Ali Özgen 30 Ağustos 2013 Paylaş 30 Ağustos 2013 (düzenlendi) 1200 devir, 72 km/s. TEM otoyolu, 2 kişi, CC açık, klima kapalı, farkedilir eğim yok, standart yaz lastikleri, lastik basınçları fabrika değerlerinde. peki bütün yolu bu hu hız da mı bitirdiniz? Bu sadece hız-devir ilişkisi için çekilmiş bir fotoğraf. Araç TEM'in hemen her yerinde bu hızı vites düşürmeden koruyabiliyor. 30 Ağustos 2013 tarihinde Ali Özgen tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serdar Göktaş 30 Ağustos 2013 Paylaş 30 Ağustos 2013 Bu sadece hız-devir ilişkisi için çekilmiş bir fotoğraf. Araç TEM'in hemen her yerinde bu hızı vites düşürmeden koruyabiliyor. tdı ile dsg nın uyumu. peki böyle gittiği durumlarda araç çok fazla kurum bağlamayacak mı? motor ömrü açısından sağlıklı mı? Yorum bağlantısı
Ali Özgen 30 Ağustos 2013 Paylaş 30 Ağustos 2013 tdı ile dsg nın uyumu. peki böyle gittiği durumlarda araç çok fazla kurum bağlamayacak mı? motor ömrü açısından sağlıklı mı? Üretici bu aracı normal şartlarda çok düşük devirli kullanıma uygun olarak üretmiş. Motor ısındıktan sonra sakin kullanımda devir 1500ü geçmeden vites büyüyor. Bu durumda üreticiye güvenmek gerekir. Ben sürekli katkılı mazot kullanıyorum ve her 25000 km'de bir carbon clean yaptırmayı planladım. Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol 1 Eylül 2013 Paylaş 1 Eylül 2013 Ben de öyle düşünüyordum fakat klavuzda vites uyarı ekranı aldatabilir, doğru olan kullanıcının sürüş tarzına göre vitesi belirlemesidir gibi bir ifade vardı. Ben manul pala için konuşuyorum gerçi. Siz DSG araçlardan bahsediyorsanız onu bilmiyorum.Aynen öyle. O an ki durumuna gore vites yukseltme devrini belirleyebilir insan. Vites değiştirmelerim bir kural dahilinde değil aracın o anda istediği vites şeklinde. Kimi zaman egime gore 2bin devre gelmeden degistirdigim de olur duruma gore 4bin de Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 1 Eylül 2013 Paylaş 1 Eylül 2013 Dsg yada bendeki Cvt 1300-1500 aralığında çok rahat düz yolda arabayı götürmektedir. Vites değişiminde NORMAL kullanımda en fazla 1900-2000'ler de olmaktadır. Bu veriler düz yolda sakin kullanımdadır. Yokuşta yada yüklendiğinizde devir ağırlık ile orantılı olarak 3000-4000 aralığına kadar artmaktadır. Her halde bu araba firmaları bunların yazılımı sırasında bir şeyleri hesaplayarak yapmışlardır. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 1 Eylül 2013 Paylaş 1 Eylül 2013 1200 devir, 72 km/s. TEM otoyolu, 2 kişi, CC açık, klima kapalı, farkedilir eğim yok, standart yaz lastikleri, lastik basınçları fabrika değerlerinde. nefis bir motor demek ki bu. Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 1 Eylül 2013 Paylaş 1 Eylül 2013 (düzenlendi) nefis bir motor demek ki bu. Motor nefis olsada kullanıcının sabrı +yaşı bu işte daha önemli Kaç kişi 1200 dd o araç ile yol alır ?Ya kickdown yapar yada manuel'e çeker 6'ya hatta 5'e indirir...Halbuki bırak dsg'ye bildiğini okusun 1 Eylül 2013 tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Eylül 2013 Paylaş 1 Eylül 2013 dsg li tsi kullanmak diğer arabalardan farklı, zaten teknoloji toplamında hala dünyada tek. Yorum bağlantısı
Mustafa Karaaslan 4 Eylül 2013 Paylaş 4 Eylül 2013 Dizel araçda devir aralığı nedir ? Ben 1900 2000 devir aralığında vites değiştiriyorum fakat babam bu şekilde devirsiz kullandığımı söylüyor. Bunun daha da ileride araca sorun çıkaracağını söylüyor. Bu konuda ne düşünüyorsunuz ben devirsiz mi kullanıyorum yoksa babam mı yanlış biliyor ? Bu şekilde kullanmamın araca sakıncası olur mu sorun çıkartır mı ? Yorum bağlantısı
Guest Mustafa Çongur 4 Eylül 2013 Paylaş 4 Eylül 2013 http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/213271-dizel-ara%C3%A7lar%C4%B1n-kullan%C4%B1m%C4%B1-devir/ 2 Yorum bağlantısı
Kutay Akçar 5 Eylül 2013 Paylaş 5 Eylül 2013 Bunun uzun uzadıya bir konusu var... 1,6 mı motorun? Benim fikrim en azından 2300-2500 ü görmen lazım vites atmadan önce ki üst vitesi tam 1750 devir civarında yakalayabilesin. Yokuş çıkarken biraz daha yüksek bir devir lazım tabi. Düz yolda benim idealim 2500.. yer oluyo 2300-2400de atıyorum yer oluyor 2750 de atıyorum.. Dizel için hem düşük devirler çok iyi değil hemde yüksek devirler. 1 Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 5 Eylül 2013 Paylaş 5 Eylül 2013 Yolun durumuna göre devir aralığı değişir Mustafa.. Bu konuya bu kadar takılmamak gerekiyor.. 1 Yorum bağlantısı
Tuğberk Şahinoğlu 5 Eylül 2013 Paylaş 5 Eylül 2013 focus 2 de dizel otomatik arabada gaza birden yüklenmezsen yavaş yavaş arttırırsan hızı yada sabir bir hızda gidersen yaklaşık 1500 devirde gidiyo araba.Adamların bi bildiği vardır heralde o devirde kullandıklarına göre.Gerçi kullanım tarzına görede değişir yanlış hatırlamıosam 1500 devirde max. tork 3000 devirde ise max. beygir oluyordu.Rakamları net hatırlamıyorum ama böyle birşeydi sanırım Yorum bağlantısı
Cemil Çınar 5 Eylül 2013 Paylaş 5 Eylül 2013 (düzenlendi) Dizel araçda devir aralığı nedir ? Ben 1900 2000 devir aralığında vites değiştiriyorum fakat babam bu şekilde devirsiz kullandığımı söylüyor. Bunun daha da ileride araca sorun çıkaracağını söylüyor. Bu konuda ne düşünüyorsunuz ben devirsiz mi kullanıyorum yoksa babam mı yanlış biliyor ? Bu şekilde kullanmamın araca sakıncası olur mu sorun çıkartır mı ? Siz o devirlerde kullanmaya devam edin, aracınızda soğutma problemi filan çıkarsa yetkili servis sıkıntısı var ya da yedek parça (sizin oralrda)... Ayrıca automatik dizel de o devirlerde vites değiştiriyor. 5 Eylül 2013 tarihinde Cemil Çınar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Eylül 2013 Paylaş 5 Eylül 2013 Dizel araba devir ister ver gazı zaten devrini almazsa hırıltı yapar Dizel araba devir istemez Rolantide bile yürür.. Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol 6 Eylül 2013 Paylaş 6 Eylül 2013 Dizel araba devir istemez Rolantide bile yürür..Aynen öyle. Özellikle dur kalk trafikte büyük rahatlık sadece kavrama noktasında biraz geziniyorum gaza dahi basmadan Bilene kolaylık dizel araba. Benzinli gibi düşünülmediği taktirde Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Eylül 2013 Paylaş 6 Eylül 2013 sadece kavrama noktasında biraz geziniyorum O ne... 1 Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol 6 Eylül 2013 Paylaş 6 Eylül 2013 O ne... İstsnbul trafiği insanın ayağını bile böyle naif nazik yapıyor abi ) geziniyorum sadece araba yürüyor:) araçla anlaşma şeklimiz:) Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 6 Eylül 2013 Paylaş 6 Eylül 2013 dizellerdeki o sesi ben de sevmiyorum. Benzinliler daha yumuşak çalışıyor. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 6 Eylül 2013 Paylaş 6 Eylül 2013 valla asıl benzinli araba rolantide bile yürür, ben sehir içinde 50 ile giderken 5. vitese atsam bile hiç bişey olmazken dizel arabada aynı şeyi yapayım hemen hırıltı sesi çıkarmaya başlar, dizel araba 2500 devirden aşağı kullanılmaz uzun yol olursa minumum 2000 devir Tamamen tersi durum olur yalnız, dizelin rolantideki torku bile yakın hacimdeki benzinliden daha fazladır, kamyonlara dikkat et, düşük devirde bile kaç ton yükü çeker, benzinli anında stop eder, ne beygir nede tork yeter, ancak yeni nesil tsi tipi aşırı beslemeli motor varsa iş değişebilir. Senin foci rolantide kaç tork veriyor bir ona bak birde 1.6 tdci ye, 1.4 tdci bile senden daha rahat rolantide gidebilir, Focus 1.6 benzinli 156 nm tork 4000 devirde veriyor. Fiesta 1.5 tdci 180 nm tork 1750 devirde Yani rolantide fiesta ile başetmen bile imkansız, geçmen için şu lazım Focus 1.6 ecoboost benzinli 240 nm tork 1600-5000 devir arasında Kısaca turbo benzinli değilsen şansın sıfırdır. Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 6 Eylül 2013 Paylaş 6 Eylül 2013 1. vites hariç, diğer viteslerde 2600-2900 arası kullanıyorum. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 6 Eylül 2013 Paylaş 6 Eylül 2013 (düzenlendi) arkadaşım biyerlerde yazmasına gerek yok kimsenin bilgisinede ihtiyacım yok kullandım biliyorum, hyunda accent era 1.5 dizel opel vectra 2.0 dtı corolla 1.4 d4 bu arabalarda 3 u vıtesle rahat gidebileceği en düşük devirde ben benzinli araçla 4. vitesle kasmadan giderim aynı şartlarda hem benzinli hemde dizel araba kullandım şehir içi sıkışık trafikte benzinli ile her zaman dizelden daha büyük viteste kullanabiliyorum dizel araba vites büyük olsun devir düştüğü zaman pompaya basınç yapıyor ve hırıltı sesi çıkartıyor dizel araba kullanıyorsunuz bunu nasıl farketmiyorsunuz arkadaşım biyerlerde yazmasına gerek yok kimsenin bilgisinede ihtiyacım yok kullandım biliyorum, hyunda accent era 1.5 dizel opel vectra 2.0 dtı corolla 1.4 d4 bu arabalarda 3 u vıtesle rahat gidebileceği en düşük devirde ben benzinli araçla 4. vitesle kasmadan giderim aynı şartlarda hem benzinli hemde dizel araba kullandım şehir içi sıkışık trafikte benzinli ile her zaman dizelden daha büyük viteste kullanabiliyorum dizel araba vites büyük olsun devir düştüğü zaman pompaya basınç yapıyor ve hırıltı sesi çıkartıyor dizel araba kullanıyorsunuz bunu nasıl farketmiyorsunuz Dizelin doğasında o ses var, gaza dokunduğun an o sesi duyarsın zaten, dizeli kullanıyoruz evet ve diyorumki sıkşık trafikte dizel vites oranlarından dolayı sürekli vites değiştirmek zorundadır, bu zorlandığından değil fazla torkun düşük viteste gitmesine izin vermemesinden kaynaklanıyor, dizelle 2 yada 3 te rolantide zorlanırım ama bu zorlanma arabanın fırlayıp gitmesinden olur, motor yada pompa zorlanmasından değil, ben düşük devirde 160 tork verirken sen düşük devirde çooook daha az bir tork verdiğinden 3 yada 4. viteste gidersin, çevirme gücün olmadığından yumuşak gider aracın, dizel ise yürümek ister, senin rahat giderim demen bu yüzden, arabaya 4 kişi bin birde öyle dene bakalım, bende 1.4 tdci ye 5 kişi ve bagajıda tıka basa doldurayım ikimizde 3 e atıp rolantide gidelim, sence ne olur, olacağı şudur, senin araba stop edip kalır, çünkü düşük tork az yükle o viteste gitmene izin verir, yük artınca iş değişir, tork olmadğından stop edersin, bense ufak bir homurdanma duyarım, araba biraz homurdanır ve devir 1100 e gelir, sonrasında sıkıntısız ilerlerim, işte tork budur, senin karıştırdığın şeyde bu zaten. Ayrıca 1.6 atmosferik benzinlinin gücü 1.4 dizele bile zor yeter, sen aksini söylüyorsan sen bilirsin, rampada 1.4 68hp fiesta ile çook 1.6 benzinli focusu 90 la giderken yakalıyıp fark açıp arabadan soğutmuşluğum vardır, 90 la giden focus vites düşürüp gaza abanmadan hızlanamaz ama ben 5. viteste giderken sadece gaza basarak uzaaar giderim, sen toparlanana kadar zaten ara açılmış olur, torkun avantajıdır bu, demek istediğim Turbo dizel bir aracın karşısında atmosferik 1.6 benzinliyle karşı koyman, üstelik rolantideyken nerdeyse imkansızken sen aksini idaa ediyorsun, ne diyim haklısın diyim bari. Not: pompaya basınç yapıp zorlanmaz, common railde pompa basıncı zaten sabittir ve pompa zorlanmaz, duyulan homurtu motorun devirlenmeye çalışması ama vites oranından dolayı motorun zorlanmasındandır, benzinli ile dizelin vites oranlarını incelersen sebebi hemen anlarsın. 6 Eylül 2013 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 6 Eylül 2013 Paylaş 6 Eylül 2013 Allah'tan Ford fiesta'ya 109'luk tdci motor koymamış Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 6 Eylül 2013 Paylaş 6 Eylül 2013 arkadaş dizelin sert çalışma karakterinden söz ediyor. benzinliler titremeden , zırlamadan rahatça yürüyür. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts