Mehmet Taner Kadak 24 Mart 2011 Paylaş 24 Mart 2011 Sorum biraz tecrübe ile alakalı. Daha önce başına gelen yada ustalarin yardımını bekliyorum. Araç 2.0 Zetec Focus Rolantideyken saat gibi çalısıyor. Herhangi bir şıkırtı vs yok. Çekişi falan da gayet normal. Sorun devir azıcık düştüğünde motordan takır takır ses geliyor. Motorun arka kısmında yada trigerin oralarda bir yerden geliyor, tam çözemiyorum. Aracı D ye taktığımda ve rolantide beklediğimde çok rahatsız ediyor bu takırtı sesi. Gaza az miktar dokunup rolantiyi hafif yükseltince ses gidiyor. V kayışını değiştirdim tansiyoneri ve diğer gergi kasnağıda yeni. Triger kayışı değişmemiş. 100k milde şuan. yani 160k km. Triger sente atlamış olabilir mi? Trigerin tansiyonerleri ve diğer kasnakları bozulmuş düşük devirde ses yapıyor olabilir mi? Su pompası düşük devirde böyle bir ses yapar mı? Subaplar olabilir mi ? ( Olmasından en çok korktuğum soru) Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 24 Mart 2011 Yazar Paylaş 24 Mart 2011 Tappet ler ses yapiyor galiba Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 25 Mart 2011 Yazar Paylaş 25 Mart 2011 (düzenlendi) Daha önce tapetlerini kontrol ettiren oldumu. her 120 k km de kontrol edilmesi lazımmış. Yaptığım araştırmalara göre, üstten egzantrikli motorlar da böyle bir ayar yok! Sadece mesafeyi ölçüp tapet üzerindeki shimler söküp, daha kalınını yada incesini takabiliyorsun. tabiki bunu yapmak için egzantrik milini sökmek gerekiyor. Sökmeden de yapabilenler var, ama tecrübe gerektiriyor. Bu adam sökmeden yapmış. http://www.youtube.com/watch?v=YoGl00gysD4...=QL&index=2 Kendime yedek bir araba alınca triger ve shimleri değiştirmeyi düşünüyorum 5 Nisan 2011 tarihinde Adnan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 25 Mart 2011 Paylaş 25 Mart 2011 Müdür sübab ayarı mı bu dediğin işlem. bende görmüştüm kitapçıkta kontrol edilir diyordu ama edene rastlamadım :lol2: Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 25 Mart 2011 Yazar Paylaş 25 Mart 2011 Bilmiyorum bu farklı olabilir. Ustalar daha iyi bilir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Mart 2011 Paylaş 25 Mart 2011 Sakinnnn, motoru dağıtma, V kayışı gergisi yapıyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 25 Mart 2011 Yazar Paylaş 25 Mart 2011 Bir ağız tadıyla motoru sökemeyeceğim galiba. CUB yaparım kanka kendime inanıyorum ben V kayışı ile ilgili testleri yaptım problem yok. Fakat gerginin sadece kasnağını değiştim. Komple gergiyi değişmedim. Kayışda biraz gevşek gibi aslında. Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 25 Mart 2011 Yazar Paylaş 25 Mart 2011 Kayışı sök ve çalıştır bundan daha basit ve kolay bir test yok ki yine yapıyorsa v kayısından değil Shimleri yaparım diyorsan bile başarı bu Sen gel Türkiye ye seni Amerikadan usta getirdim diye tanıtmayan ne olsun Gel servis açalım Coni Wayt usta Çok basit müdür kapağı açtım baktım, orda beni değiştir diye bakıyorlar yedek bir araba bulsam trigeride değişicem içimde kalacak yoksa.. V kayışını sökünce araba rolantide duracak mı? Sesi rolantideyken vitesi D ye takıca duyuyorum sadece. Yani devir düşünce. Yada bir şeyler yüke binince. Gerçi aynı sesi gaz kelebeğini elimde bastırıp rolantiyi kendim düşürüncede duyuyorum. tıkırtıkırtıkır Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 25 Mart 2011 Yazar Paylaş 25 Mart 2011 Bana öyle geliyor ki; ses trigerin gergisinden geliyor malum 160k km orjinal kayış Yorum bağlantısı
Cem Işık 25 Mart 2011 Paylaş 25 Mart 2011 Egzos manifoldu üstündeki koruma kapağının bağlantısında sorun var,aynı tıkırtıyı bende yaşıyorum:) Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 26 Mart 2011 Yazar Paylaş 26 Mart 2011 Değiştirt diyecem ama şimdi gidip değiştirmenden korkuyorum kanka Vallaha yanında olsam garajda sürekli sök tak yapardık turbo bile takardık Haala gelmedigin kabahat CUB. Egzos manifoldu üstündeki koruma kapağının bağlantısında sorun var,aynı tıkırtıyı bende yaşıyorum:) Evet ses aynı o kapağın yaptığı ses ama ben o kapağıda söktüm yine ses var. Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 4 Nisan 2011 Yazar Paylaş 4 Nisan 2011 (düzenlendi) Bugün kayışı söktüm ve kayışsız çalıştırdım test için. Araç bir türlü takırtı yaptığı rolantiye gelemedi Hazır sökmüşken gergiye bakayım dedim.Gergiyi yenisiyle değişince ses kesildi fakat krank kasnağı aşırı derecede yalpa yapıyor. 5 Nisan 2011 tarihinde Adnan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 4 Nisan 2011 Paylaş 4 Nisan 2011 Krank kasnağı yalpa yapıyorsa,motor nasıl düzgün çalışıyor yav? Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 5 Nisan 2011 Yazar Paylaş 5 Nisan 2011 Rolantide bildiğin yalpa yapıyor. Zaten 2 ay önce taktığım kayış pert olmuş Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 5 Nisan 2011 Yazar Paylaş 5 Nisan 2011 Ses yine basladi. Yani yeni taktigim gergide bozuldu. Buyuk ihtimal krank kasnagindaki yalpalama bozuyor. Ne yapmak lazim ? Sadece kasnak degisimi is gorur mu? Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 6 Nisan 2011 Yazar Paylaş 6 Nisan 2011 Arkadaslar krank kasnagi niye yalpa yapar? Problem kendisinde mi yoksa kranktamidir genellikle ? Nette Arastirdigim kadariyla Harmonic Balancer kasnaklar var ford icin. Sanirim bunlar orjinalinden agir kasnaklar ve balansi dengeliyorlar. Bilgisi olan var mi? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Nisan 2011 Paylaş 6 Nisan 2011 Kasnak eğilmiştir.. Krank sağlamdır bence.. Yorum bağlantısı
Emre Aytan 6 Nisan 2011 Paylaş 6 Nisan 2011 Hasan Bey yazınız için öncelikle teşekkür ederim. Bende de rolanti dalgalanması var. Ama sabah ki o ses ve hararet ibresinin sona vurmasını okuyunca oldu olacak herşeyi yaptım, aküyede mi el atsam diyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 7 Nisan 2011 Yazar Paylaş 7 Nisan 2011 (düzenlendi) Kasnak eğilmiştir.. Krank sağlamdır bence.. Bende oyle dusunuyorum abi. Simdi kasnak nasil sokulur onu biyerlerden izlemeliyim Sevgili Memet arkadaşım aynı ses bende de vardı .ben de sırasıyla gergi dedim değiştirdim olmadı .ancak bendeki ses sabahları bariz belirgin tak tak tak sesi gibi birde subapların sesi var o değil belli süre yukarıya yağ dolar kesilir bu değil .neyse senin aracta d , ye aldığında artıyorsa bendeki gibi dir % 90 birde eğer kalkışta saniyelik tekleme yapıyorsa kesiklik gibi %100 aynı .bak ne dicem bu dediklerim varsa egzozun ucuna iyice kulak ver eğer pıt pıt pıt kesintili calısıyorsa bilki bujilerden bir veya ikisi dönüşümlü aksak calısıyor yada ateşlemede sorun var .gazı hafif verince düzeliyor devir değilmi hastalık abicim ben önce buji ve kabloları değiştirdim düzelir gibi oldu gene yaptı .yarın gittim bobinide değiştim takırtı tukurtu kesildi yalnız bujilerimi motorcraft almıştım 1 gün önce aynı gün carpıldı yerine bu sefer fomoco taktım .buna inanın gittim böyle olmıcak dedim hepsini aynı anca değiştirdim öyle bir cins ki bu motor beni deli etti tek tek değişimler kısa süreli tedavi oluyor dediğim gibi engeç 10 sonra gene minikten başlıyor sapıtmaya .BİRDE madem bu işlere girdim dedim eğerki arabanı sabah ilk calıştırmak istediğinde CALIŞTIRMADAN yarım kontakta bir bak hararet göstergen sona vuruyormu bununla beraber abs ışığına dikkat et sönmüyorsa ve marşa basıp catırdıktan sonra yanıp 2-3 saniye sonra sönüyorsa bilki akü de gitmiş demektir emin olmak için gage test ten akü sarj değer götergesine bak sabit 14.8-9 yapıyorsa tabi devamlı olarak akün şarj tutmuyor demektir bana inan bu olayların tümümü için arabamı kobay yaptım 1 gergi bilyası üç buji kablosu 2 takım buji boşa gitti o kadar hassas ki farkı anlasılmıyor tamam tekleme ensonda ortaya cıkıyor bariz tekleme den bahsediyorum tamamen gittiğinde yapıyor .nacizane tavsiyem bujilerinizi değiştirirken buji kablolarınız eğer yan sanayi ise orjinalleriyle birlikte değiştiriniz .sonra egzozun basına cöküp dinleyin eğer sinek vızıltısı gibi gelmiyorsa minik öksürme diyorum ben buna pıt pıt yapıyorsa hiç düşünmeden bobinide değiştirin bakın sonuç ne olacak şasıracaksınız ! ben cok sasırdım yuh dedim bu kadar olur ! buna ilave olarak göstergedeki olay da varsa aküyüde değişeceksiniz demektir .işin enterasan tarafı sabah tırn tek marşta calışmasına rağmen sarjı tutmuyor olmasından kaynaklanıyor dediğim gibi bunlar komple bana 300 tl ye mal oldu subap tapet sente olayına girmeden (bence bunlar zor arıza verirler) battı balık yan gider misali bunları yapın derim yoksa benim gibi sıyırmaya başlarsınız bide titizseniz yandınız ben yaptım kurtuldum ne ses var ne tıkırtı zenit saat gibi oldu bobini enson vısteon taktırdım motocraft değil bilgine .ayrıca bizim otomatiklerde anormal etkiliyor aynı cark ın dişlisi misali elemanlardan birinin görevini tam yapamaması ben bunu keşfettim diyemicem ama söktak söktak evvelden olan bilgimle okuduklarımla son darbeyi indirdim oldu iş bitti .yalnız bu işe ben bujilerden başlıcam derseniz sunuda öğrendim buji taktıktan sonra 10 dk bekleyiniz derim neden derseniz buji ler buz gibi takar takmaz calıştır diyorya usta işte orda cat diye şimşek carpmışa dönüyor zavallı buji bilginize . son olarak şu meşhur hararetin de bu aküden kaynaklandığını düşünüyorum ve daha fırsat bulup basamadım olumlu sonuç alırsam onuda detaylı yazıcam. tezim şu : aküyü degiştirmeden önce nasıl calıştırmadan önceki gibi test ediyorya araç kendini hararet ibresi (arızalı olan durum ) sonluyor bende tahminimce tam devirde seyretmeye başlayınca hem sarjı hem motora voltajı yetiştiremiyor kanısındayım ve orda sahte harareti ortaya koyuyor tabi bu sağlıklı havası alınmış motor için gecerli dediğim gibi tez daha kesin birsey yok ama yapacam yazıcam ayrıca bu havası tamam aldım diyen ustalara binayen (istisnanalar mutlaka vardır onlara hiç lafım yok ) siz hafif rampa %45 eğimli bir yere gidin aracınızı hafif gaz aralıklarıyla 5 dk 2750-3000 devirli calıştırıp stop edip genleşme kabından yavaşca gevşeterek havanın cıkmasını sağlayın .ben bunu bıkmadan usanmadan 3 gün boyunca işten cıktıktan sonra günde yarım saat yaptım ne mi oldu ? 4cü gündede gittim baktım daha kabarcık gelmiyor tamam dedim .bunları yaparken kaloriferde sıcak konumunda olarak yaptım .sonuç bizim burda kartal samandıra bağlntısında rampa yukarı denedim 5500 devir e yakın hız 145 -150 kısa süreli sıkıştırmada tık yok tabi esas dediğim gibi önemli olan uzun sıkıştırmada ne olacağı onuda ilk fırsatta deneyip yazıcam .hepinize saygı sevgilerimi sunuyorum kazasız günler diliyorum iyi günler. Usenmeden yazdiginiz bu faydali tecrubeleriniz icin tesekkur ederim. Benim sorun gerginin kendisiyle. Aslinda krank kasnaginin yaptigi sacma donme hareketinin sifir kullanilmamis gergiyi bile pert etmesiyle. Yeni taktigim gergi ile sadece 1-2 saat surebildim arabayi. Bu arada ben aldigim tum arabalarin ister problemi olsun ister olmasin, ilk isim bobin buji ve kablolarini Motocraft marka ile degistirmek olur. Bagajda 3 adet extra bobin kablo vs var suan 7 Nisan 2011 tarihinde Mehmet Taner Kadak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 17 Nisan 2011 Yazar Paylaş 17 Nisan 2011 Yeni taktigim gergi dun beni yolda birakti. Kayisi fena sekilde gerdirmis kayis yandi bitti kul oldu Yorum bağlantısı
Sedat Can 17 Nisan 2011 Paylaş 17 Nisan 2011 Yeni taktigim gergi dun beni yolda birakti. Kayisi fena sekilde gerdirmis kayis yandi bitti kul oldu :lol2: Gergi, kayış gerginliğini otomatik olarak ayarlamıyor mu, yoksa manuel ayarı var mı? Yorum bağlantısı
Yusuf Yeşilkaya 21 Nisan 2011 Paylaş 21 Nisan 2011 Sevgili Memet arkadaşım aynı ses bende de vardı .ben de sırasıyla gergi dedim değiştirdim olmadı .ancak bendeki ses sabahları bariz belirgin tak tak tak sesi gibi birde subapların sesi var o değil belli süre yukarıya yağ dolar kesilir bu değil .neyse senin aracta d , ye aldığında artıyorsa bendeki gibi dir % 90 birde eğer kalkışta saniyelik tekleme yapıyorsa kesiklik gibi %100 aynı .bak ne dicem bu dediklerim varsa egzozun ucuna iyice kulak ver eğer pıt pıt pıt kesintili calısıyorsa bilki bujilerden bir veya ikisi dönüşümlü aksak calısıyor yada ateşlemede sorun var .gazı hafif verince düzeliyor devir değilmi hastalık abicim ben önce buji ve kabloları değiştirdim düzelir gibi oldu gene yaptı .yarın gittim bobinide değiştim takırtı tukurtu kesildi yalnız bujilerimi motorcraft almıştım 1 gün önce aynı gün carpıldı yerine bu sefer fomoco taktım .buna inanın gittim böyle olmıcak dedim hepsini aynı anca değiştirdim öyle bir cins ki bu motor beni deli etti tek tek değişimler kısa süreli tedavi oluyor dediğim gibi engeç 10 sonra gene minikten başlıyor sapıtmaya .BİRDE madem bu işlere girdim dedim eğerki arabanı sabah ilk calıştırmak istediğinde CALIŞTIRMADAN yarım kontakta bir bak hararet göstergen sona vuruyormu bununla beraber abs ışığına dikkat et sönmüyorsa ve marşa basıp catırdıktan sonra yanıp 2-3 saniye sonra sönüyorsa bilki akü de gitmiş demektir emin olmak için gage test ten akü sarj değer götergesine bak sabit 14.8-9 yapıyorsa tabi devamlı olarak akün şarj tutmuyor demektir bana inan bu olayların tümümü için arabamı kobay yaptım 1 gergi bilyası üç buji kablosu 2 takım buji boşa gitti o kadar hassas ki farkı anlasılmıyor tamam tekleme ensonda ortaya cıkıyor bariz tekleme den bahsediyorum tamamen gittiğinde yapıyor .nacizane tavsiyem bujilerinizi değiştirirken buji kablolarınız eğer yan sanayi ise orjinalleriyle birlikte değiştiriniz .sonra egzozun basına cöküp dinleyin eğer sinek vızıltısı gibi gelmiyorsa minik öksürme diyorum ben buna pıt pıt yapıyorsa hiç düşünmeden bobinide değiştirin bakın sonuç ne olacak şasıracaksınız ! ben cok sasırdım yuh dedim bu kadar olur ! buna ilave olarak göstergedeki olay da varsa aküyüde değişeceksiniz demektir .işin enterasan tarafı sabah tırn tek marşta calışmasına rağmen sarjı tutmuyor olmasından kaynaklanıyor dediğim gibi bunlar komple bana 300 tl ye mal oldu subap tapet sente olayına girmeden (bence bunlar zor arıza verirler) battı balık yan gider misali bunları yapın derim yoksa benim gibi sıyırmaya başlarsınız bide titizseniz yandınız ben yaptım kurtuldum ne ses var ne tıkırtı zenit saat gibi oldu bobini enson vısteon taktırdım motocraft değil bilgine .ayrıca bizim otomatiklerde anormal etkiliyor aynı cark ın dişlisi misali elemanlardan birinin görevini tam yapamaması ben bunu keşfettim diyemicem ama söktak söktak evvelden olan bilgimle okuduklarımla son darbeyi indirdim oldu iş bitti .yalnız bu işe ben bujilerden başlıcam derseniz sunuda öğrendim buji taktıktan sonra 10 dk bekleyiniz derim neden derseniz buji ler buz gibi takar takmaz calıştır diyorya usta işte orda cat diye şimşek carpmışa dönüyor zavallı buji bilginize . son olarak şu meşhur hararetin de bu aküden kaynaklandığını düşünüyorum ve daha fırsat bulup basamadım olumlu sonuç alırsam onuda detaylı yazıcam. tezim şu : aküyü degiştirmeden önce nasıl calıştırmadan önceki gibi test ediyorya araç kendini hararet ibresi (arızalı olan durum ) sonluyor bende tahminimce tam devirde seyretmeye başlayınca hem sarjı hem motora voltajı yetiştiremiyor kanısındayım ve orda sahte harareti ortaya koyuyor tabi bu sağlıklı havası alınmış motor için gecerli dediğim gibi tez daha kesin birsey yok ama yapacam yazıcam ayrıca bu havası tamam aldım diyen ustalara binayen (istisnanalar mutlaka vardır onlara hiç lafım yok ) siz hafif rampa %45 eğimli bir yere gidin aracınızı hafif gaz aralıklarıyla 5 dk 2750-3000 devirli calıştırıp stop edip genleşme kabından yavaşca gevşeterek havanın cıkmasını sağlayın .ben bunu bıkmadan usanmadan 3 gün boyunca işten cıktıktan sonra günde yarım saat yaptım ne mi oldu ? 4cü gündede gittim baktım daha kabarcık gelmiyor tamam dedim .bunları yaparken kaloriferde sıcak konumunda olarak yaptım .sonuç bizim burda kartal samandıra bağlntısında rampa yukarı denedim 5500 devir e yakın hız 145 -150 kısa süreli sıkıştırmada tık yok tabi esas dediğim gibi önemli olan uzun sıkıştırmada ne olacağı onuda ilk fırsatta deneyip yazıcam .hepinize saygı sevgilerimi sunuyorum kazasız günler diliyorum iyi günler. Sevgili Hasan Genç Kardeşim emek vermiş uzun bi açıklama yapmıssın ellerine sağlık. Bu tıkırdama sesi bende de var. Buji ve kablolarını değiştirdim(orjinal). Bobin değiştirdim. Akü değiştirdim. Fakat şu lanet ses gitmedi yahu. Deli olacağım. Ustaya götürdüm. İçerde bi ayar yeri varmış rölantiyi biraz yükseltiriz olur biter dedi. Fakat burada okuduklarıma bakınca anladım ki bu sadece otomatik viteslerde var sanırsam. Ben hala çözüm bulamadım. Ayrıca hararet yükselme olayıda çok basitmiş ) usta bana conta yakmış olabilirsin demişti. Parçacıya gitik. Adam ustaymış valla. Motor üstünde vidalı bi yer varmış. onu sökün altına bir pul koyun tamamdır dedi. düşünün pul nerde conta nerde. maliyet sıfır:))) Yorum bağlantısı
Özay Uçar 21 Nisan 2011 Paylaş 21 Nisan 2011 bahsettiğiniz vidalı şey hararet sersörü... altına pul koyarak hararet sensörünü üst kapaktan uzatlaştırıyorsunuz ve sağlıklı ölçüm yapmasını engelliyorsunuz... aracınız gerçekten hararet yaptığında bunu ancak motoru kucakladığınızda anlarsınız ki göstergeniz hararet göstermeyecektir. bir pulla sıfır maliyetle çöpleri halının altına süpürürcesine sorununun üstünü örten ustacık bunları size anlatmadı mı? sorunun çözümüne antifirizi kontrol ettirerek başlayın... derecesini ölçtürün, -45 gibi bir rakam çıkarsa bunu -20 lere düşürün... büyük ihtimal sorun çözülecektir.. eğer çözülmezse hava alma işlemi, devirdaim kontrolü, radyatör kontrolü, kit takılması vs... çözümler arayınız... ancaaak kesinlikle ve kesinlikle sensörün altına pul koydurmayın... kendinizi kandırmaktan başka bir işe yaramayacaktır.... Yorum bağlantısı
Payam Erfani 16 Temmuz 2011 Paylaş 16 Temmuz 2011 Araciniz dizelmi bilmiyorum ama , Dizel araclarda titresim degerleri cok yuksek oludugundan, Kayis setinin titresimden etkilenip dagilmasini onlemek icin , kasnak parcasinda iki metal arasinda titresimi absorbe eden kaucuk bir katman vardir, kaucuk zamanla belli bir bolgeden erimeye baslar ve homojen yapi bozulur, bu sekilde kaucukun eridigi bolgede olusan bosluktan dolayi metal her turda birbirine carparak ses yapar. tak tak tak die, hiz arttikca Kasnak RPM i artiyor ve ses bazen daha hizli sekilde gelior bazen de kesiliyor. Benim aracimdada ayni sorun var, kasnagi degistirmeyi planliyorum , aracimi bu sekilde tamirciye kadar goturmekten de cekiniorum , yolda daha ciddi hasarlar alir die. Kasnagin fiyatida 500 tl civarinda bildigim kadariyla. Araci bu sekilde kullanirsam kasnagin bariz sekilde titrediginden buyuk ihtimalle o bolgede yakininda bulunan tum parcalari etkiliyor, Kendi yuvasinida zorluyor.Ayrica Kayis seti de surekli asiri cekmelere maruz kaliyor. Biyerden sonra kopmasi icten bile degil. Dikkatli olmak lazim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts