Turkay Enez 14 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 14 Ağustos 2011 Geçen yıl arka kampanaları (biraz da aceleyle) mat sprey boyayla 2-3 kat boyamıştım. Bu yıl köyde, kampanalarda boyada yanma ve kabarma olduğunu farkettim. Demek ki yanlış boya kullanmışım... Ve üşenmeden komle boyayı kazıyarak, yanmaz (690 dereceye dayanıklı) sprey boya ile ve tek kat (daha iyi soğusun diye) yeniden boyadım... 1 Yorum bağlantısı
Turkay Enez 17 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 17 Ağustos 2011 Teşekkürler arkadaşlar... Ellerine sağlık Turkay hocam çok güzel olmuş.. Eline sağlık. Yorum bağlantısı
Emre Aktaş 22 Ağustos 2011 Paylaş 22 Ağustos 2011 Öncelikle Merhabalar. forumda yeniyim, 1-2 aylık bir ford focus kullanıcısıyım.. unutmadan ; ellerinize sağlık hocam gerçekten çok başarılı bir çalışma. Elinizin yatkın olduğu bütün resimlerden anlaşılıyor Bu arada şu çelik jantlarınız sade ve güzel durmuş nereden temin edebiliriz fiyatı nedir ? bendeki focus ta trend modeli ve bir çelik jant istiyor da Yorum bağlantısı
Turkay Enez 22 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 22 Ağustos 2011 (düzenlendi) Ben internette (sahibinden.com) görüp, Gaziosmanpaşa da bir dükkandan almıştım. Hal 22 Ağustos 2011 tarihinde Turkay Enez tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Turkay Enez 2 Eylül 2011 Yazar Paylaş 2 Eylül 2011 Tatil dönüşü farkettiğim, arka aks bilyasındaki ses olayını bugün hallettim. Özellikle kaymak asfaltta uğultu şeklinde bir ses geliyordu. Arkadan geldiği kesindi. Aracı krikoya kaldırıp lastikleri çevirdiğimde sağ arka bilyadan geldiğini anladım. Parçayı Aksaray daki bir parçacıdan aldım. Sadece bilya olmadığı için komple porya ile birlikte satılıyormuş. Orjinal değil, ithal ürünmüş. Satıcı, kalite konusunda orjinali (fomoco) kadar kaliteli olduğunu söyledi. Rahatlıkla kullanılabileceğini ve şu ana kadar olumsuz geri dönüş olmadığını söyledi. Ne şekilde olursa olsun 1 yıl garanti veriyorum dedi. Bu yüzden ben de orjinal yerine bu ürünü aldım. Poryanın fiyatı 90 TL. Orjinali ise 200 TL... Gelelim değişim operasyonuna. Önce aracı krikoya kaldırıp jantı söktüm. Ardından kampanayı çıkardım. Yıldız allen kullanarak poryayı söktüm. Abs klipsine dikkat etmek gerekiyor. Poryayı yerinden çıkarmadan abs soketini söktüm. Sonra yeni poryayı yerine taktım. Bu işlem göründüğü kadar zor değil. 4 adet civata var. Hepsi bu. Civataları karşılıklı olarak kuvvetli bir şekilde sıktım. Sökmüşken fren ayarı da yaptım. 6-7 diş kadar balataları açtım. Sonra jantı taktım... İşte resimler: 1 Yorum bağlantısı
Uğur Kamil 2 Eylül 2011 Paylaş 2 Eylül 2011 Türkiyede ender görünen uygulamalar bunlar Yurt dışında sıkça raslıyordum ama türkiyede kendi aracıyla kendi ilgilebilcek bilgi ve vakite sahip biri bulmak zor. Ama hala onlardan gerideyiz adamların garajı nerdeyse bi tamirci dükkani gibi ama bizim bi garajımız bile yok... Yorum bağlantısı
Turkay Enez 2 Eylül 2011 Yazar Paylaş 2 Eylül 2011 Aaah ah.. Epey takım taklavatım var. Zaman da sorun değil, buluyoruz bi şekilde. Ama ne yazık ki, garajım yok. Okulun bahçesinde idare ediyoruz. Sırf bu yüzden (köyde kendime garaj (tamir bakım işleri) yapmak için) Trabzon a tayin istedim. Ama nerdeeee?... Türkiyede ender görünen uygulamalar bunlar Yurt dışında sıkça raslıyordum ama türkiyede kendi aracıyla kendi ilgilebilcek bilgi ve vakite sahip biri bulmak zor. Ama hala onlardan gerideyiz adamların garajı nerdeyse bi tamirci dükkani gibi ama bizim bi garajımız bile yok... Yorum bağlantısı
Misafir 2 Eylül 2011 Paylaş 2 Eylül 2011 (düzenlendi) Ellerine sağlık. Öğretmenim kampanaları boyasız gördüm.Sökmüşken kampanalarıda mat siyah yapsaydın. 2 Eylül 2011 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 3 Eylül 2011 Paylaş 3 Eylül 2011 Maşallah çok güzel olmuş. Elleriniz dert görmesin. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 3 Eylül 2011 Yazar Paylaş 3 Eylül 2011 Oktay bey, Kampanaları mat sprey ısıya dayanıklı boya ile daha yeni boyadım... Porya sökme takma işlemleri sırasında kirlendiği için öyle görünüyor. Yıkattıktan sonra pırıl pırıl oldu... Ellerine sağlık. Öğretmenim kampanaları boyasız gördüm.Sökmüşken kampanalarıda mat siyah yapsaydın. Yorum bağlantısı
Serkan Dalgıç 3 Eylül 2011 Paylaş 3 Eylül 2011 Turkay abi bu arabayı komple dağıtıp toplayacağına eminim artık,hiç üşenmeden herşeyin üstesinden geliyorsun valla birazda bize böyle meziyetler bulaşsaydı nolurdu sanki... Yorum bağlantısı
Turkay Enez 18 Ekim 2011 Yazar Paylaş 18 Ekim 2011 Dün sabah arabaya bindim. Marşa bastım. Marş motoru üşütmüş. Hastalanmış. Dönmeye ve döndürmeye gücü kalmamış. 5 sn gıvv gıvv gıvv. Biraz bekledim. Tekrar 5 sn marş. Çalışmadı. Sonra 1 dk daha bekledim. 3. marşta çalıştı. Elbette sebep akü idi. Zaten ne zaman koyverecek diye bekliyordum. Çünkü tam 6 yıl 2 aydır görev başındaydı ve uzatmaları oynuyordu. Standart akülerde yükseklik 19 cm iken, Focus'un aküsü (alçak akü diye tabir edilen) 17,5 cm yükseklikte olması gerekiyormuş. Sonuç itibariyle, üzerindeki Motorcraft 60 A aküyü çıkarıp yerine, Mutlu Silver 66 A akü takıldı. Şimdi marş çok kısa. Benzinli gibi çalışıyor... Yorum bağlantısı
Turkay Enez 18 Ekim 2011 Yazar Paylaş 18 Ekim 2011 Öncelikle aleykümselam. Benden de selamlar. Ben, eski akü iadesiyle 140 TL ye aldım. Mutlu Silver 66 Amper 540 Ah. Fiyata sökmek, takamamak da dahil. Akü aldığım yerdeki usta değişimi, hemen hallederim dedi. Söktü, eskisini çıkardı. Yenisini taktı. Ama ön plastik kapağı yerine tam oturtmayı beceremedi. Ben de sinirlendim. Sadece kutup başlarını bağla bırak dedim. Sonra okula gidince komple söküp, kapağı falan yerine tam oturtarak yeniden taktım... Bu yüzden sökmek takamamak dahil... Benim akü 1-2 haftadır sinyal veriyordu. Çok nazlıydı. Hava birden soğuyunca üstüne pazar günü de hiç çalıştırmayınca koyverdi... Yine iyi yerde yapmış abi, bununla geçmiş olsun. Sinyal vermiş en azından da anlayabilmişsin, bazen birden bire tamamen bitebiliyor.Geçenlerde Feti Ercan'ın başına geldi, perişan olduk. Öncesinde hiçbir belirti göstermediği halde, birden bire araba çalışmaz oldu. Arabaya takviye yaptık, çalıştı, epey bir süre o halde çalıştırdık, gaz verdik vs. kabloyu sökmemle motorun durması bir oluyor. Ben galiba şarj dinamosunda sorun var, yoksa böyle olmaması lazım diye düşünüyordum. Takviye yapalım derken, bir de kontak sigortasını attırarak üstüne tuz biber ektik. Ertesi gün serviste bakıldı, kurcalandı, sadece akü bitmiş. Bana garip geldi, araba çalıştıktan sonra, akü bitik bile olsa, motor durur mu? Serviste aküye 180 TL aldılar, mahsuru yoksa sen kaça aldın abi aküyü? Bu arada, Feti'nin sana selamı var abi. 1 Yorum bağlantısı
Ali Eren 18 Ekim 2011 Paylaş 18 Ekim 2011 Yeni akünüz hayırlı olsun Turkay Hocam. Ne kadara aldınız? Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 18 Ekim 2011 Paylaş 18 Ekim 2011 140 tl ye alınmış; söküp takamama dahil Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 22 Ekim 2011 Paylaş 22 Ekim 2011 Akü bitince aracın beyni sıfırlanmıştır ; hissettiğiniz farkın nedeni budur Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 22 Ekim 2011 Paylaş 22 Ekim 2011 Ve ben bu konuyu yeni görüyorum Hayret...Ellerinize sağlık çok güzel hareketler olmuş bunlar Güle güle kullanın... Yorum bağlantısı
Turkay Enez 22 Ekim 2011 Yazar Paylaş 22 Ekim 2011 Aracın el kitabında, "Akü bağlantısı ayrılmışsa araç, akü bağlandıktan sonraki yaklaşık 8 km boyunca, motor yönetim sistemi kendini motora tekrar ayarlarken bazı sıra dışı sürüş özellikleri sergileyebilir." diyor. Ben bir atiklik hissetmedim ama, farkettiğim en önemli değişiklik, marş dinamosu eskisine göre çok güçlü ve devirli çeviriyor. Bu da önceki zayıf aküye göre motorun daha erken çalışmasını sağlıyor. Önceden 1-2 sn süren marş şimdi nerdeyse yarım saniye diyebilirim... Elinize,emeğinize sağlık Turkay Bey.Benimde aracımın üzerindeki 5 yıllık orjinal aküsü bitti,mutlu silver ile değiştirdik.Herşey yolunda. Havalar soğuyunca tükenmesi normal de,hiçbir belirti göstermedi,hiçbir çalışmada 2 kez marş bastırmadığından enteresan geldi. Arabalı vapurda bitmedi ya bu çok iyi Aküyü değiştireli 1 hafta oldu,işin tuhafı araba atikleşti.Yakıta yoracağım ama,yakıtta almadım bu sürede.Araç çalıştıktan sonra aküyle işi kalmıyor gibi fakat şarj tutamayan eski akü dinamoya yük bindirerek aracın gidişine etki eder mi sizce? Akü bitince aracın beyni sıfırlanmıştır ; hissettiğiniz farkın nedeni budur Teşekkürler. Ve ben bu konuyu yeni görüyorum Hayret...Ellerinize sağlık çok güzel hareketler olmuş bunlar :lol2: Güle güle kullanın... Yorum bağlantısı
Turkay Enez 22 Ekim 2011 Yazar Paylaş 22 Ekim 2011 Teşekkürler. Akü hayırlı olsun. Teşekkürler. Yeni akünüz hayırlı olsun Turkay Hocam. Ne kadara aldınız? Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur 22 Ekim 2011 Paylaş 22 Ekim 2011 Yeni akü hayırlı olsun. Allah bitirmesin. Yorum bağlantısı
Misafir 22 Ekim 2011 Paylaş 22 Ekim 2011 Katılıyorum,çabuk çalışıyor araç.Akü 66A olduğundan olsa gerek.Eski aküm,şanzıman takozu değiştirirken sökülüp takılmıştı.Beyin sıfırlanmasının yol açabileceği gidiş değişikliği gibi değil bu. Çünkü gösterge ışıklarım da daha parlak. Bence şarj tutamayan ölmek üzere aküler,araç gider vaziyetteyken şarj dinamosuna ilave yük bindiriyor ve gidişi de etkiliyor. Dogru tespit. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 7 Aralık 2011 Yazar Paylaş 7 Aralık 2011 Teşekkür ederim. (yeni farkettim) Yeni akü hayırlı olsun. Allah bitirmesin. Yorum bağlantısı
Mustafa Özcan 7 Aralık 2011 Paylaş 7 Aralık 2011 Yaptığınız çalışmalar gerçekten çok.Elleriniz kollarınız dert görmesin.Her bir dokunuş araca ayrı bir hava katmış.Araba yavaş yavaş evrim geçiriyor.Kazasız belasız keyifli sürüşler.Maşallah demeyi de unutuyordum... :nazar: Yorum bağlantısı
Recommended Posts