Barış Kalkan 6 Temmuz 2012 Paylaş 6 Temmuz 2012 (düzenlendi) acımasız olmuş millet yahu acaba yeni kasa 2009 falan Ka'ya uygun olanın fiyatınamı 400 dediler, motora ait bir parçada çıkma alma bence çok sağlıklı olmuyor onuda önceki durumu belli değil yenisini takıldıktan sonrada stop etmeye devam ederse hız sensörüne bir göz at soketi takılı olmayabilir ve temizliğini yap 6 Temmuz 2012 tarihinde Barış Kalkan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Guest Fatih Acar 6 Temmuz 2012 Paylaş 6 Temmuz 2012 abi inşallah ynisinden sonra bir sıkıntı çıkmaz. cıkarsa artık oraya yöneleceğim. yok abi bildiğin 98 ka valfine istiyor adam 400 tl. ben ankaradayım ama tüm alışverişlerimi merkez otodan yapıyorum. adam yakaladığını ....... ankarada. Yorum bağlantısı
Barış Kalkan 6 Temmuz 2012 Paylaş 6 Temmuz 2012 çok geçmeden batar, sanki bulunmaz hint kumaşı satıyor pahalı satılır 3-5 bişi değil ama 2 katından fazla yahu Yorum bağlantısı
Turgut Yıldırım 6 Temmuz 2012 Paylaş 6 Temmuz 2012 Aynı sorun bende de vardı rölanti valfini temizledim taktım düzeldi bir müddet ama geçen gün yine yapmaya başladı. Vites yükseltirken debriyaja basınca vııınnnnlıyor motor. Ve bazen boşta durunca 850 olan motor devri 1200'de takılı kalıyor. Motoru stop edip tekrar marşa basınca düzeliyor. Bilmiyorum belkide vss sensörü ile alakalıdır. Onu henüz temizleme fırsatı bulamadım. Bu arada bazı arkadaşlar VSS yi söküp devam edin demişler ama o zaman da debriyaja basınca araçta stop etme sorunu yaşanıyor. 1 Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ 6 Temmuz 2012 Paylaş 6 Temmuz 2012 barış abi, merkez otodan aldım 114tl'ye. arabanın şasi numarasını istediler bi yarım saat sonra aradılar, 108lik senin arabadaki diye. bugün verdim siparişi. ankarada 400 tl isteyen oldu bu parçaya. en ucuz 200 tl fiyat cektıler. cıkmasını aldım, cok sık değil ama ara sıra stop edıyor. neyse cıkmacıdan aldığım elime patladı. cok sık yapan varsa bu hatayı, bedelsız göndereyım benım mevcut rolantı valfi bıraz daha ıyı durumda:) Fatih çıkacak valfi ben alabilir miyim? Tekrar kalibre edilebilir mi, tamir olabilir mi bir bakmak istiyorum. Olur da halledersem bir faydamız dokunur. En eski olanını da alabilirim eğer hala elindeyse Yorum bağlantısı
Guest Fatih Acar 6 Temmuz 2012 Paylaş 6 Temmuz 2012 tabi yenisi gelince göndereyim. en eski olanını almadım. atmışlardır. bı bak abi sen. ben yenisini takınca haberleşelim. Yorum bağlantısı
Guest Fatih Acar 7 Temmuz 2012 Paylaş 7 Temmuz 2012 bugün yeni valf geldi. taktım ama rolantisi cok yuksek. araba bas bas bağırıyor. rolantısını nereden dusureceğim? valfın önünde silikon bı yer var orayı da kurcalamadım valf daha yeni diye. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 8 Temmuz 2012 Paylaş 8 Temmuz 2012 bugün yeni valf geldi. taktım ama rolantisi cok yuksek. araba bas bas bağırıyor. rolantısını nereden dusureceğim? valfın önünde silikon bı yer var orayı da kurcalamadım valf daha yeni diye. Doğru takamamış olabilirsiniz. Normalde eskisi sökülür, yenisi takılır. Bu kadar basit, hiç bir ayar yapılmaz... Yorum bağlantısı
Guest Fatih Acar 8 Temmuz 2012 Paylaş 8 Temmuz 2012 pozisyonu eskisi ile aynı olaca sekılde. yanlış takılacak bir sey değil ki bu neret. neyse diğer turlu deneyım bir de. Yorum bağlantısı
Turgut Yıldırım 8 Temmuz 2012 Paylaş 8 Temmuz 2012 Arkadaşlar dün elimde yedek olan rölanti valfini taktım ve denedim. Gözlemler şunlar: Motor sabahları soğukken marşa bastığımda çalışıyor ancak belli bir müddet rölantide motoru sallıyor, çalışsam mı stop mu etsem gibi gelip gitmeler oluyordu. Yeni valf ile bu sorunum düzeldi şimdi rölanti motor soğukken de iyi çalışmakta. Ancak debriyaja basınca artan devir sorunu maalesef düzelmedi. Halen devam etmekte. Seyir halinde iken oluyor. Bazen kendiliğinden düzeliyor bazen stop edip tekrar çalıştırınca düzeliyor. Normal rölanti değerim 850 ama bu problem başladığında araç rölantide 1000-1100 arası göstermekte. (araç dururken) şimdilik aklımda kalan tek şey hız sensörü onu temizleme fırsatı henüz bulamadım. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 8 Temmuz 2012 Paylaş 8 Temmuz 2012 pozisyonu eskisi ile aynı olaca sekılde. yanlış takılacak bir sey değil ki bu neret. neyse diğer turlu deneyım bir de. Pozisyon itibari ile değil, genelde iyi sıkılmazsa hava alıyor, rölanti saçmalıyor. Birde arızalı olma ihtimali de var tabi yeni de olsa Yorum bağlantısı
Serhat Çitak 8 Temmuz 2012 Paylaş 8 Temmuz 2012 Bana kalırsa orjinal almadınız gibime geliyor Yorum bağlantısı
Serhat Çitak 8 Temmuz 2012 Paylaş 8 Temmuz 2012 Umarım hız sensörü değildir turgut bey değişimine kalksan epey pahalı nadirde bulunan bir parça.Hala devam ediyor bir yapıyor bir yapmıyor gerçi beni vites değiştirikene çıkardığı vınnn sesi rahatsız etmiyor ama yakıta yada başka bir şeye zararı var mı ! onu bilmiyorum işte ! Müsait bir zamanda bilgisayara bağlatıp hız sensörü arızalı mı kontrol ettireceğim böyle birşeyin rolanti valfinden yapma ihtimalinde bunun bende daha çok olduğunu düşünüyorum çünkü rolanti vidası ile çok oynadım inşallah öyledirde 100 tl ile gerekirse değişimini yaparım Yorum bağlantısı
Turgut Yıldırım 8 Temmuz 2012 Paylaş 8 Temmuz 2012 Umarım hız sensörü değildir turgut bey değişimine kalksan epey pahalı nadirde bulunan bir parça.Hala devam ediyor bir yapıyor bir yapmıyor gerçi beni vites değiştirikene çıkardığı vınnn sesi rahatsız etmiyor ama yakıta yada başka bir şeye zararı var mı ! onu bilmiyorum işte ! Müsait bir zamanda bilgisayara bağlatıp hız sensörü arızalı mı kontrol ettireceğim böyle birşeyin rolanti valfinden yapma ihtimalinde bunun bende daha çok olduğunu düşünüyorum çünkü rolanti vidası ile çok oynadım inşallah öyledirde 100 tl ile gerekirse değişimini yaparım Rölanti valfinden değil öyle olsa benimki düzelirdi. Hız sensöründen yapıyor gibi zaten orjinal KA vss bulamamıştım 2 yıl önce. yanılmıyorsam 175 TL ye ford escort vss takmıştık araca. Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ 8 Temmuz 2012 Paylaş 8 Temmuz 2012 pozisyonu eskisi ile aynı olaca sekılde. yanlış takılacak bir sey değil ki bu neret. neyse diğer turlu deneyım bir de. Fatih akünün kutup başlarını çıkar 15 dakika kadar bekle, ECU'dan log'lar (önceki çalıştırmandaki hafıza dosyaları) silinsin. Aracın LPG'li miydi? Eğer evet ise LPG'de değil benzinde çık bir süre kullan, en düşük-en yüksek devir log'larını yazsın, peşinden kapat. Fikrim, tekrar çalıştırdığında yine yüksek devir yapmayacaktır. Sanıyorum ki ECU'dan.. Yeni valf arıza yapmaz gibime geliyor. Yorum bağlantısı
Guest Fatih Acar 8 Temmuz 2012 Paylaş 8 Temmuz 2012 Bana kalırsa orjinal almadınız gibime geliyor abi merkez otodan arabanın şasi numarasını vererek aldım yanlışlık olmasın diye. zannetmiyorum orjinal olmasın ya da valfte bir hata olsun. Pozisyon itibari ile değil, genelde iyi sıkılmazsa hava alıyor, rölanti saçmalıyor. Birde arızalı olma ihtimali de var tabi yeni de olsa yapma sani, arızalı olmasın ben ankaradayım adamlar istanbulda. benim oğlan irsaliyeli faturayı parça pinçik etmiş. merkez oto faturasız iadede almaz. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 8 Temmuz 2012 Paylaş 8 Temmuz 2012 abi merkez otodan arabanın şasi numarasını vererek aldım yanlışlık olmasın diye. zannetmiyorum orjinal olmasın ya da valfte bir hata olsun. yapma sani, arızalı olmasın ben ankaradayım adamlar istanbulda. benim oğlan irsaliyeli faturayı parça pinçik etmiş. merkez oto faturasız iadede almaz. Merkez oto ile görüşün, iade almasın, değiştirsin en azından. Ama arızalı olduğuna emin olmanız lazım. Mehmet abi hep yazar, 3 kere aldığı buji kabloları arızalı çıkmış... Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ 9 Temmuz 2012 Paylaş 9 Temmuz 2012 98 model ford ka arabam viteste giderken değil trafikte durduğumda ve vitesi boşa attığımda stop ediyor. rolanti valfinin yerini sağolsun barış abi daha önce resimlerde de paylaştı. fakat neresinin açılıp temizleneceği konusunda bilgi verebilecek arkadaşlara müteşekkir olacağım. ayrıca hız sensöründen kaynaklanabilir mi bilemiyorum. hız sensörünün nasıl, ne şekilde temizleneceği de muallakta. şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim. Fatih'in en başta sorduğu soruya cevap vermek adına yazmak istedim: Öncelikle, nerededir? Siyah plastik boğazıyla birlikte monifoldun üzerindedir. Plastik boğazıyla birlikte sökülür: Boğaz: Valf: İçindeki Yay & Piston: Temizlemek için: WD 40 ve Kontakt temizleyici kullandım, tatmin etmedi. Daha sonra (plastik kısmını dışarıda tutarak) benzinin içine yatırdım ve ince bir fırça ile içini fırçaladım, çıkan kirleri gördükçe içimin yağları eridi. Bu yüzden benzin ve fırçayı şiddetle tavsiye ederim. Kapatırken vidalarını iyice sıkın, kesinlikle dışarıdan hava almadığına emin olun. Görüşmek üzere.. Yorum bağlantısı
Guest Fatih Acar 9 Temmuz 2012 Paylaş 9 Temmuz 2012 cihan abi, plastik kısmını benim usta hiç sökmüyor. bir ayrıntı daha, senin rolanti valfi le benimki tam ters pozisyonda duruyor. bu bir farklılık arz eder mi? bugün götürdüm, valf arızalı diye kestirip attılar. eskisini de plastik boğaz olmadan direkt taktı. arac hala stop ediyor. Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ 9 Temmuz 2012 Paylaş 9 Temmuz 2012 cihan abi, plastik kısmını benim usta hiç sökmüyor. bir ayrıntı daha, senin rolanti valfi le benimki tam ters pozisyonda duruyor. bu bir farklılık arz eder mi? bugün götürdüm, valf arızalı diye kestirip attılar. eskisini de plastik boğaz olmadan direkt taktı. arac hala stop ediyor. Fatih, Tam ters pozisyonda durması bence normal değil, resimdeki gibi olmalı. Hava akış yönü değişirse (ters takılırsa) geçemeyen hava miktarı, içerideki pistona karşı bir direnç uygulayacaktır. Bu bile ufak rölanti düzensizliklerine sebep olur. Senin sorunun bu kadar ufak değil gerçi, fakat yine de plastik kısmı takmanı şiddetle öneririm. Plastik boğaz olmayınca hava çekiş mesafesini de kısaltmış oluyorsun. Akünün kutup başlarını çıkartıp beklemeyi denemiş miydin Fatih? 1 Yorum bağlantısı
Guest Fatih Acar 9 Temmuz 2012 Paylaş 9 Temmuz 2012 akü kutup başlarını sökmedim. teybin kodunu da bilmiyorum cunku. usta da onunla alakası olmaz kesınlıkle dıye ısrarla sokmedı. ama ben sokup deneyeceğim. Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ 9 Temmuz 2012 Paylaş 9 Temmuz 2012 Yine düzelmezse "teyp kodumu yedin abi" diye kızmazsın umarım Yorum bağlantısı
Guest Fatih Acar 9 Temmuz 2012 Paylaş 9 Temmuz 2012 ford ka teyp kodu 9416'ymış. forumda öyle yazmışlar. açtırırız abi sıkıntı olmaz. bugun usta rolanti valfini taktı araba bağırıyor, valfin soketi cıkarıyor değişim yok. ben bı de ters takmayı denıyeceğim. sonucu paylasırım abı. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 9 Temmuz 2012 Paylaş 9 Temmuz 2012 ford ka teyp kodu 9416'ymış. forumda öyle yazmışlar. açtırırız abi sıkıntı olmaz. bugun usta rolanti valfini taktı araba bağırıyor, valfin soketi cıkarıyor değişim yok. ben bı de ters takmayı denıyeceğim. sonucu paylasırım abı. Kod her teybe özeldir. Ford KA diye ayrılmaz Yorum bağlantısı
Guest Fatih Acar 9 Temmuz 2012 Paylaş 9 Temmuz 2012 bu kadar çabuk sonuç paylaşılmaz ama... aşağıya indim, cihan abinin fotoğrafta gösterdiği pozisyonda valfi tekrar taktım(benim valfin pozisyonu tam tersiydi) marş bastım, rolanti on numara!!! yani ben bugün ustaya gittim, plastik boğazı çıkardı, yeni valf için çakma dedi, arızalı dedi, bi de 20 tl para aldı!!! bi fotoğraf olayı çözdü. hemen eski rolanti valfini takıp denedim, o da gayet iyi durumda. her ikisinde de turladım, stop etmiyor. merkez otoyu araryıp, buji kablosu alacağım bunun yerine kabul ederlerse, etmezlerse canları sağolsun. eski valfi yenisini merkez oto kabul etmezse cihan abiye göndereceğim. teşekkürler cihan abi. adamsın!!! Yorum bağlantısı
Recommended Posts