Süha Demirtaş 19 Ocak 2014 Paylaş 19 Ocak 2014 1- son vitese geçiyordur boşa değil. 2- kompresyona bindiği sürece cutoffa geçmesi normal 3- tam otomatik şanzıman boşa geçmez Drive modundayken 1. viteste yarı kavramada bekler 4- max torkun olduğu min devir kaç 1900 mü? 5- her viteste çift kavrama tarzı debraj olması lazım mekanik kitleme efekti genelde son 2 viteste hissedilir derecede oluyor genelde teşhis bildiğin tam otomatik vites işte rampa aşağı hangi hıza ulaşıncaya kafar kendini salıyor? frene dokununca o/d modundan çıkıyor mu? 1) boşa geçiyor son vitese geçse anlarız genç ( aynı anda n pozisyonuna aldığımda anlık tüketim değeri değişmiyor ) 2-3) doğrudur 4) min. değil max tork devri sabit 1900 rpm 5) debriyaj felan değil tamamen konvertörün baypas valfini açıp kapaması. Yani konvertörün motor deviri ile şanzıman devrini aynı döndürme durumu bildiğin hidroliğin kesilmesi Kendini salıyor demeni anlayamadım biraz açar mısın farklı cevap vermiyeyim ? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 19 Ocak 2014 Paylaş 19 Ocak 2014 debraj dediğim plakalar var primier ve seconder diyordular sanki. araç her viteste bi yarım debraj gibi birde tam kavrama olarak ilerliyor. salma dediğim belli bir hızda cutoffa girince araç hızını sabitliyor mu? bazıları kompresyondayken frene basıp bırakınca hızlanmaya başlıyor o/d den çıktığı için. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 19 Ocak 2014 Paylaş 19 Ocak 2014 Benimki durunca ayak frende ise vitesi boşa alıyor.. seninki de alıyordur.. Cutoff ise her duruma göre değişiyor... Mesela düz yoldasın, gazı kestin cutoff yapmazken frene basınca yapıyor.. Rampa aşağı inerken yapıyor, gerekirse rampanın dikliğine göre sırayla iki vites düşürüyor.. Soğukken ve sıcakken farklı davranıyor.. Soğukken 80'in altında, sıcakken 50 nin altında isen frene basmassan boşa alıyor. Kilit işini ben bugün yine test ettim çözemedim.. Manuel kullanımda da duruma göre ara vitesleri kullandığını gördüm.. Yine bunda da motorun soğuk ve sıcak olması çok değişkenliğe sebep oluyor.. Ayrıca, Bugün yine motor soğukken manuel 5. viteste 80 km hızla tam gaz yaptığımda 4'e aldığını gördüm.. Vites manuelde bile olsa, yavaşladıkça yani vites sınırlarına girdikçe vitesi düşürdüğünü gördüm.. Hani bir sözün vardı "Ben, aracı jatco gibi kullanırım abii, her zaman hızlanmaya hazır" derdin.. Aynen bu amaçla vitesleri sürekli takip ediyor.. Yazmakla bitmez bu jatco Hıhı, abi d durumunda durduğum zaman anlık tüketim 0.9lt/h, n ye aldığımda 0.5lt/h oluyor buda boşa almadığının göstergesi olduğunu düşünüyorum frene basma veya sıcak soğuk motor farklılıklarını henüz fark etmedim dolayısıyla çözemedim Ama net diyebilirim ki mondeo da ki sürekli gazlamaya hazır pozisyondaki jatco ile golf deki farklı, açıkcası bu durum istediğim bir sürüş stili değil ben en düşük 1600-1700rpm de kullanırdım manuel vites'li dizel araçlarımı. Sözümün arkasındayım mondeo daki jatco gazcı tıpkı ben Yorum bağlantısı
Mustafa Çiçek 19 Ocak 2014 Paylaş 19 Ocak 2014 Benimki durunca ayak frende ise vitesi boşa alıyor.. seninki de alıyordur.. Cutoff ise her duruma göre değişiyor... Mesela düz yoldasın, gazı kestin cutoff yapmazken frene basınca yapıyor.. Rampa aşağı inerken yapıyor, gerekirse rampanın dikliğine göre sırayla iki vites düşürüyor.. Soğukken ve sıcakken farklı davranıyor.. Soğukken 80'in altında, sıcakken 50 nin altında isen frene basmassan boşa alıyor. Kilit işini ben bugün yine test ettim çözemedim.. Manuel kullanımda da duruma göre ara vitesleri kullandığını gördüm.. Yine bunda da motorun soğuk ve sıcak olması çok değişkenliğe sebep oluyor.. Ayrıca, Bugün yine motor soğukken manuel 5. viteste 80 km hızla tam gaz yaptığımda 4'e aldığını gördüm.. Vites manuelde bile olsa, yavaşladıkça yani vites sınırlarına girdikçe vitesi düşürdüğünü gördüm.. Hani bir sözün vardı "Ben, aracı jatco gibi kullanırım abii, her zaman hızlanmaya hazır" derdin.. Aynen bu amaçla vitesleri sürekli takip ediyor.. Yazmakla bitmez bu jatco Hıhı, 5 bilinmeyenli denklem gibiymiş. Hani otomatik rahatlıktı 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 19 Ocak 2014 Paylaş 19 Ocak 2014 abi d durumunda durduğum zaman anlık tüketim 0.9lt/h, n ye aldığımda 0.5lt/h oluyor buda boşa almadığının göstergesi olduğunu düşünüyorum frene basma veya sıcak soğuk motor farklılıklarını henüz fark etmedim dolayısıyla çözemedim Ama net diyebilirim ki mondeo da ki sürekli gazlamaya hazır pozisyondaki jatco ile golf deki farklı, açıkcası bu durum istediğim bir sürüş stili değil ben en düşük 1600-1700rpm de kullanırdım manuel vites'li dizel araçlarımı. Sözümün arkasındayım mondeo daki jatco gazcı tıpkı ben 0-100 denemesinde nasıl kalkış yapıyorsun. tork konvertörünü yükleyip mi yoksa normal mi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Ocak 2014 Paylaş 19 Ocak 2014 5 bilinmeyenli denklem gibiymiş. Hani otomatik rahatlıktı Bişey yapmana bilmene gerek yok.. Biz bu kadar mükemmel çalışmayı nasıl başarıyor onu çözmeye çalışıyoruz. 1 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 19 Ocak 2014 Paylaş 19 Ocak 2014 debraj dediğim plakalar var primier ve seconder diyordular sanki. araç her viteste bi yarım debraj gibi birde tam kavrama olarak ilerliyor. salma dediğim belli bir hızda cutoffa girince araç hızını sabitliyor mu? bazıları kompresyondayken frene basıp bırakınca hızlanmaya başlıyor o/d den çıktığı için. şimdi benim bahsettiğim konvertör tepkileri olduğu için bunun içinde plakalar yok,şanzımanın içi desen fren balataları felan var acaba plaka diye dediğin şeyler bunlar mı ? Bir ihtimal jatco nun konvertörü ile senin aracındaki konvertör farklı olabilir mi ? Örneğin benim araçta şanzıman ısısı arttığında otomatik olarak konvertör kilitli bile olsa açılıp hidroliğe dönüyormuş. şimdi öncelikle bana o/d nedir nerelerde kullanılır onu de sendeki gibi düğme yok bende bilmez o detayı, cutoff da iken araç hızı düşüyor mu bilemiiyorum kontrol ederim. 30-50km gibi hızlarda yokuş aşağı inerken boşta olduğunu ve bunu sıcak motorda yaptığını çok iyi biliyorum çünkü test ettim bilakis Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Ocak 2014 Paylaş 19 Ocak 2014 Süha, sıcakken sakin kullanımda, vites büyüttüğünde 4 ve 5. viteste 1400 devirlere düştüğü oluyor... Seri kullanımda 1800'ün altına inmiyor. Soğukken sakin de kullansan sürekli 1800-2200 devir aralığında kalıyor... Hiç bir şartla 1400'e düşmüyor. şimdi öncelikle bana o/d nedir nerelerde kullanılır onu de sendeki gibi düğme yok bende bilmez o detayı, cutoff da iken araç hızı düşüyor mu bilemiiyorum kontrol ederim. 30-50km gibi hızlarda yokuş aşağı inerken boşta olduğunu ve bunu sıcak motorda yaptığını çok iyi biliyorum çünkü test ettim bilakis O/D mantığı yok bizim şanzımanlarda Süha.. Mustafa hala klasik şanzıman olarak gördüğü için mantık kurmaya çalışıyor... Sıcakken 50 soğukken 80'in altında düz yolda frene basmazsan boşa alır. (hız 80 iken, devrin 800 olması bu anlama geliyorsa tabiki) Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 19 Ocak 2014 Paylaş 19 Ocak 2014 Anladım abi teşekkürler, fakat neden illaki boşa alıyor bunu anlayamadım ne açıdan iyi acaba ? bu arada benim şanzıman kodu JACTO F506E Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Ocak 2014 Paylaş 19 Ocak 2014 Süha bu yazılım, her zaman için önce kendini, sonra motoru, aracı da konforlu ve güçlü bir şekilde götürerek nasıl korurum mantığı ile çalışıyor.. Soğukken boşa almasının sebebi, soğuk motoru cuttoff'a almayıp çabuk ısınmasını sağlamak.. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Ocak 2014 Paylaş 19 Ocak 2014 Cvt çok farklı ve mükemmel bir bir makina ama onu başka yerde konuşalım.. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 19 Ocak 2014 Paylaş 19 Ocak 2014 abi peki sıcak iken neden yapıyor olabilir ? Bu arada benim şanzımanın kullanıldığı araçlar bunlarmış ulaştığım bilgiler doğrultusunda Land Rover 2002-2004 rocznik - Mazda 6 3.0 rocznik 2003-2004 - Mazda 3,0 2002-2004 rocznik - Rover 75 2001-2004 rocznik - Ford Galaxy 2000-2004 rocznik - VW Sharan rocznik 2000-2004 - VW Golf 2000-2004 rocznik - Jaguar X-Type 2001-2003 rocznik rocznik ( yıllar arası demek) Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Ocak 2014 Paylaş 19 Ocak 2014 abi peki sıcak iken neden yapıyor olabilir ? Bu arada benim şanzımanın kullanıldığı araçlar bunlarmış ulaştığım bilgiler doğrultusunda Boşa almayı diyorsun demi.. öncelikle Konfordur ve ekonomidir bence.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Ocak 2014 Paylaş 19 Ocak 2014 Süha etis'te ne yazıyor bak Vites Kutusu: 5 İleri Otomatik-Jatco Vites Değ. Yani. otomatik vites demiyor... 5 ileri otomatik Jatco diyor... 1 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 19 Ocak 2014 Paylaş 19 Ocak 2014 evet abi boşa almayı diyorum, konforda hem fikiriz ama cutoff a düşürmediği için ekonomi kısmına katılmıyorum. Bazı bulduğum teknik bilgiler http://www.transtec.com/downloads/tech_inserts/ford/94691.pdf https://www.automaticchoice.com/Catalogue/jf506e.pdf Süha etis'te ne yazıyor bak Vites Kutusu: 5 İleri Otomatik-Jatco Vites Değ. Yani. otomatik vites demiyor... 5 ileri otomatik Jatco diyor... Abi bende otomatik demiyorum bir adı var bu sistemin süpermiş Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Ocak 2014 Paylaş 19 Ocak 2014 Abi bende otomatik demiyorum bir adı var bu sistemin süpermiş Klasik otomatik şanzımanlar öğrenebilir mi Süha ? Jatco öğreniyor, kutup başını sök tak, 80-100 km boyunca alakasız bi araba kullanıyorsun.. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 19 Ocak 2014 Paylaş 19 Ocak 2014 bi kere katalog adı jatco değil durashift Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Ocak 2014 Paylaş 19 Ocak 2014 evet abi boşa almayı diyorum, konforda hem fikiriz ama cutoff a düşürmediği için ekonomi kısmına katılmıyorum. Süha manuel vitesli araçlarda da belirli devirlerin altında cut off olmaz.. Bu devirlerde genelde bu hızlara tekabül eder.. Örnek: Focus1 2.0 : 3-4-5. vitesler 2000 devir, 2 vites 4 bin devir, 1. vites 5000 devir altında cutoff yapmaz.. Devirleri tam hatırlamıyor olabilirim ama büyük ihtimalle böyleydi.. bi kere katalog adı jatco değil durashift Hangi katalog o.. Edit: Tamam anladım... Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran 19 Ocak 2014 Paylaş 19 Ocak 2014 (düzenlendi) 18000'tl'ye 1.9 TDI Otomatik Golf 4 alınır mı? Fusion'un yerine. Sorun çıkarır mı acaba?Sanırım oda jatcolu. 19 Ocak 2014 tarihinde Mert Boran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Ocak 2014 Paylaş 19 Ocak 2014 Süha Bak ne diyor... evet abi boşa almayı diyorum, konforda hem fikiriz ama cutoff a düşürmediği için ekonomi kısmına katılmıyorum. Doğru cevap bence konfor. 3 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 19 Ocak 2014 Paylaş 19 Ocak 2014 abi ben ilk vw otomatik şanzımanını 2006 da kullandım, touran 1.6 fsi da var 6 ileri tam otomatik oda öğrenebiliyor kullanım stilini, yani beyinli otomatikler öğreniyor diyebiliriz bilmem ne logic mi ne deniyor bu sistemin adına. Bunun yanı sıra 1.6 tdci focus min. 1100-1200 devire kadar cutoff a düşüyor, yani jatco da düşürebilir kanısındayım uygun vites pozisyonunu seçer ise Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 19 Ocak 2014 Paylaş 19 Ocak 2014 Süha manuel vitesli araçlarda da belirli devirlerin altında cut off olmaz.. Bu devirlerde genelde bu hızlara tekabül eder.. Örnek: Focus1 2.0 : 3-4-5. vitesler 2000 devir, 2 vites 4 bin devir, 1. vites 5000 devir altında cutoff yapmaz.. Devirleri tam hatırlamıyor olabilirim ama büyük ihtimalle böyleydi.. Hangi katalog o.. Edit: Tamam anladım... Neyi anladın abi Elimde belgeler var ama yollamıyom şanzımanın manueli bende Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 19 Ocak 2014 Paylaş 19 Ocak 2014 ya arkadaş kafamızı ne karıştırıyorsunuz. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 19 Ocak 2014 Paylaş 19 Ocak 2014 (düzenlendi) Neyi anladın abi Elimde belgeler var ama yollamıyom şanzımanın manueli bende bir şey mii dedin canım jatco krom olur 19 Ocak 2014 tarihinde Süha Demirtaş tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts