İçeriğe Yönlendir

Kaza Haberleri


Furkan Esgin
Çözüme git Misafir tarafından,

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Emre Şimşek yazdı:

Aslında tam içi sayılmaz ki kapı ağzı ya yel değiyordur:)

Giriş anının videosu varmış ben göremedim 

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Metin Uzunoğlu yazdı:

Hız sınırlayıcı devrede olabilir. 


hız sınırlayıcı frene basmaz ki hocam, öyle sınıf bir araba falan değildi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Acemiler genelde sıkça frene basar, viraja girerken , durduk yere  vs.  Ya gaza basar ya frene. Gazdan çekeyim yoktur pek. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Serkan Toker yazdı:

 

 

Senin de hiç orta yolun yok hocam, ehliyet iptaline kadar gittin hem de mahkeme yolu kapalı. Bir sonra adım tünel çıkışında diz çökmüş gözler bağlı şekilde tek mermi infaz olur herhalde.. :D

 

 

Tünelin girişini hızlı gelen araca otomatik kapatan bir sistem daha mantıklı olur.. :)

Tünele resim denmiş, ben yine insaflıyım :D  

Evren Erakçora yazdı:

Acemiler genelde sıkça frene basar, viraja girerken , durduk yere  vs.  Ya gaza basar ya frene. Gazdan çekeyim yoktur pek. 

bunlara ağır motorsiklet vereceksin az sürmeyi öğretip tamam çözdüm bu işi kolaymış diye havaya girince biraz hızlı viraja gir diyeceksin, bir daha düzgün giderler merak etme :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Serkan Toker yazdı:


hız sınırlayıcı frene basmaz ki hocam, öyle sınıf bir araba falan değildi. 

Rampa aşağı inerken araç hızlanmıyor,  yol bilgisayarı 0 lt göstermeyip yakıt yakıyor,  fren değilse nasıl hızlanmıyor o zaman bilmediğim için yazıyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli

Hiç basmayan acemi de gördüm, bizzat kendi aracımda, yazık oldu corollaya :( 

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Metin Uzunoğlu yazdı:

Rampa aşağı inerken araç hızlanmıyor,  yol bilgisayarı 0 lt göstermeyip yakıt yakıyor,  fren değilse nasıl hızlanmıyor o zaman bilmediğim için yazıyorum. 

 

Bizim kocaoğlanlardan bahsediyorsanız hız sınırlayıcı frene basmıyor bence, birkaç kez denedim çünkü. Hız sabitleyici ile yokuş inerken tüketim sıfıra düşmeyebilir. Dik bir rampa değilse motor freni fazla gelince gaza basıyor tüketim gösteriyor.. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
 
Bizim kocaoğlanlardan bahsediyorsanız hız sınırlayıcı frene basmıyor bence, birkaç kez denedim çünkü. Hız sabitleyici ile yokuş inerken tüketim sıfıra düşmeyebilir. Dik bir rampa değilse motor freni fazla gelince gaza basıyor tüketim gösteriyor.. 

Adaptif cruise olanlar frenliyor. Diğerleri nayn cicim
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Servet Aydın yazdı:


Adaptif cruise olanlar frenliyor. Diğerleri nayn cicim


Senin mazdayla denedim ya unuttun mu bitanem… Çabinin fokusu takip etmiştim..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Servet Aydın yazdı:

Adaptif cruise olanlar frenliyor. Diğerleri nayn cicim

Peki o zaman adaptive cruise olmayan araçların hız sınırlandırıcısı Bolu dağından aşağı inerken aracın hızlanmasını nasıl engelliyor?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Metin Uzunoğlu yazdı:

Peki o zaman adaptive cruise olmayan araçların hız sınırlandırıcısı Bolu dağından aşağı inerken aracın hızlanmasını nasıl engelliyor?

engllemez, viteste dahi olsa bir süre hızlandıktan sonra devreden çıkar

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Uzunoğlu yazdı:

Peki o zaman adaptive cruise olmayan araçların hız sınırlandırıcısı Bolu dağından aşağı inerken aracın hızlanmasını nasıl engelliyor?

Sınırlandırıcı engellemiyor zaten. Onun işi gaz pedalıyla 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Metin Uzunoğlu yazdı:

Peki o zaman adaptive cruise olmayan araçların hız sınırlandırıcısı Bolu dağından aşağı inerken aracın hızlanmasını nasıl engelliyor?

demekki motor kompresyonu ve uygun viteste gittiğinde aracın hızlanmasını engelleyecek kadar karşı güç oluşuyor, yetmezse bir alt vitese geçersin yine engeller, tabii hızın uygun olacak, buda bir yere kadar etkiler, eğim fazlaysa arabanın ağırlığı ve ivmesi kompresyon gücünü aşarsa hızlanır, vites küçültmede bir yere kadar yeter, motor bağırırsa mecburen frene basarsın....

genelde normal hızda çıktığın vites yada bir altıyla inersen hızlanmadan inersin, tabii eğim önemli bunda...

araba fren yapmaz yani...

frenleme işini en güzel tam elektrikliler sonrada hibritler yapıyor, manyetik fren yapıyor alet, elektrik motoru güç üretirken oluşan dirençle yavaşlıyorsun, gayet güzel hem frenlerinde aşınmıyor... üstüne bire şarj oluyorsun...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

kamyon gibi yüklenmiyoruz canım, normalde çıktığın viteste inersin şeklinde kullanırız, sente atması için aşırı yük ve ani vites düşme lazım ki küt diye vursun, araba bu hafif araç, normalde imkansıza yakındır diyim siz anlayın, zincirli motorda dahada zordur bu arada...

 

Not: yine düzetlme yaptım İlkay, harf atlıyorum yazarken, acele ediyorumda :) mesela bu olayı motorsiklette yaparsan yani hart diye aşırı vites düşersen motordan önce şanzımanı yersin....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

kamyon gibi yüklenmiyoruz canım, normalde çıktığın viteste inersin şeklinde kullanırız, sente atması için aşırı yük ve ani vites düşme lazım ki küt diye vursun, araba bu hafif araç, normalde imkansıza yakındır diyim siz anlayın, zincirli motorda dahada zordur bu arada...

 

Not: yine düzetlme yaptım İlkay, harf atlıyorum yazarken, acele ediyorumda :) mesela bu olayı motorsiklette yaparsan yani hart diye aşırı vites düşersen motordan önce şanzımanı yersin....

Kaydırmalı debriyaj var bende. Debriyajsız bile küçültebilirsin vitesi diyor adam. Tekerini kilitlemez motorunu aşırı yğklemez diyor.

Bkz. Kaydırmalı debriyaj.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

Kaydırmalı debriyaj var bende. Debriyajsız bile küçültebilirsin vitesi diyor adam. Tekerini kilitlemez motorunu aşırı yğklemez diyor.

Bkz. Kaydırmalı debriyaj.

klasik şey o, sen onu kitle otomatiğe çevir, kaydırmalı eskide kaldı :p

Not: kaydırmalıyla  küçültmeyi deneme bence, onu diyenede selam söle...

 

edit: pardon yanlış oldu hatta eksik, quik shifter varsa debriyajsız değişirsin vitesi, kaydırmalıda debriyajı yine kullanmalısın, kaydırmanın olayı torku dengelemek bu sayede yığılmayı yada dediiğin gibi arkayı kitlemeyi baya bir engellemeye yarıyor ama sınırsız değil tabii, debriyajsız yapılmaz ama risklidir, onun için üstte yazdığım gibi q shifter lazım....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

klasik şey o, sen onu kitle otomatiğe çevir, kaydırmalı eskide kaldı :p

Neyi klasik. Çoğu motorda yok. Otomatik motorla işim olmaz. Zerre keyif almıyorum otomatik motordan.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
İlkay Başaran yazdı:

Neyi klasik. Çoğu motorda yok. Otomatik motorla işim olmaz. Zerre keyif almıyorum otomatik motordan.

çoktan beridir olan birşey, adam gibi motorların hepsinde olur kaydırmalı, oto kiti kaydırmalıya gelene dek neler var neler demek istediğim için örnek verdim, keyif başka şey ben her ikisinide severim, oto vitesi esas bulamazsın, Honda dışında zor...

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

çoktan beridir olan birşey, adam gibi motorların hepsinde olur kaydırmalı, oto kiti kaydırmalıya gelene dek neler var neler demek istediğim için örnek verdim, keyif başka şey ben her ikisinide severim, oto vitesi esas bulamazsın, Honda dışında zor...

Yanlış vitese atma şanzımanı alırsın kucağa yazınca yazdım bende kaydırmalı var almam diye. 

Testte 15 dk nc 750 dct kullandın 30 senelik otomatikçi oldun başımıza valla helal :d

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

Yanlış vitese atma şanzımanı alırsın kucağa yazınca yazdım bende kaydırmalı var almam diye. 

Testte 15 dk nc 750 dct kullandın 30 senelik otomatikçi oldun başımıza valla helal :d

yanlış viteste atarsan kaydırmalıda kurtarmaz hız -devir yüksekse, kaydırmanın olayı kabaca debriyaj tasındaki ufak bir çapraz çentik sonuçta, 1-2 cm. payı var, sonrası yok...

 

 otomatik çok kullanmadım evet ama baya araştırdım huyunu suyunu, öyle süper uzmanım demedimki zaten, kullanım olarak nc kullandım biraz, azda Africa twin, zaten başka oto vites kullanan markada yok sanırım, öyle çok fırsatımızda olmuyor doğal olarak, sen kullandınmı peki oto vites?

 

oto vites çok rahat, benim hoşuma gidiyor, hata şansın yok, tuşla tam manuel kullanımı var ve sen değişmeden motor kesiciye girsede vites değişmiyor manuldeki gib vs. büyük rahatlık ama manuelinde zevki başka, şak şak değişiyorsun, manueldede ben tam klasik severim, kaydırmada olmayacak shifterda, şak şak tam pro mod :)

 

edit: harf eksik olmuş yine :angry:

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

otomatik çok kullanmadım evet am baya araştırdım huyunu suyunu, kullanım olarak nc kullandım biraz, azda Africa twin, zaten başka oto vites kullanan markada yok sanırım, öyle çok fırsatımızda olmuyor doğal olarak, sen kullandınmı peki oto vites?

 

oto vites çok rahat, benim hoşuma gidiyor, hata şansın yok, tuşla tam manuel kullanımı var ve sen değişmeden motor kesiciye girsede vites değişmiyor manuldeki gib vs. büyük rahatlık ama manuelinde zevki başka, şak şak değişiyorsun, mauledede ben tam klasik severim, kaydırmada olmayacak shifterda, şak şak tam prı mod :)

Kullandım. Ben sevmedim. Yarın birgün sensör hatası yaşayıp virajda vites büyütüp küç0ltmeyeceğinin de garantisi yok. O motorların periyodik bakımlarını yetkili serviste yapmaya yürek lazım. Sıkışık trafikte iyi olabilir de twin le zatrm ne işin var sıkışık trafikte.

Sen kaydırmalı sebriyajlı motor kullandın mı Ali abi? Ne fark hissettin?

Motorda nasıl yanlış vitese atıyorsun abi ben orada kaldım bu arada. Sıralı şanzımanda? Yanlışlıkla 2 kere mi basacaksın vites pedalına anlamadım?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...