İçeriğe Yönlendir

Mondeo 3 - Jatco Şanzuman, Artıları/ Eksileri


Murat Burak Aslan

Recommended Posts

Mehmet Kaya
  Mehmet Özyürek yazdı:

Oooo tırmanma ve mondeo... Daha iflah olmazsın sen... Yunus hoca da Samsun rampasında kapmıştı...

Orada aracın performansına hayran kalmıştım. O marketten o tepeye kadar çıkmak yetti. Daha fazla kulansaydım bir daha bırakmazdım herhalde :)

Yorum bağlantısı
  Mustafa Tüfekçi yazdı:

Kompresyona binmesi için daha fazla devir istiyor.

şanzıman oranı uzun sanırım. misal 2. vites 6000dd hız kaç oluyor abi?

Banada öyle geldi...

Akşam bakayım.

  Mehmet Özyürek yazdı:

Hakan, muhtemelen daha yüksek devir istiyor... Manuel viteste 2000 olan devir otomatikte 3000 devir gibi gördüm ben...

Yeah :)

4,000 devirde sıfıra düşüyo zaten :D

Yorum bağlantısı

HK araban 3250 devir ile 140 yapıyor ne güzel :)

benim 3250 devir 115 :D

hatta 110

Şarkı da serge dervant addicted bu arada iyi seçim.

  Servet Aydın yazdı:

Cutoff'u çoğu kimse bilmiyor veya yanlış yorumluyor. Zannediliyor ki yakıt akışı kesiliyor. Olan, enjektörlerin anahtarlamaları durduruluyor, yakıt tanka geri dönderiliyor.

Limitör mantığı da aynı mı abi?

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk
  Mehmet Kaya yazdı:

Ertan abinin yıllar önce yazdığı bir mesajı ekliyorum. Temizlik yaparken buldum :D

Amma da tozlanmış ha :D

jf506 05-07 TDCI lardaki şanzımandır. Bunu atsa atsa emmi atmıştır tarihin karanlık tozlu raflarına. :p

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Ne kadar çok parça varmış şanzumanda :shok:

Mehmet gözüm sürekli rampa arar oldu çıkmak için :biggrin:

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
  Akan Belen yazdı:
Ne kadar çok parça varmış şanzumanda :shok:

Mehmet gözüm sürekli rampa arar oldu çıkmak için :biggrin:

Az kaldı bu konunun dibine dinamit koyacağım.

Bi insana bu kadar yüklenilmez :angry::lol::D:p

Yok işte ne yapalım :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
  Akan Belen yazdı:
Safranbolu^ya gelince veririz de bir iki tur atarsın merak etme :D:p

Sonra benim ki sana kalmasın :D

Yorum bağlantısı
Akan Belen
  Mehmet Kaya yazdı:

Sonra benim ki sana kalmasın :D

Renkler de aynı.Karambole gelebilir bir anlık :biggrin:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
  İlkay Başaran yazdı:

Limitör mantığı da aynı mı abi?

Yakıt akışı kısıtlanıyor, cutoff'a benziyor

Yorum bağlantısı
  Servet Aydın yazdı:

Yakıt akışı kısıtlanıyor, cutoff'a benziyor

Peki lpg de iken de kesiliyor mu abi? Hiç denemedim bilmiyorum. Yoksa gittiği kadar gidiyor mu?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
  İlkay Başaran yazdı:

Peki lpg de iken de kesiliyor mu abi? Hiç denemedim bilmiyorum. Yoksa gittiği kadar gidiyor mu?

sıralı sistemde aynı şekilde davranıyor

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
  İlkay Başaran yazdı:

Peki lpg de iken de kesiliyor mu abi? Hiç denemedim bilmiyorum. Yoksa gittiği kadar gidiyor mu?

lpg sistemi, benzin yakıt sisteminin gölsesidir. Benzin ecu'su ne derse lpg ecu'su da onu uygular. Kukla zihniyet işte :crazy:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  Servet Aydın yazdı:

lpg sistemi, benzin yakıt sisteminin gölsesidir. Benzin ecu'su ne derse lpg ecu'su da onu uygular. Kukla zihniyet işte :crazy:

O zaman bütün lpg sistemleri benim arabanın ecusundan mı alıyor :crazy:

Dövmeden kaçayım hemen :vroom:

Yorum bağlantısı
  Mustafa Tüfekçi yazdı:

Kompresyona binmesi için daha fazla devir istiyor.

şanzıman oranı uzun sanırım. misal 2. vites 6000dd hız kaç oluyor abi?

2. vites 6000 devir 115 görüyor.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Mehmet Ali Karakaya
  Mehmet Özyürek yazdı:

 

Mehmet Abi muhteşem jatco ile ortalama yakıt tüketimlerini alabilir miyiz ?

Şehir içi / Şehir dışı (100 km ortalama, 110 km ortalama, 120 km ortalama ile)

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
  Mehmet Ali Karakaya yazdı:

Mehmet Abi muhteşem jatco ile ortalama yakıt tüketimlerini alabilir miyiz ?

Şehir içi / Şehir dışı (100 km ortalama, 110 km ortalama, 120 km ortalama ile)

mk3 Mondeo benzin dizel yakıt konusunda detaylı var :rolleyes:

hem de çok detaylı :rolleyes:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Karakaya
  Mehmet Kaya yazdı:

mk3 Mondeo benzin dizel yakıt konusunda detaylı var :rolleyes:

hem de çok detaylı :rolleyes:

Jatco şanzımanın bir eksisi olabilir mi yakıt değerleri diye buraya yazmıştım :)  :good1:

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
  Mehmet Ali Karakaya yazdı:

Jatco şanzımanın bir eksisi olabilir mi yakıt değerleri diye buraya yazmıştım :)  :good1:

100 km hız ortalamasında 4.2 litre ortalama 2.0 otomatik 1400 kilo bir araç için hiç dezavantaj olurmu :D

Emmi o testi yaparken peygamber sabrıyla yaptı :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk
  Mehmet Kaya yazdı:

100 km hız ortalamasında 4.2 litre ortalama 2.0 otomatik 1400 kilo bir araç için hiç dezavantaj olurmu :D

Emmi o testi yaparken peygamber sabrıyla yaptı :D

He yolda uyyacaktı az kalsın :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
  Mehmet Ali Karakaya yazdı:

Jatco şanzımanın bir eksisi olabilir mi yakıt değerleri diye buraya yazmıştım :)  :good1:

tork konvertörlü eski nesil araçlarda yakıt olarak +%10 fazla yakması dışında bir eksisi yok. Emmi  4,2 yaktığı aynı yolda düz vites ile 3,8-3,9 yaktırabilidi. Belkide sabit hızda uzun yolda o kadar bile fark olmıyabilir...

Şu anda Dünyadaki en iyi tork konvertölü şanzıman ZF üretimi Bmw lerde kullanılan 8 ileri vitesli olan modeldir. Çift kavramalı kadar başarılı az yakan bir teknolojisi var. YAkında önden çekişli araçlar için bu modeli çıkıyor. http://www.zf.com/corporate/en/products/innovations/9hp_automatic_transmission/9hp_automatic_transmission.html

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan

Bir kaç konuda da belirtmiştim fakat bir çözüm bulamadım. 1700-1800 devirlerde titreme yapıyor . Gazı az mı veriyoruz ? Jatco da normal bir şey midir ? Değilse önerileriniz nelerdir ? 

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar
  Yusuf Gerdan yazdı:

Bir kaç konuda da belirtmiştim fakat bir çözüm bulamadım. 1700-1800 devirlerde titreme yapıyor . Gazı az mı veriyoruz ? Jatco da normal bir şey midir ? Değilse önerileriniz nelerdir ? 

Hızınız 60 ve civarı mı ?

Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan
  Hasan Basri Bayraktar yazdı:

Hızınız 60 ve civarı mı ?

Abi hız, vites farketmiyor. Otomatik konumda mesela uzun yolda 90'a sabitlediğimiz zaman titriyor devir saatinde biraz oynama oluyor . Manuel konuma alıp vites düşürmek zorunda kalıyoruz. Önceden 2.ve 3. viteslerde yapmıyordu. Ya da farketmiyorduk. Şimdi vites farketmiyor. Her viteste 1700-1800 devirde yapıyor

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
  Yusuf Gerdan yazdı:

Abi hız, vites farketmiyor. Otomatik konumda mesela uzun yolda 90'a sabitlediğimiz zaman titriyor devir saatinde biraz oynama oluyor . Manuel konuma alıp vites düşürmek zorunda kalıyoruz. Önceden 2.ve 3. viteslerde yapmıyordu. Ya da farketmiyorduk. Şimdi vites farketmiyor. Her viteste 1700-1800 devirde yapıyor

Benim araçta o devirlerde yapıyordu 2 sene deli etti bulunamadı. Sonunda egr dolu uyarısı verince  iptal ettirdim sorun ortadan kalktı.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...