşu: On tuşuna bastıktan sonra, belirlediğiniz hızda bu tuşa bastığınızda, hızınız sabitlenir ve bu hızı geçmez. Eğer tuşa basmaya devam ederseniz el gazı şeklinde aracı yavaşlatırsınız ve en son bıraktığınız nokta aracın hafızasında kalacak hız olur.

Genel olarak, frene bastığınız anda cc devreden çıkar. Gaz verdiğinizde araç hızlanmaya devam eder ancak sistem devrededir. Siz ayağınızı gazdan çektiğinizde cc ile belirlenen hıza geri düşülür. Belirlediğiniz hız yanlışsa, rampa aşağı hızda %10'luk sapmalar görebilirsiniz. Eğer belirlenen hız rampa yukarı çıkmaya yetmiyor veya aşağı inerken aracı yavaşlatamıyorsa sistem devreden çıkar. Özellikle rampa yukarı gaz pedalının en sona yapıştığını hissederseniz ve devrin sonlara yaklaştığını görürseniz rampa da devam ediyorsa cc devreden çıkacaktır, hazırlıklı olun.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Geçen gün bilmediğim bir şeyi farkettim.

Rampa çıkarken 120 ye ayarlanmış cc de aşağı sarkma oldu.Devreden tamamen çıkmadı.Belki rampa devam etse devreden çıkardı, rampa bitip düz yola kavuşunca hız tekrar 120 ye çıktı.

Normal...

Seni 120'de götürmek gibi bir taahhüdü yok.. Ne kadar yaklaştırabilirse işte... Ayrıca bu tür durumlarda devreden çıkar, aksi takdirde çok yakıt yakar...

Yorum bağlantısı
Emrah Yıldırım 2

CC sisteminin frenler ile bir bağlantısı varmı yani sistem istese frene müdahale edebiliyormu? rampa aşağı mesela

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
CC sisteminin frenler ile bir bağlantısı varmı yani sistem istese frene müdahale edebiliyormu? rampa aşağı mesela

Yok..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Geçen gün bilmediğim bir şeyi farkettim.

Rampa çıkarken 120 ye ayarlanmış cc de aşağı sarkma oldu.Devreden tamamen çıkmadı.Belki rampa devam etse devreden çıkardı, rampa bitip düz yola kavuşunca hız tekrar 120 ye çıktı.

manuel viteslimi aracınız? vites kaçtaydı?

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Ben gaza sabit bassa idim aynı durum oluşurdu.Ama cc sabit basmıyorki.O hızda tutmak için yeryer basıyor,çekiyor..

Tamam işte araba o rampayı 5. vitesle çıkamamış...Buna ek olarak cc yolu göremediği için sabit hızda giderken rampa ile karşılaşınca gaza basmak için geç kalıyor..Oysa siz gaza bassanız daha rahat çıkmak için hızınızı artırmayı tercih edecektiniz..En azından süratinizi korumak için...Yani baktınız ilerisi rampa azıcık gaz vererek cc ye yardımcı olabilirsiniz.. :blush:

Yorum bağlantısı
Akif Özkan

rampadan inerken sabitlenen hızın belli oranda üzerine çıkıldığında cc devreden çıkıyormu ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
rampadan inerken sabitlenen hızın belli oranda üzerine çıkıldığında cc devreden çıkıyormu ?

Devreden çıkmaz... ama yapabileceği bir şey yok...

Servet Aydın'ın chrysler'de değişik bir fren var..

Fren şaftta ve elektronik... Kılavuzda O/D koruyucu ya da destek gibi bir açıklama varmış...

O/D açık iken araç kompresyonda hızlanmaya devam ederse, sistem devreye girip fren yapıyor...

Bunu cc açıkken de yapıyor..

110'a sabitlediniz diyelim, hız 120'yi geçince fren yapıyormuş...

Sistem otobüslerdeki şaft freninin aynısı...

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Tırlarda da var o sistem freni 100 e, hızı 90 sabitliyorlar örneğin.. dediğin gibi çalışıyor..

Yorum bağlantısı
Tırlarda da var o sistem freni 100 e, hızı 90 sabitliyorlar örneğin.. dediğin gibi çalışıyor..

Setra otobüste de vardı. Şöför göstermişti. Retarder kolunu belli bir hıza sabitleyebiliyordu.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Genel olarak, CC sistemi, sürücünün, frene dokunmadan yapabileceği ne varsa o kadarını yapabilir, ne azını ne de çoğunu.

Yorum bağlantısı
Serhat Kaptan
Genel olarak, CC sistemi, sürücünün, frene dokunmadan yapabileceği ne varsa o kadarını yapabilir, ne azını ne de çoğunu.

Yani özetle uzun yolda benim arabayı 90 km/h saatte sabit tumaya çalışmamla cruıse controlun 90 sabitlemesi arasında fark olurmu. Normal kulanımda aynı hızda benmi daha fazla yakıt ekonomisi sağlarım yoksa cruıse control mu?

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Yani özetle uzun yolda benim arabayı 90 km/h saatte sabit tumaya çalışmamla cruıse controlun 90 sabitlemesi arasında fark olurmu. Normal kulanımda aynı hızda benmi daha fazla yakıt ekonomisi sağlarım yoksa cruıse control mu?

Yol çok inişli çıkışlıysa siz daha ekonomik olursunuz, fazla iniş çıkış olmayan yollarda cc daha başarılı olur..

Yorum bağlantısı
  • 10 ay sonra...
Necmi Kulsoy

Merhaba arkadaşlar,

Biliyorsunuz aracımı yeni aldım.Araçlar dan da pek anlamam.Acemice bir soru sormak istiyorum.

Hız sabitleyici nasıl çalışıyor?On butonuna basmanın bir zamanı varmı belli bir hız a ulaştıktan sonra mı tusa basıp devreye alıyoruz?Böyle bir limit varmı yoksa her hızda sabitlenebiliyormu?

Bugun bir deneyeyim dedim 100 km de sabitlemek istediğim ama devreye girmedi.

Mantığı nedir?

Teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
(düzenlendi)

40 km hızın üstüne çıkınca soldaki on tuşuna basılır sonra sağdaki her hangi bir tuşa basılır. set acc yada + - şeklinde bişiler yazıyordu üstünde.

tarihinde Mustafa T tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Hız sabitleyici kullanımı için;

On: Sistemi açar. Ancak hız sabitleyici devreye girmez.

Off: Sistemi kapatır. Hız sabitleyici devrede ise devreden çıkarır.

(+,-): On düğmesine bastıktan sonra bu düğmelere basarsanız hız sabitleyici devreye girer ve bastığınız nokta hızı sabitlediğiniz rakamdır. Hız sabitleyici devredeyken bu düğmeleri kullanırsanız el gazı görevi görürler. Devamlı surette bastığınızda hızlanır ya da yavaşlarsınız. Basıp çektiğinizde 1-2 km hız artar ya da düşer. Bu düğmelerin hız sabitleyici açıkken kullanımı esnasında eliniz son çektiğiniz nokta hızın yeni sabitlendiği nokta olur.

Res: Hızınızı yukardaki + veya - ile sabitlediğinizde res düğmesine basarsanız hız sabitleyici devreden çıkarır. Hız sabitleyiciyi frenle veya res düğmesi ie devre dışı bıraktıktan sonra tekrar res tuşuna basarsanız, ayarladığınız ve hafızada kalan son değere ulaşmak için hız sabitleyiciyi devreye sokar. Eğer off tuşuna basıp hız sabitleyiciyi kapadıysanız res tuşu çalışmaz çünkü off tuşu hafızadaki hızı siler. On düğmesi ile sistemi açıp res'e basarsanız gene çalışmaz. Siz + veya - tuşları ile hız sabiti belirlediğiniz durumdan sonra res belirlenen hızı hafızada tutar.

40km hızdan yavaş durumlarda on tuşu ile sistemi açsanız bile + veya - tuşları ile hız sabitleyici devreye girmez.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Armağan Pekatik
(düzenlendi)

Benim hız sabitleyicilerin ışıkları yanmıyor. Önceden yanıyor muydu hatırlamıyorum. Acaba titaniumlara ya da Ghialara özel bir şey mi?

tarihinde Arma?an Pekatik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Erkan Seyhun

merhaba arkadaşlar geçen adana tarafından gelirken istanbula doğru 5. viteste hız sabitleme devreye girmiyor. ne yaptıysam olmadı. fakat tuhaftır 4. viteste sorunsuz giriyor. bu sorunla karşılaşan arkadaşlar varmıdır? yardımlarınızı rica ediyorum. 2010 model focus 1.6 tdci

Yorum bağlantısı
Misafir

Baskı balata bitiyor olabilirmi acaba?hız yükseltmede bir sıkıntı varmı?yani gaza basınca sonradan kavrama gibi?

Yorum bağlantısı
Erkan Seyhun

Baskı balata bitiyor olabilirmi acaba?hız yükseltmede bir sıkıntı varmı?yani gaza basınca sonradan kavrama gibi?

yok baskı balatada bi sorun yok. olsa kalkışlarda vs hissederdim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...