Yusuf Koç 19 Temmuz 2017 Paylaş 19 Temmuz 2017 Mk3 otomatik vites ile ilgili dün dikkatimi çeken ilginç birşey oldu. Aracım 2005 model 2.0 benzin/lpg otomatik. Düz yolda devir gostergesine bakarak vites geçislerini saydim, 5 vites olduğu anlasiliyor. Arkadaslar da vardi, 3 defa denedik hepsinde 1.viteste kalkistan donra 4 adet gecis oldugunu gozlemledik. Bunun nasil bir aciklamasi var cozemedik, mk3'ler 4 vites değil mi yoksa? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Temmuz 2017 Paylaş 19 Temmuz 2017 4 vites.. bu kesin. Ancak şanzıman düzgün çalışıyorsa duruma göre ara vites varmış gibi tork konvertör basıncını değiştirerek bu hissi oluşturur.. Jatco da 5 ile ancak çoğu defa 8 vites değiştirdiğine şahit olmuşumdur.. Hatta ilk seferinde Ahmet Kiriş ile Sivastan geliyorduk.. defalarca saymıştık.. Aradakiler vites değil, tork konvertörü basıncının değişmesi sonucu geçişleri yumuşatmak için şanzımanın uyguladığı bir geçiş oyunudur.. 3 Yorum bağlantısı
Yusuf Koç 19 Temmuz 2017 Paylaş 19 Temmuz 2017 Bilgilendirme icin tesekkurler, onemli bir ayrinti. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 27 Temmuz 2017 Paylaş 27 Temmuz 2017 On 19.07.2017 at 12:46, Yusuf Koç yazdı: Mk3 otomatik vites ile ilgili dün dikkatimi çeken ilginç birşey oldu. Aracım 2005 model 2.0 benzin/lpg otomatik. Düz yolda devir gostergesine bakarak vites geçislerini saydim, 5 vites olduğu anlasiliyor. Arkadaslar da vardi, 3 defa denedik hepsinde 1.viteste kalkistan donra 4 adet gecis oldugunu gozlemledik. Bunun nasil bir aciklamasi var cozemedik, mk3'ler 4 vites değil mi yoksa? Her vites aralığında yarım vites denen bir olay var. Gaz pedalını ayarlayabilirseniz hepsini test edebilirsiniz. Yorum bağlantısı
Murat Gedik 29 Temmuz 2017 Paylaş 29 Temmuz 2017 Benim aracım otomatik focus 2.5. 4 ileri otomatik. Tork konvertörünün ne olduğunu bilmediğim zamanlar da bana araba 5 vites gibi geliyordu. Ama öyle değilmiş. Yakıt tüketimini azaltmak ve motor gücünü tam iletmek için tork konvertörü kilitleniyor. Ama gaza fazla bastığımız zaman fazla güce ihtiyaç duyuluyor ve kilit açılıyor. Haliyle motor deviri birden yükseliyor. Ama hız aynı şekilde değişmiyor. Buda bizde bir alt vitese geçti algısı oluşturuyor.Şöyle test edebilirsiniz. Aracı manuel kısmına getirin. Son viteste sabit hızda giderken gaza hızlı bir şekilde basın. Birden tork konvertör kilidi açılacak ve araba bir alt viteste hızlanıyor gibi olcak. Ama vites değişmeyecek. Gazdan ayağınızı çektiğiniz zaman da tekrar kilit devreye girecek. Ve devir saati hız ile uyumlu hareket edecek.Zaten otomatik araçlar tork konvertörünün kilidi devrede olmadığı zaman yaşanan kayıptan dolayı daha fazla yakıt tüketiyor manuel araçlara göre. 1 Yorum bağlantısı
Yusuf Koç 29 Temmuz 2017 Paylaş 29 Temmuz 2017 Mantigini anladim, olay tork konvertorden kaynaklaniyormus. Murat Bey soylediginiz manuelde deneme olayi benim aracta olmaz heralde, cunku manuel sadece 1 ve 2.vites var. 1 Yorum bağlantısı
Erhan Karaman 29 Temmuz 2017 Paylaş 29 Temmuz 2017 Araba hareket halindeyken 3 ve 4. Vitese de gectigini gorursunuz. Dururken sadece 1 ve 2 gorunur Yorum bağlantısı
Murat Gedik 29 Temmuz 2017 Paylaş 29 Temmuz 2017 Doğrudur yusuf bey ama mantık anlattığım gibi. Yorum bağlantısı
Erhan Akyıldız 2 Ağustos 2017 Paylaş 2 Ağustos 2017 (düzenlendi) Jatco şanzuman yağ seviyesi kontrol ediliyormu? Ya da nereden ediliyor. 2 Ağustos 2017 tarihinde Erhan Akyıldız tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Koray Özel 10 Ekim 2017 Paylaş 10 Ekim 2017 Değerli dostlarım Merhabalar, acil bir durum ile karşı karşıyayım Ford mondeo mk3 dizel otomatik vites aracımın ile bugün işe gitmek üzere yola çıktım ancak vites geçiş devirlerinin dün akşam bıraktığım gibi olmadığını farkettim ortalama 2100 devirde değişim yapan araç alt devirlerde vites atıp 60km hızda son vitese çıkıyordu,kaputu açıp kurcaladığım da akü ve hava filitresi arasından aşağıya bakınca şanzıman bloğunun üstünden çıkan bir ince vakum hortumuna benzer bir parçanın ucunun boşta olduğunu fark ettim bu uç hangi parçaya bağlanıyor incecik bir hava hortumu yardımcı olabilir misiniz , fotoğraf çekmeniz yada anlatmanız mümkünmüdür. Yardımlarınızı bekliyorum saygılarımla Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 10 Ekim 2017 Paylaş 10 Ekim 2017 Motor sogukken manuelle de zorlasaniz 5 e geçmez. Havaların giderek sogumasini dikkate alın. Hangi ildesiniz bilmeden yazıyorum. SM-N9005 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi 1 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 10 Ekim 2017 Paylaş 10 Ekim 2017 3 saat önce, Koray Özel yazdı: Değerli dostlarım Merhabalar, acil bir durum ile karşı karşıyayım Ford mondeo mk3 dizel otomatik vites aracımın ile bugün işe gitmek üzere yola çıktım ancak vites geçiş devirlerinin dün akşam bıraktığım gibi olmadığını farkettim ortalama 2100 devirde değişim yapan araç alt devirlerde vites atıp 60km hızda son vitese çıkıyordu,kaputu açıp kurcaladığım da akü ve hava filitresi arasından aşağıya bakınca şanzıman bloğunun üstünden çıkan bir ince vakum hortumuna benzer bir parçanın ucunun boşta olduğunu fark ettim bu uç hangi parçaya bağlanıyor incecik bir hava hortumu yardımcı olabilir misiniz , fotoğraf çekmeniz yada anlatmanız mümkünmüdür. Yardımlarınızı bekliyorum saygılarımla Havalandırma hortumu, herhangi bir yere takılı değildir. 1 Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 10 Ekim 2017 Paylaş 10 Ekim 2017 4 saat önce, Koray Özel yazdı: Değerli dostlarım Merhabalar, acil bir durum ile karşı karşıyayım Ford mondeo mk3 dizel otomatik vites aracımın ile bugün işe gitmek üzere yola çıktım ancak vites geçiş devirlerinin dün akşam bıraktığım gibi olmadığını farkettim ortalama 2100 devirde değişim yapan araç alt devirlerde vites atıp 60km hızda son vitese çıkıyordu,kaputu açıp kurcaladığım da akü ve hava filitresi arasından aşağıya bakınca şanzıman bloğunun üstünden çıkan bir ince vakum hortumuna benzer bir parçanın ucunun boşta olduğunu fark ettim bu uç hangi parçaya bağlanıyor incecik bir hava hortumu yardımcı olabilir misiniz , fotoğraf çekmeniz yada anlatmanız mümkünmüdür. Yardımlarınızı bekliyorum saygılarımla 60 km de 5. vitese çıkınca kaç devirle gidiyor araba? Bence akü bağlantısını sökün biraz bekleyip geri takın. Teyp kodunu biliyorsanız tabi. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Ekim 2017 Paylaş 10 Ekim 2017 45 dakika önce, Harun Kocaçalışkan yazdı: 60 km de 5. vitese çıkınca kaç devirle gidiyor araba? Bence akü bağlantısını sökün biraz bekleyip geri takın. Teyp kodunu biliyorsanız tabi. Bu durumda fabrika ayarına döner.. yeni bir aptallık yaşar ve yeniden öğrenir.. düzgün çalışması 100 km'yi geçebilir. panik olmamak gerek. 4 saat önce, Koray Özel yazdı: Değerli dostlarım Merhabalar, acil bir durum ile karşı karşıyayım Ford mondeo mk3 dizel otomatik vites aracımın ile bugün işe gitmek üzere yola çıktım ancak vites geçiş devirlerinin dün akşam bıraktığım gibi olmadığını farkettim ortalama 2100 devirde değişim yapan araç alt devirlerde vites atıp 60km hızda son vitese çıkıyordu,kaputu açıp kurcaladığım da akü ve hava filitresi arasından aşağıya bakınca şanzıman bloğunun üstünden çıkan bir ince vakum hortumuna benzer bir parçanın ucunun boşta olduğunu fark ettim bu uç hangi parçaya bağlanıyor incecik bir hava hortumu yardımcı olabilir misiniz , fotoğraf çekmeniz yada anlatmanız mümkünmüdür. Yardımlarınızı bekliyorum saygılarımla 60 ta 5'e alması normal değil. 80 altında hiç bi şartla almaması gerekir.. 1 Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 10 Ekim 2017 Paylaş 10 Ekim 2017 80 nin altında 5 olur.ama sicakken . 70 ve üstü 1 Yorum bağlantısı
Koray Özel 13 Ekim 2017 Paylaş 13 Ekim 2017 Merhabalar Yardımlarınız için teşekkürler, Durumu şöyle anlatayım bahsettiğim hortum sizlerinde söylediği gibi havalandırma hortumuymuş ve hiç bir yere bağlı değilmiş. Şanzuman ustası kontrolleri yaptı geçişlerde sıkıntı yok her vites artı ve eksi olarak otomatik olarak geçiş yapıyor selonoid valfler sıkıntısız ancak yağ biraz eksiltmişti yağı tamamladıktan sonra tekrar test yaptı geçiş devirleri ve hızı normale döndü ancak bir sorun var dedi, araç son viteste 120km üzeri hızdan sonra stabilize bir yolda gidiyormuş gibi sağa sola hafiften sallıyor dedi, tork konvertörünün revizyon görmesi gerekebilir ancak çok uzun süre de bu seni idare eder dedi, ayrıca bu sıkıntı sebebi ile şanzıman takozu baya yıpranmıştı çok makul rakamlara halletti sağolsun, şimdilik ileriyi planlamaya başladım 4 yada 5 gün arabanı bana emanet etmen gerekecek dedi. Saygılarımı sunuyorum ilginiz için teşekkürler 1 Yorum bağlantısı
Koray Özel 13 Ekim 2017 Paylaş 13 Ekim 2017 Bu arada İstanbul da yaşıyorum sabahları 12 derece ile çalışmaya başladık dediğiniz gibi hızlıca soğumaya başladı. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Ekim 2017 Paylaş 13 Ekim 2017 4 saat önce, Koray Özel yazdı: araç son viteste 120km üzeri hızdan sonra stabilize bir yolda gidiyormuş gibi sağa sola hafiften sallıyor dedi, Gazı kesince kesiliyor mu ? Tam kaç km de başlıyor ? Şanzıman kulağından sonra düzelme olmadı mı ? Motor kulaklarının durumu ne ? 1 Yorum bağlantısı
Koray Özel 13 Ekim 2017 Paylaş 13 Ekim 2017 Evet Mehmet Bey gazı kesince kesiliyor , şanzımana yük binince başlıyor araç 168.900 km de motor kulakları sağlamdı kontrol edildi , zaten 10.000 km önce aracı aldığımda tüm alt takım amortisöründen fren disklerine kadar yenilenmişti, balans yada mekanik bir sıkıntı değil mevcut sıkıntı en aza indirildi şuanda, ancak tork konvertörünün içinde basınç sorunu olduğunu tespit etti usta 110 -120km hızlarda ufaktan başlıyor ve bu sarsıntı başlamadan önce araç çok az devir kaybı yaşayıp normale dönüyor sağa sola hafif hafif sallıyor, devir düşüşü 2100 den 1800e sonra tekrar 2100 devire toparlıyor ve o sırada sarsıntı başlaması şeklinde. Yorum bağlantısı
Erman Uzun 28 Aralık 2017 Paylaş 28 Aralık 2017 Geçenlerde Akü değişimi yaptım üstünden cıkan Akü 80 lik ti yeni Akü forumun tavsiyesi üzerine 72 ah Akü değişim sonrası şanzıman vitesli erken değişmeye başladı şöyle ki bazen güç istediğimde kick down olayını 1 2 sn gecikmeli yapıyor beraberinde yokuş cıkarken misal 4. Viteste gitmesi makul durumdayken 5 e atıyor he güçten düşmüyor araç ama daha önce daha sportif bir şanzımanken şimdi daha munis sanki yakıt tasarrufu yapmak istercesine kullanıyor aracı bu durum normal mi aracın gidişi decirlenmesi normal ama eski sportif tarzı yok neden olur Akü değişimi sonrası böyle oldu Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 28 Aralık 2017 Paylaş 28 Aralık 2017 18 dakika önce, Erman Uzun yazdı: Geçenlerde Akü değişimi yaptım üstünden cıkan Akü 80 lik ti yeni Akü forumun tavsiyesi üzerine 72 ah Akü değişim sonrası şanzıman vitesli erken değişmeye başladı şöyle ki bazen güç istediğimde kick down olayını 1 2 sn gecikmeli yapıyor beraberinde yokuş cıkarken misal 4. Viteste gitmesi makul durumdayken 5 e atıyor he güçten düşmüyor araç ama daha önce daha sportif bir şanzımanken şimdi daha munis sanki yakıt tasarrufu yapmak istercesine kullanıyor aracı bu durum normal mi aracın gidişi decirlenmesi normal ama eski sportif tarzı yok neden olur Akü değişimi sonrası böyle oldu Aküyü değişince şanzımanın uçucu hafızasına kayıtlı olan sürüş karakteristikleri kayboluyor. Zamanla sizin sürüş tarzınızı benimseyerek kendini ona göre adapte ediyor. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Aralık 2017 Paylaş 28 Aralık 2017 29 dakika önce, Harun Kocaçalışkan yazdı: Zamanla sizin sürüş tarzınızı benimseyerek kendini ona göre adapte ediyor. +1 Öğrenecek.. 2 Yorum bağlantısı
Erman Uzun 28 Aralık 2017 Paylaş 28 Aralık 2017 Öğrenmesini bekliyorum biraz geç öğreniyor sanki? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Aralık 2017 Paylaş 28 Aralık 2017 Kaç km oldu.. ? 80-100 km'de öğrenir genelde.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts