Akan Belen 22 Ekim 2013 Paylaş 22 Ekim 2013 Buna benimde bakmam lazım aslinda.Tam bir açıklama istiyoruz bu konuda 1 Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 22 Ekim 2013 Paylaş 22 Ekim 2013 sağol hocam, 60-70 ile giderken çok derinden eski arabalardaki ötme gibi bir ses geliyor, bunla alakalı olabilirmi diye düşündüm. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Ekim 2013 Paylaş 22 Ekim 2013 +1. Şanzuman yağı soğuk, pleytler tam dolmuyor Soğuk bir Jatco kullanın ondan sonra yorum yapın Yorum bağlantısı
Servet Aydın 22 Ekim 2013 Paylaş 22 Ekim 2013 jatkonun atası starex'deydi.4x4 awd 5 ileri triptonik. Ben yıllarımı verdim bu sektöre, 30 yılım gitti, bildiklerimi paylaşıyorum burada Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Ekim 2013 Paylaş 22 Ekim 2013 Servet, soğukken 10 vitesi dolduramadığı için mi değiştiriyor jatko.. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 22 Ekim 2013 Paylaş 22 Ekim 2013 10 vites yok hiç birinde, 5 ana vites var, arada yarım debriyaj gibi geçişi yumuşatan ( yağ basıncını sınırlayan ) valfler vites varmış gibi geçiriyor. Şanzuman eğer soğukken en üst vitese geçmiyorsa yağ filtresi yağı tam kıvamında geçiremiyor demektir. Otomatikte her vites sırayla dolar . Demekki 5. vitese yağ gelmiyor 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Ekim 2013 Paylaş 23 Ekim 2013 Servet, araba her zamanki gibi 80 km hızda beşinci vitese alıyor, vites kolunu manuele alınca görüyorum bunu, ancak 100 km hıza kadar yüksek devirde gidip yol ve gaz pedalı durumuna göre 100-110 arası hızlarda 5. Vites devrine düşüyor.Bu araba soğukken 100 km hıza kadar cvt gibi yürüyor. Motor devri 1800 altına hiç inmeyip genelde 2000-2200 aralığında kalıyor.Soğukken sürekli ara vitesler varmış gibi davranıyor ve ara vitesleri de ben sayabiliyorum.Hatta sivas dönüşü Ahmet Kiriş kullandı ve sorun bakalım kendine kaç vites değişimi saymıştı.Sabah yürüyorum, saymaya başlıyorum. 1, 2, 3, 4 Sayıyorum. Hıza bakıyorum 20-25. vitesi manuele alıp ekrandan bakıyorum vites 2 de.Kısaca anlatamıyorum ben bunu. Bu sebeple tekrar etmeyeceğim.Ahmet Kirişe sorun veya soğuk bir jatkolu mondeo kullanın. 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 23 Ekim 2013 Paylaş 23 Ekim 2013 her vites çift balata premier ve seconder bilmemne gibi bir şey diyordu TIS ta bak abi. şanzıman akışkanlığı belli seviyeye gelmeyince yani yağ ısınmayınca o tepkiyi tüm şanzımanlar veriyor. ki o istenen durum değil. buçuk vitesler efekti olmamadan değişim en sağlıklısı. şanzıman o kadar hızlı geçmeliki o ara vitesler hissedilmemeli. sadece son viteste overdrive moduna geçişi ben hissediyordum Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Ekim 2013 Paylaş 23 Ekim 2013 şanzıman o kadar hızlı geçmeliki o ara vitesler hissedilmemeli. I ıh benim yaşadıklarımı anlatmayı sana da başaramamışım.. Benim bahsettiğim sadece geçiş süreci değil.. Ara viteste aracın yürümesi.. O şekilde belirli hıza kadar devam etmesi.. 80 de direk 5 yapan aracın, soğukken 80-100 arasında 4,5 ile yürümesi.. Test etmelisiniz, ancak o zaman anlarsınız beni.. 1 Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 23 Ekim 2013 Paylaş 23 Ekim 2013 Arabayı 5 vites diye biliyordum, ben vites sayamıyorum, gerçekten harika bir şanzımana sahibiz. Vites geçişlerini çoğu kişi anlayamaz. :huh: Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 23 Ekim 2013 Paylaş 23 Ekim 2013 I ıh benim yaşadıklarımı anlatmayı sana da başaramamışım.. Benim bahsettiğim sadece geçiş süreci değil.. Ara viteste aracın yürümesi.. O şekilde belirli hıza kadar devam etmesi.. 80 de direk 5 yapan aracın, soğukken 80-100 arasında 4,5 ile yürümesi.. Test etmelisiniz, ancak o zaman anlarsınız beni.. Emmi dediğini anladım işte bende diyorum ki o buçuklu vitesleri senin sayamaman lazım. kademe yapıyorsa şanzıman tam ısınmadığından yapıyor. aynı şeyi ben ilk farkettiğimde arıza sanıp servise gitmiştim. bizde de sadece son viteste soğuk motorda onu yapıyordu. yine megene II otomatikte de gördüm aynısını o her viteste yapıyordu. Yorum bağlantısı
Osman Ünal 23 Ekim 2013 Paylaş 23 Ekim 2013 Emmi dediğini anladım işte bende diyorum ki o buçuklu vitesleri senin sayamaman lazım. kademe yapıyorsa şanzıman tam ısınmadığından yapıyor. aynı şeyi ben ilk farkettiğimde arıza sanıp servise gitmiştim. bizde de sadece son viteste soğuk motorda onu yapıyordu. yine megene II otomatikte de gördüm aynısını o her viteste yapıyordu. Mustafa sen şimdi Mehmet in jatko bozuk mu diyorsun Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Ekim 2013 Paylaş 23 Ekim 2013 Mustafa sen şimdi Mehmet in jatko bozuk mu diyorsun Kimin ne dediği umrumda değil abi Kullandığım en keyifli araba bu. Çağlar'dan Allah razı olsun. Allah kalbine göre versin. Akıllı oyuncaklara bayılırım. Bu da yeterince akıllı. 1 Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 23 Ekim 2013 Paylaş 23 Ekim 2013 Mustafa 327. mesajı oku, normal bir kişinin bu vitesleri hissetmesi çok zor. Emmi söyleyene kadar ben 5 vites olarak gidiyordum. emmi söyleyince dikkatimi odaklayınca hissetmeye başladım. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 23 Ekim 2013 Paylaş 23 Ekim 2013 Mustafa sen şimdi Mehmet in jatko bozuk mu diyorsun tırt mındar Mustafa 327. mesajı oku, normal bir kişinin bu vitesleri hissetmesi çok zor. Emmi söyleyene kadar ben 5 vites olarak gidiyordum. emmi söyleyince dikkatimi odaklayınca hissetmeye başladım. senin araba kalite ondan hissetmiyorsun abi 2 Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 23 Ekim 2013 Paylaş 23 Ekim 2013 Olay yağın ısınmasından ziyade arabanın ısınmamasıyla alakalı...Araç belli bir ısıya gelmeden ve belli bir hıza gelmeden 4 e geçmiyor...Bu günlerde sıklıkla arkadaşımın octaviasını kullanıyorum 2013 model 2300 km daha...7 ieri cvt...araçdaha yarım teker dönmeden 2 ye alıyor...50 km hızla giderken 5 . vitese çoktan almış oluyor...70 le giderken 7. vitestesiniz...Dün annemlere çıkan rampadan o araçla giderken ki yavaş yavaş hızlanmanız gerekiyor ama yolda giderek dikleşiyor araç 5 . vitese kadar çıktı...aynı yolu benim araçla aynı hızlarla çıkmaya çalıştım 3 te kaldı(manuelde bile) daha hızlı çıktım asla 4 e almadı...yani jatco farklı... Başka bir sorum da şu :biz yıllarca burada konuştuk ...işte dizel araba devirli kullanılacak yok turbo bozulur yok enjektör bozulur yok araba da motor ölür...eee bu yeni nesil 7 ileri skoda ve muadili vw ler...nasıl oluyorda vitesi 50 km hızla 5 e 70 de 7 ye alıyor... 1 Yorum bağlantısı
Osman Ünal 23 Ekim 2013 Paylaş 23 Ekim 2013 Olay yağın ısınmasından ziyade arabanın ısınmamasıyla alakalı...Araç belli bir ısıya gelmeden ve belli bir hıza gelmeden 4 e geçmiyor...Bu günlerde sıklıkla arkadaşımın octaviasını kullanıyorum 2013 model 2300 km daha...7 ieri cvt...araçdaha yarım teker dönmeden 2 ye alıyor...50 km hızla giderken 5 . vitese çoktan almış oluyor...70 le giderken 7. vitestesiniz...Dün annemlere çıkan rampadan o araçla giderken ki yavaş yavaş hızlanmanız gerekiyor ama yolda giderek dikleşiyor araç 5 . vitese kadar çıktı...aynı yolu benim araçla aynı hızlarla çıkmaya çalıştım 3 te kaldı(manuelde bile) daha hızlı çıktım asla 4 e almadı...yani jatco farklı... Başka bir sorum da şu :biz yıllarca burada konuştuk ...işte dizel araba devirli kullanılacak yok turbo bozulur yok enjektör bozulur yok araba da motor ölür...eee bu yeni nesil 7 ileri skoda ve muadili vw ler...nasıl oluyorda vitesi 50 km hızla 5 e 70 de 7 ye alıyor... Bizdeki jetta da aynen öyle 1500 devirde yürüyor ondan sonrada arabada bir vibrasyondur gidiyor tam vicdan azabı. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 23 Ekim 2013 Paylaş 23 Ekim 2013 Max tork gücünü verdiği min devirde yürüyor araç genelde 1 Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 23 Ekim 2013 Paylaş 23 Ekim 2013 Tüm tepkiler normal, şanzıman ısınmadan vites değişimleri daha yüksek devirde oluyor, ben soğukken manuel moda alıp mümkün olduğunca üst vitese geçip düşük devir kullanıyorum. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 23 Ekim 2013 Paylaş 23 Ekim 2013 Olay yağın ısınmasından ziyade arabanın ısınmamasıyla alakalı...Araç belli bir ısıya gelmeden ve belli bir hıza gelmeden 4 e geçmiyor...Bu günlerde sıklıkla arkadaşımın octaviasını kullanıyorum 2013 model 2300 km daha...7 ieri cvt...araçdaha yarım teker dönmeden 2 ye alıyor...50 km hızla giderken 5 . vitese çoktan almış oluyor...70 le giderken 7. vitestesiniz...Dün annemlere çıkan rampadan o araçla giderken ki yavaş yavaş hızlanmanız gerekiyor ama yolda giderek dikleşiyor araç 5 . vitese kadar çıktı...aynı yolu benim araçla aynı hızlarla çıkmaya çalıştım 3 te kaldı(manuelde bile) daha hızlı çıktım asla 4 e almadı...yani jatco farklı... Başka bir sorum da şu :biz yıllarca burada konuştuk ...işte dizel araba devirli kullanılacak yok turbo bozulur yok enjektör bozulur yok araba da motor ölür...eee bu yeni nesil 7 ileri skoda ve muadili vw ler...nasıl oluyorda vitesi 50 km hızla 5 e 70 de 7 ye alıyor... Yıllarca kandırmışlar bizi. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Ekim 2013 Paylaş 23 Ekim 2013 Jatco: rampa çıktığını, rampa indiğini, düzde gittiğini biliyor.. 3 Yorum bağlantısı
Halil Gümüş 24 Ekim 2013 Paylaş 24 Ekim 2013 DSG ekonomi odaklı bi şanzıman. 70 de 7 ile yürümesi buna işaret. Zaten birçok modelde dsg, düz versiyondan az yakıyor. Yalnız şu jatcoyu bi test edemedik Mehmet Abi Yorum bağlantısı
Ali Baştuğ 24 Ekim 2013 Paylaş 24 Ekim 2013 Yağ ,yağ...değiştikten sonra bir şey ihtimalide düşer.Ama sonuçta Allah yapısı değil...Arıza verir mi verir...mondeo da esas dikkat edilmesi gereken şey, zincir...Ani kalkışlardan kaçınılırsa 200 bin km de rutin bir değişim ...o da gerekli olursa yapılabilir. Jatconun yağ seviyesini bile ölçmeye çubuk yok...Altta çift kısımlı bir bölme var oradan kontrol ediliyor...Oda ehil bir usta olacak ta bilecek...Vesile ile yağınıda bir daha söyleyeyim dexron 3 ... hasan abi bilmiyorum benim araçtaki jatco şanzuman mı ama yağ seviye çubuğu var yağ seviyesi ölçülebiliyor Yorum bağlantısı
Recommended Posts