Mert Üçkaleler 15 Mayıs 2011 Paylaş 15 Mayıs 2011 Herkese merhabalar, Sorunumdan kısaca bahsetmek ve çektiğim fotoğrafları ekleyerek forumdaki abilerim & kardeşlerimin çözüm önerilerini bekliyorum. Dün yaklaşık 25 km yol yaptım aracı rampa aşağı motor öne gelicek şekilde parkettim.5-6 saat sonra arabanın yanına indiğimde arabanın altından sıvı akmış olduğunu farkettim ve baktığımda da damla damla akıyordu. sıvıyı elleyerek edindiğim tecrübede yağ olduğu kanısına vardım. Düz bir yere çektim biraz bekledim ve sızıntı durdu. 25 km evime doğru korka korkada olsa bir yolculuk yaptım. aracı tam düz kapalı garaja park ettim tekrar kontrol ettim tamamen kurumuştu hiç sızıntı yoktu (motorun sıcaklığından olsa gerek) ve az önce tekrar kontrol amaçlı indiğimde şok oldum. arabanın altında büyükçe bir miktar ıslaklık vardı akmış ama kurumuştu. yağı kontrol ettim olması gereken seviyede.Aracı 2-3 dakika rölantide çalıştırıp stop ettikten sonra yine motorun altına baktım ve damla damla akmaya başladı ama sanki beyaz peçeteyi tuttuğumda kırmızı pembe bir sıvı akıyordu tabi motorun dışındaki yağla karışıp bana ilk seferde yağ olarakta gelmiş olabilir. veya tam olarak yağda olabilir.Motor sıvıları da tam Fotoğrafları ekleyip sorunla ilgili yorumlarınızı bekliyorum. Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Fatih Bayram 15 Mayıs 2011 Paylaş 15 Mayıs 2011 Antifirizli su olması gerek,hortumları,bağlantıları,yedek su deposu kontrol edin. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 15 Mayıs 2011 Paylaş 15 Mayıs 2011 antifiriz kaçagına benziyor muhtemelen termostat yuva contasından kaçırıyor. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 15 Mayıs 2011 Paylaş 15 Mayıs 2011 aynı olay bizim arabada da var yarın servise gidip yaptırcam. su seviyenizi kontrol edin o sıvı soğutma sıvısı. bizde daha az yani yerde sıvı birikmiyor ama kartelin orada ıslaklık var. hatta ben de yazmıştım. su seviyesi aşırı düşmediği için bakımı bekledim ama sizin yerde su biriktiğine göre biraz daha acil. http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?...t&p=1071869 Yorum bağlantısı
Mert Üçkaleler 15 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 15 Mayıs 2011 (düzenlendi) Evet Mustafa senin durumuda gördüm forumda araştırırken motor yağıyla ilgili olmadığını düşünerekten ayrı konu açtım. Sendeki yine idare edilebilecek bir seviyede bizimkinden motoru çalıştırdım stop ettim damla damla akıyodu hzılı bir şekildebende yarın servise gitmeyi düşünüyorum. Salıya bırakırsam komple boşalıcak heralde.. Bu şekilde servise kadar gitmemde sakınca olabilirmi acaba 15 km kadar aracı zorlamadan? Senin konuyu okuduğumda inip yağ filitresini kontrol ettim ama yağ filitresininde üstünden gelen bir sızıntı.. antifiriz kaçagına benziyor muhtemelen termostat yuva contasından kaçırıyor. Yaşar usta peki senin dediğin gibi ise maliyeti ve uğraşı uzun olan bir durummudur?? 15 Mayıs 2011 tarihinde Mert tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 15 Mayıs 2011 Paylaş 15 Mayıs 2011 benimkide zaten motor yağı değilmiş ben yağ sızıntısı diye gittim antifirz sızıntısı çıktı. termostat gövdesinde çatlak olabilir yada devidaim contasından yapıyor olabilir dediler bana. işte yarın bende servise gideceğim ama ben yaklaşık 5-6 bin önce farkettim denebilir sürekli kontrol ettiğim için pek su azalması olmuyor diye bakıma kadar beklettim ki istanbula gelip ehil birine yaptırayım Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Mayıs 2011 Paylaş 15 Mayıs 2011 Şanzıman çıkışı kafalarda, yağ filtresi civarında da terlemeler var, yani iyi bir bakım / kontrol gerkiyor, sadece damlayan yer de değil, son bakım/bakımları nerede yapıldı? Yorum bağlantısı
Mert Üçkaleler 15 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 15 Mayıs 2011 benimkide zaten motor yağı değilmiş ben yağ sızıntısı diye gittim antifirz sızıntısı çıktı. termostat gövdesinde çatlak olabilir yada devidaim contasından yapıyor olabilir dediler bana. işte yarın bende servise gideceğim ama ben yaklaşık 5-6 bin önce farkettim denebilir sürekli kontrol ettiğim için pek su azalması olmuyor diye bakıma kadar beklettim ki istanbula gelip ehil birine yaptırayım Anladım Mustafa ya beni esas korkutan conta falan yakmış olmayalım ama arabanın harareti 11 senedir yarı çizgiyi 1 milim bile geçmedi. Yağ çubuğundan yağa baktım sanki biraz fazlalaşmış gibi geldi yada ben paranoyak oldum. acaba motora mı kaçırıyor diye İnşallah öyle birşey çıkmazda rektefiye gerektirmez. Şapır şapır akmaya rağmen motor soğutma sıvısı max. çizgisinde motor soğutma sıvısı sol taraftaki kutu değilmi yoksa bu kadar akmaya boşalması gerekirdi. Şanzıman çıkışı kafalarda, yağ filtresi civarında da terlemeler var, yani iyi bir bakım / kontrol gerkiyor, sadece damlayan yer de değil, son bakım/bakımları nerede yapıldı? Çağlar abi son bakımı Ford yetkili servisi haramidere Kent Oto da yapıldı. Triger, devirdaim, V kayışı gibi parçalar değişti. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 15 Mayıs 2011 Paylaş 15 Mayıs 2011 su seviyesi düşmemiyorsa benim sorundan farklı. Yorum bağlantısı
Mert Üçkaleler 15 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 15 Mayıs 2011 su seviyesi düşmemiyorsa benim sorundan farklı. Karterin altından damlamaya hazır bir damlayı beyaz peçeteye değdirdim pembe renkli bir sıvı akıyor . Acaba arabanın sıvılarından pembe olan sıvı ne sıvısı?? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 15 Mayıs 2011 Paylaş 15 Mayıs 2011 soğutma sıvısı ama su seviyesi düşmeliydi sabah motor soğukken tekrar kontrol edin. devirdaim değişmiş dediniz ne zaman değişti belki contası sorunludur. Zaten Yaşar usta de yazmış. Yorum bağlantısı
Mert Üçkaleler 15 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 15 Mayıs 2011 soğutma sıvısı ama su seviyesi düşmeliydi sabah motor soğukken tekrar kontrol edin. devirdaim değişmiş dediniz ne zaman değişti belki contası sorunludur. Zaten Yaşar usta de yazmış. Devirdaim değişeli 10 ay oldu Mustafa yeni bir şey değil yani. Evet Yaşar usta da dedi. Masrafı yüksek bir durummudur acep?? Yarın göreceğiz gerçi ama akşam biraz daha huzurlu yatmak istiyorum Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 15 Mayıs 2011 Paylaş 15 Mayıs 2011 fiyat konusunu bende merak ediyorum yarın görecem Yorum bağlantısı
Fatih Alp 16 Mayıs 2011 Paylaş 16 Mayıs 2011 Karterin altından damlamaya hazır bir damlayı beyaz peçeteye değdirdim pembe renkli bir sıvı akıyor . Acaba arabanın sıvılarından pembe olan sıvı ne sıvısı?? Benim bildiğim pembe renk direksiyon yağında var. Bİrde ona bak eksilmişmi? Gerçi eksilince direksiyon hemen belli eder kendini ama... Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 16 Mayıs 2011 Paylaş 16 Mayıs 2011 bizim araçta hem yağ hem su sızıntısı varmış çok az. su sızıntısı termostat gövdesinin contasındanmış o değişti yağ sızıntısıda yağ müşirinden miş o da değişti conta 12.50 müşir 55 lira işcilik sırf bunun için yazmıyor genel bakım vs de yapıldı ama max 30 lira tutar heralde sadece 2 si için. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Mayıs 2011 Paylaş 16 Mayıs 2011 bizim araçta hem yağ hem su sızıntısı varmış çok az. su sızıntısı termostat gövdesinin contasındanmış o değişti yağ sızıntısıda yağ müşirinden miş o da değişti conta 12.50 müşir 55 lira işcilik sırf bunun için yazmıyor genel bakım vs de yapıldı ama max 30 lira tutar heralde sadece 2 si için. Nasıl gidiyor düldülün? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 16 Mayıs 2011 Paylaş 16 Mayıs 2011 sol şeritte kimse duramıyor. ama çeyrek depoyu bıraktı ordan eve kadar 40 küsür lira yaktı. tabi tapa gaz 3. viteste ver allahım ver ver allahım ver Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Mayıs 2011 Paylaş 16 Mayıs 2011 230 a ulaşman için çizikleri kapatıp cila atmamız lazım tabii Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 16 Mayıs 2011 Paylaş 16 Mayıs 2011 Haklısın abi rüzgar etkiliyor yoksa v6 bile yerim otobanda Yorum bağlantısı
Mert Üçkaleler 17 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 17 Mayıs 2011 Dün aracı servise götürdük. Termostat contası değişti, oringe midir nedir o değişti, komple termostat antifriz suyu, el freni tutmuyordu. arka tekerler sökülerek el freni ayarı yapıldı kolay ama baya zaman alan bir işlemdi gördüğüm kadarıyla. fren balata spreyi balata temizleme,ufak çaplı bir bakım. 170 tl ye patladı yetkili servis olunca Şuanlık sıkıntı yok akıntı gitti. Fakat aracı lifte aldıklarında direksiyon pompası veya kutusuda demiş olabilirler orada biraz yağlanma varmış çok hafif ama sıkıntı yaratıcak bir durum değil 0 arabada alsan bu k yağlanma ondada olur dediler. Bilemedim Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 17 Mayıs 2011 Paylaş 17 Mayıs 2011 Geçmiş olsun...Bahsettiğiniz yağlanma maalesef ki bir çok focusta mevcut.Direksiyon pompası...Bu yüzden direksiyon hidroliğini de takibe almak gerekli. Yorum bağlantısı
Recommended Posts