İçeriğe Yönlendir

Kaza Haberleri


Furkan Esgin
Çözüme git Misafir tarafından,

Recommended Posts

Rıfat Çakar

Acı bi olay.

Nerde kime hata bulursanız bulun bir kazada en büyük hatalı sürücülerden biridir. Yok yol şartları , yok yanlış yerde ışık bilmemne bilmemne.. Tabiri caizse ben ekmeğimi direksiyondan kazanıyorum. İşim gereği günün büyük bir bölümünü yollarda geçiriyorum.

Trafik kuralları çok çetrefilli ve uzun bir liste oluşturuyor. Ama bazı kurallar varki onları çiğnediğinizde Allah korusun ya ölür ya öldürürsünüz.

Minibüsçü çok yolcu almış , kırmızıda geçmiş onu yapmış bunu yapmış. Ben kazayı seyrediyorum , orada sola dönecek adam en sağda ayrılmış bölmeye girer , yani dönmek isteyen felan yok.

Kazanın en büyük sebebi tanker şöförünün altındaki araçtan bi haber olması bence. Altındaki aracı tanıyan , nerde nası gidiceğini bilen adam o kazayı yapmazdı. Ehliyet ekmek gibi dağıtılırsa bu kazalar daha çok olur......

Yorum bağlantısı
Hakan Yıldız

işin üzücü yanı bunun gibi dolmuş sürücülerinin çok fazla oluşu,yetkililer görevlerini layıkıyla yapsa cok iyi olacak.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Her zaman derim, arabanın plakası değil şoför para edince bu sorunlar ortadan kalkar..

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

gelişmiş ülkelerde dolmuş yok. 14 kişi taşıyıp buna toplu taşım denilemez. Fiyatı yüksek, hizmet kalitesi düşük olur.

Dolmuşlar yavaş yavaş otobüslerle değiştirilmelidir. Özel mülkiyete sahip olanlar büyük firmalara verilmelidir. (Kamil Koç, Ulusoy, Varan, Metro vs). O zaman maaşlı şöför adam gibi çalışır ve kontrol edilir. Büyük firmaların kamyon şöförleri genelde bence sorun yaratmıyor. Hızları da GPS ile merkezden gözetleniyor. Yolu hangi şeridinde gittiğini bile görebiliyorsunuz. (öğrencim vardı firmada) ve bu bilgilere bakıyorlar. Bizim şöförler Avrupa'ya gittiklerinde farkında olmadan istanbul'dan izleniyorlar mesela.

Yine Kent bilgi sistemleri ile belediye otobüsleri GPS ile izlenmeye başlıyor. BU sayede durağa gelme zamanı, durak arası performans, trafik ihlalleri ve hız profili tamamen kontrol altına alınıyor. Dolmuşlara da bunu gelmesi diyemiyeceğim dolmuşun yok edilmesi şart.

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2
(düzenlendi)
Kırmızıda durmadılar diye değil durmaya çalıştılar diye kaza oldu. Yeterli yol, lastik ve hız bene yoktu. Kamyon ve dolmuş hızlıydılar. Kırmızı burda problem değil. Aksine kaza nedeni trafik ışığıdır.

Hatalı sinyalizasyon yüzünden hem trafik aksamakta hem de kazalar olmaktadır. Bir de EDS korkusu ile ışıklarda sürekli kaza olmaktadır.

Önce kırmızıda geçenleri değil hızlı gidenleri "kıskıvrak" yakalamak lazım.

Torpille yol açtırıp ışık koyduranları da ayrıca esefle kınıyorum. Bkz: Susurluk Ulusoy tesisleri.

Sizce o minübüs kırmızıda durmaya çalıştı mı gerçekten?

Ben pek öyle olduğunu sanmıyorum. Durmaya çalışsa belki manevra ile kurtarırdı durumu. Zaten kırmızı yandıktan yaklaşık 2-3 saniye sonra minübüs geçiyor. Yavaşlamak için yeterli zamanı vardı bence.. Bariz uyanıklık yapıp gazlamış o. Bir arkadaşı ile röportaj yaptılar, orada fren yapmamakla mantıklı iş yapmış diyor adam. Hala savunabiliyolar yani.

tarihinde Cihan Yeti?ken tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2
Evet, çok mantıklı bir iş yapmış...Sonuç 13 can.. :p

Evet abi spiker de sormuyor 13 cana rağmen nasıl mantıklı diyebiliyosunuz diye. Nasıl bir cahillik bu adamlardaki anlamıyorum

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Oradan günde 50 kez geçiyor, trafik ışıklarından haberdar ve hız kesmiyor...Mantıklı bulanı da yanına göndermek lazım diyeceğim olmayacak... :p

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Bence olacak, mantıklı bulan da aynısını yapıyor çünkü.. Hepsi uyanık bunların.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Onlar profesyonel sürücü biz akşamdan akşama araba kullanan gereksiz elemanız da ondan...

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Kavşağa girerken yeşil de yansa yavaşlayıp tedbirli girmemiz lazım. Ne zaman ne olacağı belli olmaz..

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Sizce o minübüs kırmızıda durmaya çalıştı mı gerçekten?

Ben pek öyle olduğunu sanmıyorum...

KAmyonu kastettim.

Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin
(düzenlendi)

dolmuşa binin ve şoförü gözetlemeye başlayın...

1-yapacağı ilk iş verdiğiniz parayı şöyle arkaya doğru uzanıp almak ve bozuk değilse bozmaya çalışıp şöyle bi uzanıp üstünü geri vermek...

2-teybin sesi ile oynamak ve açmak kapamak...

3-telefon olmazsa olmazımız değnekçi ile görüşüp yolcu ve trafik durumu ile ilgili bilgi alınmalıdır...

4-değnekçisinin tüyosuna göre ya tam gaz gidilmeli, makas üstüne makas atılmalı ya da kaplumbağa misali ağır ağır hiç umursamamalı...

5-durak olsun ya da olmasın ışık, yaya geçidi vb. hiç önemli değil zınk diye durulmalı el kaldıran herkes alınmalı ya da her inecek var diyen indirilmeli...

6-yaz aylarında dışarı açılan kapı açık gidilmezse hatırım kalır...

7-son olarak Sarıyerde oturuyorum ve bazen hiç istemesem de bindiğim dolmuşlarda özellikle akşam saatlerinde ehliyetsiz olduğunu düşündüğüm ya da yetersiz ehliyetle çalıştığını düşündüğüm şoförlere denk geliyorum ayrıca İstinye Bayırı ve Hacı Osman bayırında radar olmadığı saatlerde ki onlar bunu da takip ediyorlar Allah Korusun ama böyle bir kazanın yakın olduğunu düşünüyorum.

8-Dünya üzerinde minibüs ile taşımacılık yapan iki ülke vardır; Türkiye ve Hindistan...Sorumlu aramak boşuna bu ülkede kafa yapısı değişmediği müddetçe hiç bir şey değişmez... Bu adamların gözünde 1TL 1 insan hayatından daha değerli olduğu müddetçe, bu yamyamların elinde bu rant olduğu müddetçe de bu işler çözülmez....Allah ölenlerin günahlarını bağışlasın, mekanlarını cennet eylesin, geride kalan acılı ailelere de sabıralar versin...

tarihinde Osman Y tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Alıntıdır

13 kişinin ölümüyle sonuçlanan kazayla ilgili trafik raporu tamamlandı. Raporda kazanın oluş şekli anlatılarak minibüsün kırmızı ışık ihlali yaptığı, bu sırada ışıkta durmak için fren yaparak kayan kamyonla çarpıştığı, her iki sürücünün de kusurlu olduğu bildirildi. Raporda, yolcu minibüsünün şoförü Fuat Barın, kırmızı ışıkta geçtiği, fazla yolcu bulundurduğu ve yağmurlu havada aşırı hız yaptığı için ağır kusurlu bulundu. Su tankeri sürücüsü Adem Gildan’ın ise, yağmurlu havada dikkatsiz araç kullandığı ve aşırı hızlı olduğu gerekçesiyle kazada kusurlu olduğu belirlendi. Raporda “Sürücüler hastanede olduğu için görüşülemediğinden kusur tanzimi yapılamamıştır” ibaresi yer aldı.

Kaynak: Milliyet

Yorum bağlantısı
Mert Üçkaleler

Yolu iyi bilen gerek araçla gerekse otobüsle yolu sık kullanan biriyim. Minibüsün geldiği yer dik bir rampa aniden kırmızı yanmasıyla araçla bile durması zor olan bir yer.Ve sen bir minibüs şöförüsün kaç can taşıyorsun ıslak zeminde nedendir bu hız arkadaş yazık günah değilmi o kadar cana? Dün akşam muhabbeti oldu minibüs şöförü oto yıkaması olan yakın bir arkadaşımın müşterisiymiş.Şuan yoğun bakımdaymış.Eğer yoğun bakımdan çıkarsa bile bu kadar canın vebalini nasıl taşıyacak.. Ölenlerin ailelerine sabır Allahtan rahmet diliyorum..

Yorum bağlantısı
İhsan Yargıcı
Minibüs hattı dışındaymış...Daha fazla yolcu alabilmek için güzergahını değiştirmiş...Ayrıca minübüs yokuş aşaı kamyon yokuş yukarı çıkıyor ama kamyonun o şekilde frenleme yapıp kayması normal değil..Önceki yorumda bahsedildiği gibi minübüs kamyonunu şeridinden geliyor olabilir..

o yolu hergün kullanıyorum ve trafik ışıklarınında yanlış konumlandırıldığını düşünüyorum iki tarafta yokuş aşağı geliyor ve bu noktadan sonra karşılıklı iki şeritte yokuş çıkmaya başlıyor tam çukurda kalıyor ışıklar. ve ağır tonajlı kamyonların trafik yasağı olan saatlerinde kamyon servis yoluna dönüşüyor (sarı damperliler bu yolda 90 - 120 km arasında seyrediyorlar) 3 sn lik sarıdan sonra üzerindeki yükle 60 ton gelen bu kamyonları (iki tarafta bayır aşagı tam kesişme noktasında bulunuyor ışık) frenin durdurma şansı yok gibi bişi.yavaşlamaları gerektiğini bende biliyorum ama bunlarla polis belediye zabıta baş edemiyor tarfikteki zavallı küçücük araçlar nasıl baş etsin.aynı sorun küçük araçlar içinde geçerli yeşili görüp takılmamak için freni bırakıyosunuz sonra sarı ile yeniden asılıyosunuz.ben derimki o ışıkta çok sağlıklı bir yerde değil.

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz

Minübüslere GPS takip sistemi takılıp ihlaller anında kayda girmeli,

Gerekirse hapis cezası verilmeli, gerçi minibüs şoförünün iki bacağı da kesilmiş ama...

Minibüs şoförü kaza yaptı, ama kaza adı üstünde belki 1000 kere tehlikeli durum oluyor, bir tanesinde kaza oluyor, tüm ihlaller kesinlikle en ağır şekilde cezalandırılmalı...

Bana kalsa minibüs hiç olmamalı, 15 milyon insan yaşayan bir yerde 15 kişilik araçlarla bir otobüs dolusu insan taşınıyor...

Devlet hangi biriyle uğraşacak bunların alayı kuralsız, toptan kaldıracaksın bunları...

Bu ara evet şoförlör kusurlu da, bu minibüslerde hiç mi yandan çarpmalar için bariyer yok, minibüs resmen teneke gibi dağılıyor...

(Made in Adapazarı OTOKAR...)

Yorum bağlantısı
İbrahim Fındıklı

çok kötü bir durum gerçekten.

Allah, hayatını kaybedenlerin yakınlarına sabır versin...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Nevşehir'de hiç minibüs yok.. Komisyon kararıyla, yıllar önce dendiki, araçlar 30 kişilik olacak (ne büyük ne küçük).. Tüm magiruslar satıldı. yerlerine 30 kişilik otobüsler alındı..

Çok rahatlar..

Saatli çalışıyorlar.. hızlı ya da yavaş gitmelerinin bir faydaları yok.. çıkış noktasından varış noktasına belli dakikakaları var.. Bu süre güzergah içinde de belirli noktalarda sürekli denetleniyor.. geç varan cezalandırılıyor..

Çok düzgün araç kullanırlar.. ben bu güne kadar hiç bir falsolarını görmedim..

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
Nevşehir'de hiç minibüs yok.. Komisyon kararıyla, yıllar önce dendiki, araçlar 30 kişilik olacak (ne büyük ne küçük).. Tüm magiruslar satıldı. yerlerine 30 kişilik otobüsler alındı..

Çok rahatlar..

Saatli çalışıyorlar.. hızlı ya da yavaş gitmelerinin bir faydaları yok.. çıkış noktasından varış noktasına belli dakikakaları var.. Bu süre güzergah içinde de belirli noktalarda sürekli denetleniyor.. geç varan cezalandırılıyor..

Çok düzgün araç kullanırlar.. ben bu güne kadar hiç bir falsolarını görmedim..

Denetleme ve zaman burada da var Mehmet abi..

Ancak sistem şöyle çalışıyor..

Mesela benim bi aralar çok sık kullandığım bir hat

yaklaşık 15km uzunluğunda; tam ortada denetim var;

ve ring sistem çalışıyorlar yani ana duraktan çıkıyor son durağa varıyor, arkasındaki minübüs geline son duraktan çıkıyor ana durağa geliyor..

duraktan normal hızla çıkıyor, bakıyor yolcu yok, başlıyor sallanmaya, denetleme noktasının yarısına kadar kanı hızı ile hareket ediyor; 1.vites hiç gaz vermeden; diğer araçların kornaları arasında seyrediyorsun, sonra bir anda birşey oluyor, 30km ile gidilcek yerde başlıyor 60km ile gitmeye, ve denetim noktasına vaktinde ulaşıyor, ama her seferinde denetçiye her minibüsçü 1-2lira birşeyler veriyor, sonra son durağa gidiyor, diğer minübüs onu görünce çıkıyor duraktan bu yerini alıyor, bu böyle devam ediyor, aynısı özel halk otobüslerinde de var..

Yorum bağlantısı
Ahmet Kiriş

Ölenlere Allah rahmet eylesin, kalanlarına da sabır versin. Sonuçta acı bir olay ama oldu yapacak birşey yok, şu andan sonra yapılacak tekşey yenilerinin önüne geçmek, maalesef ki Türkiye de Ehliyet sahibi olup araç kullanmak o kadar basit ki, 1,5 saat yazılı sınav, 5 dk lık araç test parkuru ve hayırlı olsun ehliyet cebinizde çıkın yollara otobanlara gelsin yarışlar topuklamalar ışıklarda aragazları, maalesef Türkiyede sistem böyle işliyor, geçen gün haberlerde dinledim. Ehliyetini alkolden kaptıran birisi gidip Kıbrıstan hemen ehliyet alabiliyor ve onunla araç kullanmaya devam ediyor, yasal boşluk olduğundan herhangi birşey de yapılamıyor, ya ikamet alacaksınız ya çalışma izni yada hemen bir üniversiteye kayıt. Yenisi cebinizde ehliyetin. Bilinç yok hiç kimsede. Bu marifetmiş gibi bir de haberlerde sunuluyor millet teşvik ediliyor.

Sonuçta Dolmuşçuları hepimiz biliriz, dakikasını doldurmadan ayağı gaza gitmez, dakikasını doldurmaya yakın basar da basar gaza, fazla yolcu var polise selam çak yada yolcu aşağı eğilsin. tanesi 1 yada 1,5 liradan tüm yolcuların yüzü Atatürk resmi dolmuşcular için, sağa yanaşırken sağdakinin kıymeti yok onlar için nasıl olsa freni var basıp dursun eşşolu... diyorlar içlerinden. Biraz önlem alalım dediler, 1,5 sene içinde 40 tl para ehliyet fotokopisi ve başvuru formu yollayan herkese ayrım yapmaksızın SRC belgelerini dağıttılar, psikoteknik raporu diyorlar, Devlet hastanesinde sabahtan öğlene kadar 100 tane sıra numarası dağıtılan Psikiyatri uzmanı 4 saatte nasıl bakarım demeden 100 kişiye veriyor istediğini.

sene 95 di bu son artık ilkokul mezunları ehliyet alamayacak dediklerinde, hala sonunu bulamadılar sanırım.

Ama sorun orda da değil, biz toplum olarak sabırsız, bencil ve cahil bir milletiz hep bana hep bana diyoruz. İki ışık arası bu memlekette en fazla 3 dakika daha fazlası yok. TÜm o gaza basmalar sağdan soldan feyk atmalar hepsi 3 dakika için.

Saatte 110 km ile bir araç Adana-İstanbul dur kalkla beraber ortalama 10 saatte girer, otoyol filan hesaba katarsak 9 saatte girmesi muhtemel, dipgaz gitse dibi 7,5 saat, 1000 km de 1,5 saat oynuyorsa hesaplayın şehir içinde 30 km lik bir yolda en fazla ne kadar tutar bilemedin 7 dakika, erken yada geç ne farkeder?

Herşeyden önemlisi arabanın dolmuşun vs. araçların bir yerden bir yere gitmek veya götürmek için bir araç olduğunu unutup, bas gaza bas gaza, nereye gidiyorsunuz, neyin egosu bu neyin peşindesiniz. Neyse daha fazla şişirmeyeyim.

İstatistikleri incelerseniz, bir yılda trafikte ölenlerin sayısı, terörden ölenlerden daha fazladır.

Yorum bağlantısı
Cavit Doğan

Öncelikle bu cinayette ölen kişilere Allahtan rahmet diliyorum..

Sizce o minübüs kırmızıda durmaya çalıştı mı gerçekten?

Ben pek öyle olduğunu sanmıyorum. Durmaya çalışsa belki manevra ile kurtarırdı durumu. Zaten kırmızı yandıktan yaklaşık 2-3 saniye sonra minübüs geçiyor. Yavaşlamak için yeterli zamanı vardı bence.. Bariz uyanıklık yapıp gazlamış o. Bir arkadaşı ile röportaj yaptılar, orada fren yapmamakla mantıklı iş yapmış diyor adam. Hala savunabiliyolar yani.

Evet abi spiker de sormuyor 13 cana rağmen nasıl mantıklı diyebiliyosunuz diye. Nasıl bir cahillik bu adamlardaki anlamıyorum

Bencede minübüs durmaya falan çalışmamış Cihan..

O fren yapmamakla mantıklı iş yapmış diyen herifte başta olmak üzere şunu sormak lazım bu angutlara; Siz bu güzergahlarda nerede ışık var nerede kavşak var adınız gibi bilirken niye yavaşlama gereği duymuyorsunuz da böyle cins cins konuşuyorsun ey angut ?..

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)
..

Ama sorun orda da değil, biz toplum olarak sabırsız, bencil ve cahil bir milletiz hep bana hep bana diyoruz. İki ışık arası bu memlekette en fazla 3 dakika daha fazlası yok. TÜm o gaza basmalar sağdan soldan feyk atmalar hepsi 3 dakika için..., bas gaza bas gaza, nereye gidiyorsunuz, neyin egosu bu neyin peşindesiniz. Neyse daha fazla şişirmeyeyim.

İstatistikleri incelerseniz, bir yılda trafikte ölenlerin sayısı, terörden ölenlerden daha fazladır.

Çok doğru. Asıl problem bu. Bugün 50 ile passatımla şehiriçi hafif aşağı meyil 100 metre önümde kavşak var dönerli gidiyorum sükunetle, arkamda darıca belediye otobüsü selektör yapıyor. Şeytan diyor in. durdur. ne istiyon diye sor.

Bir yazıda trafikteki magandalıkların kökeninde cinsel sorunlar olduğunu okumuştum. Aslında tüm magandalıkların kökeninde sanki bu var. (110 bastım vs..)

Anayola çıkacağım önümden yayalar geçiyor, arkamdaki hanzo solumdan geçip önüme atlıyor. Normal hayatta adam yerine konulur bunlar.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
(düzenlendi)
Çok doğru. Asıl problem bu. Bugün 50 ile passatımla şehiriçi hafif aşağı meyil 100 metre önümde kavşak var dönerli gidiyorum sükunetle, arkamda darıca belediye otobüsü selektör yapıyor. Şeytan diyor in. durdur. ne istiyon diye sor.

Bir yazıda trafikteki magandalıkların kökeninde cinsel sorunlar olduğunu okumuştum. Aslında tüm magandalıkların kökeninde sanki bu var. (110 bastım vs..)

Anayola çıkacağım önümden yayalar geçiyor, arkamdaki hanzo solumdan geçip önüme atlıyor. Normal hayatta adam yerine konulur bunlar.

Freud Amca farketmiş olayı. :)

tarihinde Evren Erak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...