Mehmet Ozyurek 24 Ekim 2013 Paylaş 24 Ekim 2013 DSG ekonomi odaklı bi şanzıman. 70 de 7 ile yürümesi buna işaret. Zaten birçok modelde dsg, düz versiyondan az yakıyor. Yalnız şu jatcoyu bi test edemedik Mehmet Abi Adresim belli Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 25 Ekim 2013 Paylaş 25 Ekim 2013 (düzenlendi) Sizin ki cd4e...klasik 4 ileri... 25 Ekim 2013 tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Ekim 2013 Paylaş 25 Ekim 2013 Bir kaç gündür jatcoları teknik olarak incelemeye çalışıyorum.. Bugün de arızalarını inceleyim dedim.. Ancak ne yazıkki.. Herhangi bir arıza verisi bulamadım google'da.. Siz de bakabilirsiniz.. Hiç bozulmamış olamaz dedim, Büyük bir şanzıman tamircisini aradım.. 2006 otomatik dizel bir mondeo var, almak istiyorum, şanzımanı nasıldır dedim.. Başımı ağrıtır mı dedim.. Kaç binde dedi, 165 bin dedim.. 250 binden önce sorun yaşamazsın, 250 binden sonra türbün arızası çıkabilir dedi.. En kötü durumda olanına bin lira masraf edilir dedi.. Sen hiç jatco tamir ettin mi dedim.. Türbün evet ama şanzıman tamir etmedim dedi.. Şanzımanın bozuk yada şanzımanım bozuk mu acaba diyenlere duyurulur... 5 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 25 Ekim 2013 Paylaş 25 Ekim 2013 Bir kaç çeşit varyasyonu olan otomatik aracım oldu. İyi olan özellikleri paylaştık ve çıkan sonuç şaşırtıcı. Her türbinli şanzumanda olan konfora sağlamlığa yönelik tüm özellikler jatko firmasının şanzumanlarında mevcut. Üretici bir çok araca şanzuman üretmiş, bir tek honda geri çevirmiş jarko nun ürettiğini. Altında yatanı anlamak zor olmasa gerek. Oda bozulmayacak, honda taşmı yesin Yorum bağlantısı
Akan Belen 25 Ekim 2013 Paylaş 25 Ekim 2013 Bende aramıştım emmi gibi zamanında ama bulamamıştım 250k sınır sanırım en yakın ben varım bakalım ne olacak beni izlemeye devam edin hehe 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Ekim 2013 Paylaş 25 Ekim 2013 Bende aramıştım emmi gibi zamanında ama bulamamıştım 250k sınır sanırım en yakın ben varım bakalım ne olacak beni izlemeye devam edin hehe Bişey olmaz.. O yorum şanzımancının yorumu idi.. Piyasada kilometresi düşürülmüş ve tekrar 200 bine gelmiş kim bilir kaç tane jatco var.. Buna rağmen hiç bir şey duymuyoruz.. Ben 280 binde olanını kullandım.. Sorunsuzdu.. 2 Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 25 Ekim 2013 Paylaş 25 Ekim 2013 yağ da değiştirmiyorum bunları duyduktan sonra. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Ekim 2013 Paylaş 25 Ekim 2013 yağ da değiştirmiyorum bunları duyduktan sonra. Abi şanzıman her halukarda önce kendini sonra motoru koruyacak şekilde çalışıyor... Otomatik şanzımanlı jatcolu motorun, Manuel şanzımanlı bir motora göre en az iki kat daha uzun ömürlü olacağını söyleyecek kadar motoru koruduğuna inanıyorum.. Tabi motor bakımları düzgün yapıldığı müddetçe.. 2 Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 25 Ekim 2013 Paylaş 25 Ekim 2013 aynen haklısın emmi. 7500 km. de bakıma devam. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Ekim 2013 Paylaş 25 Ekim 2013 10 bin iyi abi.. Sen bu laz'a uyma 2 Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 25 Ekim 2013 Paylaş 25 Ekim 2013 emmi bu alışkanlık, c-max de 7500 de bakıma girerdi. 1 Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 25 Ekim 2013 Paylaş 25 Ekim 2013 10 bin iyi abi.. Sen bu laz'a uyma Yorum bağlantısı
Akan Belen 25 Ekim 2013 Paylaş 25 Ekim 2013 Bişey olmaz.. O yorum şanzımancının yorumu idi.. Piyasada kilometresi düşürülmüş ve tekrar 200 bine gelmiş kim bilir kaç tane jatco var.. Buna rağmen hiç bir şey duymuyoruz.. Ben 280 binde olanını kullandım.. Sorunsuzdu.. Valla haklısın bence piyasadaki çoğu mondeo 500k ya merdiven dayanmıştır Abimin polis arkadaşı tanıdık bir galeriden 2011 model bir doblo için geçen hafta 3_4 gün pazarlık yaptılar.En son anlaştılar araç 70k da.Polis abi aracı alıp servise gidiyor göstermeye yapılan sorgulama sonucu şu an 70 k da görünen araç 4.ayda 90 k gecen ayda 130k bakıma girmiş görünüyormuş 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Ekim 2013 Paylaş 25 Ekim 2013 O kadar kısa sürede o kadar km yaptıysa kim bilir kaçıncı 130 dur.. 1 Yorum bağlantısı
Akan Belen 25 Ekim 2013 Paylaş 25 Ekim 2013 O kadar kısa sürede o kadar km yaptıysa kim bilir kaçıncı 130 dur.. Valla abi bende şaşırdım.Model yılı yüksek diye hiç akılda olan iş değilmiş.Kontrol amaçlı servise götürmüşler.Ancak söylenen aracın dışından çok temiz durduğu.Artık nerdeyse 2. el araç alınmaz hale geldi Yorum bağlantısı
Ergün Ekinci 25 Aralık 2013 Paylaş 25 Aralık 2013 Anladığım kadarı ile jatco bir efsane ve şuana kadar üretilen en iiyii ve akıllı şanzımanlar arasına girmiş. Mk3 ler ESP hangi modellerde var bazıları ghiax lerde bile yok diyor kafam karıştı bilen varmı arkadaşlar? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Aralık 2013 Paylaş 25 Aralık 2013 Şuradaki bilgiler muhtemelen doğru http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/250879-mondeo-mk3-2001-2007-genel-bilgiler-teknik-%C3%B6zellikler/ Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 19 Ocak 2014 Paylaş 19 Ocak 2014 18 sayfayı da merakla okudum, jatcoya merak saldım diyebilirim. şu an 2004 1.6 otomatik elantra kullanıyorum ama performansı tatmin etmiyor. 2 lt motorun vergisi beni tek düşündüren şey onu da aşarsam sanırım 2004/06 arası mondeoya geçebilirim. escorttan sonra tam fordçu olurum sayın emmi, bana da jatco virüsü bulaştırdınız, hayırlı olsun hepimize 2 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 19 Ocak 2014 Paylaş 19 Ocak 2014 her jatco bir biri ile aynı değildir diyerek konunun boytunu değiştiriyorum, örneğin benim araçta yokuş aşağı inerken boşa alıyor. Devir yüksek ise cutoff a bırakıyor ve vitesi durduğum zaman boşa almıyor Ekonomi amaçlı kullanıyor sakin kullanımda 1200-1300 devirlerde seyir edebiliyorum 1. vites de konvertör tamamen hidrolik diğer viteslerde yol, hız ve yük durumuna göre mekanik olarak kilitlenebiliyor Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 19 Ocak 2014 Paylaş 19 Ocak 2014 Jatco japon şanzıman üreticisinin adıdır sadece . her jatco bir biri ile aynı değildir diyerek konunun boytunu değiştiriyorum, örneğin benim araçta yokuş aşağı inerken boşa alıyor. Devir yüksek ise cutoff a bırakıyor ve vitesi durduğum zaman boşa almıyor Ekonomi amaçlı kullanıyor sakin kullanımda 1200-1300 devirlerde seyir edebiliyorum 1. vites de konvertör tamamen hidrolik diğer viteslerde yol, hız ve yük durumuna göre mekanik olarak kilitlenebiliyor OOO Süha kardeşim sonunda doğru yolu bulmuşsun Yine esp barındırmayan tosvagen almışsın. Hayırlı olsun. Sendeki jatco büyük bir ihtimalle ford'lardakinden bir gömlek daha iyidir. Nede olsa golf'e dandik şanzıman takmaz alamanlar. Fordlardaki tesadüfen iyi çıkmıştır Güzel günlerde kullan... Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 19 Ocak 2014 Paylaş 19 Ocak 2014 Jatco japon şanzıman üreticisinin adıdır sadece . OOO Süha kardeşim sonunda doğru yolu bulmuşsun Yine esp barındırmayan tosvagen almışsın. Hayırlı olsun. Sendeki jatco büyük bir ihtimalle ford'lardakinden bir gömlek daha iyidir. Nede olsa golf'e dandik şanzıman takmaz alamanlar. Fordlardaki tesadüfen iyi çıkmıştır Güzel günlerde kullan... Teşekkür ederim Fatih abicim, gün içerisinde çok km yapacağımın getirisi olarak bu kombinasyona transfer oldum diyelim Sırada yazılım var Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Ocak 2014 Paylaş 19 Ocak 2014 vitesi durduğum zaman boşa almıyor Ekonomi amaçlı kullanıyor sakin kullanımda 1200-1300 devirlerde seyir edebiliyorum Burayı anlamadım... Durunca vitesi boşa almaması, ekonomi getirmez ki.. Bidaa anlat.. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 19 Ocak 2014 Paylaş 19 Ocak 2014 Burayı anlamadım... Durunca vitesi boşa almaması, ekonomi getirmez ki.. Bidaa anlat.. abicim ikisi farklı cümleler, göz kırpma işareti cümles sonu oluyor o mesaja vitesi boşa almaması farklı bunun ekonomi ile ilgilisi yok aynen hatta bence büyük bir eksiklik. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 19 Ocak 2014 Paylaş 19 Ocak 2014 her jatco bir biri ile aynı değildir diyerek konunun boytunu değiştiriyorum, örneğin 1-benim araçta yokuş aşağı inerken boşa alıyor. 2-Devir yüksek ise cutoff a bırakıyor ve 3-vitesi durduğum zaman boşa almıyor Ekonomi amaçlı kullanıyor 4-sakin kullanımda 1200-1300 devirlerde seyir edebiliyorum 5-1. vites de konvertör tamamen hidrolik diğer viteslerde yol, hız ve yük durumuna göre mekanik olarak kilitlenebiliyor 1- son vitese geçiyordur boşa değil. 2- kompresyona bindiği sürece cutoffa geçmesi normal 3- tam otomatik şanzıman boşa geçmez Drive modundayken 1. viteste yarı kavramada bekler 4- max torkun olduğu min devir kaç 1900 mü? 5- her viteste çift kavrama tarzı debraj olması lazım mekanik kitleme efekti genelde son 2 viteste hissedilir derecede oluyor genelde teşhis bildiğin tam otomatik vites işte rampa aşağı hangi hıza ulaşıncaya kafar kendini salıyor? frene dokununca o/d modundan çıkıyor mu? 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Ocak 2014 Paylaş 19 Ocak 2014 Benimki durunca ayak frende ise vitesi boşa alıyor.. seninki de alıyordur.. Cutoff ise her duruma göre değişiyor... Mesela düz yoldasın, gazı kestin cutoff yapmazken frene basınca yapıyor.. Rampa aşağı inerken yapıyor, gerekirse rampanın dikliğine göre sırayla iki vites düşürüyor.. Soğukken ve sıcakken farklı davranıyor.. Soğukken 80'in altında, sıcakken 50 nin altında isen frene basmassan boşa alıyor. Kilit işini ben bugün yine test ettim çözemedim.. Manuel kullanımda da duruma göre ara vitesleri kullandığını gördüm.. Yine bunda da motorun soğuk ve sıcak olması çok değişkenliğe sebep oluyor.. Ayrıca, Bugün yine motor soğukken manuel 5. viteste 80 km hızla tam gaz yaptığımda 4'e aldığını gördüm.. Vites manuelde bile olsa, yavaşladıkça yani vites sınırlarına girdikçe vitesi düşürdüğünü gördüm.. Hani bir sözün vardı "Ben, aracı jatco gibi kullanırım abii, her zaman hızlanmaya hazır" derdin.. Aynen bu amaçla vitesleri sürekli takip ediyor.. Yazmakla bitmez bu jatco teşhis bildiğin tam otomatik vites işte Hıhı, 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts