Guest Feti Ercan 21 Ekim 2012 Paylaş 21 Ekim 2012 bir kalıba oturtmak yanlış geliyor bana. Araba o an neyi istiyorsa onu vermek gerek bu efendim eim varsa 3500 yoksa 2500 gibi değilde geçeceğin bir üst viteste araba yürüyecekse istediğin şekilde o zaman geç. Ben sakin kullanıyorsam çokta kastırmadan 2deysem 3 e attığımda bayılmayacağı devirlerde atıyorum vitesi bakmıyorum kaçta diye çünkü o an ki araç yükünden tutun yola hava sıcaklığına bile değişiyor kışın canavar olan araba yazın ısınan havanın yoğunluğunu kaybetmesi yüzünden pısırık birşey oluyor.. seri kullanıyorsam bir üst vitese attığımda seriliğini kaybetmeyecek torku kaybetmeyecek devirleri kullanıyorum onu ben ayağımda sırtımda hissederek atıyorum... Bence çokta kurallara sığdırmamak lazım araba olayını... benzinin litresi 5 tl olunca arabanın istediği değil kesenin istediği kurallar geçiyor. Hocam ben şimdi düz yolda gidiyorum araç kaç devir arasındayken en tasrruflu yakıt aralığını yakalarım. sabit bir hızda 17000 devir demişsiniz sabit hız dediğiniz uzun yolda yani şimdi ben uzun yola çıktığım 1500 den sonra vitesmi değiştircem? çok az değilmi. Şehir için de ise 2500 demi değiştireceğim Yorum bağlantısı
Uğur Gül 21 Ekim 2012 Paylaş 21 Ekim 2012 Bende 2500-3000 civarı atıyorum aslında bakmıyorum motorun sesi belli ediyor.Uzun yoldada mesela 100 km 4. vites 2500-3000 devir arası kullanıyorum 100-110 km hızlarla ortalama 4.5 5 Lt yakıyor. Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol 21 Ekim 2012 Paylaş 21 Ekim 2012 benzinin litresi 5 tl olunca arabanın istediği değil kesenin istediği kurallar geçiyor. Hocam ben şimdi düz yolda gidiyorum araç kaç devir arasındayken en tasrruflu yakıt aralığını yakalarım. sabit bir hızda 17000 devir demişsiniz sabit hız dediğiniz uzun yolda yani şimdi ben uzun yola çıktığım 1500 den sonra vitesmi değiştircem? çok az değilmi. Şehir için de ise 2500 demi değiştireceğim demek istediğim keyfine göre değil ben dikkat ettiğm zamanlarda da ki genelde herzaman tasarruflu gitmek için çaba serf ederim, bakmıyorum devir göstergesine çünkü zaten hissediyorsunuz aracın tekpisinden o yüzden söyledim bunu.. aracı kendi uzuvunuz gibi hissettiğinz an daha etkili bir tasarruf yapabiliyorsunuz onu demek istedim yoksa banada koyuyorr fiyatlar Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 21 Ekim 2012 Paylaş 21 Ekim 2012 (düzenlendi) düz yol, 3 normal ağırlıkta kişiye kadar, boş bagaj, soğuk motor, 2000 devirde atın. hararet ibresi 70 i geçtikten sonra ise 2250 ile 2500 civarı atın. ancak 2250 idealdir çoğunlukla...eğer daha fazla yük yada eğim varsa ona göre vites değiştirme devrini abartmadan arttırın. unutmayın aracınız max. torkunu 1750 devirde veriyor. uzun yolda seyir halinde 2000 devirde 100 km civarı hız yapar, bunu geçerseniz çok yakmaya başlar, max. 110 dur limit, sonrasında yakıt epey artar. performansın son sınırı 120-130 dur. bu hızlar da sürerseniz, hem torku kullanarak zevk, hem de motordan verim alırsınız. aynı zamanda 100 km hıza göre çok az fazla yakarsınız(4,2 iken 4,7 gibi)... daha üst hızlarda ise ş.içi tüketiminize yakın harcamanız olur. tam düz yolda 90 ile gidebilsenizde, az çıkış-inişli yolda 2000 devrin altına inmeyin, motoru zorlamayın. samsun-trabzon arası iki kişi 90 la 3,8 yakarken, samsun-ankara arası 4 kişi, full bagaj, 120 ile 4,6 yakarım. kullandıkça deneme yanılma ile doğru sürüş tekniğini bulacaksınız. benim tecrübelerimden paylaşacaklarım bunlar...(2011 model 109 ps dizel focus için tabi bunlar) 21 Ekim 2012 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 21 Ekim 2012 Paylaş 21 Ekim 2012 Feti Bey "mi" ve "de" ayrı yazılacak sürekli ofsayt yiyorsunuz. Yorum bağlantısı
Guest Feti Ercan 21 Ekim 2012 Paylaş 21 Ekim 2012 Feti Bey "mi" ve "de" ayrı yazılacak sürekli ofsayt yiyorsunuz. düz yol, 3 normal ağırlıkta kişiye kadar, boş bagaj, soğuk motor, 2000 devirde atın. hararet ibresi 70 i geçtikten sonra ise 2250 ile 2500 civarı atın. ancak 2250 idealdir çoğunlukla...eğer daha fazla yük yada eğim varsa ona göre vites değiştirme devrini abartmadan arttırın. unutmayın aracınız max. torkunu 1750 devirde veriyor. uzun yolda seyir halinde 2000 devirde 100 km civarı hız yapar, bunu geçerseniz çok yakmaya başlar, max. 110 dur limit, sonrasında yakıt epey artar. performansın son sınırı 120-130 dur. bu hızlar da sürerseniz, hem torku kullanarak zevk, hem de motordan verim alırsınız. aynı zamanda 100 km hıza göre çok az fazla yakarsınız(4,2 iken 4,7 gibi)... daha üst hızlarda ise ş.içi tüketiminize yakın harcamanız olur. tam düz yolda 90 ile gidebilsenizde, az çıkış-inişli yolda 2000 devrin altına inmeyin, motoru zorlamayın. samsun-trabzon arası iki kişi 90 la 3,8 yakarken, samsun-ankara arası 4 kişi, full bagaj, 120 ile 4,6 yakarım. kullandıkça deneme yanılma ile doğru sürüş tekniğini bulacaksınız. benim tecrübelerimden paylaşacaklarım bunlar...(2011 model 109 ps dizel focus için tabi bunlar) Anladım sağolun bilgiler için. '' de '' her zaman ayrı yazılmıyor. Bazen hızlı yazımdan hatalar olabilir tabi. '' mi '' de her zaman ayrı yazılmaz diye biliyorum. Ama tabi hatalı yazımlar olabilir bazen acele yazıyorum ama genelde dikkat etmeye çalışıyorum. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 21 Ekim 2012 Paylaş 21 Ekim 2012 Arkadan biri sıkıştırmıyorsa, 2000 devir civarı iyi. Yorum bağlantısı
Fatih Kose 25 Ocak 2013 Paylaş 25 Ocak 2013 1.6 benzinli 100 beygir focusunuzla 90km/h hızla 5. viteste düz yolda giderken devriniz nedir? bemikinin devri 2750. Merak ediyorum farklılık gösteriyor mu fark varsa sebebi ne olabilir? Yorum bağlantısı
Çetin Kılıç 25 Ocak 2013 Paylaş 25 Ocak 2013 Bunu bende çok merak ettim akşama deneyip yazarım. 1 Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici 25 Ocak 2013 Paylaş 25 Ocak 2013 Bende aracınızda sorun var. Baskı balata v.s..... 1.6 Focus 90 km hızda o kadar yüksek devirde çalışmıyor. 3000 bin devirde 120 km hız yapıyor. 90 yanılmıyorsam 2200 gibidir. 2300 geçmez eminim. 4 Yorum bağlantısı
Guest Levent Akgöz 25 Ocak 2013 Paylaş 25 Ocak 2013 daha öncede konuşuldu sanırım..focus 1 5.vites 3000 devir..yolun düz olduğunu varsayarsak..117-118 di... Yorum bağlantısı
Gökhan Yığman 25 Ocak 2013 Paylaş 25 Ocak 2013 Emin değilim ama yanlış hatırlamıyorsam 2500 devirin altında bir değer bizim araçta. Özellikler; araç benzinli,motor ve aksamlar adam akıllı bakımlı değil. Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 25 Ocak 2013 Paylaş 25 Ocak 2013 Bu değerleri dizel mk 2 için verebilecek olan da var mı? Benimki 1750 devirde 90 yapıyor. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Kose 25 Ocak 2013 Paylaş 25 Ocak 2013 Yol düz de olsa 90 derece eğimli de olsa devir değişmez. Acaba? 1 Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal 25 Ocak 2013 Paylaş 25 Ocak 2013 Acaba? aynı dişli yokuş aşağı 2500rpm den yokuş yukarı 2500rpm le farklı hızda döner mi? 1 Yorum bağlantısı
Hüseyin Maviş 25 Ocak 2013 Paylaş 25 Ocak 2013 Benim Focus CC ile 115 km. sabit hızda devir 2200-2250 civarında oluyor. 90 km. de devire dikkat etmedim. Yorum bağlantısı
Guest Levent Akgöz 25 Ocak 2013 Paylaş 25 Ocak 2013 Yol düz de olsa 90 derece eğimli de olsa devir değişmez. ama hız değişir... 1 Yorum bağlantısı
Guest Levent Akgöz 25 Ocak 2013 Paylaş 25 Ocak 2013 valla baş aşağı 3000 devirde 120 yi geçiyor..düz yolda 117-118 lerde geziyor..kendi aracım böyle..sizde bi deneyin.. 1 Yorum bağlantısı
Guest Levent Akgöz 25 Ocak 2013 Paylaş 25 Ocak 2013 debriyaj balatası kaçırmadığı sürece oran değişmez. arada bir sabit bir dişli sistemi var, yolla bir alakası yok. uzayada çıksanız değişmez. kendi aracınla uzaya çıktın mı? belki çıkınca değişir....kardeş uzatmanın alemi yok...yukardada dedim benim araç böyle..çıkar gelirsin test ederiz... 1 Yorum bağlantısı
Guest Levent Akgöz 25 Ocak 2013 Paylaş 25 Ocak 2013 Belkisi yok Levent bey, 2x2=4, bu kadar net. Bilimin inadı olur mu? Öğrencilerinizden birisi hocam hiç uzayda denediniz mi, belki yalan söylüyorsunuz dese ne derdiniz? hala anlamıyorsun yada ben anlatamıyorum...uzattıkça uzatıyorsun..öğrencilerimin fikirlerine saygı duyarım...ama siz hala saygı duymuyorsunuz....bir konu hakkında fikir beyan ettik.. hata mı ettik ? yok bilimsel söylemiş böylemiş.... gene söylüyorum benim aracım böyle ...anlamıyorsan hiç cevap yazma gecenin bu saatinde senle tartışacak halim yok... Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal 25 Ocak 2013 Paylaş 25 Ocak 2013 (düzenlendi) kendi aracınla uzaya çıktın mı? belki çıkınca değişir....kardeş uzatmanın alemi yok...yukardada dedim benim araç böyle..çıkar gelirsin test ederiz... yokuş yukarı 5. vites 2500 devir ile yokuş aşağı 5. vites 2500 devir de hız farkınız varsa denildiği gibi debriyaj baskı balatanızın kaçırma ihtimali yüksek... esasında sizin araç öyle değilde biryerlerinde birşey yanlış yada bozuk 25 Ocak 2013 tarihinde Anil Berke Kavraal tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Guest Levent Akgöz 25 Ocak 2013 Paylaş 25 Ocak 2013 yokuş yukarı 5. vites 2500 devir ile yokuş aşağı 5. vites 2500 devir de hız farkınız varsa denildiği gibi debriyaj baskı balatanızın kaçırma ihtimali yüksek... esasında sizin araç öyle değilde biryerlerinde birşey yanlış yada bozuk ohh ne güzel cevap....yavuz beyde uzatmadan böyle yazsa..... Yorum bağlantısı
Recommended Posts