Evren Erakçora 30 Kasım 2009 Paylaş 30 Kasım 2009 (düzenlendi) Yeni dizel araçlarda devir hemen düşmüyor zaten, benzinliye göre daha yavaş çıkıyor ve iniyor. Bence bu konuları çok irdelememek lazım sonuçta araçlar belli toleranslarda üretilir. Çok acemi olup ta aracı uzun süre kulanabilen insan da çok. Önemli olan dizelde yakıt kalitesi ve bakım bence. 30 Kasım 2009 tarihinde Evren Erak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yusuf Esin 30 Kasım 2009 Paylaş 30 Kasım 2009 Yeni dizel araçlarda devir hemen düşmüyor zaten, benzinliye göre daha yavaş çıkıyor ve iniyor. Bence bu konuları çok irdelememek lazım sonuçta araçlar belli toleranslarda üretilir. Çok acemi olup ta aracı uzun süre kulanabilen insan da çok. Önemli olan dizelde yakıt kalitesi ve bakım bence. +10 "Birde dizel araçları biraz daha dikkatli kullanmak lazım. devri çok yükseltmemek ve rölantide pek durmamak ek olarak motoru yığdıracak hareketlerden uzak durmak örn: 5 ten 3 e atıp motoru birden 4000 devir çevirecek şekile bağırtmak. ki bu benzinli ve üstten egzantrikli olan motorlara da iyi gelmez." diyor uzun yol otobüs şöförlüğü yapan arkadaşım. ki bu söyledikleride önceden belirtilmiş zaten. Dizelin artısı benzinliye oranla daha çok ama ekstrası fazla, üç kuruş az yakacam diye çekilecek dert değil. Ama bir yandan da yüksek tork işi insanı cezbetmiyor da değil. İstemem yan cebime koy durumu benimkisi. Yorum bağlantısı
Can Karacaer 30 Kasım 2009 Paylaş 30 Kasım 2009 turboda atmosferik kadar etkili degil desek daha dogru olacak sanirim. Yorum bağlantısı
Yusuf Esin 30 Kasım 2009 Paylaş 30 Kasım 2009 Dizelde motor freni benzinlideki kadar etkili değildir.Faydasız kalır. Dizel araç fazla kullanmadım ama, benim kullandıklarımın hepsi gazdan ayağımı çektiğim anda motor yığılıyordu. Ancak yüksek vites ve süratte yığılma daha az momentten dolayı. Bu durumun Enjeksiyon sisteminin bir getirisi olduğunu düşünüyorum. Karbüratörlü araçlarda pek yaşanmaz bu durum mesela. Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 5 Aralık 2009 Paylaş 5 Aralık 2009 Mesela 2500-2750d/d ile giderken vites ufatınca, devir büyük ihtimal ile 3500d/d lara çıkacaktır, yani 2250d/d altında ki anlarda vites ufaltın derim, bu esnada da, debriyajdan ayağı yavaş çekmek gerek. Ama şahsen manuel tdci arabam olsa, freni kullanırdım. Bizim araçlarda frene dokununca otomatikman vites küçültüp, kompresöre bindiriyor Yorum bağlantısı
Ahmet Büyüktopçu 27 Ekim 2010 Paylaş 27 Ekim 2010 (düzenlendi) Merhabalar, Bu zamana kadar benzinli araç kullandım. Yaklaşık 2 haftadır Dizel Focus Collection kullanıyorum. Sizlere dizel araç kullanımı ile ilgili bazı sorularım olacak. Cevaplarsanız sevinirim. Biraz internette araştırdım; bayağı korktum dizel aracımdan. Devir konusu vs. gibi şeylerden. Sorularıma gelirsek: 1)Kontağı ilk çevirdiğimizde kızdırma bujisi lambası hiç yanmıyor. Bu durum normal mi? (Bu lamba aşırı soğuk havlarda mı yanar?) 2)Benzinli aracımda vites değiştirirken devire hiç dikkat etmezdim. Vites değiştirdikten sonra devrin kaç olduğunu umursamazdım. Peki dizel araçta devir olayı çok mu önemli? Bildiğiniz gibi bizim araçlar maksimum gücü 1750d/d' da veriyor. Dolayısıyla vites değiştirmelerinden sonra bu devrin altına düşmememiz mi gerekir? Normalde de hangi devirlerde kullanalım? Hangi devir sınırlarını geçmeyelim? Yine aynı şekilde hangi devirlerin altına düşmeyelim? Sürekli düşük devirlerde kullanmak herhangi bir arızaya sebebiyet verir mi? 3)Arabayı ilk çalıştırdığımızda biraz (30s falan) bekleyip ondan sonra mı harekete geçelim? Yine araba ısınmadan yüksek devirlere çıkmayalım mı? 4)Arabayı durdurmadan önce mutlaka en az 30s kadar rölantide çalıştıralım mı? Bu sorulara cevap verirseniz sevinirim. Sorularım acemi dizel kullanıcısı olmam sebebiyledir. Teşekkürler. 27 Ekim 2010 tarihinde Ahmet B tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 27 Ekim 2010 Paylaş 27 Ekim 2010 Zaten kendiniz cevaplamışsınız, tümü doğru. En önemlisi de bakım. Benzinli arabaya bakmasanda bir süre problem çıkarmadan gider, ama dizel öyle değil. Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar 27 Ekim 2010 Paylaş 27 Ekim 2010 Çok farklı şeyler yok aslında. Devir konusu önemli yanlız. 1750d/d bilginiz yanlış olmalı. Focusun teknik özelliklerini bilmiyorum ancak genel anlamda konuşmak gerekirse ; 2250d/d altında seyretmeyin , gerekmedikçe 3500d/d üstüne çıkmayın , vites değiştirmek için kendinizi kasmanızı gerektirecek bir durum yok 2700 - 3000 devir arası değiştirirsiniz. Aracı ilk çalıştırdığınızda motor ısınana kadar beklemeniz gerekir. Beklemek yerine 1.viteste çok rolantinin biraz üstü bir devirde seyredebilirsiniz. Araç durduğunda direk stop ederseniz turboya zarar verebilirsiniz , rolantide 15-20 sn bekleyip stop etmek en iyisi. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 27 Ekim 2010 Paylaş 27 Ekim 2010 Merhabalar,Bu zamana kadar benzinli araç kullandım. Yaklaşık 2 haftadır Dizel Focus Collection kullanıyorum. Sizlere dizel araç kullanımı ile ilgili bazı sorularım olacak. Cevaplarsanız sevinirim. Biraz internette araştırdım; bayağı korktum dizel aracımdan. Devir konusu vs. gibi şeylerden. Sorularıma gelirsek: 1)Kontağı ilk çevirdiğimizde kızdırma bujisi lambası hiç yanmıyor. Bu durum normal mi? (Bu lamba aşırı soğuk havlarda mı yanar?) 2)Benzinli aracımda vites değiştirirken devire hiç dikkat etmezdim. Vites değiştirdikten sonra devrin kaç olduğunu umursamazdım. Peki dizel araçta devir olayı çok mu önemli? Bildiğiniz gibi bizim araçlar maksimum gücü 1750d/d' da veriyor. Dolayısıyla vites değiştirmelerinden sonra bu devrin altına düşmememiz mi gerekir? Normalde de hangi devirlerde kullanalım? Hangi devir sınırlarını geçmeyelim? Yine aynı şekilde hangi devirlerin altına düşmeyelim? Sürekli düşük devirlerde kullanmak herhangi bir arızaya sebebiyet verir mi? 3)Arabayı ilk çalıştırdığımızda biraz (30s falan) bekleyip ondan sonra mı harekete geçelim? Yine araba ısınmadan yüksek devirlere çıkmayalım mı? 4)Arabayı durdurmadan önce mutlaka en az 30s kadar rölantide çalıştıralım mı? Bu sorulara cevap verirseniz sevinirim. Sorularım acemi dizel kullanıcısı olmam sebebiyledir. Teşekkürler. 1)Kontağı çevirdikten sonra bazı ışıklar yanar ve onlar söndükten sonra marşa basmanız gerekir. Kızdırma bujisi ışığı yanmaz. 2) Dizellerde durum şöyle. Yeni nesil turbo dizel motorlarda yüksek basınclı common rail yakıt sistemi var. Bu sistemde yüksek basınclı yakıt pompası bulunuyor ve hareketini motordan alıyor. Rolanti devirinden itibaren yüksek basınc pompasının basıncı artar ve 1700 devirlerden sonra 2000 bar basınc üretmeye ve devir artsada bir valf fazla basıncı tahliye ederek 1700 devirlerin üzerinde her devirde basınc sabit tutulur. Yüksek basıncın sebebi yakıtın daha küçük zerrecikler halinde püskürtülerek hava ile daha iyi karışıp daha verimli bir şekilde yanması, aynı zamanda yakıt zerreciklerinin silindir duvarlarına çarpmayacak şekilde daha uzağa püskürtülerek hava ile daha iyi karışmasını sağlamaktır. Bu şekilde yanma verimi artar, kurun oluşumu azalır ve egsoz emisyonları düşer. Bu yüzden 1750 devirin üzerinde kullanmanız gerekiyor ve vites değişimlerinde devirin 1750'nin altına düşmemesi gerekiyor. Düşerse yakıt düşük basıncta püskürtülecek, ideal yanma olmayıp siyah duman oluşumu artacak. Motora yolladığınız yakıttan güç yerine siyah duman alacaksınız. Carbon oluşumları artacak ve ilerde motor performansı düşmeye başlayacak. Aynı zamanda motor yağı daha fazla kirlenecek. Motorun ömrünüde etkileyecek. Devamlı dip gaz ile kullanmadıkca devirin çok fazla zararlı yok. Normalde 3000 devire doğru vites değiştirebilirsiniz. Ama yokuş çıkıştaysanız yada araba yüklüyse yada performans ihtiyacnız varsa 3500 hatta 4000 devirlerde bile değiştirebilirsiniz. Devirli kullanmaktan korkmayın ama dip gaz pek iyi değil. 3) 1-2 dakika kadar rolantide çalıştırıp dip gaz ve yüksek devir yapmadan motoru biraz ısıtıp normal sürüşe geçebilirsiniz. 1700-2500 devir aralığında. Rolantide ısıtmya çalışmayın. Hem çok geç ısınır hemde rolantide is yani kurum emisyonu fazladır. 4) Motor 4000 devire çıktığında turbo 10larça kat fazla devire çıkabilir. Deviri motor gibi hızlı düşmez. Devirli kullanımdan sonra motor hemen stop edilirse turbo dönmeye devam eder ve motora hava basmaya çalışır, durmuş olan motora hava basamaz ve hava arada sıkışır, buda yataklara baskı yapar. Aynı zamanda motor durduğu için turbo yağsız çalışır. O yüzden devirli kullanımlar sonunda 30 saniye kadar beklemek yeterlidir. Ama durmadan önce boşa atıp sakin bir çekilde yanaşmışsınızdır ve turbonun devri düşmüştür, 15-20 saniye kadar beklemek yeterlidir. Yorum bağlantısı
Misafir 27 Ekim 2010 Paylaş 27 Ekim 2010 (düzenlendi) Motoru her çalıştırma ve stop etme sırasında debriyaja basmanızı tavsiye ediyorum size...aksi takdirde volanta zarar verilebilir...kimileri sadece kontağı çevirir kimileride kontağı çevirirken gaz pedalına basar bunlar yanlıştır.ama debriyaja basarak yaparsak bu işlemleri,hem debriyajı hemde volantı korumuş oluruz... 27 Ekim 2010 tarihinde Hakan Erken tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar 27 Ekim 2010 Paylaş 27 Ekim 2010 Motoru her çalıştırma ve stop etme sırasında debriyaja basmanızı tavsiye ediyorum size...aksi takdirde volanta zarar verilebilir...kimileri sadece kontağı çevirir kimileride kontağı çevirirken gaz pedalına basar bunlar yanlıştır.ama debriyaja basarak yaparsak bu işlemleri,hem debriyajı hemde volantı korumuş oluruz... Kontağı çevirirken debrijaya basmak ne gibi bir fayda sağlar tam anlayamadım. Debriyajı ve volantı korumuş oluruz demişsiniz ama açıklayıcı değil. Yorum bağlantısı
Misafir 27 Ekim 2010 Paylaş 27 Ekim 2010 Kontağı çevirirken debrijaya basmak ne gibi bir fayda sağlar tam anlayamadım. Debriyajı ve volantı korumuş oluruz demişsiniz ama açıklayıcı değil. Motoru rahatlatmalıyız desem yeterli olurmu... Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar 27 Ekim 2010 Paylaş 27 Ekim 2010 Motoru rahatlatmalıyız desem yeterli olurmu... Yok onu anladımda hani teknik bi bilgi beklemiştim. Ama mantıklı aslında yapmakla bişey kaybetmez , yaparak bişeylerin ömrünü uzatabiliriz. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 27 Ekim 2010 Paylaş 27 Ekim 2010 Debriyaja basarak çalıştırınca en çok marş motoru rahatlar, daha rahat çevirir ve aküye az yük biner. 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 27 Ekim 2010 Paylaş 27 Ekim 2010 Dizeli bilmem ama benzinli araç 2.vites 2000 devirde en kısa sürede ısınır... Yorum bağlantısı
Misafir 27 Ekim 2010 Paylaş 27 Ekim 2010 Yok onu anladımda hani teknik bi bilgi beklemiştim. Ama mantıklı aslında yapmakla bişey kaybetmez , yaparak bişeylerin ömrünü uzatabiliriz. Tabiki katılıyorum size...bana bunu ustam söyledi.debriyaja basılmadan çalışıtırılan ve stop edilen motor volatını gösterdi,volatı biliyomusunuz bilmiyorum ama ön fren diskine benziyo gibi.onun ortası paralel resmen erimiş.buda belirli bir limitte direksiyon titremesine sebebdir,ayrıca ön takımıda darbelemiş olursunuz,istediğiniz kadar rot balansa sokun sadece cebinize zarar vermiş olursunuz.dediğiniz gibi kaybetmiyeceksiniz.... Yorum bağlantısı
Hasan Kerik 27 Ekim 2010 Paylaş 27 Ekim 2010 Merhabalar,Bu zamana kadar benzinli araç kullandım. Yaklaşık 2 haftadır Dizel Focus Collection kullanıyorum. Sizlere dizel araç kullanımı ile ilgili bazı sorularım olacak. Cevaplarsanız sevinirim. Biraz internette araştırdım; bayağı korktum dizel aracımdan. Devir konusu vs. gibi şeylerden. Sorularıma gelirsek: 1)Kontağı ilk çevirdiğimizde kızdırma bujisi lambası hiç yanmıyor. Bu durum normal mi? (Bu lamba aşırı soğuk havlarda mı yanar?) 2)Benzinli aracımda vites değiştirirken devire hiç dikkat etmezdim. Vites değiştirdikten sonra devrin kaç olduğunu umursamazdım. Peki dizel araçta devir olayı çok mu önemli? Bildiğiniz gibi bizim araçlar maksimum gücü 1750d/d' da veriyor. Dolayısıyla vites değiştirmelerinden sonra bu devrin altına düşmememiz mi gerekir? Normalde de hangi devirlerde kullanalım? Hangi devir sınırlarını geçmeyelim? Yine aynı şekilde hangi devirlerin altına düşmeyelim? Sürekli düşük devirlerde kullanmak herhangi bir arızaya sebebiyet verir mi? 3)Arabayı ilk çalıştırdığımızda biraz (30s falan) bekleyip ondan sonra mı harekete geçelim? Yine araba ısınmadan yüksek devirlere çıkmayalım mı? 4)Arabayı durdurmadan önce mutlaka en az 30s kadar rölantide çalıştıralım mı? Bu sorulara cevap verirseniz sevinirim. Sorularım acemi dizel kullanıcısı olmam sebebiyledir. Teşekkürler. Öncelikle Hayırlı olsun. Birincisi bu sorulara herkes farklı cevap verecektir, dolayısıyla kendi kullanım tarzınızı kendiniz arabanın tepkilerine göre vermeniz zamanla daha iyi olacaktır. 1. KOntağı yarım cevirin. Bazı ışıklar yanacak. Birkaç sn sonra sönecek , ayağınız frende ve vites boştayken veya ayagınız debriyajda aracı çalıştırabilirsiniz. 2. 1750 dd de turbo devreye girer ondan önce devrede değildir , dolayısıyla turbo desteği olmadan aracınız hareket etmektedir. vites attıktan sonra 1750 devirin altına düşmesi bir zarar teşkil etmez . Nitekim bir aracıda maksimum güç verdiği devir bandında tutmaya kalkarsanır hep yüksek devir çevirtmeniz gerekir. Sadece turbonun devrede olduğu alt ve üst sınırlar içinde yakıt tüketimi daha makul seviyelerde kalır. Tabiki bu eğimede bağlı. Yüksek eğimli çıkışlarda daha yüksek devirlerde vites atmanız gerekir yoksa yığılma yapar ve zararlı olur. 3. Aracı çalıştırdığınızda hiç beklemenize gerek yok ancak motor normal sıçaklığına ulaşmadan yüksek devir çevirmeyin ayrıca 1750 devir üzerine çıkmak içinde 15-20 sn kadar daha düşük devirlerde kullanınki turbo yağlama yapabilsin. 4. eğer yüksek devirle aracınızı kullanırken bir anda durup mortoru kapatırsanız turbo hortumlarındaki basınç kalır ve turbo hortumu patlatabilirsiniz (tecrübe edilmiştir maalesef) Ancak son bir kaç yüz metreyi yine turbonun devrede olduğu devirler altında seyrederseniz bu bekleme süresine ihtiyacınız olmaz. Yüksek devirde bile gelseniz 20-30 saniye cok zaman, en fazla 4-5 saniye içinde rölantide basınç düşer. Bunlar tamamen benim kulanımımla vardığım ve bir turbo ustasından edindiğim bilgilerle yazdıklarım. Tamamen doğru olduklarını iddia edemem. yaklaşık 5,5 yıldır dizel araç kullanıyorum ancak mutlaka hatalarım vardır Selamlar. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 27 Ekim 2010 Paylaş 27 Ekim 2010 Tabiki katılıyorum size...bana bunu ustam söyledi.debriyaja basılmadan çalışıtırılan ve stop edilen motor volatını gösterdi,volatı biliyomusunuz bilmiyorum ama ön fren diskine benziyo gibi.onun ortası paralel resmen erimiş.buda belirli bir limitte direksiyon titremesine sebebdir,ayrıca ön takımıda darbelemiş olursunuz,istediğiniz kadar rot balansa sokun sadece cebinize zarar vermiş olursunuz.dediğiniz gibi kaybetmiyeceksiniz.... volantının çarpılmasının en büyük nedeni debriyaj balatasının aşınmış olarak araç kullanılmasıdır, ani kalkış yani aşırı patinajda bunun nedenleri arasında sayılabilir. araç çalıştırılıken debriyaj basmak faydalıdır volan sürtünmesini azaltarak marş motorunu rahatlatır sonuç itibari ile araç debriyaj pedalına basmadan çalışacak ise zaten vites değildir eğer araç vitesde değilse belirtilen debriyaj karşı koyma yükü tahmin edildiği gibi fazla olmayacaktır. belli limitlerde direksiyon titremesi dediğiniz tahminimce volanın balansından kaynaklanan motor titremesinin artmasıdır. volan titremesininin motor bağlantı takozlarına zararı fazladır araç daha vuruntulu çalışırki bu da sizin dediğiniz gibi aracın öndüzenine büyük zararlar verebilir. Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 27 Ekim 2010 Paylaş 27 Ekim 2010 2. 1750 dd de turbo devreye girer ondan önce devrede değildir , dolayısıyla turbo desteği olmadan aracınız hareket etmektedir. vites attıktan sonra 1750 devirin altına düşmesi bir zarar teşkil etmez . Nitekim bir aracıda maksimum güç verdiği devir bandında tutmaya kalkarsanır hep yüksek devir çevirtmeniz gerekir. çok özür dileyerek bir şey sormak istiyorum turbo motor çalıştığı anda çalışmaya başlar diye biliyorum (yanlış biliyorsam lütfen düzeltin) turbolarda iki adet pervane bulunur bunlardan birincisi eksoz çıkışdan almış olduğu eksoz gazının döndürme kuvetiyle ile içersinde bulunan mili çevir ve bu milde diğer uçta bulunan pervane sayesinde motor içersine dışarıdan almış olduğu havayı motor içersine basınçlı bir şekide gönderir yani araç çalıştığı eksoz gazı ürettiği sürece turbo çalışır yanlış mı biliyorum Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 27 Ekim 2010 Paylaş 27 Ekim 2010 1)Kontağı ilk çevirdiğimizde kızdırma bujisi lambası hiç yanmıyor. Bu durum normal mi? (Bu lamba aşırı soğuk havlarda mı yanar?)2)Benzinli aracımda vites değiştirirken devire hiç dikkat etmezdim. Vites değiştirdikten sonra devrin kaç olduğunu umursamazdım. Peki dizel araçta devir olayı çok mu önemli? Bildiğiniz gibi bizim araçlar maksimum gücü 1750d/d' da veriyor. Dolayısıyla vites değiştirmelerinden sonra bu devrin altına düşmememiz mi gerekir? Normalde de hangi devirlerde kullanalım? Hangi devir sınırlarını geçmeyelim? Yine aynı şekilde hangi devirlerin altına düşmeyelim? Sürekli düşük devirlerde kullanmak herhangi bir arızaya sebebiyet verir mi? 3)Arabayı ilk çalıştırdığımızda biraz (30s falan) bekleyip ondan sonra mı harekete geçelim? Yine araba ısınmadan yüksek devirlere çıkmayalım mı? 4)Arabayı durdurmadan önce mutlaka en az 30s kadar rölantide çalıştıralım mı? 1. kızdırma bujisi ışığı sizin aracınızda varmı bilmiyorum ama motor resmine benzer bir ışık var o söndükten sonra aracınızı çalıştırmanızda fayda var. 2. dizel araçta devirli kullanmak evet önemlidir. 3000 devrin üstünü fazla görmeden vites yükseltmeniz 1500 devrşn altını görmenden vites düşürmeniz motor için daha verimli olacaktır. 3. ister benzinli ister dizel araç olsun aracın bir mitar rolantide çalıştıktan sonra hareket ettirilmesi daha doğrudur. 4. motoru stop etmeden önce mutlaka aracın 1 dakika kadar rolantide yani 900 devirde çalıştırılması turbonuzun ömrünü uzatmaya yarıyacaktır. turbo nun devri motor devrinden olduça yüksektir aracı stop ettiğinizde turbo durmayacak ve halen motora hava basmaya çalışacaktır yani hava motor ve turbo arasında sıkışacaktır bu da turbo yataklarına zarar verir zamanla yağ kaçapına sebep olur Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 27 Ekim 2010 Paylaş 27 Ekim 2010 Turboyu devreye sokan veya devrden çıkaran bir sistem yok, tamamen mekanik bir sistem ve enerjisini egsoz hava akışından alıyor. Motor çalıştığı anda motora hava emişi başladığı ve alınan havanın egsoz gazı olarak atıldığı için turboda devirlenmeye başlar. Düşük devirde hava akışı az olduğu içinde turbo yeteri kadar devirlenemeyip motora hava basamaz. Yorum bağlantısı
Eray Sireli 27 Ekim 2010 Paylaş 27 Ekim 2010 (düzenlendi) Turboyu devreye sokan veya devrden çıkaran bir sistem yok, tamamen mekanik bir sistem ve enerjisini egsoz hava akışından alıyor. Motor çalıştığı anda motora hava emişi başladığı ve alınan havanın egsoz gazı olarak atıldığı için turboda devirlenmeye başlar. Düşük devirde hava akışı az olduğu içinde turbo yeteri kadar devirlenemeyip motora hava basamaz. Ben turbosu arızalı olan bir transit sürdüm, servise götürürken, 2bin devire kadar araba gayet normal gidiyor ama 2bin devirden sonra ne oluyorsa 1km bile hızlanmıyordu. Gaza basınca yığılıp kalıyordu. Bu nedenle bu 2bin devirle turbonun bir ilişkisi olabilir. Diğer sorulara gelirsek 2000 devirin altında vites değiştirmeyin, genel olarak düşük devirlerde kullanmayın, çalıştırırken birtakım lambalar yanar onlar sönmeden marşa basmayın, diğer soruların içinde cevabıda yazmışsınız zaten. Dizel motor bastıkça açılır 27 Ekim 2010 tarihinde Eray Sireli tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Türkay Ateş 27 Ekim 2010 Paylaş 27 Ekim 2010 Diğer sorulara gelirsek 2000 devirin altında vites değiştirmeyin, genel olarak düşük devirlerde kullanmayın, çalıştırırken birtakım lambalar yanar onlar sönmeden marşa basmayın, diğer soruların içinde cevabıda yazmışsınız zaten. Dizel motor bastıkça açılır merhaba,ben daha önce devir saati olan bir araç kullanmadım bende 95 model uno vardı ben müzisyenlikten dolayı sanırım aracın sesine göre vites değiştirmeyi öğrenmiştim,şimdi herkes devir saati,ışık falan diyor gözüm korkuyor benimde,bende aracıma 1 haftaya kadar kavuşacağım ama korkuyorum ve dizel motor bastıkca açılır derken motoru açmak için uygun yerlerde süratli mi gitmek lazım onu mu söylemek istediniz acaba eray bey ? ben uzun yola gidip gelen biriyimde müsait yerlerde ve güvenli bir şekilde motor açabilirim ufak ufak Yorum bağlantısı
Eray Sireli 27 Ekim 2010 Paylaş 27 Ekim 2010 merhaba,ben daha önce devir saati olan bir araç kullanmadım bende 95 model uno vardı ben müzisyenlikten dolayı sanırım aracın sesine göre vites değiştirmeyi öğrenmiştim,şimdi herkes devir saati,ışık falan diyor gözüm korkuyor benimde,bende aracıma 1 haftaya kadar kavuşacağım ama korkuyorum ve dizel motor bastıkca açılır derken motoru açmak için uygun yerlerde süratli mi gitmek lazım onu mu söylemek istediniz acaba eray bey ? ben uzun yola gidip gelen biriyimde müsait yerlerde ve güvenli bir şekilde motor açabilirim ufak ufak Bizde zaten devir saatini takip etmiyoruz, motor sesine göre hareket ediyoruz ancak ölçüyü belirtmek için söylüyoruz. Sıfır alacaksanız rodaj döneminde birşey yapmayın siz sakin kullanın sonrasında ufak ufak açarsınız motoru Yorum bağlantısı
Recommended Posts