Turkay Enez 14 Mayıs 2011 Paylaş 14 Mayıs 2011 Aracımı 2009 haziranda aldım. Daha önce 9 farklı arabam olmuştu. Focus 10. oldu. Öncekileri min 8 ay ile max 2,5 yıl kadar kullanmıştım. Focusun diğerlerinden farkı dizel olması ve uzun süre kullanmayı düşünerek almış olmamdı. 2011 haziranda 2 yıl doluyor. Kaşıntılar başlasa da kendimi frenliyorum. Zaman zaman aracımla ilgili paylaşımlarım olsa da tanıtım anlamında bir paylaşım yapmadım şu ana kadar. Yavaş yavaş tanıtayım. Dizel focus almaya karar verdiğimde, internetten araştırırmaya başladım. İstanbul içinde satlık en az 30 araç için telefon konuşması yaptım. 5-6 tanesini de bizzat gidip (galeri/sahibinden) inceledim. Ne yazık ki, hiç biri telefonda konuşulan gibi değildi. Sonunda bu aracı buldum. Aracı Çanakkale den (ilk sahibinden) aldım. Ben 2. sahibiyim. 15-30-45-60 bakımlarının servis kaydı, faturası var. Süre ve km uyumlu. En son 69 binde kalibrasyon için servise girmiş. Ben aldığımda 73 bindeydi. Herhangi bir kaza, değişen ve boyanan parçası yok. (Boya kontrol cihazıyla kontrol edildi.) Şu an 97 bin oldu. Çok şükür bende de şu ana kadar kaza boya olayı olmadı... Bu arada belirtmekte sakınca görmüyorum. Aracı 23 bin liraya aldım... İlk resimler, tamamen Trend Focus: Pis motor: Karanlık bagaj: Sis lambası taktım: İç bölümdeki değişiklikler: Sony Mp3 çalar, Brees Park Sensörü, Armster Kolçak. Jant lastik: Bagaj içi led aydınlatma: Kn kutu içi filtre: Bunların yanında bir de (bence en faydalısı) yapmış olduğum ses yalıtımı var. Detayları birazdan... 1 Yorum bağlantısı
Akan Belen 14 Mayıs 2011 Paylaş 14 Mayıs 2011 Hayırlı olsun güzel değişiklikler yapmışsınız.yalıtım olayını merakla bekliyorum Yorum bağlantısı
Fatih Bayram 14 Mayıs 2011 Paylaş 14 Mayıs 2011 Çok temiz ve diri duruyor. iyi günlerde kullanın. Yorum bağlantısı
Semih İzgi 14 Mayıs 2011 Paylaş 14 Mayıs 2011 Harika bir otomobil Turkay abi. Ses yalıtım uygulamanıda ilgiyle incelemiştim. Bu arada koltuk minderini nereden aldın abicim koca şehirde böyle düz ve sade bir minder bulamadım gitti de... Yorum bağlantısı
Turkay Enez 14 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 14 Mayıs 2011 Neden ses yalıtımı ihtiyacı hissettiğimi anlatarak başlayayım. Dizel olduğu için biraz yüksek motor sesi olacağını tahmin ediyordum. Almadan önce şehiriçinde (Çanakkale) 5-10 dk düşük hızlarda kullandım. Motor sesi tahmin ettiğim gibiydi. Aracı alıp, İstanbula doğru yola çıkınca acı gerçekle karşılaştım. Ve resmen şok yaşadım. 90 km üstü hızlarda pütürlü asfaltta aracın içinde kulakları tırmalayan lastik uğultusu vardı. Lastik havaları çok yüksektir diye kendimi avutarak İstanbula geldim. Emin olun daha önce kullandığım tofaşlar da bile bu kadar değildi... Lastik havalarını kontrol ettim. Normaldi. Ne yapabilirim bu ses konusunda diye internete daldım. Fordclub la da bu ara tanışmış oldum... Kısa keseyim. Araştırmalarım sonucunda sesi azaltmak için yalıtım yapmaya karar verdim. Öncelikle seslerin kaynağına bakmak gerekiyordu. 1. Motor sesi, 2. Yol sesi... Motorun sesini teyp gibi açma kapama düğmesi olmadığı için kısmak mümkün değil. Çalışttığı sürece ses olacak... Yolları da pütürsüz asfalt yapamayacağıma göre, bu seslerin beni rahatsız etmesini azaltmam gerektiğini düşünerek işe koyuldum. Öncelikle sesleri yutan ve tutan bir malzeme bulmalıydım. Firex sünger (yanmaz) tamamen ses yalıtımı için üretilmiş... Motor kaput keçesini çıkardım. Çıplak saca göre keserek (5 mmlik olandan) süngerleri yapıştırdım. Sonra keçeyi yerine taktım. Sileceklerin olduğu bölümdeki tüm plastikleri sökerek süngerle kapladım. Ve ayrıca bu plastikler sökülünce ön camın altındaki tamamen çıplak olan sac bülümü 10 mmlik süngerle kapladım. Motor sesinin büyük bölümü buradan giriyordu... Bunların sonucunda motor sesinde ciddi oranda azalma oldu. Soğuk motor ilk çalıştığında rölantide gürültülü çalışır ısınınca sessizleşir ya, bu işlemler sonrası soğuk motor sesi, yalıtım öncesi sıcak motor sesi kadar ve sesler araç içine daha az ve tok şekilde giriyor... 1 Yorum bağlantısı
Onur Demir 14 Mayıs 2011 Paylaş 14 Mayıs 2011 Elleriniz dert görmesin, gayet hoş ve yararlı uygulamalar olmuş. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 14 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 14 Mayıs 2011 Teşekkürler arkadaşlar. Daha iyileri sizlerin olsun. Hayırlı olsun güzel değişiklikler yapmışsınız.yalıtım olayını merakla bekliyorum Çok temiz ve diri duruyor. iyi günlerde kullanın. Nerden bulduysam tek almıştım. Sonra aynısından aradım ben de bi daha bulamadım. Harika bir otomobil Turkay abi. Ses yalıtım uygulamanıda ilgiyle incelemiştim. Bu arada koltuk minderini nereden aldın abicim koca şehirde böyle düz ve sade bir minder bulamadım gitti de... Yorum bağlantısı
Turkay Enez 14 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 14 Mayıs 2011 Gelelim yol sesine. Bunu azaltmak için, tüm çamurluklara dıştan (lastik tarafından) su yalıtımı için kullanılan bitüself (0,5 mmlik kendinden yapışkanlı) kullandım. Aracın içine (orjinal keçenin altına)(bagajın bittiği yerden arka yolcu ayak basma yerine kadar), arka çamurluklara, kapı direklerine, arka pandizota ve bagaj kapağına 5-10 mmlik firex kullandım. Ayrıca en önemlisi lastikleri değiştirdim.(Laf aramızda jant lastik için bahane arıyordum.) Çamurluk içleri (dıştan): Arka çamurluk içten: Koltuk altı: 1 Yorum bağlantısı
Turkay Enez 14 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 14 Mayıs 2011 İstanbuldayken balata ve diskleri almıştım. Trabzon da yalıtım işini yaparken, ön fren balata ve disklerini de değiştirdim. Arka kampanaları boyadım. Yorum bağlantısı
Çağdaş Şahin 14 Mayıs 2011 Paylaş 14 Mayıs 2011 Arabanız çok güzel olmuş tekrardan hayırlı olsun Yorum bağlantısı
Ahmet Çankaya 14 Mayıs 2011 Paylaş 14 Mayıs 2011 elinize sağlık çok yararlı uygulamalar.. keşke bu hassasiyeti ford ta gösterse... Yorum bağlantısı
Turkay Enez 14 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 14 Mayıs 2011 Teşekkürler. Arabanız çok güzel olmuş tekrardan hayırlı olsun Teşekkürler. Belki ses yalıtımı anlamında ciddi iyileştirmeler yapılmıştır. Ancak, bir sedancı olarak f3 ün çoook küçük bagajıyla beni cezbetmesi mümkün görünmüyor. elinize sağlık çok yararlı uygulamalar..keşke bu hassasiyeti ford ta gösterse... Yorum bağlantısı
Turkay Enez 14 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 14 Mayıs 2011 Temiz motor: Teşekkür ederim. elinize sağlık, maşallah çok güzel olmuş.Allah kazalardan saklasın edit: imla Yorum bağlantısı
Turkay Enez 14 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 14 Mayıs 2011 Onur kardeşim, teşekkür ederim... Ön çamurluklarda kaplanacak yer fazla yok. Sadece ayak dinlendirme yerinin arkasına gelen bölüme uyguladım. Arka çamurluklarda ise yapıştırılacak alan daha çok... Şöyle bir durum vardı. Arka koltuk altında ve stepnenin etrafında az da olsa yalıtım malzemesi olmasına rağmen, çamurluklarda hiç yalıtım yoktu. Aslında ben çamurluklara dıştan dokunmak istemiyordum. Ancak, keçeyi söktüğümde çamurluk sacıyla rahatlıkla (Balık Ayhan kadar olmasa da) çok güzel darbuka çalınıyordu. Bunu abartmıyorum. O yüzden bitüselfi de ilave ettim olaya...Lastik değişimi ve iç taraftan sünger uygulaması yol sesini oldukça azaltmıştı zaten. Bitüself olayında hissedilir bir fark göremedim. Ancak elbette az da olsa işe yaramıştır. Belki %5 diyebilirim... Turkay abi,bitüself yaptığı söylememiştin zannedersem,bende ne zamandır bunu merak ediyordum,bitüselfin faydası ne derece oldu? Yaptığın herşeyi çok beğendim,ellerin dert görmesin,Allah kaza bela vermesin Yorum bağlantısı
Turkay Enez 14 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 14 Mayıs 2011 Madem aracı tanıtıyoruz, eksik bişey kalmasın. 82 binde triger setini değiştirdim. Normalde yurt dışında 120 binde, Türkiye de 90 binde değiştiriliyormuş. Erken değiştirme sebebim, 2010 Ağustos ta 5 yılın dolmasıydı... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Mayıs 2011 Paylaş 14 Mayıs 2011 yerinde dokunuşlar ile fark yaratılmış. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 14 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 14 Mayıs 2011 Ürüne baktım. Uygulama güzel görünüyor. İşe yaraması için bence (uygula/kurumasını bekle) şeklinde 2-3 kat atılması gerekir... Benim gözümde %5 az bir rakam değil,sonuçta yapmaya değer diye düşünüyorum,bende şimdi bu uygulamayı yapmayı düşünüyorum abi,bakalım sonuç ne olacak http://www.otoclubturkiye.com/forum/Terotex-Su...ah-t217891.html Yorum bağlantısı
Misafir 14 Mayıs 2011 Paylaş 14 Mayıs 2011 Elinize sağlık Turkay Bey. Sabırla, itina gösterilerek yapılan bu uygulamaların ödülü araca keyifle binmek olsa gerek. Daha 100.000km olmamış, satılmayı haketmiyor bu beyaz inci. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 14 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 14 Mayıs 2011 (düzenlendi) Teşekkür ederim. İnsanoğlu açgözlü (kendi adıma söylüyorum). Hedefine ulaşınca, daha yükseklere göz dikiyor... Önceki araçları aldığımda, bir süre kullanırım sonra satarım düşüncesiyle almıştım. Bunu alırken, uzun süre kullanmak düşüncesiyle aldım. 2 yıl dolmak üzere, şimdilik düşünceme ters düşmemeye çalışarak kullanmaya devam etme kararındayım. Ben ona bakıyorum, o da bana hizmet ediyor. Hizmette kusur ederse gözünün yaşına bakmam... Elinize sağlık Turkay Bey.Sabırla, itina gösterilerek yapılan bu uygulamaların ödülü araca keyifle binmek olsa gerek. Daha 100.000km olmamış, satılmayı haketmiyor bu beyaz inci. Saygılarımla. Focus Tdci 2005-2007 lerin kronik turbo borusu çatlağıyla ben de tanıştım (fordclub sayesinde)... Boruda terleme vardı. Söküp kontrol ettim ve çatlak olduğunu gördüm. Sonrası resimlerde: Kaynak sonrası zımpara uyguladım. Mat sprey boya ile boyadım. Mutlu son. Test edildi onaylandı. Yaklaşık 1 yıl oldu. Terleme falan yok. İnşallah olmaz da... 14 Mayıs 2011 tarihinde Turkay Enez tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sinan Yalçın Durmuş 14 Mayıs 2011 Paylaş 14 Mayıs 2011 Teşekkür ederim.İnsanoğlu açgözlü (kendi adıma söylüyorum). Hedefine ulaşınca, daha yükseklere göz dikiyor... Önceki araçları aldığımda, bir süre kullanırım sonra satarım düşüncesiyle almıştım. Bunu alırken, uzun süre kullanmak düşüncesiyle aldım. 2 yıl dolmak üzere, şimdilik düşünceme ters düşmemeye çalışarak kullanmaya devam etme kararındayım. Ben ona bakıyorum, o da bana hizmet ediyor. Hizmette kusur ederse gözünün yaşına bakmam... Focus Tdci 2005-2007 lerin kronik turbo borusu çatlağıyla ben de tanıştım (fordclub sayesinde)... Boruda terleme vardı. Söküp kontrol ettim ve çatlak olduğunu gördüm. Sonrası resimlerde: Kaynak sonrası zımpara uyguladım. Mat sprey boya ile boyadım. Mutlu son. Test edildi onaylandı. Yaklaşık 1 yıl oldu. Terleme falan yok. İnşallah olmaz da... Dokunuşlar çok güzel olmuş gerçekten maşallah Turkay bey benim arabadada turboda terleme var nasıl kontrol ettirebiliriz? servise kontrol ediyorlarmı benim araç su anda 136.000 oldu 138.000de bbakıma girecek oozaman halledeyim bende performansta farklılık oldumu acaba ? saygılar Yorum bağlantısı
Turkay Enez 14 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 14 Mayıs 2011 Elbette serviste kontrol ederler. Ancak şunu kesin olarak söylüyorum: "Hava filtresiyle turbo arasında terleme varsa çatlak vardır." Çünkü tamirat sonrası (yaklaşık 1 yıl oldu) o bölüm kupkuru... Ben boruyu söküp, su dolu leğende bir ucunu kapayıp diğer ucuna üfleyerek kontrol ettim. Çıkan hava kabarcıkları kaçağı gösteriyordu. Nefesimle bile kaçak oluyorsa, basınç altındaki kaybı siz düşünün artık. Küçük te olsa performans artışı oldu. Düz yolda otobanda 2 ile başlayan 3 basamaklı hıza ulaşmak zor olmuyor. Motorda Kn kutu içi filtreden başka bişey yok... Dokunuşlar çok güzel olmuş gerçekten maşallah Turkay bey benim arabadada turboda terleme var nasıl kontrol ettirebiliriz? servise kontrol ediyorlarmı benim araç su anda 136.000 oldu 138.000de bbakıma girecek oozaman halledeyim bende performansta farklılık oldumu acaba ? saygılar Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 14 Mayıs 2011 Paylaş 14 Mayıs 2011 Maşallah bu arabada ses olurmu hocam her taraf elden geçmiş. Yorum bağlantısı
Serdal Soysal 14 Mayıs 2011 Paylaş 14 Mayıs 2011 Bakarsan bağ bakmazsan dağ olur diye boşuna dememişler çok güzel Birşey aklıma takıldı turboda terlemeyi nasıl anlıyoruz? Yorum bağlantısı
Recommended Posts