Furkan Avcı 26 Mayıs 2011 Paylaş 26 Mayıs 2011 (düzenlendi) Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım aracım ford değil (yakında kısmet ise alacağım) ama başımdan geçen olayı (ford marka bir araçla yaşadığım için) sizlerle paylaşmak istedim, Bu hız konusunda kesinlikle artık herşeyden vazgeçtim, çok değil geçen hafta kendi arabam ile ilgili chip tuning konusuna bir araştırma yapmıştım motor gücünü yükseltme konusunda. 21 mayıs ta kız kardeşimin düğününe babamın arabasıyla giderken viraj da önümdeki tırı geçerken tır beni sıkıştırınca hızlanıp (95 Km/h) geçtim, bir anda gıcırtı bile çıkarmadan (bana göre lastiklerin x bir firma olmasının etkisiyle) arabanın arkası kayınca (ESP yok) tam ters istikamete direksiyonu kırıp gaza basmama rağmen hiçbir etkisi olmadı ve bankete çarpıp, takla atıp ters haldeyken de istinat duvarına çarpıp yolun diğer tarafına kadar sürüklendik. Allah'a hamdolsun arabada üç kişiydik (herkesin emniyet kemerleri takılı) burnumuz bile kanamadan çıktık. Bu arada arac 2005 Mondeo tdci ghia otomatik. Araç pert oldu, sol taraf, tavan, motor, kaput, sağ arka hasarlı sadece sağ iki kapıda birşey yok, halini düşünün. Bir musibet bin nasihattan hayırlıdır sözü gerçekten doğru bir söz. Bu kaza ile edindiğim (Çok şükür bedeli ağır olmadı) tecrübeleri sizinle paylaşmak istiyorum: - Lastikler aracın en önemli parçasıdır, motorun gücünden, ekonomisinden, aracın lüks donanımlarından daha önemlidir. S 600 bile olsa kötü bir lastikle yoldan çıkabilirsiniz. Ucuz lastik alıp hayatınıza yapacağınız yatırımlardan kaçmayın. Kendini dünyada kanıtlamış Markaların lastiklerini kullanın. (Eminim lastiklerimiz iyi olsaydı Mondeo asla orda o hızda kaymazdı. Kayma sırasında lastiklerden gıcırtı sesi bile çıkmadı bilmem anlatabildim mi?) - Trafikte asla acele etmeyin. Acele giden ecele gider sözünü aklınızdan asla çıkarmayın. Başkalarının hatalarınıda tolere edebilecek şekilde dikkatli sürün. - Hızlı araç kullanmayın 80 yerine 100 ile gitme arasındaki farkın ne olduğunu düşünüyorsanız yukarıdakileri bir daha okuyun. - Her zaman emniyet kemerinizi takın, arkada oturuyor olmanız kazada size birşey olmayacağı anlamına gelmiyor. - Sevdiklerinizin ve hayatınızın kıymetini bilin. Başkalarınında bir hayatı ve sevdiklerinin olduğunu asla unutmayın. - Eğer maddi gücünüz ve imkanınız var ise ESP li (ESP nin nasıl hayat kurtardığını ve ne işe yaradığını internetten arayınca bulabilirsiniz) bir araç alın. Normalde hızlı araç kullanan biri değilim. O günde hızlı değildim ama normalden 10-15 km/h hızlı girdiğim bir virajın nelere sebep olabileceğini bizzat yaşadım. Araçta kardeşim ve amcamın oğlu vardı eğer onlara birşey olsa vicdanımdan nasıl kurtulacağımı düşünmek bile istemiyorum. Bu yazdıklarımı sizinle paylaşmamın sebebi benim başıma geldi sizin başınıza gelmesin diyedir. Bu yazıyı vicdanım rahat bir şekilde size yazmama izin veren Allah'a şükürler olsun. Ayrıca bizi o durumda bile burnumuz kanamadan o kazadan çıkaran Ford mondeo'ya teşekkür ederim. Aynı durumda kendi aracımın içinden o şekilde çıkacağımızı hiç zannetmiyorum. Kısmet ise kendi aracımı satıp, ESP ve diğer güvenlik önlemlerine sahip bir araç alacağım. Hepinize kazasız, belasız günler dilerim. Saygı ve sevgilerimle... Furkan AVCI 19 Temmuz 2011 tarihinde Onur Berkta? tarafından düzenlendi 2 1 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Mayıs 2011 Paylaş 26 Mayıs 2011 Büyük geçmiş olsun... Hoşgeldiniz.. Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 26 Mayıs 2011 Paylaş 26 Mayıs 2011 Hoşgeldiniz. kaza için geçmiş olsun, sizlere birşey olmamsı sevindirici. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Mayıs 2011 Paylaş 26 Mayıs 2011 Geçmiş olsun, her kaza sonrası bir takım çıkarımlar yapılabilir, ama her kaza da kendi içinde çok bilinmeyenli bir denklemdir, cana gelmemiş olması sevindiric. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Mayıs 2011 Paylaş 26 Mayıs 2011 Gerekli düzeltme Furkan Bey tarafından yapılmış.. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 26 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 26 Mayıs 2011 (düzenlendi) Can bey haklısınız bu sebeple ben firma adını değiştirdim sizde değiştirirseniz sanırım sorun kalmaz. 26 Mayıs 2011 tarihinde Furkan Avc? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Mayıs 2011 Paylaş 26 Mayıs 2011 Senin mesaj hedefine ulaşmış ve kendi kendini imha etmiş.. Hatırlıyormusun görevimiz tehlike dizisini. Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m 26 Mayıs 2011 Paylaş 26 Mayıs 2011 Can : açlık varsa yutmuş olabilir misin ? Yorum bağlantısı
Tahir İlter 26 Mayıs 2011 Paylaş 26 Mayıs 2011 Furkan Bey çok geçmiş olsun sizin için kötü bir tecrübe olmuş ama hem forum için hem kendiniz için doğru çıkarımlar yapmışsınız.Günümüz teknolojilerindeki araçlarda yolcu bölmesi oldukça güvenli iş (öncelikle Allah'ın izniyle) emniyet kemeri takmakta bitiyor ve ölümcül olabilcek kazalardan burun bile kanamadan kurtulma şansı oluyor. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 26 Mayıs 2011 Paylaş 26 Mayıs 2011 Büyük geçmiş olsun,Hoşgeldiniz. Çağlar abi demişti sanırım,bu arabaların en güzel yanı,geçirdiğiniz kazayı başkalarına anlatma fırsatı verir diye. Burada binlerce,hatta belki milyona yakın sorun bulabilirsiniz ford hakkında.Ama geçirdiği kazayı anlatan/anlatabilen sayısı da çoktur. Diğer bir çok forumda görebileceğiniz;"Rahmetli üyemizi anıyoruz" gibi yazıları ise ben hiç görmedim. Allah da göstermesin. Biraz bilinçten biraz da bu bahsettiğiniz kaliteden olsa gerek. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 26 Mayıs 2011 Paylaş 26 Mayıs 2011 Furkan bey geçmiş olsun. Konuyu okuyunca babamın sözü aklıma geldi. Far, fren lastik..Aracında verdiğin paraya acımayacağın 3 şey der. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 26 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 26 Mayıs 2011 Aracınızın Kazası tek Lastik ile sorumlu tutulamaz rot balans ayarını düzgün bir yerde yaptırdınızmı , Ön düzen nezaman bakım yapıldı ,Amortisör ve takozları nezaman değişti ve Lastik hava basınçları 4 Lastikte de eşitmiydi ? Bunları bilmediğimiz için Hiç bir şekilde aracın hiç bir Parçasına suç atamayız malesef Kaza tipi 2 çeşittir 1 dikkatsizlik ve Uykusuzluk ,2 Mekanik arıza Sizin Kazanız Mekanik Arızalar zinciri ile alakalı anlatılana göre .Ben Bahsi geçen Lastik Markasından Yaklaşık 14 takım alarak Şirket araçlarında kullanıyorum sıkıntısız . Evet Can bey kazadan 25 gün önce araç full bakımdan çıktı, 4 lastik jant düzeltme ve balans işleminden geçti, rot ayarı yapıldı, rot başları ve rotiller kontrol edildi. Yağ ve tüm filtreler değişti, fren balataları kontrol edildi değişmedi. uzun yol yapacağımız için bakıma girmişti. Elbetteki tek sorumlu lastik olamaz, bende zaten sadece lastiklere yüklemiyorum suçu, dediğim gibi viraja gerekenden hızlı girmek zorunda kaldım yani suç aslında bende, lastik konusu benim kendi görüşüm zaten o yüzden yazdığım markaya haksızlık olmasın diye sizin uyarınızla hemen değiştirdim mesajımı. Aslında benim kaza dikkatsizlik sınıfına giriyor sanırım. Sizlere kazasız belasız günler dilerim. Saygılarımla... Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 26 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 26 Mayıs 2011 Aman Allah korusun Birdaha Mondeo Kadar Güvenli bir araçta olmaya bilirsiniz Dikkatli olun Sizi seven Ailenizin sizi evde 4 gözle beklediğini Asla Unutmayın . Teşekkürler Can Bey; Bütün hayatımın seyrinin değiştiğinden emin olabilirsiniz. Kendi aracımıda mondeo ile değiştirmeyi, kısmet olursa babama da tekrar aynı aracın ESP li olanından almayı planlıyorum hayırlısıyla. Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 26 Mayıs 2011 Paylaş 26 Mayıs 2011 çok geçmiş olsun üzücü bir durum. Böyle bir kaza yapıp burada anlatabilmeniz ise sevindirici bir durum Allah Korusun hepimizi Yorum bağlantısı
Sinan Yalçın Durmuş 26 Mayıs 2011 Paylaş 26 Mayıs 2011 Geçmiş olsun allahtan size bişe olmamış cana gelecegine mala gelsin daha güzel araçlar alırsınız Yorum bağlantısı
Tahir İlter 26 Mayıs 2011 Paylaş 26 Mayıs 2011 Geçmiş olsun.Paylaşımınız için ayrıca teşekkür ederim. Kemeri arkadan dolaştırıp takanlara,emzik tabir edilen parça takanlara ibret olur umarım. +99999.... Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven 26 Mayıs 2011 Paylaş 26 Mayıs 2011 21 mayıs ta kız kardeşimin düğününe babamın arabasıyla giderken viraj da önümdeki tırı geçerken tır beni sıkıştırınca hızlanıp (Furkan AVCI Çok geçmiş olsun fakat bu olayı kazasız belasız atlatsaydınız bile sizin bir kere virajda tırı sollamanız bile hata. Yorum bağlantısı
Misafir 27 Mayıs 2011 Paylaş 27 Mayıs 2011 Gecmis olsun. Foruma da hosgeldiniz. Cana gelmeden atlatilan her kaza, buyuk tecrubeler kazandirir. Kazanin sebebi onemli degil. Adi ustunde kaza. Onemli olan altimizdaki aracin herseye ragmen yola tutunamayabilecegini dusunup guvenli, kontrollu surusu benimsemek. Hepimiz yolda benzer hatalar yapiyoruz. Basimiza bir hadise gelmeyince de belki bazen sinirlari zorluyoruz. Neyse ki siz bize bu kazayi anlatacak sekilde atlattiniz. Allah hepumizi kazalardan belalardan korusun. Saygilarimla. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 27 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 27 Mayıs 2011 tam ters istikamete direksiyonu kırıp gaza basmama rağmen hiçbir etkisi olmadıŞimdi bu ifadenizden anladığım araca kontra vermeye çalışmışsınız ama ters istikamete derken örneğin aracın arkası sağa kaydı ise sizde ters istikamete değil yine sağa kontra vermelisiniz. Burada bir hata yaptığınızı düşünüyorum. Arabanın arkası sola kaydı (sağa virajda) bende sola kırıp gaz verdim ama fayda vermedi. Çok geçmiş olsun fakat bu olayı kazasız belasız atlatsaydınız bile sizin bir kere virajda tırı sollamanız bile hata. Teşekkür ederim, Duble bir yoldaydık, tır beni sıkıştırmayacak olsa normal bir şekilde yanından geçip gidiyordum. Neyseki birşeyimiz yok, bundan sonra daha dikkatli olacağım kesin. Yorum bağlantısı
İbrahim Fındıklı 27 Mayıs 2011 Paylaş 27 Mayıs 2011 Allah korumuş, çok geçmiş olsun... Bir daha yaşanmaması dileğiyle... Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar 27 Mayıs 2011 Paylaş 27 Mayıs 2011 Geçmiş olsun. Ben şu lastiği merak ettim ama. Yorum bağlantısı
Korhan Orkun 27 Mayıs 2011 Paylaş 27 Mayıs 2011 Geçmiş olsun ve hoşgeldiniz. Bence başınıxa gelen olayın sorumlusu lastik rot rotil yan dış lift bağları vs değil, Kamyonu kullanan insan müsfettesi. Sizi virajda zor durumda bırakmasa sizde gereksiz yere hızlanmayacaktınız ve aracınız güvenle devam edecektiniz yola. Neyseki sağlığınız yerinde buna da şükür. Sırf manyak kamyonlardan kurtulmak için babam tanusumuza manuel stop anahtarı yapmıştı. Çok yaklaştıklarında basıyordu düğmeye fren lambaları yanıyordu. Ford'un sağlamlığı konusunda tüm forum olarak hemfikiriz zaten. Tekrar geçmiş olsun.. Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m 27 Mayıs 2011 Paylaş 27 Mayıs 2011 @Korhan bey babanız eli öpülesi adammış vesselam ) Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 27 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 27 Mayıs 2011 Geçmiş olsun ve hoşgeldiniz. Bence başınıxa gelen olayın sorumlusu lastik rot rotil yan dış lift bağları vs değil, Kamyonu kullanan insan müsfettesi. Sizi virajda zor durumda bırakmasa sizde gereksiz yere hızlanmayacaktınız ve aracınız güvenle devam edecektiniz yola. Neyseki sağlığınız yerinde buna da şükür. Sırf manyak kamyonlardan kurtulmak için babam tanusumuza manuel stop anahtarı yapmıştı. Çok yaklaştıklarında basıyordu düğmeye fren lambaları yanıyordu. Ford'un sağlamlığı konusunda tüm forum olarak hemfikiriz zaten. Tekrar geçmiş olsun.. Öncelikle teşekkür ederim. Biz arabadan çıkarken yanımızdan geçti gitti o TIR durmadı bile Allah'a havale ediyorum sadece, arkamızdan gelen bayan arkadaşta yaklaşık 15 dakika boyunca yol vermediğini, camdan bira şişesine benzer bir şeyler attığını falan söyledi ama plakasını almayı düşünememiş. Yorum bağlantısı
Recommended Posts