İçeriğe Yönlendir

Focus 2 Açık Hava Filtresi


Ahmet Atay

Recommended Posts

Selahattin Barut

Kn filtrede böyle bir uygulama yapılabiliyormu acaba? yoksa direk short ram gibimi kullanıyorsunuz :p

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
Kn filtrede böyle bir uygulama yapılabiliyormu acaba? yoksa direk short ram gibimi kullanıyorsunuz :p

K&n'deki 57i kit tam set intake(induction) kit şeklinde.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Selahattin Barut
(düzenlendi)

Geçici olarak filtre kutusunun üst kapagı sokulerek simota carbon filtre takıldı :vurduvara: Çekişte hiçbir düşüş olmadı (Araçta LPG yok) . Sesi gayetten çok iyi , bu kadar iyi bir ses alıcagımı hiç tahmin etmiyordum :p Spor Egzozlu araçla yanyana gidince egzoz sesini bastırıyor ses o kadar kuvvetli en yakın zamanda filtrenin fotoğraf ve videosunu yüklerim :s

tarihinde Selahattin Barut tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Ünal Ercan

Aracıma açık hava filtresi almayı planlıyorum.Çevremdeki kişiler Kn yada Simota al diyorlar.Büyük ihtimal simota marka filtre olacak ama sizinde fikrinizi almak istedim.Direk hava filtresi kapagının üst kısmını söküp açık hava filtresini takmayı düşünüyoruz.Bu işlemin "+"sı yada "-" si nedir.Bu araçlara özel açık hava filtre kiti bulamadıgım için direk kutunun olduğu yere takmak istiyorum açık hava filtresini.Başlıgı yanlış yazmışım düzeltemedim :unsure: Şimdiden teşekkür ederim :rolleyes:

Araç 2006 Model FocusII

Filtre olarak alttaki filtreler bana önerilenler :rolleyes:

Simota Universal Açık Hava Filtresi (202-05)

202-05.jpg

Simota Karbon Universal Açık Hava Filtresi (Carbon) (251M)

ws-251l-2.jpg

dizel ve chiptuning yazılımlı değilse boşa masraf olur.

tek başına hava filtresi değiştirmek gereksiz bir şey. hele benzinli arabada...

yine de hava filtresini değişmek istiyorsanız K&N diğerlerini düşünmeyin bile...

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Baran Ekici

Bu hafta içi hava filtrelerini ve motor yağını değiştirmeyi düşünüyorum. Youtubeda K&N hava filtreleriyle ilgili bir çok test videoları mevcut. Sıradan hava filtrelerine göre hava geçirgenliği baya yüksek görünüyor, kafam biraz karıştı açıkçası.

Kullanan var mı, tavsiye eder mi?

Bu tip filtrelerin temizlenmesi ve bakımı denildiği kolay mı?

Yine sitesinde söylendiği gibi ömür boyu kullanıma müsait mi? Yoksa 1.000.000 km garanti satış aldatmacası mıdır?

1.6TDCI 109hp için hangi modeli almam gerekiyor? Nereden temin edebilirim?

Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Bende var yaklaşık 4000km oldu kullanalı hiç bir fark görmedim. Kutu içi filtre. Basınç saatinden izliyorum orjinal kağıt filtrede aynı basınçta k&n de

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Akan Belen

O zaman hem filtreye hemde temizlik malzemesine o kadar para vermeye gerek yok demek mi oluyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Arkadaşlar Rahmetli İlker abim hep derdi K&N hava filtresi şart derdi. Hatta aracı satın almaya gittiğinde elinde K&N hava filtresiyle giderdi. Derdi ki insan nasıl rahat hava aldığında rahat hareket ediyorsa arabada öyle derdi. Bu kadar diyorum derdi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halis Parlak

Ben de bu filtreden düşünüyorum ama Süha,bir faydası yok dedi.Lokman Abi de ben faydasını gördüm dedi.Ne yapacağız şimdi? :unsure2:

Jetta için 120 TL fiyat aldım.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

K&N kutu içi filtre kullanıyorum... Şimdiye kadar 2-3 kez temizledim. Temizlemek zor değil, bence kolay...

Teknik olarak bir ölçüm falan yapmadım. Daha az mı yaktırır bilemiyorum ama, "motorun daha rahat nefes aldığını hissetmek garanti" diyorum. Bunu kesinlikle hissediyorum...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

O zaman hem filtreye hemde temizlik malzemesine o kadar para vermeye gerek yok demek mi oluyor.

İşin özü aracın orjinal donanımda yeteri kadar ve bizim gibi yazılım yapıldıktan sonrasınıda besleyecek kadar filtre mevcut. Yani daha fazla hava alıyor işine ben inanmıyorum. Motorcraft filtre var ikende peak değeri 2.0bar a dayıyordum şimdide bu şekilde. Eskiden cont. değeri 1.6bar dı şimdi de bu şekilde. Birde debiyi ölçmek lazım lakin dediğim üzere orjinal filtre gerekli ve gerekenin üstündeki hem basıncı hemde debiyi sağlıyor bizim 1.6tdci da.

Ben de bu filtreden düşünüyorum ama Süha,bir faydası yok dedi.Lokman Abi de ben faydasını gördüm dedi.Ne yapacağız şimdi? :unsure2:

Jetta için 120 TL fiyat aldım.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Değil...Testler var...

İncelersen K&N filtre normal filtreye göre daha fazla hava geçirirken, daha fazla toz tutuyordu..

Daha iyi hava alıyor demek daha büyük partiküller geçiyor demektir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

K&N deki yağlı tel esası, ama temizliği sonrasında yağlamasını yapmazsan, o zaman içinden geçenler ne olur bilemem.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

ben çocukkenden beri forumlarda K&N konuşulur cevap da hep aynıdır. ses.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Kağıt filtrelerde gözenekler küçük, hava daha az geçiyor, pamuklu filtrelerde gözenekler daha büyük, daha fazla hava geçiyor.

Kağıt filtrelerde gözenekler kuru, havayla birlikte tüm küçük toz zerrecikleri de geçiyor, pamuklu filtrelerde gözenekler yağlı oluğu için en küçük tozlar bile yağa yapışıyor...

Filtrelemede amaç, mümkün olan en fazla temiz hava olduğuna göre, performans filtreler bu konuda daha üstün. Daha çok ve daha temiz hava...

Nasıl oluyor bu daha fazla hava ama tozsuz.?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

"performans" denildiği zaman durup düşünmek gerekir.

"ben napıyorum" diye düşünmek gerekir. "yarış, kalkış, kapışma" tarzı araba ihtiyacı olan kullanımlarda daha temiz hava ihtiyacı, ya da daha uzun ömürlü motor gibi niyetleri olmaz, olmamalıdır. Bu nedenle "performans amaçlı birçok uygulama gerek motor ömrü gerekse temizlik vs gözetmez.

Bu tip kriterleri (temiz vs uzun ömür az yakıt) normal kullanıcı ister. Onlar da "performans" kullanıcısı değildir.

Hangi araç kağıt filtreden geçen tozla bozulmuş?

zaten en performanslısı hiç takmamaktır :)

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Spor filtrelerin turbonun ömürünü kısalttığını okumuştum, bu da spor filtre sanırım.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez
(düzenlendi)

"performans" denildiği zaman durup düşünmek gerekir.

"ben napıyorum" diye düşünmek gerekir. "yarış, kalkış, kapışma" tarzı araba ihtiyacı olan kullanımlarda daha temiz hava ihtiyacı, ya da daha uzun ömürlü motor gibi niyetleri olmaz, olmamalıdır. Bu nedenle "performans amaçlı birçok uygulama gerek motor ömrü gerekse temizlik vs gözetmez.

Bu tip kriterleri (temiz vs uzun ömür az yakıt) normal kullanıcı ister. Onlar da "performans" kullanıcısı değildir.

Hangi araç kağıt filtreden geçen tozla bozulmuş?

zaten en performanslısı hiç takmamaktır :)

Bazen performans lazım olur. Kullanmak zorunda değiliz.

Motorları bitiren nedir?

Mekanik olarak biten motorlar neden biter?

Segmanlar yağı sıyıramaz hale neden gelir?

Silindirler, pistonlar neden aşınır?

(Uzun zaman periyodunda) yanma odasına giren toz, toprak, kum, vs. maddelerin etkisi büyüktür...

Bunun sebebi de (yüksek oranda) kağıt filtrelerdir...

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Bazen performans lazım olur. Kullanmak zorunda değiliz.

..

(Uzun zaman periyodunda) yanma odasına giren toz, toprak, kum, vs. maddelerin etkisi büyüktür...

Bunun sebebi de kağıt filtrelerdir...

ilk cümleye pek katılmıyorum. bir araç hız ve performans için modifiye görecekse ona artık öyle davranmak lazım.

son cümleye kaynak?

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Baran Ekici

K&N E-2993ten 1 adet sipariş verdim. Sanırım en geç 15 Nisanda elimde olur.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Evet hayırlı olsun. En azından kağıt parası bundan sonra olmaz diyebilirsin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...