Süha Demirtaş 31 Temmuz 2012 Paylaş 31 Temmuz 2012 İptalmi ettireyim tamir mi sordum cevap alamadım. Sonra bende vardır bir yararı yaptıklarına göre diye iptal ettirmedim. Ama şimdi içime kurt düşürdünüz Süha bey neden "lüzumlu" belirtirseniz sevinirim. EGR nin sebep olduğu bir stop etme sorunu oluşuyor malesef. Ayırca klasik egr iptali ile gelen manifoldun temiz kalması ve performans alması gibi avantajları da yaşamış olursunuz 1 Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor 31 Temmuz 2012 Paylaş 31 Temmuz 2012 EGR nin sebep olduğu bir stop etme sorunu oluşuyor malesef. Ayırca klasik egr iptali ile gelen manifoldun temiz kalması ve performans alması gibi avantajları da yaşamış olursunuz Cevabınız için teşekkür ederim Süha bey. Peki bu iptal olayı bizim araçta sadece o bakır boruylamı alakalı (yani sadece girişlerini kapattırsam yetermi) yoksa başka ek bir parça iptali de gerektirir mi? Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 31 Temmuz 2012 Paylaş 31 Temmuz 2012 egr ye giren kısmı kapatırırsanız daha güzel olur, sıcak gaz içerde kalmaz 1 Yorum bağlantısı
Misafir 22 Ağustos 2012 Paylaş 22 Ağustos 2012 egr ye giren kısmı kapatırırsanız daha güzel olur, sıcak gaz içerde kalmaz Bu yazıyı yeni gördüm. bende deneyeyim kişisel olarak yapılabilecek bir uygulama gibi. Performansta değişiklik oluyor mu acaba. Eksoz manifoldundan çıkan yeri körlüyoruz anladığım kadarıyla. Emme manifoldundaki yeri de körlemek lazımmı yoksa boruyu körlesem yeterli olur mu? Yorum bağlantısı
Abdullah Gülgün 30 Ağustos 2012 Paylaş 30 Ağustos 2012 (düzenlendi) Arkadaşlar merhaba, Az evvel 2.0 mondeo tcdi'min egr valfini iptal ettim. Daha önce valfi tamamen sökerek kurum-yağ karışımı pisliği temizledim ve yaptıracağım plate'in şablonunu aldım. Bu gün su jeti ile kesme makinesinde 5 adet 0.8 mm krom levhadan bu kapaklardan kestirdim. Değişim bana göre çok basit ve kısa sürdü. İhtiyacı olan arkadaşların faydalanması dileğiyle selamlar sevgiler. Not: Plale'i min 5 adet yaptırmak zorunda kalınca elimde kalanları değerlendirmek durumunda kaldım. İsteyen arkadaşlar benimle irtibata geçebilir. Valfin sökülmeden önceki hali: Valfi iptal etmek için kullanacağımız plate: Egzoz manifoldundan gelen tüpün somunlarını sökerek valften ayırıyoruz: Valfin emme manifoldu bağlantısını üstten iki civatayı sökerek ayırıyoruz (alt hortumu sökmeye gerek yok) Valf ile manifold arasındaki çelik contayı çıkartıyoruz. Valfi iptal etmek için kullanacağımız plate: Plate'i daha önce söktüğümüz çelik contanın yerine yakıyoruz: Valfi, önce emme manifolduna, daha sonra egzoz manifoldundan gelen boruya monte ederek iptal işlemini bitiriyoruz. Elinize Sağlık İyi sürüşler.. 30 Ağustos 2012 tarihinde Abdullah Gülgün tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Tayfun Kalcı 2 Eylül 2012 Paylaş 2 Eylül 2012 valfin her iki tarafını da kapatıyoruz yani(hem yukarı hemde yandan çıkışı) doğru anlamışmıyım Yorum bağlantısı
Tayfun Kalcı 2 Eylül 2012 Paylaş 2 Eylül 2012 performans olarak bir katkısı oluyor mu peki Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor 3 Eylül 2012 Paylaş 3 Eylül 2012 performans olarak bir katkısı oluyor mu peki EGR nin sebep olduğu bir stop etme sorunu oluşuyor malesef. Ayırca klasik egr iptali ile gelen manifoldun temiz kalması ve performans alması gibi avantajları da yaşamış olursunuz Süha bey yantlamıştı bu konuda bu soruyu.. 1 Yorum bağlantısı
Abdullah Gülgün 3 Eylül 2012 Paylaş 3 Eylül 2012 (düzenlendi) Tayfun bey, maalesef YANLIŞ anlamışsınız . Valfin geniş kısmı turbodan gelen havayı emme manifolduna bağlıyor. Yandan bağlanan daha dar boru da egzoz manifoldundan gelen gazları bu hatta bağlayan borudur. Valf, bu hattan gelen gazı kontrollu bir şekilde emme manifoldundan motorun içine yönlendirmektedir. Performans açısından herhangi birşey hissetmedim. Zaten asıl amacım motor yağının daha geç kirlenmesi ve motorun daha temiz yağla yağlanması. valfin her iki tarafını da kapatıyoruz yani(hem yukarı hemde yandan çıkışı) doğru anlamışmıyım 3 Eylül 2012 tarihinde Abdullah Gülgün tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tayfun Kalcı 8 Eylül 2012 Paylaş 8 Eylül 2012 Tayfun bey, maalesef YANLIŞ anlamışsınız . Valfin geniş kısmı turbodan gelen havayı emme manifolduna bağlıyor. Yandan bağlanan daha dar boru da egzoz manifoldundan gelen gazları bu hatta bağlayan borudur. Valf, bu hattan gelen gazı kontrollu bir şekilde emme manifoldundan motorun içine yönlendirmektedir. Performans açısından herhangi birşey hissetmedim. Zaten asıl amacım motor yağının daha geç kirlenmesi ve motorun daha temiz yağla yağlanması. Açıklama için teşekkürler Abdullah bey Yorum bağlantısı
Guest Kadir Erken 9 Ekim 2012 Paylaş 9 Ekim 2012 sağ farın üstünde egr borusu var borunun içine bilya koyunca iş hallediliyor ikidakikalık bir iş ben bosch servisinde yaptırdım Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 9 Ekim 2012 Paylaş 9 Ekim 2012 Birileri benim EGR'yi de iptal edecekti ama Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 9 Ekim 2012 Paylaş 9 Ekim 2012 O iş yaş, elinde kalacak laylon motoru Seni de dürteyim dedim Yorum bağlantısı
Serkan Öz 6 Şubat 2013 Paylaş 6 Şubat 2013 Merhaba, Benim Jaguar X-Type 2.0 disel araçta da mondeodaki ile aynı motor var diye biliyorum. Bunda EGR yi iptal etsem arıza lambası yakar mı acaba? Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 6 Şubat 2013 Paylaş 6 Şubat 2013 Merhaba, Benim Jaguar X-Type 2.0 disel araçta da mondeodaki ile aynı motor var diye biliyorum. Bunda EGR yi iptal etsem arıza lambası yakar mı acaba? 2001 kasa mondeonun motoruysa yakmaz. Yorum bağlantısı
Alkan Koca 6 Şubat 2013 Paylaş 6 Şubat 2013 2004 fiestayı serviste bilgisayara bağlayıp egr iptali yapılabiliyormu? Yapılabiliyorsa hangi servis yapar bu iptali? Yorum bağlantısı
Ali Altan 6 Nisan 2013 Paylaş 6 Nisan 2013 Arkadaşlar iyice araştırmadan ve işinin gerçekten ehli olmayan ustaların sözleriyle iş yapmayın ! yaptırmayın ! Fazla uzatmayacağım... Özellikle dizel araçlarda EGR yi körlüyecek olanlar iyice araştırın ve yapılmaması gereken bir şey olduğunu kendiniz anlayın... Aracın çekişini artırmak için yada 3-5 kuruş için aracınızın TURBOsunu yemeyin. EVET egr si körlenmiş araçlarda kısa sürede turbo problemiyle karşılaşırsınız. Kimseyle tartışmak niyetinde değilim sadece araştırın... Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 6 Nisan 2013 Paylaş 6 Nisan 2013 Arkadaşlar iyice araştırmadan ve işinin gerçekten ehli olmayan ustaların sözleriyle iş yapmayın ! yaptırmayın ! Fazla uzatmayacağım... Özellikle dizel araçlarda EGR yi körlüyecek olanlar iyice araştırın ve yapılmaması gereken bir şey olduğunu kendiniz anlayın... Aracın çekişini artırmak için yada 3-5 kuruş için aracınızın TURBOsunu yemeyin. EVET egr si körlenmiş araçlarda kısa sürede turbo problemiyle karşılaşırsınız. Kimseyle tartışmak niyetinde değilim sadece araştırın... Bu forumda kimse ortaya bir fikir atıp araştırın demez,sebebini de açıklar ki insanlar istifade etsin.Bence sizde öyle yapın 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 6 Nisan 2013 Paylaş 6 Nisan 2013 Arkadaşlar iyice araştırmadan ve işinin gerçekten ehli olmayan ustaların sözleriyle iş yapmayın ! yaptırmayın ! Fazla uzatmayacağım... Özellikle dizel araçlarda EGR yi körlüyecek olanlar iyice araştırın ve yapılmaması gereken bir şey olduğunu kendiniz anlayın... Aracın çekişini artırmak için yada 3-5 kuruş için aracınızın TURBOsunu yemeyin. EVET egr si körlenmiş araçlarda kısa sürede turbo problemiyle karşılaşırsınız. Kimseyle tartışmak niyetinde değilim sadece araştırın... iddia bence doğru. Ve fakat 4 mesaj atan birisi için çok sert bir mesaj olmuş. Hukukçular böyle midir? Adliyede kalemde mi çalışıyorsunuz? Biraz yardımcı olmayı deneseniz? öte yandan benim araç 30 bin felan gibi EGR programlama ile iptal gibi birşey yapıldı. 210 bin km deyim. hiçbir arıza yaşamadım. (daha). Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 6 Nisan 2013 Paylaş 6 Nisan 2013 iddia bence doğru. Ve fakat 4 mesaj atan birisi için çok sert bir mesaj olmuş. Hukukçular böyle midir? Adliyede kalemde mi çalışıyorsunuz? Biraz yardımcı olmayı deneseniz? öte yandan benim araç 30 bin felan gibi EGR programlama ile iptal gibi birşey yapıldı. 210 bin km deyim. hiçbir arıza yaşamadım. (daha). Silindirlere yanmış gaz gitmediği için yanma ısısı artıyordur ve belki turboyu çeviren egsoz gazıda biraz daha sıcak oluyordur bunlar turboyu bitirmez sanırım 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihat KAÇAR 7 Ocak 2014 Paylaş 7 Ocak 2014 (düzenlendi) Abiler konuyu hortlatmak istemem ama lpg'li 96 mondeo ghia'daki sorunum forumdan araştırdığım kadarı ile egr valfini yada borusunu gösteriyor. Sorunum şu: Aracı alalı bir yıl olmadı ilk aldığımız zaman motor sadece sıcakken soğuk iken olmuyor (araç soğukken rölantiyi yüksek tutuyor) motor sıcakken ışıklarda durduğum zaman devirde gel gitler oluyor 1000 devirde sabitken 1100,1200 - 600 700 devir arasında gidip geliyor ve yüzde 70 gaz pedalına dokunmasam stop ediyordu. şimdi ise o devam ederken şehir içi veya dışı farketmiyor araba sabit gaz ile kullanıldığında (hız sabitleyici ile kullanıldığında da ) silkeliyor 1. viteste ise ata biniyorum sanki o derece. sadece şöförün değil yolcuların da konforunu çok fazla etkiliyor. Gaz kelebeği boğazını söküp temizlediler sorun devam etti. Maf sensörünü kendim söktüm bir dün tinerde bekletim ve alkol ile temizledim sorun çok az miktar azaldı ama devam etti. şimdi ise oklar egr yi gösteriyor. İptal etmek mi yoksa söküp hem sensörü (bozuksa değiştirmek) hem de boruyu temizlemeli miyim? iptal edilmesi yakıtı arttıracağını tahmin ediyorum sizden görüşlerinizi bekliyorum saygılarımla iyi günler.... 7 Ocak 2014 tarihinde Ali Cihat KAÇAR tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Halim Genç 23 Şubat 2014 Paylaş 23 Şubat 2014 merhaba arkadaşlar dizel mondeo aracımın egr valfini mekanik olarak iptal ettirmek istiyorum kimileri çok yararlı birşey olduğunu kimileri sakıncası olabileceğini söylüyorlar . chip tuning yaptırdığım firma ecudan iptal edilebileceğini fakat benim aracımın yazılımında böyle bir seçeneğin bulunmadığını iletti bende mekanik olarak kapalı conta ile yaptırmak niyetindeydim ki bugün aradığım otomotiv müh. bir kişi kesinlikle sağlıklı olmayacağını söyledi özellikle sabahları araç ilk çalışmasında boğaz kelebeklerinin egr valfinden aldığı gazla döndüğünü egr iptalinde kendi kafasında göre dönme işlemini yapacağını araca şimdi bişey olmasada 2-3 ay sonra bir sıkıntı çıkabileceğini sonunda pistonların bile zarar görebileceğini iletti doğruluk payı nedir sizce bunun? katalizör ile egr valfinide devre dışı bırakmak istiyorum fakat kafam bir hayli karıştı. Bu konuda tecrübesi olan bilgi sahibi arkadaşlar sizin önerileriniz varmı arkadaşlar cmax aracım var kara duman atıyor. egr valfinin temizlenmesi gerekiyormuş acaba alakası varmıdır. yeni konu açmadım. şimdiden teşekkürler. Yorum bağlantısı
Ufuk Erdem 4 Eylül 2014 Paylaş 4 Eylül 2014 Ben de iptal edilmiş egr yi tekrar eski haline getirmeyi düşünüyorum.Egr iptalinin yakıtı 1 lt ye kadar artırdığını düşünüyorum.En azından deneme amaçlı 1 depo normal olarak kullanacağım. Yorum bağlantısı
Recommended Posts