Tansu Kalafatoğlu 26 Kasım 2021 Paylaş 26 Kasım 2021 Ağaca en iyi ben girerim kavgası. Kadınlardan korkulur 1 1 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 4 Aralık 2021 Paylaş 4 Aralık 2021 En güvenli arabada iki kişi öldü. Maalesef güvenli diye bir şey yok diğer fotolar https://www.habernediyor.com/m/yasam/tekirdag-da-feci-kaza-2-h70461.html 1 Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 4 Aralık 2021 Paylaş 4 Aralık 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: En güvenli arabada iki kişi öldü. Maalesef güvenli diye bir şey yok diğer fotolar https://www.habernediyor.com/m/yasam/tekirdag-da-feci-kaza-2-h70461.html Lastik kışlık değildir, arkadan itişin etkisi ve hız yüzünden yağışlı havada yolda duramadı Mercedes muhtemelen. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 4 Aralık 2021 Paylaş 4 Aralık 2021 H.Cenk Bayrakçı yazdı: Lastik kışlık değildir, arkadan itişin etkisi ve hız yüzünden yağışlı havada yolda duramadı Mercedes muhtemelen. Sıcak buralar. Gündüz 16-18 derece. Eğer bu sıcakta kışlık takmışsa ıslak zeminde kötü kaymış olabilir. Kışlıklar sıcak ve yağmurda çok çok kötü. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 4 Aralık 2021 Paylaş 4 Aralık 2021 H.Cenk Bayrakçı yazdı: Lastik kışlık değildir, arkadan itişin etkisi ve hız yüzünden yağışlı havada yolda duramadı Mercedes muhtemelen. 4 çeker olsa gerek. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 4 Aralık 2021 Paylaş 4 Aralık 2021 Mercedes s’in B sütunundan bu kadar hasar alması için ciddi hızlı ve sert ve rijit bir şeye çarpmış olması lazım @Bahattin Akkaya 2 Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 4 Aralık 2021 Paylaş 4 Aralık 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Mercedes s’in B sütunundan bu kadar hasar alması için ciddi hızlı ve sert ve rijit bir şeye çarpmış olması lazım @Bahattin Akkaya Etiketlemeye gerek yok rijit denince bildirim gitmiştir 😀 2 Yorum bağlantısı
Serkan Maden 4 Aralık 2021 Paylaş 4 Aralık 2021 Hız çok yüksek ise merso olsada sonuç ortada. S deyince aklıma ilk lüks gelir. Bazende Lady Diana ve Susurluk. 1 Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp 5 Aralık 2021 Paylaş 5 Aralık 2021 duramaz, seyir halinde iken mt ler garip şekilde uzar. vesile ile abs olsaydı daha da yüksek hızla çarpardı, zaten abs nin görevi kaçış manevrası yaptırabilmekBende katılıyorum abi abs fren mesefasini uzatiyor saga sola kacmaya firsat taniyor. Bazi durumlarda abs olmasa kaza olmaz Yorum bağlantısı
Servet Aydın 5 Aralık 2021 Paylaş 5 Aralık 2021 Yavaş hızda kuru zeminde abs iyi değil ve mesafe uzar. Ancak yüksek hızda abssiz araç absli kadar çabuk duramaz Yorum bağlantısı
Metin Akbal 5 Aralık 2021 Paylaş 5 Aralık 2021 Benim araştırmalarım ABS siz araç sadece kumda ABS liden daha kısa mesafede durdugu yönünde. Kızak frende lastik ısınınca fren mesafesi uzar. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 5 Aralık 2021 Paylaş 5 Aralık 2021 Bisiklet kullanan her kişi absnin daha çabuk durduracağını bilir [emoji91] 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 5 Aralık 2021 Paylaş 5 Aralık 2021 ABS ilk önce uçaklarda kullanılıyor, yağmurda piste inerken lastikler kızaklamasın diye. 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 5 Aralık 2021 Paylaş 5 Aralık 2021 Hızlı giden çabuk ölür. Newtonun 2. Yasası. 1 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 5 Aralık 2021 Paylaş 5 Aralık 2021 S bu hale geldiyse, ciddi hızlı imiş demek. Allah rahmet eylesin. "No system safe" der bir Alman filmi 2 Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya 9 Aralık 2021 Paylaş 9 Aralık 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Mercedes s’in B sütunundan bu kadar hasar alması için ciddi hızlı ve sert ve rijit bir şeye çarpmış olması lazım @Bahattin Akkaya Merhaba forumun güzel insanları öncelikle kusuruma bakmayın bildiğiniz üzere bu ara taşınma sebebi ile farklı bir yoğunluk içindeyim ve karşımda kocaman bir belirsizlik yumağı var. Bu yüzden buralara pek gelecek fırsat bulamadım. Araca gelince bir aracın yan direk testleri 32 km hızda, bu kazada olduğu gibi yandan tam çarpmalarda 50 km hız ile yapılıyor. Servis aracı muhtemelen bu S class araca 50 km nin çok üstünde bir hızla girmiş. Servis aracının kütlesi de daha fazla olduğu için momentumu çok daha yüksek. Bu sonuç kaçınılmaz. Servis aracında sadece yaralı olmasının sebebi ise F.T=m.v den gelmektedir. F kuvvet, t zaman, m kütle, v ise hızdır. F.T çarpan araç yani servis aracında ölüm olmamasını açıklayan kısımdır. Bir kazada t süresi ne kadar uzun ise etkiyen kuvvet o kadar azalır. Servis aracının önden çarpması ve aracın önünde olan crash bumper enerjiyi üzerinde toplayarak t süresinin uzamasını sağlar. Doğal olarak F kuvveti düşer. Mercedes te ise maalesef bu t süresi çok kısadır ve araca etkiyen kuvvet çok fazladır dolayısı ile araç içerisindeki yolculara etkiyen G kuvveti çok yüksek olacaktır. Yani bu kazada direklerin yamulması ve aracın hasar alması yolcuya etkiyen kuvveti düşürür. Araç hiç yamulmasa daha yolcuların böyle bir kazada canlı kalması çok zordur. Benim tahminim yolculara etkiyen G kuvveti kaza anında 30G gibi bir kuvvete çıkmıştır. İnsan vücudu 12G den sonrasına dayanamaz. Damarlar patlar ve bazı iç organlar parçalanır. Yani bu kazadan Mercedesten sağ çıkmak çok düşük bir ihtimaldir. Bu yukarıda yazdıklarımı görselleştirerek anlattım bildiğiniz üzere izlemeyenler için tekrar link bırakıyorum aşağıya 4 Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya 9 Aralık 2021 Paylaş 9 Aralık 2021 Servet Aydın yazdı: Yavaş hızda kuru zeminde abs iyi değil ve mesafe uzar. Ancak yüksek hızda abssiz araç absli kadar çabuk duramaz Servet Bey Merhaba, ABS olmayan araçta kuru zeminde ABS liden daha kısa mesafede durur demek doğru olmayabilir. Burada aslında bahsettiğiniz araç kızaklamaya başladığında lastiğin zemin ile oluşturduğu sürtünme kuvvetinin ABS araca göre daha fazla olması gerekir. Bu durum zemin çeşidi, hava sıcaklığı, lastik tipi (sertlik, yumuşaklık, desen vb.) diş yüksekliği ve lastiğin yere basan yüzey alanına göre değişiklik gösterir. Tüm fren testlerinde ABS fren sistemi (kuru, ıslak, toprak, tozlu, buzlu) duruş mesafesinin daha kısa mesafede aracı durdurduğu belirlenmiştir. Sadece ufak bir bilgi. Selamlar Saygılar 1 Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya 9 Aralık 2021 Paylaş 9 Aralık 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Zoe??? Zoe yalan oldu 0 yıldız aldı yetişkin koruması 41 aldı sadece. Yani kaç abi o araçtan yolda trafikte vs görürsen uza yanından. Su geçirmez karton kullanmışlar sanırım malzeme olarak 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 9 Aralık 2021 Paylaş 9 Aralık 2021 Servet Bey Merhaba, ABS olmayan araçta kuru zeminde ABS liden daha kısa mesafede durur demek doğru olmayabilir. Burada aslında bahsettiğiniz araç kızaklamaya başladığında lastiğin zemin ile oluşturduğu sürtünme kuvvetinin ABS araca göre daha fazla olması gerekir. Bu durum zemin çeşidi, hava sıcaklığı, lastik tipi (sertlik, yumuşaklık, desen vb.) diş yüksekliği ve lastiğin yere basan yüzey alanına göre değişiklik gösterir. Tüm fren testlerinde ABS fren sistemi (kuru, ıslak, toprak, tozlu, buzlu) duruş mesafesinin daha kısa mesafede aracı durdurduğu belirlenmiştir. Sadece ufak bir bilgi. Selamlar SaygılarBilhassa denenmiştir vaktiyle 30km gibi düşük hızda kuru zeminde araç zamk gibi yapışıp kalıyor.. Reno kangoo tester araç 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 9 Aralık 2021 Paylaş 9 Aralık 2021 Servet Aydın yazdı: Bilhassa denenmiştir vaktiyle 30km gibi düşük hızda kuru zeminde araç zamk gibi yapışıp kalıyor.. Reno kangoo tester araç Ya asfalt kirliyse? 1 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 9 Aralık 2021 Paylaş 9 Aralık 2021 Servet Aydın yazdı: Bilhassa denenmiştir vaktiyle 30km gibi düşük hızda kuru zeminde araç zamk gibi yapışıp kalıyor.. Reno kangoo tester araç Havası inik lastikte abs sistemini erkenden kolayca devreye sokup fren sistemini şaşırtabiliyor. Jant lastiğin içinde dönüyor araç tekerlek dönmüyor zannediyor. Bir de lastikçilerin sürdüğü sabun etkili oluyor ilk lastik takıldığında.. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 9 Aralık 2021 Paylaş 9 Aralık 2021 Bahattin Akkaya yazdı: Zoe yalan oldu 0 yıldız aldı yetişkin koruması 41 aldı sadece. Yani kaç abi o araçtan yolda trafikte vs görürsen uza yanından. Su geçirmez karton kullanmışlar sanırım malzeme olarak Forumda naylon deniyor genelde. Ama araba değiştirince aynı araba birden naylondan isveç çeliğine bürünebiliyor 😁 2 3 Yorum bağlantısı
Recommended Posts