Alper Demir 18 Kasım 2013 Paylaş 18 Kasım 2013 Konu karıştı sanki. Şimdi 2 tane problem oldu. 1. si frene basıp ABS ile duramayanlar 2. si frene basıp hemen duranlar. Ben 1. gruptanım ama alıştım. ABS devreye girince 1. viteste gidiyormuş gibi yapıp sağa sola kaçıyorum Ama şu sensör işi kafamı kurcaladı iyice, bi ara baktırmak lazım. Yorum bağlantısı
Erkan Esin 20 Kasım 2013 Paylaş 20 Kasım 2013 Abi hatası kabul edilebilir fiyatta bir araba kullanıyoruz. öncelikle kabul edelim. Sonrada şunu değerlendirelim sınıfında hangi araç daha iyi fren mesafesi sunuyor ? Fiestanın duramama problemi 40km den düşük süratlerde ben her haftasonu otobanda mutlaka bir panik fren yaşıyorum (sinyaller bile açılıyor) bu fren anında bir ibreye bakın bakalım. Vites düşürerek frene bastığınızda araba nasıl duruyor. Yorum bağlantısı
Fırat Çakıroğlu 20 Kasım 2013 Paylaş 20 Kasım 2013 Erkan Esin yazdı: Abi hatası kabul edilebilir fiyatta bir araba kullanıyoruz. öncelikle kabul edelim. Sonrada şunu değerlendirelim sınıfında hangi araç daha iyi fren mesafesi sunuyor ? Fiestanın duramama problemi 40km den düşük süratlerde ben her haftasonu otobanda mutlaka bir panik fren yaşıyorum (sinyaller bile açılıyor) bu fren anında bir ibreye bakın bakalım. Vites düşürerek frene bastığınızda araba nasıl duruyor. valla başkasını bilemem ama eşimin opel corsa 2007 model aracı ister yavaş ister hızlı panik frene basınca kütük gibi duruyor. Hatta camdan fırlayacakmış gibi öne yığılıyorsunuz. Ama kendi fiestamda özellikle yacaş hızda asılınca frene aynı öne yığılma ivmesi olmuyor. Sanki buzda kayar gibi abs devreye girip araç yürümeye devam ediyor Yorum bağlantısı
Murat Yalçın 22 Kasım 2013 Paylaş 22 Kasım 2013 Yavuz Selim Bilgin yazdı: Ani frende debriyaj+fren köklenir, vites düşürülmez... fren + debriyajmı ? debriyaj + fren mi acaba bazen hızla giderken aniden trafik durdugunda yumusak durmak icin frene cok yuklenmeden basıp arkasından debriyaja bastıgımda arac resmen one dogru zıplıyor ve durması gucleşiyor acaba cok yavaslayana kadar direk fren sonrasında debriyajmıdır dogrusu ? Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 22 Kasım 2013 Paylaş 22 Kasım 2013 (düzenlendi) Murat Yalçın yazdı: fren + debriyajmı ? debriyaj + fren mi acaba bazen hızla giderken aniden trafik durdugunda yumusak durmak icin frene cok yuklenmeden basıp arkasından debriyaja bastıgımda arac resmen one dogru zıplıyor ve durması gucleşiyor acaba cok yavaslayana kadar direk fren sonrasında debriyajmıdır dogrusu ? Panik frense durum, Yavuz bey haklı, normal durumda sadece frene basıp durmaya yakın yada vites devrine göre vites düşürmek için debriyaja basmalısın, mesela 3 le giderken kırmızı ışık gördün, durmak için frene bas ve devir rolantiye yaklaşana dek debriyaja basma, vites 4 te ise önce fren sonra vites 3 e geç debriyajı bırak sadece frene bas, yani kompresyon+fren yapacaksın. 22 Kasım 2013 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Murat Yalçın 22 Kasım 2013 Paylaş 22 Kasım 2013 Yavuz Selim Bilgin yazdı: Panik fren ise eğer konuştuğumuz aynı anda ikisine de var gücünüzle basmanız lazım. Araçta abs olduğunu varsayarsak tabi. Durmakla birlikte durduktan sonra aracın stop etmeyip tepkilere cevap verebilmesi de önemli burada. Debriyaj bunun için de önemli. Peki debriyaja basıyor olmak durmayı zorlaştırmazmı ? Tam bir fren baskısından sonramı debriyaja bassak ? panik degil fakat hızlıca durmak durumunda kalındıgını dusunursek ? Belkide aracın duruyor olması cok umursanmaz panik durumda direk fren stop edersede etsin yeterki durabilelim de diyebiliriz. Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 22 Kasım 2013 Paylaş 22 Kasım 2013 Murat Yalçın yazdı: Peki debriyaja basıyor olmak durmayı zorlaştırmazmı ? Tam bir fren baskısından sonramı debriyaja bassak ? panik degil fakat hızlıca durmak durumunda kalındıgını dusunursek ? Belkide aracın duruyor olması cok umursanmaz panik durumda direk fren stop edersede etsin yeterki durabilelim de diyebiliriz. Yürüyen arabada debriyaja basarsak boşa atmış gibi olur ve motor devri düşer. Motor devri rölanti seviyesine düşünce frene destek olan hava basıncı da düşer ve doğal olarak fren zayıflar. Arkadan itişli arabada debriyaja basmadan kazık fren yapıp ön lastikleri kilitlesek bile araba stop etmez. Önden çekişli arabada debriyaja basmadan kazık fren yaparsak ön lastikler kilitler ve araba stop eder. O yüzden arabanın çekiş tipi absli veya abssiz fren tipine göre debriyaja basabiliriz. Bana göre en doğrusu durmaya yakın debriyaja basmaktır. Frene bastığımız anda debriyaja da basmalıyız denilmesi, motorun arabayı ittirme gücünü kesmek için ama ben buna katılmıyorum. Yorum bağlantısı
Murat Yalçın 22 Kasım 2013 Paylaş 22 Kasım 2013 Nihat Palolu yazdı: Yürüyen arabada debriyaja basarsak boşa atmış gibi olur ve motor devri düşer. Motor devri rölanti seviyesine düşünce frene destek olan hava basıncı da düşer ve doğal olarak fren zayıflar. Arkadan itişli arabada debriyaja basmadan kazık fren yapıp ön lastikleri kilitlesek bile araba stop etmez. Önden çekişli arabada debriyaja basmadan kazık fren yaparsak ön lastikler kilitler ve araba stop eder. O yüzden arabanın çekiş tipi absli veya abssiz fren tipine göre debriyaja basabiliriz. Bana göre en doğrusu durmaya yakın debriyaja basmaktır. Frene bastığımız anda debriyaja da basmalıyız denilmesi, motorun arabayı ittirme gücünü kesmek için ama ben buna katılmıyorum. Tartıştıkça çok güzel şeyler çıkıyor gerçekten benim açımdan ben aslında bu konu ile ilgili bir başlık varsa bu başlık altında aklımdaki bir kaç soruyu sormak isterim , konu kirliliği yaratmamak açısından arattım ama çok net yakalayamadım iligli konu linki paylaşabilirmisiniz ? Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 22 Kasım 2013 Paylaş 22 Kasım 2013 Murat Yalçın yazdı: Tartıştıkça çok güzel şeyler çıkıyor gerçekten benim açımdan ben aslında bu konu ile ilgili bir başlık varsa bu başlık altında aklımdaki bir kaç soruyu sormak isterim , konu kirliliği yaratmamak açısından arattım ama çok net yakalayamadım iligli konu linki paylaşabilirmisiniz ? Teşekkürler. Bildiğim kadarıyla forumda '' fren '' konulu bir başlık yok. En çok fren konuşulan başlık burası galiba. Sorularınız varsa bence bu konudan devam edin, cevap alırsınız. Yorum bağlantısı
Murat Yalçın 22 Kasım 2013 Paylaş 22 Kasım 2013 Nihat Palolu yazdı: Bildiğim kadarıyla forumda '' fren '' konulu bir başlık yok. En çok fren konuşulan başlık burası galiba. Sorularınız varsa bence bu konudan devam edin, cevap alırsınız. Nihat Bey mesela önden cekişli ve ABS li bir araç düşünürsek şu an kullandığım My Fiesta gibi , gecenlerde benzer bir durum yaşadım TEM de Mahmutbey yönünde ilerken trafik birden durunca sol şeritte giderken önce frene bastım fakat kazık frende yapmadım kazık fren yapıp da arkamdakinin duramayacağı endişesiyle frene basıp yavaşlatırken hemen 4 lü sinyallerimi yaktım arkadakini uyarmak için sonrasında debriyaja bastığımda araç tekrar ivme kazanır gibi attı öne doğru tabi , debriyaja bastığımda sanki araç artık benim kontrolumde değil de alıp başını gidiyor frene ve pedala geç tepki veriyor gibi bir durum hissettiriyor bu yüzden iyice ayağı hiç pedaldan kaldırmadan araç güvenli hız'a indiğinde sanırım debriyaja basıp rahatlatmak daha mnatıklı gibi ... Diğer türlü düşündüğümde debriyaj + frene aynı andamı basılması gerekiyor ? yoksa önce kazık fren arasından 1-2 sn sonra debriyaj mı ? fakat ne olursa olsun debriyaja basınca aracın hızı eğer guvenli sınırlar içinde değilde öne atılacak ve fren pedalına tepkisi de düşerek mesafeyi uzatacakmış gibi geliyor bana sizin düşünceniz nedir acaba ? Tşklr Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 22 Kasım 2013 Paylaş 22 Kasım 2013 Murat Yalçın yazdı: Nihat Bey mesela önden cekişli ve ABS li bir araç düşünürsek şu an kullandığım My Fiesta gibi , gecenlerde benzer bir durum yaşadım TEM de Mahmutbey yönünde ilerken trafik birden durunca sol şeritte giderken önce frene bastım fakat kazık frende yapmadım kazık fren yapıp da arkamdakinin duramayacağı endişesiyle frene basıp yavaşlatırken hemen 4 lü sinyallerimi yaktım arkadakini uyarmak için sonrasında debriyaja bastığımda araç tekrar ivme kazanır gibi attı öne doğru tabi , debriyaja bastığımda sanki araç artık benim kontrolumde değil de alıp başını gidiyor frene ve pedala geç tepki veriyor gibi bir durum hissettiriyor bu yüzden iyice ayağı hiç pedaldan kaldırmadan araç güvenli hız'a indiğinde sanırım debriyaja basıp rahatlatmak daha mnatıklı gibi ... Diğer türlü düşündüğümde debriyaj + frene aynı andamı basılması gerekiyor ? yoksa önce kazık fren arasından 1-2 sn sonra debriyaj mı ? fakat ne olursa olsun debriyaja basınca aracın hızı eğer guvenli sınırlar içinde değilde öne atılacak ve fren pedalına tepkisi de düşerek mesafeyi uzatacakmış gibi geliyor bana sizin düşünceniz nedir acaba ? Tşklr Araba kullanmayı öğrenmeye başladığımda alışkanlık yapmıştım, frene bastığım anda veya daha öncesinde hep debriyaja basıyorum. Babam çok kızıyordu oğlum basma şu debriyaja, duracağın zaman basacaksın. Korkma araba hemen stop etmez derdi. Bu alışkanlığım yüzünden bir gün az daha akaryakıt istasyonunda pompaya çarpacaktım zor durdum. O zaman kafaya dank etti, debriyaja sonra basılacağı. Yine o dönemlerde fren pedalının çalışma mesafesini kısaltmak için westihghouse'u söküp içeride hareket eden milin ucunu dışarı doğru uzatmıştım. ( Bu çok yanlış bir şeymiş yolda frenler şişip kalınca anladım ) Denemeye çıktım araba o an için normal yürüyordu frene basınca çok kuvvetli tutuyordu. Yokuş aşağı inerken arabayı boşa aldım bir an stop edecek gibi oldu, gaz verdim stop etmesin diye. Bir baktım boşta giden arabaya gaz verince fren yapıyor gibi oluyor. Gaza basıyorum araba yavaşlıyor, gazı bırakıyorum hızlanıyor. O zamanda motor devri ile fren ilişiğini anladım. Bunları gördüğümden bu yana hep debriyaja son anda basıyorum. Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol 23 Kasım 2013 Paylaş 23 Kasım 2013 Hell n toe tekniğini youtubeta bir izlemenizi tavsiye ederim. Sert frenajlarda bile motor kompresyonunu kullanmak için sadece vitesi düşürmek için bas çek yapılır devriyaja senkronize olarak gazada. onun haricinde fren esnasında bende kullanmıyorum debriyajı. Yorum bağlantısı
Hasan Baş 24 Kasım 2013 Paylaş 24 Kasım 2013 Coşkun Biçer yazdı: Arkadaslar daha oncede yazdim simdide yaziyorum durmaya yakin ABS devreye giriyor fakat arac durmuyor ilerliyorsa ama ABS deligibi calisiyorsa pekcok kisinin yazdigi bu ister dikkate alin ister almayin tekerleklerdeki ABS sensurlerinden biri arzali ben bukarad kesin konusuyorum yaptigim ve yapmakta oldugum is ama sizler lastik degistirmeye devam edebilirsiniz buda bir cozum lastikcilerin yuzu guluyordur. 200 250 tl lastige verene kadar sensurleri degistirin yok olmadi bir tanidiginzla denemek icin degistirin ve bakin farki .Ben sensurlarin hepsi arizali demiyorum biri arizali bunu servis bulmasi lazim aslinda tes ederse ama kimse tes etmiyor tevekulu forumda devamli iyibir usta veya tamirci araniyor yurt disinda olmasaydim bir tamirci acardim iyi para kaldiridim her gelenin bir iki kere gelgit yaptinmi kese doldu azina kadar sizler genede bildiniz gibi lastik degistirin lastikcilerde ekmek yemesi gerek hadi hayirli aksamlar. serviste araç bilgisayara bağlanıyor herhangi bir arıza ikazı yanmıyor ama bilgisayarda arıza bulundu diyor Abs Kontrol Modülü İletişim Kesildi U0121:87-Of-Ipc diye arıza kodu veriyor servis buna abs ışığı yanmıyor abs devreye giriyor çalışıyor diyor mühendislerden gelen cevap önemli bir arıza değilmiş servisler bu arızayı sizce araç sahiplerine söylerler mi? Hayır söylemezler çünki fiestaların bir çoğunda bu sorun var ve ford araçlarını geri çağırmaz ve sorunun çözümüne gitmez ford bu konuda ne yaptı derseniz koca bir 0 (SIFIR) tek çözüm yolu hakkımızı mahkemede aramak Yorum bağlantısı
Murat Yalçın 26 Kasım 2013 Paylaş 26 Kasım 2013 Güvenç Terzierol yazdı: Hell n toe tekniğini youtubeta bir izlemenizi tavsiye ederim. Sert frenajlarda bile motor kompresyonunu kullanmak için sadece vitesi düşürmek için bas çek yapılır devriyaja senkronize olarak gazada. onun haricinde fren esnasında bende kullanmıyorum debriyajı. Hell and Toe ve Sol Ayak fren teknigi günlük hayatta ne kadar uygulanabilir teknikler acaba cok merak ediyorum seyrettigim videolardaki o ayak hareketlerini yapmak için ciddi pratik gerekli adamlar artık otomatikleşmiş o hareketi yaparken refleks olarak yapıyorlar bizim yeterli pratik olamadan yapacağımız hakeketler istenmeyen sonuçlara sebep olabilir , hele ki sol ayak freni Uygun bir eğitim alanında bir eğitmen eşliğinde çalışmak hem anlamak hem uygulamak açısından daha sağlıklı olabilir. Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol 26 Kasım 2013 Paylaş 26 Kasım 2013 Murat Yalçın yazdı: Hell and Toe ve Sol Ayak fren teknigi günlük hayatta ne kadar uygulanabilir teknikler acaba cok merak ediyorum seyrettigim videolardaki o ayak hareketlerini yapmak için ciddi pratik gerekli adamlar artık otomatikleşmiş o hareketi yaparken refleks olarak yapıyorlar bizim yeterli pratik olamadan yapacağımız hakeketler istenmeyen sonuçlara sebep olabilir , hele ki sol ayak freni Uygun bir eğitim alanında bir eğitmen eşliğinde çalışmak hem anlamak hem uygulamak açısından daha sağlıklı olabilir. Hell and toe o kadar abartılacak bir tarafı yok bence. Trafiğe kapalı bir alanda kendinizde deneyerek veya sakin yollardadenwyerek pratik edinebilirsiniz zor bir teknik değil. Hell and toe nin aracınızın sağlığı içinde (aktarma organları) ve sportif sürüşlerde viraj öncesi aracınızın dengesini viyes küçültmelerde bozulmaması adına oldukça yararlı. Pratik edindikten sonra demek istediğimi anlayacaksınızdır. Anlamak ise aracın tepkilerinden yola çıkmak birazda fiİk bilgisi yeterli oluyor. Benim aracımda ESP yok. Bazı durumlarda lastiklerimden de ötürü ciddi olarak önden koplamalar yaşıyorum. Sol ayak frenini en büyük avantajını bu zamanlarda çizgiye oturabilmek için katkısı çok büyük. Sol ayak frenini bende öğrenirken zorlandım. Ancak her zaman kapalı alanda denedim şuan sağ ayağımın hassaslığında kullanabiliyorum onuda. Bunlara standart hızlarda ve legal hızlarda ihtiyacınız ekstrem durum yoksa gerek kalmıyor. Ancak gerek kalmıyor diye öğrenmeyecek değiliz. Kimiz zaman önden kopmalar yüzünden bariyere patlamaktan alıkoyuveriyor. Her zaman kurslar eğitmenler yerine kendi çabamızlada birçok şeyi öğrenebiliriz. yeterki bol bol okuyalım. Yorum bağlantısı
Murat Yalçın 28 Kasım 2013 Paylaş 28 Kasım 2013 Güvenç Terzierol yazdı: Hell and toe o kadar abartılacak bir tarafı yok bence. Trafiğe kapalı bir alanda kendinizde deneyerek veya sakin yollardadenwyerek pratik edinebilirsiniz zor bir teknik değil. Hell and toe nin aracınızın sağlığı içinde (aktarma organları) ve sportif sürüşlerde viraj öncesi aracınızın dengesini viyes küçültmelerde bozulmaması adına oldukça yararlı. Pratik edindikten sonra demek istediğimi anlayacaksınızdır. Anlamak ise aracın tepkilerinden yola çıkmak birazda fiİk bilgisi yeterli oluyor. Benim aracımda ESP yok. Bazı durumlarda lastiklerimden de ötürü ciddi olarak önden koplamalar yaşıyorum. Sol ayak frenini en büyük avantajını bu zamanlarda çizgiye oturabilmek için katkısı çok büyük. Sol ayak frenini bende öğrenirken zorlandım. Ancak her zaman kapalı alanda denedim şuan sağ ayağımın hassaslığında kullanabiliyorum onuda. Bunlara standart hızlarda ve legal hızlarda ihtiyacınız ekstrem durum yoksa gerek kalmıyor. Ancak gerek kalmıyor diye öğrenmeyecek değiliz. Kimiz zaman önden kopmalar yüzünden bariyere patlamaktan alıkoyuveriyor. Her zaman kurslar eğitmenler yerine kendi çabamızlada birçok şeyi öğrenebiliriz. yeterki bol bol okuyalım. Sol ayak freni önden veya arkadan kaymalarda aracı bu kaymayı önleyip aracı yere yapıştırmak için mi kullanılıyor tam olarak , viraja hızlı girdiniz araç kopmaya basladı diyelim frene bassak alıp başını gidicek bu noktada sol ayakla fren sg ayakla gaz vererek aracın kaymasını önleyip yolu tutmasını sağlıyoruz sanırım. Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol 28 Kasım 2013 Paylaş 28 Kasım 2013 Murat Yalçın yazdı: Sol ayak freni önden veya arkadan kaymalarda aracı bu kaymayı önleyip aracı yere yapıştırmak için mi kullanılıyor tam olarak , viraja hızlı girdiniz araç kopmaya basladı diyelim frene bassak alıp başını gidicek bu noktada sol ayakla fren sg ayakla gaz vererek aracın kaymasını önleyip yolu tutmasını sağlıyoruz sanırım. Sadece önden kopmalarda. Arkadan kopma yasadiginizda gaz çekmeniz bile sakıncalı. Önden kopan aracinizda sağ ayak gazda sol ayak frende burnu oturtabilirsiniz çizgiye. Arkadan kopan araçta egerki çok suratliyseniz zaten yapacak birşey yok. Ama aracın arkası ufak ufak yanınıza gelmeye basladiysa bunu biraz daha gaz vererek, dengeli bir gazla daha dogrusu çizgiye oturabilirsiniz. Youtubeta bunlarla ilgili çok güzel videolar var. Yorum bağlantısı
Murat Yalçın 28 Kasım 2013 Paylaş 28 Kasım 2013 Güvenç Terzierol yazdı: Sadece önden kopmalarda. Arkadan kopma yasadiginizda gaz çekmeniz bile sakıncalı. Önden kopan aracinizda sağ ayak gazda sol ayak frende burnu oturtabilirsiniz çizgiye. Arkadan kopan araçta egerki çok suratliyseniz zaten yapacak birşey yok. Ama aracın arkası ufak ufak yanınıza gelmeye basladiysa bunu biraz daha gaz vererek, dengeli bir gazla daha dogrusu çizgiye oturabilirsiniz. Youtubeta bunlarla ilgili çok güzel videolar var. Anahtar kelime nedir hocam nasıl aratalım youtube da Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol 28 Kasım 2013 Paylaş 28 Kasım 2013 (düzenlendi) Murat Yalçın yazdı: Anahtar kelime nedir hocam nasıl aratalım youtube da Left foot brake diye aratmak yeterli olucaktir. Yada left foot brake on FWD diyede aratilabilinir onerilen sayfalar diye cikcan yan kisimlarda da zaten gozunuze carpar. 28 Kasım 2013 tarihinde Güvenç Terzierol tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 28 Kasım 2013 Paylaş 28 Kasım 2013 Debriyaja frenden once basmak fren mesafesini uzatir ama direksiyonun tekerleklere hakimiyeti daha etkili olur. Debriyaja yarim veya tam basilacak durumlar yol sartlarina gore degisir. Gunluk kullanimda acil frende (panik fren) vites dusurmeyi basarabileni tebrik etmek gerekir. Debriyaja frenden once ne zaman basariz derseniz kaygan ve karli zeminler buna ornektir. Saygilarimla. Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol 28 Kasım 2013 Paylaş 28 Kasım 2013 (düzenlendi) Murat Yalçın yazdı: Anahtar kelime nedir hocam nasıl aratalım youtube da http://youtu.be/xl7O01h7MU4Burada açıklayıcı ve bu videoda peter solbergin kullanışı italyada özellikle 0:51 - 0:53 gibi özellikle yoldaki konumuyla ayak hareketlerinin sekronuna bakarsanız özellikle, virajınhangi konumundayken yaptığı oldukça açıklayıcı http://youtu.be/LGk1p3-3kgY 28 Kasım 2013 tarihinde Güvenç Terzierol tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Emrah Akdoğan 4 Aralık 2013 Paylaş 4 Aralık 2013 Bir servis yetkilisi fiesta ince yanak olduğundan benim aracımda abs nindaha çabuk devreye gireceğini söyledi normalmiş??? Yorum bağlantısı
Coşkun Biçer 21 Aralık 2013 Paylaş 21 Aralık 2013 Evren İskent yazdı: Debriyaja frenden once basmak fren mesafesini uzatir ama direksiyonun tekerleklere hakimiyeti daha etkili olur. Debriyaja yarim veya tam basilacak durumlar yol sartlarina gore degisir. Gunluk kullanimda acil frende (panik fren) vites dusurmeyi basarabileni tebrik etmek gerekir. Debriyaja frenden once ne zaman basariz derseniz kaygan ve karli zeminler buna ornektir. Saygilarimla. polimige girmiyecem ama yanlis biliyorsunuz debriyaja once basmak fren mesafesini kisaltir arac vites de ise hareket etmeye zorladigi icin fren mesafesi uzar debriyaja basildigi zaman ise motordan gelen guc akimi kesildigi icin fren mesafesi duser . Bu siteye yorum yazmiyacaktim ama sayenizde tekrar yazdim buradakilerin cogu Ataturk dusmani cikti ben Turkiyede ikamet etmedigim halde evimin duvarinda Ataturk resmi asili neyse aldigim cevaplardan dolayi cok buyuk hayel kirikligina ugradim o yuzden uzun zamandan beri ilkez giriyorum sizdende ozur dilerim amacim ukalalik yapmak degildi. ABS sorununa gelince eger sensurlari denemek isterseniz sensurlari degistirmek cok basit veya lastiklerdemi yoksa elektronikmi diye dusunurseniz sorunu ya ABS kapatin ve fren yapin arac normal sorunsuz duruyorsa elektronik sorun oda %90 sensurlardan ABS i kapatamiyorsaniz sigortasini cikartin veya on disk frenlerin arkasinda akslara bagli sensurlerin birinin baglantisini cikarin o zaman ABS devre disi kalacaktir icerde haliyle ABS lambasi yanar onemli degil o selikde fren yapin frenler normal calisiyorsa arac durmasi gerektigi gibi duruyorsa sorun lastiklerde degil elektronik her arac sorun cikardiginda servise kosmayin arkadaslar zaten arac sahibi olmak Turkiyede zaten yeteri kadar pahali ekstra masraf cikarmayin kendi kendinize saygilarimla iyi seneler hepinize Yorum bağlantısı
Yunus Emre Kurt 21 Mayıs 2015 Paylaş 21 Mayıs 2015 Tayfun Doğan yazdı: Evet Alper bey yüksek hızlarda deniyorum bu sefer de neredeyse aBS yi devreye sokamıyorum. Aracın burnu öne doğru eğilip müthiş bir ivmeyle yavaşlıyor. 30-40 km hıza düşünce ayağımı frenden çekip aynı dozda tekrar basıyorum aBS devreye giriyor. Bu işin tam tersi olması lazım değil mi. Ben de 2012 fiesta kullanıcısıyım. bu sorunu defalarca yaşadım. Hatta çok komik bir süratle seyrediyorken kaza da yaptım öndeki araca çarparak. Araç özellikle düşük süratteyken sorun yaşatıyor ve bunun lastikle hiç alakası olduğunu düşünmüyorum en azından fiestalarda. Birde ayağım frendeyken hafif bozuk bir zemindeysem eğer yine ABS devreye giriyor. Aynı yoldan Passat, Astra ve Corsa ile geçtim en ufak bir sorun olmazken fiesta resmen saçmalıyor. "Ankaradaki Otokoç servisi konuyla ilgili olarak şu yorumu yaptı her defasında ; abs devreye girmezse bir sorun var diyeibliriz ama devreye giriyor dolayısıyla buna herhangi bir müdahalede bulunamayız bu modeller böyle." verilen cevap bu. Kabul edelim artık hata biz Ford kullanıcılarında ki gidip bu markadan araç satın almışız ve bu zihniyetten satış sonrası destek bekliyoruz. 1 Yorum bağlantısı
Emre Candan 25 Eylül 2015 Paylaş 25 Eylül 2015 Araç son 2 ay içinde aşırı erken ABS'ye girmeye başladı, lastiklerim sıfır sayılır henüz 22.000km'de lastikçi 25.000km daha götürür dedi. Rot balansı yaptırdım her şey düzgün. Fren balatası ömrünü yarılamış dediler sadece. Araç 23.000km'de değiştirsem mi sizce? Bugün 80 km hız ile 100-150 metre de zor durdum durana kadar araç ABS'den çıkmadı sağ sol yaparak zor durdum, motor freni aklıma gelmedi o an panikle. Bu erken ABS olayı canımı çok sıkıyor, özellikle tozlu ve az bir şey topraklı asfaltta çok devreye giriyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts