İçeriğe Yönlendir

Eski Muayene -yeni Muayene


Emre Olgum

Recommended Posts

Emre Olgum

arkadaşlar konu benle ilgili değil ama önemli olduğu için burada bilgilerinizi almak istedim

bir arkadaşım dün itibarı ile yeni bir araç aldı ve aracın muayenesi 4 gün sonra

araç 2 sene önce muayeneden ön camında 2 tane ufak çatlak var diye hafif kusurlu geçmiş

o çatlaklar hala duruyor

bir arkadaşta bir önceki muayeneden hafif kusurla geçen parçaların değişmesi yada tamir olması gerekir aksi takdirde araç muayeneden geçmez dedi

bu olay doğru mudur araç yine hafif kısurla geçer mi yoksa ön camın değişmesi mi gerek

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Araç hafif kusurla geçer,diyelim ki yeni cam taktırdınız ilk muayene sonrası ve cam tekrar 2 yerinden çatladı,aksini kim ispatlayabilir??

Yorum bağlantısı
Furkan Esgin

Cam değişim faturasını vs. bişey istemezlerse doğru ispatlanamaz aski bir durum. Ancak ön camın çatlak olsa bir kusur ise yeniden aynı olay olsa bile o cam değiştirilmelidir diye düşünüyorum.

Ayrıca Emre bey sizin duyduğunuz şeyi bende duymuştum. Ama nne kadar doğru bilemiyorum tabi.

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Ben direkt tuvturk yetkilisine sordum,"hafif kusurun bir sonraki muayenede ağır usur sayılacağını duydum,aslı var mıdır" şeklinde,yok öyle birşey diyerek rahatlattı beni.

Yorum bağlantısı
Emre Olgum

inşallah dediğiniz gibidir cem bey arkadaşım adına sevindim ön cam nerden baksanız 600 tl

ancak değişik yerlerdeki değişik muayene istasyonlarının bir durum karşısındaki değerleri aynı olması gerekirken değişiklik gösterebiliyor

yani ankara daki bir istasyondan hafif kusur alan izmir deki istasyondan ağır kusur yada kusursuz geçebiliyor

bunu nasıl çözeceğiz

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ben direkt tuvturk yetkilisine sordum,"hafif kusurun bir sonraki muayenede ağır usur sayılacağını duydum,aslı var mıdır" şeklinde,yok öyle birşey diyerek rahatlattı beni.

Doğru söylemiş..

Hafif kusurun bir önemi yok arkadaş.. Aynı kusur ile bir sonraki muayeneden de geçilebilir..

Yorum bağlantısı
İsmail Kürtünlü

Merhabalar,

2005 model Focus Ghia marka aracımı önümüzdeki Cumartesi günü muayeneye götüreceğim. Muayeneden önce bir sorun yaşamamak için aracımı bakımdan geçirdim. Yenilenmesi gereken parçaları yeniledim lastikler de dahil olmak üzere.

Size danışmak istediğim konu amortisör meselesi.

Yapılan testte ön amortisörlerin iyi durumda olduğu fakat 'arka aksta asimetri' ve 'değişim zorunlu' sonucu çıktı. Arka aks oranları 0.54 - 0.38 ile %29.

Otokoç İstinye Temsilciliğinde yapılan bu testten sonra ustamız, amortisörde herhangi bir patlak olmadığı için muayenede sorun çıkmayacağını ve bu durumda bir süre daha idare edebileceğimi söyledi. Bu arada aracım henüz 58 bin kilometrede ve amortisörlerin 80 bin kilometreye kadar idare edebileceği de söylendi.

Ben gene de ikilemde kaldım. Açıkçası şu muayene işi beni biraz geriyor nedense.

Konu hakkında fikirlerinizi rica ediyorum. Şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Açısını görmezler.. Amortisör bozuksa ağır kusurdur.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu konu sigorta muayene konusuna taşınacaktır arkadaşlar..

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Araç lpg'li ya da bagajda yük olabilir mi?

Bir taraf daha basık diyor testte anladığım kadarıyla.

Yorum bağlantısı
İsmail Kürtünlü
Açısını görmezler.. Amortisör bozuksa ağır kusurdur.

amortisörde herhangi bir patlak ya da arıza olmadığı söylenmişti.

Araç lpg'li ya da bagajda yük olabilir mi?

Bir taraf daha basık diyor testte anladığım kadarıyla.

Hayır LPG yok araçta. Bagajda herhangi bir yük de yoktu test sırasında.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Merhabalar,

2005 model Focus Ghia marka aracımı önümüzdeki Cumartesi günü muayeneye götüreceğim. Muayeneden önce bir sorun yaşamamak için aracımı bakımdan geçirdim. Yenilenmesi gereken parçaları yeniledim lastikler de dahil olmak üzere.

Size danışmak istediğim konu amortisör meselesi.

Yapılan testte ön amortisörlerin iyi durumda olduğu fakat 'arka aksta asimetri' ve 'değişim zorunlu' sonucu çıktı. Arka aks oranları 0.54 - 0.38 ile %29.

Otokoç İstinye Temsilciliğinde yapılan bu testten sonra ustamız, amortisörde herhangi bir patlak olmadığı için muayenede sorun çıkmayacağını ve bu durumda bir süre daha idare edebileceğimi söyledi. Bu arada aracım henüz 58 bin kilometrede ve amortisörlerin 80 bin kilometreye kadar idare edebileceği de söylendi.

Ben gene de ikilemde kaldım. Açıkçası şu muayene işi beni biraz geriyor nedense.

Konu hakkında fikirlerinizi rica ediyorum. Şimdiden teşekkür ederim.

İbretlik bir belge bu.

1. Bu ölçümden önce lastik hava basınçları kontrol edildi mi? Edilmedi ise, arka lastikler arasındaki hava basınç farkı ölçür ve düşük basınçlı bir lasitiğiniz çıkar ise, dolandırıcılık teşebbüsü dür

2. Her 80.000km yi geçmiş ford un , amortisörleri garantiden değişiyor mu sorusu, Ford Otosan a sorulur, sebep olarak da bu belge gösterilebilir

Müşteriye yazık.....

Yorum bağlantısı
İsmail Kürtünlü
İbretlik bir belge bu.

1. Bu ölçümden önce lastik hava basınçları kontrol edildi mi? Edilmedi ise, arka lastikler arasındaki hava basınç farkı ölçür ve düşük basınçlı bir lasitiğiniz çıkar ise, dolandırıcılık teşebbüsü dür

2. Her 80.000km yi geçmiş ford un , amortisörleri garantiden değişiyor mu sorusu, Ford Otosan a sorulur, sebep olarak da bu belge gösterilebilir

Müşteriye yazık.....

Aslına bakarsanız, 'Arka Aksta Asimetri, Değişim Zorunlu' ibaresi ve bu ibareye rağmen benim ustamın, 'muayenede sorun olmaz, şimdi değiştirip masraf etmene de gerek yok, bunlar seni daha götürür' cümlesinden sonra benim de aklıma 'pazarlama stratejisi' senaryoları geldi ama dillendirmek istemedim. =)

Bu testten sonra lastikleri komple değiştirdim zaten yeniledim. Merak ettim şimdi acaba tekrar mı yaptırsam bu testi diye de düşünmedim değil.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...