Emin Önal 12 Mart Paylaş 12 Mart İlkay Başaran yazdı: Şimdi bu çekici dolu vaziyetteyken standardın verdiği maks yüksekliği aşmıyorsa ne suçu var. Tabela vardır bakması gerekir evet. Tabela var kar kaplandı mesela? Sen muayenede bu yüksekliğin altındaki araç trafiğe çıkabilir diyorsan eğer devlet olarak daha düşük yükseklikte köprü yapmayacaksın. Bizde beton mikseri 4 tane telefon direğini devirdi. Kabloya takılınca 4 direk kırılmış kökünden. Kabloda çelik halat var çünkü. Neyse türk telekom bize direkleri fatura edeceğini söyledi ve etti de. Bizde ödemedik ve kazandık. Benim aracım standardın izin verdiği sınırlarda. Sen kablonu kaldıracaksın. Araç hasar almış olsa ödetecektik ayrıca. Doğru söylüyorsun ama maks yüksekliği aşıyorlar mı kaza yapan araçlar bilmiyorum. Yükseklik ile oynamamasının sebebi tren rayları bence. Köprü çok eski yeni değil. Sadece eski gebze-halkalı treni marmaray'a dönüşürken kuvvetlendirmişlerdi. Tabelayı görmemesi mümkün değil, kar kapasa ışıklısı var, onu görmese tavana dubaların çarpması lazım taa gerideyken onu da mı fark etmiyorlar bilemiyorum. 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 12 Mart Paylaş 12 Mart Emin Önal yazdı: Doğru söylüyorsun ama maks yüksekliği aşıyorlar mı kaza yapan araçlar bilmiyorum. Yükseklik ile oynamamasının sebebi tren rayları bence. Köprü çok eski yeni değil. Sadece eski gebze-halkalı treni marmaray'a dönüşürken kuvvetlendirmişlerdi. Tabelayı görmemesi mümkün değil, kar kapasa ışıklısı var, onu görmese tavana dubaların çarpması lazım taa gerideyken onu da mı fark etmiyorlar bilemiyorum. O bilinmiyor evet. Aşmıyorsa eğer bence suçun tamamı adama yüklenmemeli. Görmeli mi? Evet. Göremeyeceği hesap edilmeli mi? Kesinlikle evet. Ölen canlar geri gelmeyecek çünkü. Allah sabır versin. Yol alçaltılabilir bir önceki mesajında yazdığın gibi. Yani o kadar çok yolu var ki.. Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ 12 Mart Paylaş 12 Mart İlkay Başaran yazdı: Şimdi bu çekici dolu vaziyetteyken standardın verdiği maks yüksekliği aşmıyorsa ne suçu var. Tabela vardır bakması gerekir evet. Tabela var kar kaplandı mesela? Sen muayenede bu yüksekliğin altındaki araç trafiğe çıkabilir diyorsan eğer devlet olarak daha düşük yükseklikte köprü yapmayacaksın. Bizde beton mikseri 4 tane telefon direğini devirdi. Kabloya takılınca 4 direk kırılmış kökünden. Kabloda çelik halat var çünkü. Neyse türk telekom bize direkleri fatura edeceğini söyledi ve etti de. Bizde ödemedik ve kazandık. Benim aracım standardın izin verdiği sınırlarda. Sen kablonu kaldıracaksın. Araç hasar almış olsa ödetecektik ayrıca. Kaza yapan araçlara baktım %90'ı konteyner taşıyan araçlar ki konteynerler standart ölçüde olur. Şoförlerde konteynerin standart yükseklik olmasına güvenip extra dikkat etmemişlerdir. Sizin verdiğiniz örnek bu durum için geçerli olmaz, telefon tellerinin yükseliğini belirtir bir uyarı tabelası olsaydı muhtemelen oluşan masrafları size ödetirlerdi. Beton mikseri komple aracın kendisidir, konteyner yüktür. Muayeneye konteyner ile birlikte girmez araçlar. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Mart Paylaş 12 Mart söz konusu yol bu tür araçların girişinin yasak olduğu bir yol, öncesinde de 3 adet yükseklik uyarıcı çarpacağı engel var diyorlar, olmasa da olur, yasak yer işte. 5-10 yılla çıkar, 2 -3 yıl yatar.. gelir aynı yerde yine dener yine devirir Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 12 Mart Paylaş 12 Mart Bahadır TÜFEKCİ yazdı: Kaza yapan araçlara baktım %90'ı konteyner taşıyan araçlar ki konteynerler standart ölçüde olur. Şoförlerde konteynerin standart yükseklik olmasına güvenip extra dikkat etmemişlerdir. Sizin verdiğiniz örnek bu durum için geçerli olmaz, telefon tellerinin yükseliğini belirtir bir uyarı tabelası olsaydı muhtemelen oluşan masrafları size ödetirlerdi. Beton mikseri komple aracın kendisidir, konteyner yüktür. Muayeneye konteyner ile birlikte girmez araçlar. Hiç zannetmiyorum. Rakamı şu an atıyorum 4,60 ise karayolunda izin verilen araç yüksekliği, siz bir caddeyi baştan başa kesecek kabloyu tabela asarak 3 metre yükseklikten geçiremezsiniz. O kabloları izin verilen maks yükseklikten daha yukarıda konumlandırmak zorundasınız ki mahkeme de öyle karar verdi. Yoksa herkes ya da her işletme asar tabelayı biri 3 metreye biri iki metreye bişeyler geçirir... Konteyner taşıyan aracı bilemiyorum kaç metre yüksekliği. Low bed denen treylerler bu işler için daha uygun gibi. Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ 12 Mart Paylaş 12 Mart İlkay Başaran yazdı: Hiç zannetmiyorum. Rakamı şu an atıyorum 4,60 ise karayolunda izin verilen araç yüksekliği, siz bir caddeyi baştan başa kesecek kabloyu tabela asarak 3 metre yükseklikten geçiremezsiniz. O kabloları izin verilen maks yükseklikten daha yukarıda konumlandırmak zorundasınız ki mahkeme de öyle karar verdi. Yoksa herkes ya da her işletme asar tabelayı biri 3 metreye biri iki metreye bişeyler geçirir... Konteyner taşıyan aracı bilemiyorum kaç metre yüksekliği. Low bed denen treylerler bu işler için daha uygun gibi. Uyarı tabelalarını ve yolu kullanacak araçların max. yüksekliğini kamuya açık alanlarda özel kurumlar belirleyemez zaten. Yani her işletmenin kafasına göre tabela asması zaten mümkün değil. Yerel yönetim yada karayolları, denetleyen kurum hangisi ise sizin aracınızın yüksekliğinden bağımsız olarak özel bir durum getirebilir. Aracınızın muayeneden geçiyor olması özel kuralları ve sınırları değiştirmez. Özel kurallar ve sınırlar da uyarı levhaları vs ile belirtilir. 120km/h hıza ulaşabilen beton mikseri muayeneden geçiyor diye şehir içinde de 120 ile gitmiyorsunuz sonuçta. Yolda geçerli olan limit (tabelade yazılır) neyse ona uyuyorsunuz. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 12 Mart Paylaş 12 Mart Bahadır TÜFEKCİ yazdı: Uyarı tabelalarını ve yolu kullanacak araçların max. yüksekliğini kamuya açık alanlarda özel kurumlar belirleyemez zaten. Yani her işletmenin kafasına göre tabela asması zaten mümkün değil. Yerel yönetim yada karayolları, denetleyen kurum hangisi ise sizin aracınızın yüksekliğinden bağımsız olarak özel bir durum getirebilir. Aracınızın muayeneden geçiyor olması özel kuralları ve sınırları değiştirmez. Özel kurallar ve sınırlar da uyarı levhaları vs ile belirtilir. 120km/h hıza ulaşabilen beton mikseri muayeneden geçiyor diye şehir içinde de 120 ile gitmiyorsunuz sonuçta. Yolda geçerli olan limit (tabelade yazılır) neyse ona uyuyorsunuz. Ben farklı birşey mi diyorum. Uzadıkça uzadı. Karayolları yapmıştır tabela da koymuştur ve bakın işe yaramıyor işte. Demekki neymiş ya polis dikeceksin o köprünün girişine ya da alçak yapmayacaksın. Bak insan ölüyor. Tabelayı okumamış biz tabela koyduk mu diyecekler ölenlerin yakınlarına. Alçak yapma o zaman takılmasın yüksek araçlar. Ya da kullanan adamın insiyatifine bırakma. İnsan hayatı insiyatife gelmez. Kaçıncı aynı tip kaza da hiç altyapı sorunu yok yani bunu mu demeye çalışıyorsunuz? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Mart Paylaş 12 Mart vesile ile söz konusu yere haber çekimi için giden medyacılar, yine aynı yere giren başka bir tır şoförü ile röportaj yapmış: sığar sandım diyor, tabela da görmedim dedi , coğrafya gerçeği 3 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 12 Mart Paylaş 12 Mart Çağlar Bayur yazdı: vesile ile söz konusu yere haber çekimi için giden medyacılar, yine aynı yere giren başka bir tır şoförü ile röportaj yapmış: sığar sandım diyor, tabela da görmedim dedi , coğrafya gerçeği İşte bu yüzden insiyatife bırakmamak lazım. Görmedim özğr dilerim. 4 kişi öldü. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Mart Paylaş 12 Mart İlkay Başaran yazdı: İşte bu yüzden insiyatife bırakmamak lazım. Görmedim özğr dilerim. 4 kişi öldü. kasaya değecek ve ses çııracak sarkıt yerine, sarkıtlar kasaya değince şoför kabini camına denk gelen kazık düzeneği yapılabilir mesela, doğal seleksiyon 3 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 12 Mart Paylaş 12 Mart Çağlar Bayur yazdı: kasaya değecek ve ses çııracak sarkıt yerine, sarkıtlar kasaya değince şoför kabini camına denk gelen kazık düzeneği yapılabilir mesela, doğal seleksiyon Alçak geçiş yapmasak? Yorum bağlantısı
Önder Özcan 12 Mart Paylaş 12 Mart Aynı köprü mü bilmiyorum ama değilse bile sanırım aralarında 2-3 km ya vardır ya yoktur. https://www.ekonomim.com/video-galeri/gundem/togg-tasiyan-tir-kopruye-carpti-video-711621 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 12 Mart Paylaş 12 Mart İlkay Başaran yazdı: Şimdi bu çekici dolu vaziyetteyken standardın verdiği maks yüksekliği aşmıyorsa ne suçu var. Yaklaşık 1 km geride en az 2 "yükseklik uyarısı" tabelası ile 1 adet "yüksek araçlar şuradan devam etmesi zorunlu" diye tabela var. İlkay Başaran yazdı: Sen muayenede bu yüksekliğin altındaki araç trafiğe çıkabilir diyorsan eğer devlet olarak daha düşük yükseklikte köprü yapmayacaksın. Buna bakarak o zaman traktörler de şehir içinde gezememeli ama gezebiliyorlar. Küçük motorlar da otoyola çıkmamalı ama çıkıyorlar. Şehir içine hiç TIR girmemeli derseniz, o zaman anlarım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Mart Paylaş 12 Mart İlkay Başaran yazdı: Alçak geçiş yapmasak? londra merkeze suvla girsene Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 12 Mart Paylaş 12 Mart Sani Gerşon yazdı: Yaklaşık 1 km geride en az 2 "yükseklik uyarısı" tabelası ile 1 adet "yüksek araçlar şuradan devam etmesi zorunlu" diye tabela var. Buna bakarak o zaman traktörler de şehir içinde gezememeli ama gezebiliyorlar. Küçük motorlar da otoyola çıkmamalı ama çıkıyorlar. Şehir içine hiç TIR girmemeli derseniz, o zaman anlarım. Ya iyi de görmedim diyor adam. Öldü işte 4 kişi. Biri göremez çıkmaz gider vurur diye düşünmek ve alçak yapmamak mantıksız mı. Çağlar Bayur yazdı: londra merkeze suvla girsene L8ndraya endekslersek 1650 yılındayız şuan. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 12 Mart Paylaş 12 Mart (düzenlendi) İlkay Başaran yazdı: Ya iyi de görmedim diyor adam. Öldü işte 4 kişi. Biri göremez çıkmaz gider vurur diye düşünmek ve alçak yapmamak mantıksız mı. Tabii ki mantıksız değil ama, karayollarında standarta uymayan çok az şey var. Bunun da bir standartı belirlenmiş ve alternatif de gösterilmiş. Üstüne üstlük aynı çekici ikinci kez o köprüye çarpmış. Hala görmüyorsa, 4 kişinin vebali boynuna. Ömrü billah çıkamasın hapisten. 12 Mart tarihinde Sani Gerşon tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 12 Mart Paylaş 12 Mart Sani Gerşon yazdı: Tabii ki mantıksız değil ama, karayollarında standarta uymayan çok az şey var. Bunun da bir standartı belirlenmiş ve alternatif de gösterilmiş. Üstüne üstlük aynı çekici ikinci kez o köprüye çarpmış. Hala görmüyorsa, 4 kişinin vebali boynuna. Ömrü billah çıkamazsın hapisten. Aslında aynı şeyi konuşuyoruz. Kişi insiyatifine, dikkatine emanet edilmemeli hayat. En azından böyle bir durumda. O adam tabelayı okusa yön değişse ya da köprü köprü yüksek olsaydı o alile yok olmayacaktı. Bunu tasarlayan karayolları bu durumu ön görmeliydi ki bizimki gibi memlekette. Eskiden şoförlük meslekti. Kaliteli insanlar, eğitim almış insanlar çalışırlardı. Şimdi yğzde 80 i madde bağımlısı, suç kaydı olan, okuma yazma dahi bilmeyen adamlarla dolu. İşin içindeyiz biz biliyoruz seviyeyi. Hiçbir işte tutunamayan adamlar bari şoför olayım diyor. Madde kullanmış olsa tabelayı görse ne olacak, algılayana kadar yine girmiş olur oraya. 1 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 12 Mart Paylaş 12 Mart (düzenlendi) İlkay Başaran yazdı: Bunu tasarlayan karayolları bu durumu ön görmeliydi ki bizimki gibi memlekette. Karayolları ön görmememeli, insanımız iyi eğitilmeli, denetimler ve cezalar çok sıkılaştırılmalı. KArayolları üstüne düşeni yapmış zaten. İlkay Başaran yazdı: Madde kullanmış olsa tabelayı görse ne olacak, algılayana kadar yine girmiş olur oraya. Maddeye tabii ki bi şey yapamayız ama, standartlar şartlara göre değişiyor işte. Sokakları da o zaman tır dönebilecek genişlikte yapalım İlkay Başaran yazdı: Aslında aynı şeyi konuşuyoruz. İlla ki 12 Mart tarihinde Sani Gerşon tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 12 Mart Paylaş 12 Mart (düzenlendi) Trafikte adam öldürmek serbest bu ülkede. Sıkıntı yok 3~5 yıl sonra aynı tır oradan tekrar geçmeyi dener şans kimdeyse ona rahmet okuruz. Bu ülkede orada kelli felli bir siyasetçi ölmezse bu işler devam eder. Ölen öldüğüyle kalır. 13 Mart tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 12 Mart Paylaş 12 Mart Daha bugün. Önümde tın tın tırı sollayan seat leon. Korna selektör yürümüyor ki tır biraz sonra mecbur önüme yatacak. Aynı yerde İlkay’ı sıkıştırdı biri zaten. Admaın aradan sağından geçeceğim önüme kırdı. Sonrasında geçtim yanıma yanaştı serseri yavaşladım bende camı açıp hazırım. Bebe direksiyonda. Hızlandırılmış olarak dersini verdim de kaçtı elimden sperm artığı 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 12 Mart Paylaş 12 Mart Şöyle bir detay var. Yolda hız sınırı tabelası var. Sürücü uymuyor. 200’le sürüp birine çarpıp öldürüyor. köprüden önce yükseklik uyarısı var. Sürücü görmüyor veya uymuyor. Kaza. vakti zamanında karayollarında çalışan bölge müdürü, kaza sonrası açılan davada yola hatalı dever verildi diye tüm mal varlığını yitirmişti. Artı hapis. - maksimum yükseklik 4m deniyor ama uyarı levhası koyulduğu takdirde hangisi geçerli oluyor? sürücü, trafik işaret ve levhalarını görmekle mükelleftir. Görmedim diyemez. Görmeyince kaza oluyorsa, bu viraj için bile geçerli. Viraj tabelasını görmedim, hızlı girdim ve vurdum da diyebilir. soruşturma ve mahkeme sonucu bakalım yolu tasarlayanı veya denetimi eksik yapanı kusurlu bulacak mı 1 Yorum bağlantısı
Emin Önal 12 Mart Paylaş 12 Mart Önder Özcan yazdı: Aynı köprü mü bilmiyorum ama değilse bile sanırım aralarında 2-3 km ya vardır ya yoktur. https://www.ekonomim.com/video-galeri/gundem/togg-tasiyan-tir-kopruye-carpti-video-711621 Aynı köprü maalesef ;( Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 13 Mart Paylaş 13 Mart Servet Aydın yazdı: Daha bugün. Önümde tın tın tırı sollayan seat leon. Korna selektör yürümüyor ki tır biraz sonra mecbur önüme yatacak. Aynı yerde İlkay’ı sıkıştırdı biri zaten. Admaın aradan sağından geçeceğim önüme kırdı. Sonrasında geçtim yanıma yanaştı serseri yavaşladım bende camı açıp hazırım. Bebe direksiyonda. Hızlandırılmış olarak dersini verdim de kaçtı elimden sperm artığı Allahtan senin araba hem şanzıman hem kendisi hızlı da hasarsız kurtuldum abi. Araba kendini toplayamasa maersk üzerimdeydi. Passata bir kere daha helal. Yorum bağlantısı
Cem Işık 13 Mart Paylaş 13 Mart Kaç tane trafik kazası dosyasına baktıysam, ne hikmetse bizim ülkede hiç yol kusuru çıkmaz. Bu olay özelinde değil söylediğim yanlış anlaşılmasın, emniyet şeridi standartı 3,75 metredir ama emniyet şeridinin 2.20 olduğu yerde (akyazı tem) emniyet şeridinde arıza sebebiyle durmak zorunda kalan otobüse sol yandan çarpan tır, 2 tane gencecik insanı hayattan koparmıştı. Yine yol kusuru yoktu malesef mahkemeye göre. 1 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 13 Mart Paylaş 13 Mart Cem Işık yazdı: Kaç tane trafik kazası dosyasına baktıysam, ne hikmetse bizim ülkede hiç yol kusuru çıkmaz. Bu olay özelinde değil söylediğim yanlış anlaşılmasın, emniyet şeridi standartı 3,75 metredir ama emniyet şeridinin 2.20 olduğu yerde (akyazı tem) emniyet şeridinde arıza sebebiyle durmak zorunda kalan otobüse sol yandan çarpan tır, 2 tane gencecik insanı hayattan koparmıştı. Yine yol kusuru yoktu malesef mahkemeye göre. Bütün suçlarda cezaların yetersiz ve caydırıcı olmadığını düşünüyorum. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts