İçeriğe Yönlendir

Dizel Araçların Kullanımı / Devir


Murat Cerit

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Allah'tan Ford fiesta'ya 109'luk tdci motor koymamış :D  

Fiesta S alıp turbo değişirsem yolda focus bırakmazdım zaten, örnekte hazır, Speedy Süha ve aracı  :D

 

Bu arada amma uzun yazmışım yahu, kısaca olay tork fazlalığı ve vites oranlarından kaynaklanıyor de geç, dimi yani :)

arkadaş dizelin sert çalışma karakterinden söz ediyor.  benzinliler titremeden , zırlamadan rahatça yürüyür.

Çünki tork yoktur, o yüzden yürür, birde tsi motor ve düz vitesle denesene aynı şeyi :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Fiesta S alıp turbo değişirsem yolda focus bırakmazdım zaten, örnekte hazır, Speedy Süha ve aracı  :D

 

Parça uygunluğu hakkında hiç fikrim olmadığı için bilemiyorum da, 1.6 90'lık olmasını isterdim Van'ım ın.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Parça uygunluğu hakkında hiç fikrim olmadığı için bilemiyorum da, 1.6 90'lık olmasını isterdim Van'ım ın.

Ah ahh alırken mecbur kaldım aldım, 1.6 lar gelmemişti daha, 6 ay sonra geldi satıcı beni zor ikna etti, arabayı verip 1.6 alacaktım nerdeyse :)

 

Neyse bundan sonra aynı hata olmayacak, dizelse 2.0 altı almam, benzinlide 180 hp turbo benzinli altı almam, böylece tartışmayada gerek kalmaz  :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Fiesta S alıp turbo değişirsem yolda focus bırakmazdım zaten, örnekte hazır, Speedy Süha ve aracı  :D

 

Bu arada amma uzun yazmışım yahu, kısaca olay tork fazlalığı ve vites oranlarından kaynaklanıyor de geç, dimi yani :)

Çünki tork yoktur, o yüzden yürür, birde tsi motor ve düz vitesle denesene aynı şeyi :)

tsi 1200 devirde bile titremeden yürüyor.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

tsi 1200 devirde bile titremeden yürüyor.

DSG değil düz vites olacak, hile yapmasana :) 

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Araba kullanma merakım çok küçük yaşlarda başladığından hep araç kullananların yanına otururdum. Çocukluğumda İstanbul'da dolmuşlar ulaşımın en önemli araçlarıydı. Dolmuşların tamamıda direksiyondan vitesli ön koltukları bütün olarak yapılmış Amerikan arabaları idi. Ve ben her zaman şoförlerin hemen yanına otururdum sırf seyretmek ve öğrenmek için. Nerdeyse semtimizdeki her aracın vitesini yandan da olsa değiştirmişliğim vardır. Hiç unutmam 9-10 yaşlarımda bir gün şoförlerden birine sormuştum bu vitesin değiştirme zamanını nerden biliyorsun diye. Kulağıma eğilip şöyle fısıldadı: Herkes anlamaz ve duymaz ama Araba bana söylüyor ne zaman değiştireceğimi demişti. Sonrada hareket etmiştik ve devir yükseldikçe ağzı ile motorun homurtusunu taklit ederek kulağıma eğilir ve bak şimdi istiyor derdi vitesi onun elinin üstüne koyar aşağı yada yukarı iterdim :) Motorun homurtusunu performansını dinleyerek anlamalısın demişti. En az 45 sene önce o günden bu yana gidişinden ve sesinden vites değiştirme zamanını hep arabalarım bana söylemiştir. Her arabanın kullanım devri hava yol ve yolcu yada taşıdığı yük durumuna göre farklılık gösterir. Önemli olan onun ne zaman ne istediğini sezinleyip hakkını vermektir. Bunun matematiksel bir rakamı yoktur :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Arslann

Selam arkadaşlar aranıza yeni katıldım burada dile getirmem biraz abest olabilir ama kısa zamanda sorunuma çare bulmam lazım.1997 model 2.5 tdı Volvo kullanıcısıyım soruma dizel den anlayanlar çözüm noktasında bana yardımcı olabilirler umarım.Aracı 1 ay önce aldım motor sıcak iken stop edince çalışmıyordu taki mazot pompasına su dökene kadar.sorunu bilerek aldım istanbulda çözüm bulurum nasıl olsa mantığıyla.istanbula geldikten sonra mazot pompası revize edildi enjektörlerin temizlenmesini istedim ALLAH tan yan sanayi imiş yenisini orijinalleriyle değiştirdim motor bloğunda bulunan ısı hararet müşürü yanlış bilgi gönderiyordur değiş dediler değiştim şuan dağıtım sensörü arızalıdır diyorlar çare yok gibi onada bakacaz artık.Hep mış larla mişlerle çözüm arıyoruz bu işlerden anlayan bir ALLAH dostu yok mu ya..?kanaatimce sente ayarı gerekiyor ama sağa sola çevirip duruyor kanemiciler beni yoruldum help help :))aslında bayağı ilerledik ama arabam biraz geç alıyor marş 3- 4 tur attıktan sonra alıyor çok şükür su dökme işi bitti görüşlerinizi bekliyorum saygılar

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

valla asıl benzinli araba rolantide bile yürür, ben sehir içinde 50 ile giderken 5. vitese atsam bile hiç bişey olmazken dizel arabada aynı şeyi yapayım hemen hırıltı sesi çıkarmaya başlar, dizel araba 2500 devirden aşağı kullanılmaz uzun yol olursa minumum 2000 devir 

 

Siz bi dizel kullanıp gelin... 

 

Benim arabam 2200 devirde vites büyütür, büyüttüğü viteste devir 1400 olur... 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Benim araba da gidiyor 1200 devirde. Rampa da çıkıyor hatta. :)

HTC One cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Gitmez demiyorum zaten, rahat gitmesi için tork gerekir, tsi de yeterincede var, tabii gider :)

Bu arada bende kurdum su tapatalki deneme yapayim bari :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Selam arkadaşlar aranıza yeni katıldım burada dile getirmem biraz abest olabilir ama kısa zamanda sorunuma çare bulmam lazım.1997 model 2.5 tdı Volvo kullanıcısıyım soruma dizel den anlayanlar çözüm noktasında bana yardımcı olabilirler umarım.Aracı 1 ay önce aldım motor sıcak iken stop edince çalışmıyordu taki mazot pompasına su dökene kadar.sorunu bilerek aldım istanbulda çözüm bulurum nasıl olsa mantığıyla.istanbula geldikten sonra mazot pompası revize edildi enjektörlerin temizlenmesini istedim ALLAH tan yan sanayi imiş yenisini orijinalleriyle değiştirdim motor bloğunda bulunan ısı hararet müşürü yanlış bilgi gönderiyordur değiş dediler değiştim şuan dağıtım sensörü arızalıdır diyorlar çare yok gibi onada bakacaz artık.Hep mış larla mişlerle çözüm arıyoruz bu işlerden anlayan bir ALLAH dostu yok mu ya..?kanaatimce sente ayarı gerekiyor ama sağa sola çevirip duruyor kanemiciler beni yoruldum help help :))aslında bayağı ilerledik ama arabam biraz geç alıyor marş 3- 4 tur attıktan sonra alıyor çok şükür su dökme işi bitti görüşlerinizi bekliyorum saygılar

 

Yetkili servis, ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Siz bi dizel kullanıp gelin... 

 

Benim arabam 2200 devirde vites büyütür, büyüttüğü viteste devir 1400 olur... 

Mehmet Abi, o 2.0 tdci :)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

1.4 TDCİ de aynini yapar ama :D

HTC One nambir vaan cihazindan Tapatalk 2 ile gönderildi
 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Dizel araba rölantide gaz vermeden çok güzel dur kalk yapıyor ama hiçbir dizel otomobilde 4 saniyede 3. vitese geçmiş şekilde bulamıyorum kendimi,

 

 

siz bunu dizelde yapabiliyor musunuz? :)

Hileci, hiper Fiesta yı katmasana, o apayrı bir alet :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi
(düzenlendi)

Farkli model araçlar için"onunla 4'te rahat çıktığım rampayı diğeri ile 3. viteste zor çıkıyorum tarzı kiyaslamalar doğru değil, her modelin tamamen farklı şanzıman oranları var çünkü. Sizin 30 km hızla giderken 1.6 tdci ile 3.viteste çıktığınız rampayı, 4500 cc bir mustang aynı viteste çıkamayabilir, siz 3. viteste rolantide mesela 20 km hiza asgarî hıza sahipken onun 40 olabilir, bu çok sey değiştirir.

tarihinde Serhat Çerçi tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Arslann

Mehmet bey yetkili servis çok ama işi bilen yok ben onlardan daha çok biliyorum:)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Mehmet bey yetkili servis çok ama işi bilen yok ben onlardan daha çok biliyorum:)

 

En azından teknik imkanları var diye demiştim. :)

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Abdussamed Acar
(düzenlendi)

Başka bir yerde paylaşmışken bizim forumda da olsun istedim;

 

Genel olarak motorunuzu ekonomik ömründe uzun süre kullanmak isteyen dizel kullanıcıların tamamını ilgilendiren genel kurallar önem sırasına göre bence şöyle olmalı;

 

 

1- Güvenilir istasyondan temiz ve doğru nitelikte yakıt alın, gerekmedikçe katkı kullanmamaya özen gösterin...

 

2- Motor yağını mutlaka önerilen sürede doğru nitelikteki yağ (araç üreticisinin belirttiği spesifikasyonlar) ile değiştirin ve vaktini kesinlikle geçirmeyin, ara dönemlerde yağ seviyesini yağ çubuğundan göz ile kontrol edin toleranslar nispetinde eksilmiş ise tamamlayın. Yağ ve hava filtresini kalitesiz kullanmaktan kaçının, ve her yağ değişiminde yağ ve hava filtresini mutlaka değiştirin...

 

3- "Soğuk" motora yüklenmeyin hararet göstergesi ideal sıcaklığa erişmeden çok gerekli değilse yüksek devir çevirmeyin. (Örn; + 3000 RPM) Motor, turbodaki aşınma ve yıpranmanın çok büyük bir kısmı yağlama sıvısı ideal sıcaklığa erişmemiş soğuk haldeyken vazifesini tam yapamadığında gerçekleşir. Bu süreçteki hassasiyetin önemi uzun vadede çok etkilidir...

 

4- Motoru devirli kullanın; özellikle motor yük altında iken aşırı düşük devirde (bkz: kurum oluşumu, egr, dpf v.s) yahut uzun süreli yüksek devirde seyredecek şekilde (Bkz: Motoru ve aktarma organlarını gereksiz yorma, motoru verimsiz kullanma) vites tercihi yapmayın...

 

5- Her halükarda gaza bastıktan hemen sonra yada motor devri rölanti devrine inmeden kontağı kapatmayın, ola ki stop edecek iken gaza basmışsanız rölantiye indikten en azından 5-10 saniye sonra kontağı kapatın... (1 dakika değil 5-10 saniye gayet yeterli)

 

6- Uzun seyahatler ve ciddi performanslı kullanımlar sonrasında motor soğumasının daha ideal (yavaş ve dengeli soğuma) gerçekleşmesi için (özellikle fazla soğuk havalarda) stop etmeden önce en azından 1-2 dakika rölantide çalışmasını sağlayın. Bu durum benzinli araçlarda pekte geçerli değildir zira benzinli araçların dizel araçlara göre rölantide çalışarak motor hararetini düşürme kabiliyeti oldukça düşüktür...

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
  • Beğen 18
Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

Kardeşim, paylaşım için çok çok teşekkür ederiz. (Bahçeli gibi olacak ama) böyle bir konuyu açmayı ben düşünüyordum...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...