İçeriğe Yönlendir

Ka - Rölanti Sorunları


Koray Sezginer

Recommended Posts

Atilla Uslu

rölanti valfi tamir edilirmi?

4-5 senede bir değiştiriyorum.

Elimde 3 adet valf var. anlayan bir usta tamir edebilirmi?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Valfin tamiri yok maalesef. Ama bu kadar hızlı bozulmamalı. Benim valfim 10 sene gitmişti.

Yorum bağlantısı
Atilla Uslu

Rölanti bugün zirve yaptı çok bağırdı. Ustaya götürdüm rölanti valfine giren fişi söktü böyle kullan dedi. Rölanti düzeldi normale döndü. Bisey olurmu? Arabayı yakmayalım bide? Kafam karıştı.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Atilla Uslu yazdı:

Rölanti bugün zirve yaptı çok bağırdı. Ustaya götürdüm rölanti valfine giren fişi söktü böyle kullan dedi. Rölanti düzeldi normale döndü. Bisey olurmu? Arabayı yakmayalım bide? Kafam karıştı.

Bir süre sorunu gizler. Sonra yine yapacak.

Yorum bağlantısı
Atilla Uslu

bu işin çaresi yeni valf almak galiba. kurtuluşu yok gibi.

yarın bi ustaya görüneyim.

Yorum bağlantısı
Azad Mirzade
Atilla Uslu yazdı:

bu işin çaresi yeni valf almak galiba. kurtuluşu yok gibi.

yarın bi ustaya görüneyim.

 

Rolanti valfini kendiniz sökün, sökerken videoya çekinki toparlaması kolay olsun (bu işlerden anlamadığınızı farz ederek!)

Daha sonra balata spreyi ile güzelce temizleyin, sonra da wd40 la temizleyin valfi geri takın.

Benimkinde aynı sıkıntı vardı bu temizlik sonrası 1.5 yıldır srunsuz biniyorum.

 

Eğer düzelmezse tek çaresi orjinal sıfır valf.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Erdem Sucu

Herkese iyi pazarlar. Benim Ka aldığım günden beri boşa alınca devir dengesizliği oluyor devir 1 in üstüne çıkıyor düşüyor kendi kendine gaz veriyor bazen de toparlayamiyor ve stop ediyor. Kime goturduysem sorunu bulamadı zaten bu arabayla uğraşmak istemiyorlar. Subap ayarı yapıldı km sensöru değişti. Bu arabaların arada stop etmesi zaten kimse tarafından yadirganmiyor ama özellikle bu devir dalgalanması sizde de var mı? 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bu konuda forumda cokca konustuk. Gecmis konulara goz atın mutlaka.
Rolanti valfi ilk kontrol edilecekler arasinda.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serkan Yıldırım

Karter havalandırmasını da temizleyin mutlaka.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bir kırıktan hava alıyordur, rölanti valfi rölantiyı tutturamıyordur yada soketinde sorun vardır, bence en muhtemeli TPS bozuktur. çok kolay bozulan bir parça.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Sani Gerşon yazdı:

 

Erdem Sucu yazdı:

Tps arızası obd den gözükür değil mi? 

tam bozuk değilse gözükmez. içinde potansiyometre var. dönünce direnç değeri değişiyor. içi bozulunca saçma sapan veriler gönderiyor. kaç kez başıma geldi.

 

Sani Gerşon yazdı:

Bu araçların gazı telli. TPS yok bu modellerde.

TPS zaten telli arabalarda olur.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Tolgahan Köroğlu

İthal rolanti valfi alıp sorun yaşayan oldu mu ? 

Devir 2200 D/D da sabit kalıyordu,  Kelebek / rolanti valfi / Akışmetre vs temizledim  1300 lerde kalıyor şuanda,  stop etme rolanti dengesizliği yok. 

ROlanti valfi alıp almama konusunda kararsız kaldım.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Tolgahan Köroğlu yazdı:

İthal rolanti valfi alıp sorun yaşayan oldu mu ? 

Devir 2200 D/D da sabit kalıyordu,  Kelebek / rolanti valfi / Akışmetre vs temizledim  1300 lerde kalıyor şuanda,  stop etme rolanti dengesizliği yok. 

ROlanti valfi alıp almama konusunda kararsız kaldım.

Orjinal hariç olanların ömrü kısa oluyor maalesef. 1 sene maksimum.

Yorum bağlantısı
Tolgahan Köroğlu
Sani Gerşon yazdı:

Orjinal hariç olanların ömrü kısa oluyor maalesef. 1 sene maksimum.

 

1 sene şimdilik götürür beni, 165 TL ye ital olarak satın aldım.  Bakalım bu gün gelir 2-3 gün içinde arabayı toplarım. 

 

Kelebeği vs de daha detaylı temizleyeceğim belki üzerindeki ile kurtarabilirim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Tolgahan Köroğlu
Tolgahan Köroğlu yazdı:

 

1 sene şimdilik götürür beni, 165 TL ye ital olarak satın aldım.  Bakalım bu gün gelir 2-3 gün içinde arabayı toplarım. 

 

Kelebeği vs de daha detaylı temizleyeceğim belki üzerindeki ile kurtarabilirim.

 

Kendime alıntı,  vss yi tamir ettikten sonra ( tüm kabloları kopuktu)  rolanti valfini de yıkadım temizledim. Arkasında (soketin olduğu bölgede) bir vida olduğunu fark ettim, oradan ayarını yaptım. Şuan çok stabil bir rolantim var. 

Rolanti valfinin arkasındaki vida'nın üzeri silikon benzeri bir malzeme ile kapatılmış. Vida olduğu belli değil, ben nasıl olsa değiştireceğim diyerek kurcalarken buldum ve hala aracın üzerindeki valfi kullanıyorum. 

Aldığım yedek olarak duruyor kenarda. 

Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Erhan Sahinn
(düzenlendi)

Herkese selamlar, çok uzun zamandır yeni bir foruma üye olmuyor ve bu benim ilk mesajım diye kendimi yazı yazarken bulmuyordum. Beni 2010'a geri götürdüğünüz için sizlere ve arabama teşekkür ederim. :)

Bundan birkaç ay önce ilk arabam olarak bir Ford Ka aldım 2002 model, benzinli. Araç özellikle boşta ve hareket halindeyken gaz yiyor. Örneğin kırmızı ışık yandığında yavaşlayıp misal 2den 1e çekmek üzereyken direkt boşa alıp birkaç metre ilerlemeye devam ediyorum durana kadar. Hızım da öyle yüksek değil maksimum 20km. Veya yoğun trafikte özellikle yokuş aşağı vaziyetteysem vites boşta aracı salıp ilerliyorum o zaman da gaz yiyor ve araç tamamen durana kadar da gaz yemeye devam ediyor. Tam olarak durduktan bir iki saniye gaz yemeyi kesiyor araç. Bunun nedeni sizce ne olabilir? Namuslu dürüst bir usta buldum, onlara vereceğim ama araç malum ustaların çok aşina olduğu bir araç değil.

 

Arabalar konusunda da pek bilgim yok maalesef, yavaş yavaş bilgi ediniyorum eski araba sağ olsun. Yukarıda da dediğim gibi 2015'te ehliyeti aldım ama direksiyon sınavı sonrasında şoför koltuğuna oturmam 9 sene aldı. Aracı bahsettiğim ustaya bir defa klima için götürdüğümde obd cihazından kontrol etti, herhangi bir arıza görünmediğini ama rölanti valfinin iyi durumda olmadığın, içindeki keçelerin kötü durumda olduğunu ve yüksek ihtimalle rölanti valfinden dolayı olduğunu söyledi. Aracı tekrar götürüp, hortumlarına, şanzıman yağı dahil tüm sıvılarına bak ve gaz kelebeğinden map sensörüne kadar tüm sensörlerin kontrol ve temizliğini yap diyeceğim. Bu konuda daha önce yazılanlara dayanarak özellikle hız sensörünü mü işaret etmeliyim? Acaba km telinin yağı mı bitti sizce? Ek olarak, aracın hızı yandex ve diğer navigasyonlara göre kadranımda yazandan yaklaşık %20 daha düşük. Ben 100 ile gittiğimi sanarken meğer 80 ile gidiyormuşum. Ayrıca günlük km sayacı da olması gerekenden daha fazla sayıyor.

 

Sonuçta beyni olan bir araç, sensörlerinden biri çalışmıyor olsa görürdük gibi geliyor. 

 

Kısacası, aracı ustaya götürmeden önce buna da baktır veya bunu da telaffuz et diyeceğiniz bir husus var mı diye merak içindeyim.

tarihinde Erhan Sahinn tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hayırlı olsun aracınız öncelikle.

Rölanti valfinin içinde bi keçe ya da conta yok. Tek bir contası var o da manifold ile arasındaki bağlantıda. Ama valfin 20 senede ömrünü doldurmuş olması gayet normal.

Bununla beraber hız sensörünüzü de kontrol ettirin mutlaka.

KM telinin yağı diye bir şey yok, tel direkt şanzımana giriyor, bir dişli sayesinde dönüyor. Dişlide şanzıman içinde olduğundan zaten şanzıman yağı ile besleniyor. Tel ayrıca sadece kadranı hareket ettiriyor, motoru yöneten ise hız sensörüdür.

 

Bu arada,

İstanbul'da KA için usta arama derdiniz yok. Maslak'ta Osman usta bu işin piri. Mutlaka bir görüşün. Nokta atışı sorunu çözer, kazıklamadan, o parça mı bu parça mı demeden işinizi halleder.

 

https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/254633-osman-usta-maslakta-no-name-servis/

 

Erhan Sahinn yazdı:

Acaba km telinin yağı mı bitti sizce? Ek olarak, aracın hızı yandex ve diğer navigasyonlara göre kadranımda yazandan yaklaşık %20 daha düşük. Ben 100 ile gittiğimi sanarken meğer 80 ile gidiyormuşum. Ayrıca günlük km sayacı da olması gerekenden daha fazla sayıyor.

Bunun için km teli kontrol edilebilir ama kadran ile gps arasında %5-10 arasında bir fark olması gayet normaldir. Hız cezaları için kadran her zaman daha hızlı gösterir.

Erhan Sahinn yazdı:

Sonuçta beyni olan bir araç, sensörlerinden biri çalışmıyor olsa görürdük gibi geliyor. 

 

Arıza ışığı kontak anında geliyor mu? 2002'lerde arıza ışığı vardı zira.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erhan Sahinn
Sani Gerşon yazdı:

Hayırlı olsun aracınız öncelikle.

Rölanti valfinin içinde bi keçe ya da conta yok. Tek bir contası var o da manifold ile arasındaki bağlantıda. Ama valfin 20 senede ömrünü doldurmuş olması gayet normal.

Bununla beraber hız sensörünüzü de kontrol ettirin mutlaka.

KM telinin yağı diye bir şey yok, tel direkt şanzımana giriyor, bir dişli sayesinde dönüyor. Dişlide şanzıman içinde olduğundan zaten şanzıman yağı ile besleniyor. Tel ayrıca sadece kadranı hareket ettiriyor, motoru yöneten ise hız sensörüdür.

 

Bu arada,

İstanbul'da KA için usta arama derdiniz yok. Maslak'ta Osman usta bu işin piri. Mutlaka bir görüşün. Nokta atışı sorunu çözer, kazıklamadan, o parça mı bu parça mı demeden işinizi halleder.

 

https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/254633-osman-usta-maslakta-no-name-servis/

 

Bunun için km teli kontrol edilebilir ama kadran ile gps arasında %5-10 arasında bir fark olması gayet normaldir. Hız cezaları için kadran her zaman daha hızlı gösterir.

Arıza ışığı kontak anında geliyor mu? 2002'lerde arıza ışığı vardı zira.

Hocam çok teşekkür ederim, çok sağ olun. 
 

Yarım kontak halinde tüm lambaları yanıyor, marş sonrası ise yine tamamı sönüyor. Açıkçası özellikle “yahu yanıyor mu acaba motor arıza lambası” diye baktığımı hatırlamıyorum ama marş halinde kalkmadan evvel yalnızca el freni ışığının yanmaya devam ettiğini söylüyor hafızam. 
 

Arabayı Osman ustaya gösterip aldım , hatta ilk iş malum manifolddaki su kaçağı için alüminyum parçayı taktı kendisi. Fakat sonrasında sanırım iş yoğunluğundan olacak bazı iletişim eksikliklerimiz oldu ve bazı sorunlara net çözüm bulamadı. Biraz ben araya sora aracın farklı bir kasa olduğunu, önceki yıllardan farklı parçalar bulunduğunu, örneğin yedek su bidonunun 2001 öncesi modellerden farklı ve maalesef farklı olduğunu keşfettim. Yaşadığımız amortisör ve yay problemini de sanıyorum aynı sebeple net biçimde çözmek yerine başka bir yay uydurma yoluyla hallettik.

 

Bu sebeple böyle evime yakın - Asya’da yaşıyorum, maslağa işten izin alıp gitmek zor oluyor- ustalar ile halletmeye çalışıp olmazsa Osman ustaya gitmeyi düşünüyorum. 
 

Sorunları gidermeye başladıktan itibaren burayı günceller ve forumu haberdar ederim :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Erhan Sahinn
Erhan Sahinn yazdı:

Hocam çok teşekkür ederim, çok sağ olun. 
 

Yarım kontak halinde tüm lambaları yanıyor, marş sonrası ise yine tamamı sönüyor. Açıkçası özellikle “yahu yanıyor mu acaba motor arıza lambası” diye baktığımı hatırlamıyorum ama marş halinde kalkmadan evvel yalnızca el freni ışığının yanmaya devam ettiğini söylüyor hafızam. 
 

Arabayı Osman ustaya gösterip aldım , hatta ilk iş malum manifolddaki su kaçağı için alüminyum parçayı taktı kendisi. Fakat sonrasında sanırım iş yoğunluğundan olacak bazı iletişim eksikliklerimiz oldu ve bazı sorunlara net çözüm bulamadı. Biraz ben araya sora aracın farklı bir kasa olduğunu, önceki yıllardan farklı parçalar bulunduğunu, örneğin yedek su bidonunun 2001 öncesi modellerden farklı ve maalesef farklı olduğunu keşfettim. Yaşadığımız amortisör ve yay problemini de sanıyorum aynı sebeple net biçimde çözmek yerine başka bir yay uydurma yoluyla hallettik.

 

Bu sebeple böyle evime yakın - Asya’da yaşıyorum, maslağa işten izin alıp gitmek zor oluyor- ustalar ile halletmeye çalışıp olmazsa Osman ustaya gitmeyi düşünüyorum. 
 

Sorunları gidermeye başladıktan itibaren burayı günceller ve forumu haberdar ederim :)

Tekrardan selamlar,

 

Öncelikle yardımcı olan herkese teşekkürler ederim.

 

Bu mesajı yazdıktan sonra arabayı alıp bahsettiğim ustalara götürdüm ve tüm sıvıları, filtreleri ve bujileri değiştirttim, tüm sensörleri de kontrol ettirip gerekenleri temizlettim. Rölanti valfini değiştirmek yerine tamir ederek idare etme yolunu seçmişler ama bu kez de rölanti çok düşük oldu. Olduğum yerde direksiyonu çevirdiğimde stop etme, 1 ve 2. viteslerde ayağımı gazdan çektiğimde silkelenme  gibi sorunlar yaşadım.

 

Dün orijinalini bulamadığım için FASE marka bir rolanti valfi alıp değiştirdik. Bahsettiğim sorunlar tamamen ortadan kalktı. Araç artık debriyaja bastığımda kendi kendine gaz vermeye devam etmiyor. Bu genel bakım sayesinde olduğunu sanıyorum, aracın sesi azaldı, performansı arttı.

 

Bu direksiyonu çevirdiğimde rolanti dalgalanmasının sebebini de bana muhtemelen direksiyon basınç müşürünün arızalı olmasından kaynaklı olabileceğini aktardılar. Bir ara artık onu alıp değiştirmem gerekecek.

 

Hız sensörüm sağlammış, fakat hız kadranıyla günlük odometre'nin olması gerekenden daha fazla göstermesi problemini ticari araçların takolarını yapan bir yere göstermemin daha uygun olacağını söylediler.

 

Bir son sorum olacak outro niyetine, lastiklerim şu anda 175/65 14. Bir iki aya Falken'in 165/60 14leri ile değiştireceğim ama bir uzun yol durumu var bayramda. Arabanın benzin kapağında 155 ve 165 lastikler için basınç göstergesi var fakat benim mevcut lastiklerin basıncının ne olması gerektiğini tam çıkaramadım.

 

Herkese tekrardan teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Geçmiş olsun.

165 için olanı kullanabilirsiniz basıncı. Sıkıntı çıkarmayacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Furkan Altay

Merhabalar 97 model Ford Ka aracımın bitmeyen stop etme sorunu yüzünden Ankara da işini ehli yapan usta var mı ? 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...