Fatih Kose 25 Ocak 2013 Paylaş 25 Ocak 2013 benim açımdan konu anlaşıldı devirle hız doğru orantılı ve değişkenlik göstermez,gösteriyorsa debriyaj balatası kaçırıyordur Kısacası ne kadar köfte o kadar ekmek Yorum bağlantısı
Enes Suzen 25 Ocak 2013 Paylaş 25 Ocak 2013 5.vites 2000 devir 90 km/h 2002 focus ghia 1.6 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 26 Ocak 2013 Paylaş 26 Ocak 2013 kesin olarak yazıyorum ister düz vites ister otomatik vites olsun 1.6 100 hp lik mk1 focuslar son viteste 90 ile giderken 2250 devir 120 ile giderken 3000 devir çevirmektedir. mk2 mondeoda da aynı Yorum bağlantısı
Burak Koca 26 Ocak 2013 Paylaş 26 Ocak 2013 (düzenlendi) Arkadaşlar konuyu baltalamak gibi olmaz umarım, fakat bu konu hakkında birşey söylemek istiyorum. 2005 Model 1.6 Lacetti 109 hp ile; 2. viteste yokuş yukarı 90 km hızda kesiciye girerken, yokuş aşağı 93-94 km gibi bir süratte kesiciye giriyordu. Bunun belli bir sebebi varmıydı acaba? Şimdi konuyu görünce merak ettim. Bu arada baskı - balata yeni değişmişkenke sonuç böyleydi. O yüzden balatanın kaçırdığıyla ilgili bir durum söz konusu değil. Acaba kesiciye girilen devir nasıl ve ne şekilde belirleniyor? Sözde 6500 devirde kesiciye giriliyor, fakat bu devirde giriliyorsa 2. viteste oluşan 3-4 km sürat farkı neden ötürüdür? 26 Ocak 2013 tarihinde Burak Koca tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Turkay Enez 26 Ocak 2013 Paylaş 26 Ocak 2013 (düzenlendi) Arkadaşlar konuyu baltalamak gibi olmaz umarım, fakat bu konu hakkında birşey söylemek istiyorum. 2005 Model 1.6 Lacetti 109 hp ile; 2. viteste yokuş yukarı 90 km hızda kesiciye girerken, yokuş aşağı 93-94 km gibi bir süratte kesiciye giriyordu. Bunun belli bir sebebi varmıydı acaba? Şimdi konuyu görünce merak ettim. Bu arada baskı - balata yeni değişmişkenke sonuç böyleydi. O yüzden balatanın kaçırdığıyla ilgili bir durum söz konusu değil. Acaba kesiciye girilen devir nasıl ve ne şekilde belirleniyor? Sözde 6500 devirde kesiciye giriliyor, fakat bu devirde giriliyorsa 2. viteste oluşan 3-4 km sürat farkı neden ötürüdür? Yokuş çıkarken tam gaza yakın basarak devir kesiciye sokuyorsak, yokuş inerken belki çeyrek gaz basarak devir kesiciye giriyor. Hatta çok dik bir yokuş inerken gaza basmasak da devir 6800 e gelebilir ve hatta geçebilir de. Kesicinin devreye girmesi salt devirle değil, belki başka ölçümlerle de olabilir. Motorun tam gazda zorlanmasıyla, çeyrek gazdaki farklı olabilir. 2 viteste oluşan 3-4 kmlik fark, kesiciyi bizim geç farketmemizden kaynaklı diye düşünüyorum... Bu arada ilave edeyim: Skoda Yeti 1.6 Tdi. 5. viteste 90 km de devir 1600 civarında... 26 Ocak 2013 tarihinde Turkay Enez tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Çetin Kılıç 26 Ocak 2013 Paylaş 26 Ocak 2013 5. vites 90 km 2600 dd araç tüplü 5, vites 100 km 2900 dd Yorum bağlantısı
Tahir İlter 26 Ocak 2013 Paylaş 26 Ocak 2013 focus mk1 lerin 1.6 100 hp lik araçları 5. viteste 90 ile giderken 2250 devir çevirmektedir. Hem düz hemde otomatik viteslerde aynı devir çevirmekteydi... +1 Aracım benzinli değerleri Mert'in dediği gibi. 5. vites 90 km 2600 dd araç tüplü 5, vites 100 km 2900 dd Sanırım tüplü olmasından kaynaklı. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 26 Ocak 2013 Paylaş 26 Ocak 2013 (düzenlendi) Sanırım tüplü olmasından kaynaklı. Tahir tüp , benzin vs bunlar etkilemez ki. Yolda giderken 5. vites 3000 devir 100 ile giden arabanın motorunu stop et 5. vitese tak başka araba ile çek 100 e çıkar motor yine 3000 devir ile döner. 26 Ocak 2013 tarihinde İlkay Başaran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tahir İlter 26 Ocak 2013 Paylaş 26 Ocak 2013 O zaman baskı balata kaynaklı bir sıkıntı var.Çünkü devir ile hız bizim araçlara göre normal değil F1 için düşünürsek. Yorum bağlantısı
Çetin Kılıç 26 Ocak 2013 Paylaş 26 Ocak 2013 O zaman baskı balata kaynaklı bir sıkıntı var.Çünkü devir ile hız bizim araçlara göre normal değil F1 için düşünürsek. 30,000 bakıma gittiğim de serviste ki ustayla teste çıkmıştık o zaman sordum debriyaj sanki çok yukar da kavrıyor normal mi diye ford lar da genel de böyledir sıkıntı yok demişti kaça patlar acaba bu baskı balata değişi mi fikri olan varmı. Yorum bağlantısı
Misafir 26 Ocak 2013 Paylaş 26 Ocak 2013 O zaman baskı balata kaynaklı bir sıkıntı var.Çünkü devir ile hız bizim araçlara göre normal değil F1 için düşünürsek. Olsun ben seni böyle tanımamıştım Tahir bitti benim için Yorum bağlantısı
Serkan Toker 26 Ocak 2013 Paylaş 26 Ocak 2013 30,000 bakıma gittiğim de serviste ki ustayla teste çıkmıştık o zaman sordum debriyaj sanki çok yukar da kavrıyor normal mi diye ford lar da genel de böyledir sıkıntı yok demişti kaça patlar acaba bu baskı balata değişi mi fikri olan varmı. 250-300 arası debriyaj balatası, işçilik değişken olmakla birlikte 150 liradan aşağı olmaz...Değişmesi gerektiğinden emin olun, yukarıda kavraması gayet normal... 1 Yorum bağlantısı
Çetin Kılıç 26 Ocak 2013 Paylaş 26 Ocak 2013 250-300 arası debriyaj balatası, işçilik değişken olmakla birlikte 150 liradan aşağı olmaz...Değişmesi gerektiğinden emin olun, yukarıda kavraması gayet normal... İnternetten baktığım fiyatlar genel de 150-200 arası set halinde tabi marka orjinallik durumu hakkın da fikrim yok önce işinin ehli bir ustaya göstermeden değiştirmem zaten teşekkürler. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 26 Ocak 2013 Paylaş 26 Ocak 2013 İnternetten baktığım fiyatlar genel de 150-200 arası set halinde tabi marka orjinallik durumu hakkın da fikrim yok önce işinin ehli bir ustaya göstermeden değiştirmem zaten teşekkürler. Fiyat araştırırken bilyalı setlere bakın, orijinal balata genellikle Luk oluyor... 1 Yorum bağlantısı
Burak Koca 26 Ocak 2013 Paylaş 26 Ocak 2013 Yokuş çıkarken tam gaza yakın basarak devir kesiciye sokuyorsak, yokuş inerken belki çeyrek gaz basarak devir kesiciye giriyor. Hatta çok dik bir yokuş inerken gaza basmasak da devir 6800 e gelebilir ve hatta geçebilir de. Kesicinin devreye girmesi salt devirle değil, belki başka ölçümlerle de olabilir. Motorun tam gazda zorlanmasıyla, çeyrek gazdaki farklı olabilir. 2 viteste oluşan 3-4 kmlik fark, kesiciyi bizim geç farketmemizden kaynaklı diye düşünüyorum... Bu arada ilave edeyim: Skoda Yeti 1.6 Tdi. 5. viteste 90 km de devir 1600 civarında... Hocam 2 durumda da tam gaz yaparken kesiciye girdim Yokuş aşağı olan durumda, yokuş dik değildi, fakat yol düzde değildi öyle söyliyim Fakat yokuş çıkarkenki durumda ise, yokuş gayet dikti Yani 2 durumda da tam gazda girdi. Dediğiniz gibi olabilir hocam, yanlızca devirle ilgili olmayabilir. Yorumunuz için teşekkürler Bu arada Focus Mk 2.5 1.6 TDCi 109 HP'lik versiyonda 5. viteste 1750-1800 devirde (Yaklaşık) 90 km sürate erişiyor. Yorum bağlantısı
Ümit Mavigöz 26 Ocak 2013 Paylaş 26 Ocak 2013 aynı dişli yokuş aşağı 2500rpm den yokuş yukarı 2500rpm le farklı hızda döner mi? dişli dönmeye bilir ama tekerlekteki ivmeyi motora aktarırken baskı balata kaçırırsa hız yüksekken bile devir düşük olabilir ( yokuş aşagı için bu durum yanlız) Yorum bağlantısı
Serkan Toker 26 Ocak 2013 Paylaş 26 Ocak 2013 dişli dönmeye bilir ama tekerlekteki ivmeyi motora aktarırken baskı balata kaçırırsa hız yüksekken bile devir düşük olabilir ( yokuş aşagı için bu durum yanlız) Gözle görülür bir fark olmaz... Birazdan ön lastikler arka lastiklerden daha fazla yol yapıyor erken değişmeleri gerekir diyeceğim ortalık karışacak... 2 Yorum bağlantısı
Ümit Mavigöz 26 Ocak 2013 Paylaş 26 Ocak 2013 Gözle görülür bir fark olmaz... Birazdan ön lastikler arka lastiklerden daha fazla yol yapıyor erken değişmeleri gerekir diyeceğim ortalık karışacak... bende buna haklısınız derim ortalık iyice karışır Yorum bağlantısı
Serkan Toker 26 Ocak 2013 Paylaş 26 Ocak 2013 Ben 50.000 km. de 1000 km fark eder diyorum, mesaim bitti eve gidiyorum.... Yorum bağlantısı
Ümit Mavigöz 26 Ocak 2013 Paylaş 26 Ocak 2013 Ben 50.000 km. de 1000 km fark eder diyorum, mesaim bitti eve gidiyorum.... ama bu rakam sürücüden sürücüye değişir diyorum serkan bey patinaj çektirmeyen sürücü var sürekli düz yolda süren sürücü var Yorum bağlantısı
Serkan Toker 26 Ocak 2013 Paylaş 26 Ocak 2013 ama bu rakam sürücüden sürücüye değişir diyorum serkan bey patinaj çektirmeyen sürücü var sürekli düz yolda süren sürücü var Patinaj şart değil ki, her halükarda ön lastikler fazla km. yaparlar... En sakin sürüş şeklinde bile... :yes: Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Ocak 2013 Paylaş 26 Ocak 2013 Gözle görülür bir fark olmaz... Birazdan ön lastikler arka lastiklerden daha fazla yol yapıyor erken değişmeleri gerekir diyeceğim ortalık karışacak... çok akademik gördüm sizi Sn. Toker, teoride haklısnız da, öndeki bilme kaç kg lık motoru görmezdden gelmek, yapılacak patinajı yok saymak da yakışmıyor bu kariyere, henüz stajdasınız sanıyorum? DOçentliğe kaç kaldı? Yorum bağlantısı
Serkan Toker 26 Ocak 2013 Paylaş 26 Ocak 2013 Motoru görmezden gelen kim Sayın Bayur, lütfen ama kariyerime engel olmayın...Patinaj olsa ne olu olmasa ne olur, ön lastikler vitese taktığın anda arka lastiklere bir santim fark atar... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Ocak 2013 Paylaş 26 Ocak 2013 patinaj, uzak bir kavram olabilir Sn. TOker, sizin için, gaz pedalına basılıyor bu gibi anlarda. 1 Yorum bağlantısı
Ümit Mavigöz 27 Ocak 2013 Paylaş 27 Ocak 2013 bugün denedim 90 kmh da tam 2000 rpm ayrıca araçta 1.4 tdci fiesta 2007 Yorum bağlantısı
Recommended Posts