Çağdaş Yalman 27 Ocak 2008 Paylaş 27 Ocak 2008 necmi bey hayırlı olsun. yanlış hatırlaıyorsam ( yanlis hatırlıyorsam arkadaslar duzeltsin) 1750 devirden snra turbo derveye giriyor. 3 fren lambası heralde lenlerden biri yanmış durumda. tamir elidirmi bilmiyorum ama mantiken değiştililmesi gerekiyor servis tarafından . . ve ufak bir tavsiye aracınızı park ettikten sonra bir 20-25 saniye bekleyip istop edin bu turbonuzun omrunun kısalmasını engelleyecektir... Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk 27 Ocak 2008 Paylaş 27 Ocak 2008 Turbo 2.500 den sonra devreye girer. 2-3.000 aralığında kullanın. Yüksek devirde kullandıysanız park ettikten sonra biraz bekleyin. En büyük sorun geç ısınmaları. En iyi yanları 4 ve 5 viteslerde süper devirlenme. Yorum bağlantısı
Cemil Çınar 29 Nisan 2008 Paylaş 29 Nisan 2008 cvt şanzıman 2000 devir civarında tutuyor sürekli sanırım en ekonomik kullanım şekli 2000 devir olmalı Yorum bağlantısı
Togan Türel 2 Ekim 2008 Paylaş 2 Ekim 2008 bende konuya birşeyler eklemek istedim görüşmüş olduğum bir kaç ustanın bana söylediği motoru çalıştırdıktan sonra 30 saniye beklememiz gerekiyormuş motor kapatılmak istenildiği zamanda uzun yoldan gelindiyse veya performanslı bir kullanımdan sonra 2-3 dk 30 dk-1 saatlik kullanımlarda 1-1,5 dakika rolantıde çalışması gerekıyormuş usta bana bunları soylemıştı ayrıca arkadaşımın ford fiestasındada sağ kapının içinde turbonun dinlendirilmesine dair belli süreler var ama benım c maxımde yok o yuzden yukarda belırttığım surelerı uyguluorum ben Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Ekim 2008 Paylaş 2 Ekim 2008 O dakikalar biraz fazla. Cam kapa-emniyet kemeri çöz- teyp kapa gibi işlemler ne kadar sürerse o kadar beklemeniz yeterli. 2-3 dak beklerseniz zararı var mı ? Yok ama 10 dakika beklemenin de bir zararı yok. 1 Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 23 Eylül 2009 Paylaş 23 Eylül 2009 arkadaşlar geçen bayram tatilinde focusumla memlekete tekirdağa doğru gittim fakat aklımı karıştıran bişey oldu 5.vites 3000 devirde km ibresi 150 ye yaklaşıyor sizce bu ekonomik bir kullanımmı yoksa daha alt devirlerdemi kullanmak gerekiyor.... Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 23 Eylül 2009 Paylaş 23 Eylül 2009 bence turbo boşluğunun bittiği ilk anda aracı kullanmak 5.vites için ekonomik olur. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Eylül 2009 Paylaş 23 Eylül 2009 1. Ekonomi için fizk kanunları gereği 90-110km/h arasında kalmanız, 120km/h hızı fazla aşmamanız, 2. 2000- 2250d/d civarında kalmanız Gerekir, ki o hızlarda 5 ile gidince, ford mühendislerinni tasarladığı şanzıman dişli oranınınn, neden böyle tasarlandığını görebileceksiniz. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 23 Eylül 2009 Paylaş 23 Eylül 2009 150 km ile ekonomi mi olur? 90-100 km ile 5.vitesle ekonomik olur. Ama bana 70-80 ile 4.vitesle gitmek daha da ekonomik olur gibi geliyor :lol2: uykunuz yolda gelmezse. Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler 23 Eylül 2009 Paylaş 23 Eylül 2009 5 ci vites 110 km hız ekonomiktir. :lol2: Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 23 Eylül 2009 Paylaş 23 Eylül 2009 arkadaşlar geçen bayram tatilinde focusumla memlekete tekirdağa doğru gittim fakat aklımı karıştıran bişey oldu 5.vites 3000 devirde km ibresi 150 ye yaklaşıyor sizce bu ekonomik bir kullanımmı yoksa daha alt devirlerdemi kullanmak gerekiyor.... ekonomik ve hukuki kullanım değil. 1750-2250 arası kullanın. gaza çok basmak hızlanmak gerekirse devir yükselebilir yoksa 1500 lere kadar düşebilir. Yorum bağlantısı
Ali Fuat Alagöz 28 Kasım 2009 Paylaş 28 Kasım 2009 Merhaba, Uzun süre eski tip dizel araçlar kullandığımdan dizel focusuma kamyon muamelesi yapmaktayım. Ve fakat bir kaç başka dizel kullanıcısından gaza basmaksızın aracı devirde bırakmanın bir takım sorunlara neden olacağını duydum. Sizce bunlar hurafe midir? ya da nedir zararlı olan. Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger 28 Kasım 2009 Paylaş 28 Kasım 2009 Vitesi 5 ten 3 e ya da 4 ten ikiye atıp işi abartmadıkça pek bir sorun olacağını düşünmüyorum... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Kasım 2009 Paylaş 28 Kasım 2009 Dieselden ziyade, her marka turbo araçta, ani devivr değişimi ömrü azaltır. Aniden stop etmek veya aniden vites düşürüp devri yükseltmek gibi. Turbo mili yağlaması yetersiz bırakılınca yani. Yorum bağlantısı
Misafir 28 Kasım 2009 Paylaş 28 Kasım 2009 Peki çağlar abi: Turbo bir araçta motor freni tabir ettiğimiz vites düşürme işlemini nasıl yapmalıyız? Önce frenle aracın hızı düşürülüp uygun hız devir bandına geldiğinde mi vitesi küçültmeliyiz? Zarar vermemek için merak ettim. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 28 Kasım 2009 Paylaş 28 Kasım 2009 (düzenlendi) 3000 devir üstüne çok çıkmamak lazım motor freninde bence. yavaşlama konusunda çok önemli olduğunu düşünmüyorum. Çünkü dizel araçta blow off a gerek yok. gaz kelebeği yok. hep açık. aşırı basınç arkaya geçebilir. Boşta gidip gidip epeyce sonra harr diye 4000 devire attırmak sorun yapabilir belki. 28 Kasım 2009 tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger 28 Kasım 2009 Paylaş 28 Kasım 2009 Peki çağlar abi:Turbo bir araçta motor freni tabir ettiğimiz vites düşürme işlemini nasıl yapmalıyız? Önce frenle aracın hızı düşürülüp uygun hız devir bandına geldiğinde mi vitesi küçültmeliyiz? Zarar vermemek için merak ettim. O dediğiniz durumların dışında dik rampalarda ani hızlanmalar yapmak gerekebilir. Bu tip durumlarda şu işlemi uyguluyorum... Normal hızla giderken debriyaja basıp vitesi bir kademe düşürüyorum. Sonra ayağım debriyajda araç ta rölanti konumundayken gaz veriyorum. Devri yükselttiğim zaman debriyajdan ayağımı çekiyorum. Böylece vites küçültmelerdeki vuruntu problemini ortadan kaldırıyorum... Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger 28 Kasım 2009 Paylaş 28 Kasım 2009 O dediğine aragaz diyorlar Kamyonlar o dediğini yapmazsan kolay kolay geçmiyordu düşük vitese eskiden. Yenileri nasıl bilmiyorum. İşte aragazın teorik olarak açılımını yaptım bende... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Kasım 2009 Paylaş 28 Kasım 2009 Mesela 2500-2750d/d ile giderken vites ufatınca, devir büyük ihtimal ile 3500d/d lara çıkacaktır, yani 2250d/d altında ki anlarda vites ufaltın derim, bu esnada da, debriyajdan ayağı yavaş çekmek gerek. Ama şahsen manuel tdci arabam olsa, freni kullanırdım. Yorum bağlantısı
Can Karacaer 28 Kasım 2009 Paylaş 28 Kasım 2009 O dediğine aragaz diyorlar Kamyonlar o dediğini yapmazsan kolay kolay geçmiyordu düşük vitese eskiden. Yenileri nasıl bilmiyorum. Duyan da kara şanzımanda şoförlük yaptın sanacak... Sen doğduğunda senkromeç tüm kamyonlara konmuştu... Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 28 Kasım 2009 Paylaş 28 Kasım 2009 Hiçbişey olmaz, 150 ile giderken bile gazı bırakırsınız arabanın devri düşmeye başlar, mesela 5. viteste yaptınız fiesta için düşünürsek devir 2000 e düşene kadar 5 le yavaşlayıp sonra 4 atabilirsiniz, devir 2500 e gelir, aynı şekilde yavaşlayıp 1500 de 3 e atarsınız yine devir 2000 olur, yani vitesi düşürdüğünüzde alt vitese geçme anında devir o arabanın max torku verdiği devir olmalıdır, fiestada 2000 devir yani, motor freninde esas dikkat etmeniz gereken abartı devirlere çıkmasına izin vermemek yani hemen yavaşlasın diye 5 ten 3 e yada 4 ten 2 ye atarsanız motoruda şanzımanıda yersiniz, doğru olan vitesleri sırasıyla küçültmek bu esnada devri uygun durumda tutmaktır, yine fiestayı örnek alırsak vites değişim sınırı sakin kullanımda 2500 devir civarıdır, yani vites küçültünce devir en fazla 2500 civarını geçmeyecek şekilde olursa sorun olmaz, zararı yoktur ayrıca az yakar ve balatalarıda az aşındırırdınız. Yorum bağlantısı
Eray Sireli 28 Kasım 2009 Paylaş 28 Kasım 2009 (düzenlendi) bence bazı konuları çok irdeliyoruz? yokuş aşağı inerken boşa almak tehlikeli sürekli fren yapmak zararlı ee napcaz? o zaman vites yardımıyla inecez ama çok abartmadan tabi. 3000 devire kadar bence herşey çok normal. Bu işlemin hiçbir sakıncası olmadığı gibi çok daha güvenli... zaten vites düşürüldüğünde gaz vererek devride ona göre ayarlamak gerekli. direk rolantide yüklenince elbette problem olur... 28 Kasım 2009 tarihinde Eray Sireli tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 29 Kasım 2009 Paylaş 29 Kasım 2009 Mesela 2500-2750d/d ile giderken vites ufatınca, devir büyük ihtimal ile 3500d/d lara çıkacaktır, yani 2250d/d altında ki anlarda vites ufaltın derim, bu esnada da, debriyajdan ayağı yavaş çekmek gerek. Ama şahsen manuel tdci arabam olsa, freni kullanırdım. Anlaşılmıştır. Tüm cevap veren arkadaşlara teşekkürler. Bilmediğimiz yeni bir konu daha öğrenmiş olduk. Yorum bağlantısı
Ali Fuat Alagöz 30 Kasım 2009 Paylaş 30 Kasım 2009 benim başlıkta sormak istediğim şuydu aslında, devir meselesinden çok. Injeksiyonlu araçlarda (dizel) mazotun belli bir orandan daha az pompalanması, enjektörlere zarar verir gibi bir rivayete eriştim. yani araç devirliyken o devrin icap ettiği mazotu pompalamazsa enjektörler kurumlanabiliyormuş. Misalen bunu verebilirim sorum hakkında. Ama elbette yaptığım 100 le giden aracı 2. vitese alıp durdurmak değildir. Biliyorum ki araç elimizde kalacaktır. Yorum bağlantısı
Recommended Posts