İçeriğe Yönlendir

Focus 2 Açık Hava Filtresi


Ahmet Atay

Recommended Posts

Cihan Beliceli

Herkese iyi geceler zamanın k&n hava filtresi kullanan biri olarak sakın almayın derim hiç bir fark yok normal filtreye göre. Bende aracıma kutu içi olanından almıştım 25000- 30000 km kadar kullandım söktüğümde kalın bir toz tabakası vardı temizlemesi lazımdı. Temizleme kiti almam gerekiyordu fiyatı 55 TL. Nasıl temizlendiğini okudum ya biryerlerde yanlış yaparsam birde 30000 km bir temizleteceğimi normal fltre alırım atarım dedim. K&N filtresini çıkardıktan sonrada normal filtreyle arasında bir fark olmadığını yine anlamış oldum. Almak isteyenler duyurulur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Süha senin arabada chip olduğundan ve araç yeteri kadar güç ürettiğinden K&N filitre farkını yansıtmamıştır, bende chip olmadığından inan faydasını görüyorum. :)

Lokman abicim K&N filtre farkını anlamak için hassas bir şöför olmak kesinlikle şart. Ben bu konuda başarılı değilim abim, sen var diyorsan boynumuz kıldan incedir. Ama Senin arabada chip li abi dimi yoksa böyle giden c-max mi olur :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halis Parlak

Lokman abicim K&N filtre farkını anlamak için hassas bir şöför olmak kesinlikle şart. Ben bu konuda başarılı değilim abim, sen var diyorsan boynumuz kıldan incedir. Ama Senin arabada chip li abi dimi yoksa böyle giden c-max mi olur :D

Ben de sürdüm Lokman Abi'nin C-Max i kesinlikle böyle giden bir c-max olamaz.Var bi şeyler sanki :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Baran Ekici

Filtreyi bugün taktım. Çektiği havanın sesini duyabiliyorum, anlık yakıt tüketiminde yükselme var gibi. Kesinlikle daha rahat nefes alıyor araba.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Filtreyi bugün taktım. Çektiği havanın sesini duyabiliyorum, anlık yakıt tüketiminde yükselme var gibi. Kesinlikle daha rahat nefes alıyor araba.

Biraz erken olmadı mı yorumun :)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bende araştırdım, gidip servise ve bosch serviste de ustalarla da konuştum, sonuç şu: kutu içi filtre zaten işe yaramaz, hava akımı falan da hikaye, yakıtta motorda etki sıfır, açık filtre fena değil ama araba kuvvetli olcak modlu olcak vs. kutu içinde ses falan farketmez, fiesta da ses yaparsa hava kaçırıyordur, benim gibi 5000km de bir filtre değişen için ultra gereksiz, ayrıca masrafıda önemsiz, kn daha karlı gibi gözüksede yıkama kiti 50 tl. ayrıca 50000km falan dayanması imkansız, toz toprak dolu bizim hava, 20.000 km olabilir, bu durumda sık filtre değiştiğimden, kn yi söküp yıkamakla spreylemek le uğraşamaycağımdan, arabamda ortalama 4- 4.5 lt. leri rahatlıkla yakalarken kn gereksiz masrafa girer diyerek alımdan vazgeçtim, bu arada carbon clean hakkındada genel kanı gereksiz olduğu, servislerin çoğu da wurth kullanmamı tavsiye etti, zaten senelerdir kullanıyorum bunu biliyorum zaten dedim bende :)

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Yeni bir tartışma odağı çıktı işte.Bir karar veremediniz yahu.O zaman takanlar neden takıyor yada neden bu kadar adı sanı duyuldu bu filtrelerin.Amaç ne.Sadece ses için mi.Yoksa adı var diye mi.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Bende araştırdım, gidip servise ve bosch serviste de ustalarla da konuştum, sonuç şu: kutu içi filtre zaten işe yaramaz, hava akımı falan da hikaye, yakıtta motorda etki sıfır, açık filtre fena değil ama araba kuvvetli olcak modlu olcak vs. kutu içinde ses falan farketmez, fiesta da ses yaparsa hava kaçırıyordur, benim gibi 5000km de bir filtre değişen için ultra gereksiz, ayrıca masrafıda önemsiz, kn daha karlı gibi gözüksede yıkama kiti 50 tl. ayrıca 50000km falan dayanması imkansız, toz toprak dolu bizim hava, 20.000 km olabilir, bu durumda sık filtre değiştiğimden, kn yi söküp yıkamakla spreylemek le uğraşamaycağımdan, arabamda ortalama 4- 4.5 lt. leri rahatlıkla yakalarken kn gereksiz masrafa girer diyerek alımdan vazgeçtim, bu arada carbon clean hakkındada genel kanı gereksiz olduğu, servislerin çoğu da wurth kullanmamı tavsiye etti, zaten senelerdir kullanıyorum bunu biliyorum zaten dedim bende :)

çok ön yargılı olmuş bu yazı. 150 bin km de halen k&n kullanan arkadaşlarımız var. Ayrıca bencede gereksiz, bende kullanıyorum lakin gereklide olabilir anlıyamıyor olabiliriz.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

çok ön yargılı olmuş bu yazı. 150 bin km de halen k&n kullanan arkadaşlarımız var. Ayrıca bencede gereksiz, bende kullanıyorum lakin gereklide olabilir anlıyamıyor olabiliriz.

Biraz ön yargı var evet (ama sadece 1.4 tdci fiesta için yazıyorum),bizim motor zaten ufak, fark olmaz sanırım, 1.6 interkullu falan olsa tamamda bize fazla bu kn, ayrıca orjinal filtreye göre kenarlarında et kalınlığı az daha ince gibi, bizim filtre kutusu zaten özürlü, bunu takınca hafiften aralık kalıyor, tedbir gerekli, kalıbını tam oturtamamışlar, belkide citroen pejo larda aynı motoru kullandıklarından, filtre kutusunda az fark var belkide.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
Biraz ön yargı var evet (ama sadece 1.4 tdci fiesta için yazıyorum),bizim motor zaten ufak, fark olmaz sanırım, 1.6 interkullu falan olsa tamamda bize fazla bu kn, ayrıca orjinal filtreye göre kenarlarında et kalınlığı az daha ince gibi, bizim filtre kutusu zaten özürlü, bunu takınca hafiften aralık kalıyor, tedbir gerekli, kalıbını tam oturtamamışlar, belkide citroen pejo larda aynı motoru kullandıklarından, filtre kutusunda az fark var belkide.

ben 20bin km için dedim. Fiesta ya oturur oturmaz bilemiyorum. Focusta sıkıntı yok ;)

birde bunların temizlenmi aralığı 10-15 arası ;)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

10-15 se daha fena, hiç uğraşamam vallahi, kağıt filtre alıp takarım, ancak performans artışı yada daha rahat hava aldığı kanıtlanırsa iş değişir, viedo hile var, ona inanmıyorum bile.

Yorum bağlantısı
Tuna Aksu

birde bu açık filtrelerin çok ses yaptığı söyleniyor.1-2 beygir için milleti rahatsız etmeye gerek yok sanırım...

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Samet Yarın

daha önce focus 1 de açık hava filtresi kullandım performansında kapalı kutuyla farkedilir fark vardı yüksek devirlerde ses harika motordan gelen hava borsunun ucunda adını net bilmedigim bir parça var onu sökmden takmıştık

simdi focus 2 de bu uygulamayı yapsam arıza ısıgı yanar mı bir sıkıntı olur mu?

Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz

Bende açık hava filtresi taktım aracıma. Ses 3000-4500 devir arası fark etti daha tok ve doyurucu geliyor.

3000 devire kadar ise hiç bir fark yok. Psikolojik midir bilmem ama 1-2-3 viteslerde aracın performansında bir etki hissettim gibi geldi.

Hissetmemişte olabilirim belkide.

Yorum bağlantısı
Emre Köksal

http://www.eliftunin...-K-N-/FORD-1815

almayı düşünenler için buyrun

elif tuning sakat biyer...

arkadaşım fiesta için spoiler aldı montajını yaparken stop lambasını kırmışlar...sonradan fark edildi ki vidaları takarken malzemeyi de çatlatmışlar...ayrıca çatlama yaptırdıkları için silikon çekip daha da batırmışlar...uygulama ve malzeme hatası var diye geri verdi...yine aynı arkadaşım orjinal diye philips xenon takımı aldı ama sonraadn philipsten yapılan tetkikle sattıklarının philips olmadığı çakma ürün çaktıkları anlaşıldı...philips ellerinde malları toplattı... Yani elif tuningden bişey alırken bol sorunla karşılaşmaya hazırlıklı olun.

KN ye gelince...normal kağıt hava filtresi bile 5000 km de toz içinde kalırken 20.000 km temizlemeden kullanmak tam anlmıyla hata olur... ben yaza girmeden önce ve yazdan cıkarken 2 kere temizliyorum ve gerçekten baya toz ve pislik çıkıyor...ayrıca temizlik kitindeki yağ tahminimce en az 10 temizliği çıkarır... filtre temizlik malzemesi çabuk bitiyor ama temizlik deterjanı yerine başka temizleyiciler de kullanılabiliniyor...

kn ile ilgili en güzel örnek tshort olayı...

bi insana kağıttan bi tshort mu havayı geçirir nefes aldırır yoksa pamuktan bir tshort mü?

ben şahsen hava akışından memnunum...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

5000 km de bir kağıt filtreyi değişirsen çokta fark olmaz, bu filtreler anca performans araçları için bence, bizim arabalara fazla :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yasin Tukgöz

Açık hava filtreleri Hava akış metreyı bozuyor. ben tavsiye etmiyorum

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Açık hava filtreleri Hava akış metreyı bozuyor. ben tavsiye etmiyorum

Sebebi hakkında açıklama yapabilirmisin, merak ettim şimdi, hava akışı fazla hızlı mı geliyor acaba?

Yorum bağlantısı
Yasin Tukgöz
(düzenlendi)

Normal filtrelere göre üzerlerinde yağ oluyor, tozu vs.'yi tutması

Bu yağ, atıyorum yıl içerisinde, motor hava emdikçe, bir süre sonra ufak ufak motora doğru emilmeye başlıyor.

Mesela gaz kelebeğinin önündeki, ucundaki sensörlerin geçen hava akımı ölçen uçlarında bu yağlar birikmeye başlayabiliyor. Bunun sonunda da arabanın rölantide saçmalaması, stop edebilmesi gibi sıkıntılar ortaya çıkarabilir.

Bazı araçların sensörleri bu anlamda hassas ve böyle salak saçma şeyler yapabiliyor.

Ha şansınıza belki hiçbirşey yapmayabilir de... Ancak böyle birşey olursa da şaşırmayın ve bilin ki açık hava filtresinden..

Kutu içi filtre almanız daha sağlıklı olabilir bu anlamda.

Açık filtre uygulamalarında dikkat edilmesi gereken bir nokta vardır. Bu da motora girecek olan havanın sıcak olmaması gerektiğidir. Eğer açık hava filtresine bir hava girişi desteği yapılmazsa, filtre kaputun altındaki ısınan havayı emecektir ve bu da motorun performansını düşürecektir.

Bu tür uygulamaların en performans vereni, direk kaputu kesmektir, Subaru Impreza'larda olduğu gibi kaput üstüne, hava filtresinin ağzına gelecek şekilde, bir delik açılırsa, bu delikten açık hava filtresi rahatça hava alarak, performansta belirgin bir iyileşme sağlayabilecektir.Eğer bu şekilde kaputu kestirmek istemiyorsanız, ya açık filtre için, arabanın önünden bir yerlerden yeterince geniş bir boru vasıtasıyla açık filtreye temiz, soğuk hava yönlendireceksiniz, ya da kutu içi filtre kullanacaksınız. Ama kutu içi filtrelerin performans konusunda iyi uygulanmış bir açık filtre kadar katkıları yoktur. Ayrıca açık filtreler, kutu içi filtrelere nazaran daha yüksek ve sportif bir ses çıkartırlar.

tarihinde Yasin Tukgöz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Dolayısı ile kutu içi filtre 5000 km de değişen kağıt filtreye göre gereksiz bir uygulamadır, sonucunu çıkartabiliriz.

Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Mustafa Yenigün

Yılda 2-3 kere hava filtresi değiştirdiğim için, bu bakımda K&N hava filtresi alıp taktım. Ürünü Hepsiburada'dan aldım, ancak filtreyi değiştirmeden önce aklıma takılan birşey oldu. Filtre kutu içinde geldi, üzerinde de ince bir poşet kaplıydı. Ancak poşet ucundan çok az açılmıştı. Yani filtre içine kutudayken hava girmiş olabilir. Filtreyi poşetinden çıkardığımda, pamuk olan kısma dokununca yağ vs. gibi birşey hissedemedim.

Normalde bu filtre bakım esnasında, yıkanıp kurutulduktan sonra yağlanıp araca takılıyor. Bildiğim kadarıyla yağın görevi ise, partikülleri tutmak. Bu durumda, kutudan çıkan filtrenin de üzerinde hissedilir derecede yağ olmalı mıydı ? Poşeti delik olduğundan, filtre hava ile temas edip durduğu yerde yağını kaybetmiş olabilir mi ? Yoksa bahsettiğimiz yağ elle hissedilemeyecek birşey olup, filtrenin durumu normal mi ?

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Yağ hava ile tems edince uçuyorsa, taktığınız anda birkaç gün içinde zaten uçardı.

1 milyon km diyorlar bunu yağ ile sağlayamazlar zaten.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün
(düzenlendi)

Yağ hava ile tems edince uçuyorsa, taktığınız anda birkaç gün içinde zaten uçardı.

1 milyon km diyorlar bunu yağ ile sağlayamazlar zaten.

Haklısınız ama bu filtre temizlendikten sonra yağlanıyorsa, filtrenin pamuklu bölgesine dokunulduğunda parmak uçlarında az da olsa yağ kalması gerekmez mi ? Yani temizlik yağı nasıl birşey bilemiyorum ama bu kadar kuru olması da şaşırttı beni diyebilirim. İster istemez, acaba çok uzun süre rafta mı kaldı, takmadan yağlamam mı gerekirdi diye ister istemez bir rahatsızlık duydum.

tarihinde Mustafa Yenigün tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...