İçeriğe Yönlendir

Kaza Haberleri


Furkan Esgin
Çözüme git Misafir tarafından,

Recommended Posts

Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Otoban kenarında araç başında bekleyenler de ayrı hatalı tabi

nasıl hata? onlar da kaza yapmış? burada yolda sorun var bence su gölleniyor.  aynı noktaya araba fırlatan bi yol hatası. 

 

otoyol kenarında bekleşirken tabi aracın arkasında pek durmamak iyi olur. her zaman aklınızda olsun.  polis arabası amerikada o nedenle arkana yanaşır önüne değil. ve ayrıca hafif açarak burnunu bırakır ki arkadan gelen adam yaya polise vurmasın. 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Cahil cesareti basıyor gitsin yoldakiler. Altındaki arabaya güveni tam, kendine ise aşırı unuttukları şey fizik kanunları sabit.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Erhan Doruk yazdı:

Bence 10 yıldan sonra sicili bozuk sürücülerin eğitimleri tekrarlanmalı , en pahalı eğitim tecrübedir. Kurslarda öğretilmemiş gibi kaza sonrası diğer araçları uyarmak için araç arkasında bekleyenler , reflektörü araca 1 metre mesafede koyanlar , reflektör yerine takım çantası , kamp sandalyesi, bidon … koyanlar , kaza yapan araçlara bakmaya çalışan , yavaşlayan diğer sürücüler , dönüşü kaçırmamak için üçüncü şeritten sağa kıranlar , araçla giderken mesaj yazan, maillerini okuyan, navigasyon ayarlamaya çalışanlar , yol/ hava şartların uygun araç kullanmayanlar kazaların çoğuna sebep oluyor. 


Bu kazada sağda duran iki araç kaza yapmış galiba. Tam arabadan indikleri ana denk gelmiş esas kaza.
 

İlk kazada yangın da çıkabilir. Arabada çocuk olabilir ve onu dışarı çıkarmak için arabadan inilmiş olabilir. Arabada başka şey olur insan kendini dışarı atar vs vs. Konu şu. Hız, agresif sürüş, kural tanımamazlık.

 

genel bir psikolojik sorun var. Daha güçlü daha güçlü arabalar istiyor insanlar. Halbuki fizik yasaları değişmiyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Ben az önce çocukları kartopu oynamaya götürdüm. Yol tek şerit gidiş geliş. Hava eksi 1 arkama yanaşıp sıkıştırıyor adam. 250 metreden fazla düzlük yok yolda adam 100 120 gidiyor geçip. Sıradaki virajda su mu var, dal mı var inek mi çıkacak belli değil ve 100 km ye yakın fırtına var.

 

 

20230205_150119.jpg

20230205_150138.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Erhan Doruk yazdı:

kaza yapan araçlara bakmaya çalışan

Bu ayrı bir mallik...

Geçen İzmir'e giderken sağ şeritte kaza oldu, solda önümde giden BMW ani fren yaptı birden kaza yapanların önüne saptı. Tamam duralım yardım edelim ama böyle kazaya meydan verecek şekilde değil.

Ha yardımlık birşey yoktu zaten, BMW de biraz sonra solladı beni gitti...

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal

Allah Rahmet Eylesin.

Hatalıysam düzeltin Lütfen yol ıslak soldan gelen ve kaza yapan araç bana göre hızlı geliyor.Bu havalarda daha kontrollü yavaş gidilmeli.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Allah rahmet eylesin, vesile ile her ne olmuşsa otoyolda durulmuş ise, bariyerlerin arkasında durulmalı deriz diyelim yineleyelim, arka planda yolda bir sorun olduğu belli, ilk kaza yapanlar da muhtemelen oradan geldiler

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Suda kızaklama tehlikeli , hele geniş taban lastik ile daha kolay. 245mm falan lastik  tabanı vardır muhtemelen o mercedeste. Aradan itiş dezavantaj. Yavaş gitmek ve iyi lastik  şart. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Evren Erakçora yazdı:

Suda kızaklama tehlikeli , hele geniş taban lastik ile daha kolay. 245mm falan lastik  tabanı vardır muhtemelen o mercedeste. Aradan itiş dezavantaj. Yavaş gitmek ve iyi lastik  şart. 

Birkere beton mikseriyle denedim kontrollü şekilde. 60 gibi bir hızla 5 6 cm ya da maks 10 cm derinlikteki suya girdim. 80 90 ile denemiş olsam alacaktı elimden kontrolü. Mikser doluydu 42 ton. Suyun affı yok. Lastik tahliye edemezse istediği yere götürür.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Mercedes iyi araba diye basıyor ama lastik kel veya uygun değil. Sürücü de tecrübesizse

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Evren Erakçora yazdı:

Mercedes iyi araba diye basıyor ama lastik kel veya uygun değil. Sürücü de tecrübesizse


arkadan aynı şeritten ve orta şeritten gelen arabalarda sorun yok. Yaz lastiği bile olsa hızı yüksek olmasa sorun yaşanmazdı

 

 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


arkadan aynı şeritten ve orta şeritten gelen arabalarda sorun yok. Yaz lastiği bile olsa hızı yüksek olmasa sorun yaşanmazdı

 

 

O 1.kural zaten . Yavaş gidene bir şey olmaz. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

3 km/h hız farkı bile çok şeyi değiştiriyor maalesef , kötü sonuçlu örnek karşımızda

İlkay Başaran yazdı:

Birkere beton mikseriyle denedim kontrollü şekilde. 60 gibi bir hızla 5 6 cm ya da maks 10 cm derinlikteki suya girdim. 80 90 ile denemiş olsam alacaktı elimden kontrolü. Mikser doluydu 42 ton. Suyun affı yok. Lastik tahliye edemezse istediği yere götürür.

 

bak bunda hiçbir dış enerji harcanmıyor

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Sürücülerde de kabahat çok ama karayolları veya yol yapımını üstlenen özel kurumlarda da hatalar var. Ufak tefek su birikintisinden ziyade araçların yönünü değiştirecek kadar büyük olanlar yolu yapanların ve kontrol etmeyenlerin suçu. Kamyonlardan yola dökülen ıvır zıvır da aynı riskte. 110 kmh ile kütüğün üzerinden geçtim geçen gün. Yokuşlu hafif virajı döner dönmez karşıma çıktı. Ha bir de otoyollarda kırmızı ışık diye başka bir saçmalık var bizde. İki şehir arası yolculuk yaparken ışıklara takılıyorsun, bazılarında ışık var ileride tabelası dahi yok. Bizim millet de beklemeyi sevmediği için sarıyı görünce gaza abanıyor. Bağlantı yollarını alttan üstten vermektense zart diye ışık dikip akan otoyol trafiğini durduruyoruz.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Bu kazada sağda duran iki araç kaza yapmış galiba. Tam arabadan indikleri ana denk gelmiş esas kaza.
 

İlk kazada yangın da çıkabilir. Arabada çocuk olabilir ve onu dışarı çıkarmak için arabadan inilmiş olabilir. Arabada başka şey olur insan kendini dışarı atar vs vs. Konu şu. Hız, agresif sürüş, kural tanımamazlık.

 

genel bir psikolojik sorun var. Daha güçlü daha güçlü arabalar istiyor insanlar. Halbuki fizik yasaları değişmiyor

Videoda sorun güçte, yazılımda falan değil ki. İki tane hata görüyorum ben orada.

 

1- Yolda su birikmesi var. Dikkat edersen önce ciddi bir su sıçratma akabinde kontrol kaybı belirgin. Aquaplaning ile aracı kontrolden çıkartmak için uçuyor olmaya gerek yok. Kötü lastik, hatalı eğim, 70-80 km hız yeterli. Bir çok arabayı yeterli su birikintisi ve yeterince kötü lastikle (trafikte bakarsan çok araba resmen lastiksiz geziyor) tamda bu duruma sokabiliriz. TAbi hızlı olmasaymış kazanın seyri değişirmiş. Su birikintisi buzdan bile tehlikeli. 

2- Trafiğin aktığı bir yolda kaza yaptıysan aracın arkasında beklenmez. Hatta bence aracın yanında yakınında önünde falan da beklenmez. Şahsen kaza yaptığımda uygun yere reflektör koyup polis çağırıp kaldırıma, bariyerin arkasında falan geçiyorum. Ülkemiz malum, hiç bir şey için değilse bile, kazayı görmeye çalışan birileri gelir çarpar.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Murat Sahın yazdı:

Videoda sorun güçte, yazılımda falan değil ki. İki tane hata görüyorum ben orada.

 

1- Yolda su birikmesi var. Dikkat edersen önce ciddi bir su sıçratma akabinde kontrol kaybı belirgin. Aquaplaning ile aracı kontrolden çıkartmak için uçuyor olmaya gerek yok. Kötü lastik, hatalı eğim, 70-80 km hız yeterli. Bir çok arabayı yeterli su birikintisi ve yeterince kötü lastikle (trafikte bakarsan çok araba resmen lastiksiz geziyor) tamda bu duruma sokabiliriz. TAbi hızlı olmasaymış kazanın seyri değişirmiş. Su birikintisi buzdan bile tehlikeli. 

2- Trafiğin aktığı bir yolda kaza yaptıysan aracın arkasında beklenmez. Hatta bence aracın yanında yakınında önünde falan da beklenmez. Şahsen kaza yaptığımda uygun yere reflektör koyup polis çağırıp kaldırıma, bariyerin arkasında falan geçiyorum. Ülkemiz malum, hiç bir şey için değilse bile, kazayı görmeye çalışan birileri gelir çarpar.

Yavaş gitse 4 kişi ölmezdi ama önemli olan o. Hızı epey fazla gibi geldi bana, yağmurda ne gerek var bu kadar hıza. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Evren Erakçora yazdı:

Yavaş gitse 4 kişi ölmezdi ama önemli olan o. Hızı epey fazla gibi geldi bana, yağmurda ne gerek var bu kadar hıza. 

Değişkenleri değiştirebiliriz tabi hocam, sonuçta değişebilir değişkenlere göre. Ama bir şeyi atlamayalım, olayın başlangıcı yolda biriken su. Şu yüzyılda halen yollarımız gölleniyor.

Arabanın arkasına toplanmasalar yine 4 kişi ölmezdi. Değişkenler. 

Bizim ülkemizde kaza yapan reflektör kullansa bir çok kaza önlenecek ama kimsede reflektör yok. 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Çekmiyor gitmiyor bilmem ne yapmıyor. Çıtır yazılım, o bu şu. Ülkemizdeki insanlara güçlü arabalar sunuldukça yollar daha da güvensiz hale geldi.

 

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

genel bir psikolojik sorun var. Daha güçlü daha güçlü arabalar istiyor insanlar. Halbuki fizik yasaları değişmiyor


Yahu güçle yazılımla ne ilgisi var? O araba muhtemelen c180 ya da c200d yani 150ps civarı maks.  Bu kazada en büyük faktör arkadan itiş olması, belki lastik ve hız. Ama o hızı hibrid Toyota da yapar hatta Tofaş da yapar.

Bugün sabah senin hep kullandığın O3 yolunda yol boş, deli gibi yağmur yağıyor, ben orta şeritte 80 ile giderken beni geçen arabaların hepsi filo plakalı Egea vs. idi. Psikolojik sorun var evet ama arabanın beygiriyle pek ilgili olduğunu sanmıyorum. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

O açıdan bakmayın. Hatta bu kazaya da bakmayın. İnsanlarda güç zehirlenmesi var. İnstagram videolarını izliyoruz. Araç yorumlarına bakıyoruz. Trafiğin içindeyiz. Güç zehirlenmesi, aşırı hız ve hızlanma durumları. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

O açıdan bakmayın. Hatta bu kazaya da bakmayın. İnsanlarda güç zehirlenmesi var. İnstagram videolarını izliyoruz. Araç yorumlarına bakıyoruz. Trafiğin içindeyiz. Güç zehirlenmesi, aşırı hız ve hızlanma durumları. 


Ben de diyorum ki arabanın beygiriyle ilgisi yok o konunun, sürücü koltuğundaki beygirle ilgisi var. 

 

Hatta belli bir gücün üstünde otomobil kullananlar ortalamanın üstü bilinçlidir. Diğer türlü sürekli patlarlar. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selim Bilgin yazdı:


Ben de diyorum ki arabanın beygiriyle ilgisi yok o konunun, sürücü koltuğundaki beygirle ilgisi var. 

 

Hatta belli bir gücün üstünde otomobil kullananlar ortalamanın üstü bilinçlidir. Diğer türlü sürekli patlarlar. 


Bence öyle değil. Ülkede zengin olmak okumakla veya bilinçle çok olmuyor. Çoğu lüks veya güçlü araç sahibi diğer tayfadan. 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Mert Gülkokan yazdı:

Arkadan gelip vuran araç bmw 4.20 grand coupe


Doğrudur, telefonda izlediğim için seçemedim tam. yine kontrol edilemeyecek güçte değil sonuçta.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...