Burak Koca 21 Şubat 2013 Paylaş 21 Şubat 2013 Hocam servisin tavsiyesi DPF'li Focus'larda vites yükselttiğinizde, devirin minimum 1750-1800 (Max. tork devri) civarında olmasıdır. 2. Vites hariç, bu durumunda kullanılabiliniyor. Yorum bağlantısı
Kutay Akçar 23 Şubat 2013 Paylaş 23 Şubat 2013 (düzenlendi) Hocam servisin tavsiyesi DPF'li Focus'larda vites yükselttiğinizde, devirin minimum 1750-1800 (Max. tork devri) civarında olmasıdır. 2. Vites hariç, bu durumunda kullanılabiliniyor. Sevgili meslektaş adayım, DPF i çokta detaylı bilemiyorum ben uyguladığımı yazdım, DPF i bir kenara bırakırsak dizel araçlar içinde ideali bu civardadır. DPF i son 2 günde biraz araştırdım kesin bir bilgi hiçbir yerde yok, ama edindiğim genel kanı filtre temizleme amaçlı arada bir yüksek devirli gidin diyorlar, aslında yeni bir teknoloji olduğu için çok muallakta kalan bir konu. Heryerde doğru yanlış ve yarım yarım bilgiler var kesin ve net olarak şu şudur şöyle yapılması gerekledir denilen birçok kişininde katıldığı bir yorum göremedim açıkçası, hatta Castrol EDGE gibi yüksek kalite yağların kullanımıda DPF ömrünü uzatıyor. Sanırım benim uygulayacağım arada yüksek devirli kullanım olacaktır. DPF bir yana turbo dizel araçları sürekli yüksek devirde kullanmak sakıncalı olduğu aşikar, hem turbo hemde motor açısından, heleki motor ısınmadan yüksek devirlere çıkıp turboyu ve motoru zorlamak DPF i uzun ömürlü yapıcam derken yüksek yakıt tüketimi + kısa motor ömrü + çok kısa turbo ömrü olarak bize geri döner... Normalde uyguladığım vites geçiş aralığı 2000-2500 devir aralığı, zaten bu aralıkta yükseltince üst viteste çokta düşmüyor devir zaten ivmeleniyorsanız hemen artıyor haliyle. Performans gerektiği zaman tabiki 3500 leri bile geçtiğim oluyor ayrıca aracı yeni aldığım için DPF detaylarını çok bilmiyordum bundan sonra DPF açısından arada bir yüksek devirli kullanma eğilimde de bulunurum sanırım, ama sürekli o şekilde kullanmanın sağlıklı olduğunu düşünmüyorum. Mesela ankara - eskişehir arası gidiyorsun dümdüz yol e dizel aracı niye aldık ekonomikte gideyim istiyorsun 109luk Focus titanium da 90-110 KM/h hıza sabitlersen 5. viteste devir 1750-2100 aralığında kalıyor... Ozaman ekonomik olarak uzun yol gideyim diyenlerin DPF i yandı ozaman Ben sık sık ist-ank arası gidip geliyorum genelde hızı 120 civarında sabitleyip gidiyorum arada sağlam basıyorum (DPF temizlenmiş oluyor:) arada turboyu soğutma amaçlı özellikle rampa aşağı giderken 90 lara çekiyorum hızı... 100TL ye gidiyor ankaradan istanbula 23 Şubat 2013 tarihinde Kutay Akçar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 23 Şubat 2013 Paylaş 23 Şubat 2013 kısa mesafe kulllanımı dpf yi çabuk öldürür derler. Yorum bağlantısı
Kutay Akçar 23 Şubat 2013 Paylaş 23 Şubat 2013 (düzenlendi) kısa mesafe kulllanımı dpf yi çabuk öldürür derler. İşte bahsettiğim nokta bu birçok kişinin uzun süreler deneyim etmediği birşey olmadığı için "öyle olduğu söyleniyor" ifadesi var hep haklı olarak, sizde bende emin olup sağlam kaynaklardan bilgi edinemedikçe askıda kalıyor biraz. Dediğiniz doğru olabilir. Bütün yazılanlara bakılırsa benim DPF yanacak desenize birçok zaman kısa mesafelerde gidiyorum. 23 Şubat 2013 tarihinde Kutay Akçar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 23 Şubat 2013 Paylaş 23 Şubat 2013 Ayrıca şanzıman oto ve en üst viteste seyir devri 2000 in altındaysa dizel kurum yapar, isterse hiper akıllı şanzıman olsun durum kesindir, tamamen ekonomi amaçlıdır bu şanzıman, halbuki motora verdiği zarar üç kuruş tasarufu uzun vadede katlar, motor rektifiyesinin çevreye verdiği dolaylı zararıda cabası, o yüzden dizel 2000 devir hatta 2000 devir bile az, asla uzun süre kullanılmaz, 2200 devir altına düşmemeye ve düşersenizde vites küçültmeden tekrar gaza basarak hızlanmamaya dikkat edin, milyon km gidecek motorun ömrünü yarıya indirirsiniz... Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 23 Şubat 2013 Paylaş 23 Şubat 2013 İşte bahsettiğim nokta bu birçok kişinin uzun süreler deneyim etmediği birşey olmadığı için "öyle olduğu söyleniyor" ifadesi var hep haklı olarak, sizde bende emin olup sağlam kaynaklardan bilgi edinemedikçe askıda kalıyor biraz. Dediğiniz doğru olabilir. Bütün yazılanlara bakılırsa benim DPF yanacak desenize birçok zaman kısa mesafelerde gidiyorum. Diyenler sanayide şahin tamir eden usta değil .Yabancı kaynakları okurum, yabancı uzmanlar ( mekanik, 30 yıllık oto dergi yazarları vs) diyorlar. Yorum bağlantısı
Kutay Akçar 23 Şubat 2013 Paylaş 23 Şubat 2013 Ayrıca şanzıman oto ve en üst viteste seyir devri 2000 in altındaysa dizel kurum yapar, isterse hiper akıllı şanzıman olsun durum kesindir, tamamen ekonomi amaçlıdır bu şanzıman, halbuki motora verdiği zarar üç kuruş tasarufu uzun vadede katlar, motor rektifiyesinin çevreye verdiği dolaylı zararıda cabası, o yüzden dizel 2000 devir hatta 2000 devir bile az, asla uzun süre kullanılmaz, 2200 devir altına düşmemeye ve düşersenizde vites küçültmeden tekrar gaza basarak hızlanmamaya dikkat edin, milyon km gidecek motorun ömrünü yarıya indirirsiniz... Şimdi DPF i bir kenara bırakarak yazıyorum sonuçta birçok dizel araçta bu henüz yok bile, ama dediğiniz üzere focusun şanzıman oranları bir garip kalıyor, uzun yolda ya 4. viteste gideceğiz yada hız limitlerini geçeceğiz ve sonuç her halükarda ekonomi sağlamadan gideceğiz... Niye dizel aldık diye sorasım geliyor? Tamam DPF konusunda haklı olunabilir, kesinlikle katılıyorum düşük devirde gitmek normale göre biraz fazla kurum yapar sonucu nedir belki yağı çabuk eskitir, DPF e zararı olur, ama biraz daha fazla kurum üretmenin dizel motora ve turboya "SÜREKLİ" yüksek devir çervirtmek kadar zararı olacağını düşünmüyorum, veya ikiside zararlı ama hangisi tartışmasından öteye gitmez bu durum. Bu arada bahsedilen devir aralıkları çok ahım şahım farklar içermiyor, bununla birlikte yanlış anlaşılmasın kimse sürekli düşük devirlerde kullanılması gerektiğini düşünmesin mutlaka arada yüksek devirler şart... Ama uzun yolda özellikle turbonun aralıksız zorlandığı süreçlerde 5. vites 2000 +-200 devir motor açısından gayet ideal bir aralıktır, söylemini bu işin kompedanı sayılacak biçok kişiden okudum, ve bence de çok haklılar. Yoksa bırakın bir kenara rektifiyeyi motor ömrünü, 500-600KM yi tek solukta daha yüksek devirlerde alırsanız kısa zamanda turboyu değiştirirsiniz, ki turbo değiştirmek rektifiyeden çok daha ucuz birşey değil Diyenler sanayide şahin tamir eden usta değil .Yabancı kaynakları okurum, yabancı uzmanlar ( mekanik, 30 yıllık oto dergi yazarları vs) diyorlar. Mutlaka değil ama okuduğum ifadeler hep öyle öyle olduğu söylenir şeklinde. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 23 Şubat 2013 Paylaş 23 Şubat 2013 Örnek: http://www.audiexclusive.co.uk/audiexclusive-promotions.php?bannerid=142977 Yorum bağlantısı
Kutay Akçar 24 Şubat 2013 Paylaş 24 Şubat 2013 Evet açıkça belirtmiş. Bizim araçlarda aktif sistem var. Bendeki genel intiba pasif sistemin daha ekonomik olduğu. Aktif sistemde Rejenerasyonu DPF deki kurum seviyesi belli bir seviyeye ulaştığı zaman çalıştırıyor, aktif sistemde geretiğinde yapabiliyor ifadesi var. Pasifte ise uzun süreli egsoz ısıtacak yolculuklara ihtiyaç duyuyor. Bu durumda dediğiniz kısa yolculuklar silsilesi pasif sistemler için daha kötü filtreyi tıkayıp elden çıkmasına sebep olabilir, çünkü sen yol yapıp veya zorlayıp egsozu ısıtmadıkça rejenarasyon başlamıyor, aktifte ise ECU tarafından kontrol edilip gerektiğinde egsoz ısısı yükseltilerek yakılıyor ifadesi var. Kısadan hisse aktif veya pasif arada bir yüksek devirle uzun süre gidip egsozu ısıtmak lazım... Verdiğiniz link için teşekkürler. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 23 Mayıs 2013 Paylaş 23 Mayıs 2013 (düzenlendi) bu kadar devir gereksiz... sürekli 2250 devir gitmezseniz motor ölür yorumuna katılmıyorum. böyle gitmeyen binler onbinler var, hepsi motor mu yedi. bu kadar önemli bir konuyu aracın kılavuzuna yazamaz mı ford...bir araç max. torkta gitti diye motor yiyecekse kaldırın atın. 23 Mayıs 2013 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Mayıs 2013 Paylaş 23 Mayıs 2013 sürekli değil ama arada nispeten yüksek devirde, düşük viteste gitmek yaralıdır, uzun süre düşük devirde giidilince bağlayan kurumu, temilzeyince de çekiş arttı, tüketim azaldı deriz, sağır denen motor budur. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 23 Mayıs 2013 Paylaş 23 Mayıs 2013 mach veya kenword kamyonların sitelerine bakıyordum, orada ekonomik kullanımdan bahsedilen kısa bir film vardı. Filmde " maks tork devirinin altında sürmek araca zarar vermez" yazıyordu. Filmi bulursam linkini koyacağım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Mayıs 2013 Paylaş 23 Mayıs 2013 onların max. torku 1250 d/d larda gelir 1000Nm falan ayrı bir dünya 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 23 Mayıs 2013 Paylaş 23 Mayıs 2013 bizde kamyonlar bir tarafını yırtar ya kızmızı çizgiyi görmeden vites atmaz. Gerek yok diyor gavur. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 24 Mayıs 2013 Paylaş 24 Mayıs 2013 alışacaksınız alışacaksınız, bir gün benim gibi araç sürmeye siz de alışacaksınız :D hele bir mazot 5 lirayı geçsin Yorum bağlantısı
Misafir 24 Mayıs 2013 Paylaş 24 Mayıs 2013 Kamyonların yüksek devirde vites büyütme nedeni, motorun güç ürettiği devirde sürüş yapmak. Otomobiller için halen daha insanlar benzinli zihniyetinden, dizel zihniyetine geçemediler. 2500 devirden daha yüksek devirde vites değiştirmek gereksiz diyorum, bana halen daha 2500 de vites mi değiştirilir diyor. Benzinli değil ki bu. Adam biraz hızlanmak istediğinde devir oluyor 4000-4500. Dizelin 4000 devri benzinlinin 6000 devirine benzer. Ne kadar sıklıkla 6000 devirde vites değiştiriyoruz? Yorum bağlantısı
Ali Özgen 24 Mayıs 2013 Paylaş 24 Mayıs 2013 Minimum yakıt tüketiminin sağlandığı hız, araçtan araca bir miktar değişmekle birlikte, 65-80 km/s. Bu aralığın altında da üstünde de yakıt tüketimi artıyor. Bu hız aralığı benzinli araçlar için de geçerli. Anlık tüketim değeri gösteren araçlarda bu durum rahatlıkla gözlemlenebilir. Yine bu nedenle DSG şanzımanlı araçlarda hız 70 km/s'ye ulaştığında düz yolda vites 7'ye geçiyor. Bu sırada devir 1150 civarında oluyor. Yakıt tüketimi de 3 lt/100km civarında seyrediyor. Bu durumda tüketim açısından ideal devrin maksimum tork devrinden çok daha düşük olduğu gayet açık. Benzinli araçlar için durum daha da bariz. Ancak motorun "sağırlaşmaması" ve/veya DPF ömrünün uzun olması açısından zaman zaman yüksek devirli kullanım genel bir kabul olmakla birlikte ne kadar bilimsel olduğu kesin değil. Kurum birikimini önlemek için yüksek devirli kullanım yerine rutin temizlik ya da katkı maddeleri de önerilebiliyor. Diğer yandan motor ömrünün çevirdiği toplam devir sayısı ile kısıtlandığı da bilinen bir gerçek. 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 24 Mayıs 2013 Paylaş 24 Mayıs 2013 Kamyonların yüksek devirde vites büyütme nedeni, motorun güç ürettiği devirde sürüş yapmak. Otomobiller için halen daha insanlar benzinli zihniyetinden, dizel zihniyetine geçemediler. 2500 devirden daha yüksek devirde vites değiştirmek gereksiz diyorum, bana halen daha 2500 de vites mi değiştirilir diyor. Benzinli değil ki bu. Adam biraz hızlanmak istediğinde devir oluyor 4000-4500. Dizelin 4000 devri benzinlinin 6000 devirine benzer. Ne kadar sıklıkla 6000 devirde vites değiştiriyoruz? Minimum yakıt tüketiminin sağlandığı hız, araçtan araca bir miktar değişmekle birlikte, 65-80 km/s. Bu aralığın altında da üstünde de yakıt tüketimi artıyor. Bu hız aralığı benzinli araçlar için de geçerli. Anlık tüketim değeri gösteren araçlarda bu durum rahatlıkla gözlemlenebilir. Yine bu nedenle DSG şanzımanlı araçlarda hız 70 km/s'ye ulaştığında düz yolda vites 7'ye geçiyor. Bu sırada devir 1150 civarında oluyor. Yakıt tüketimi de 3 lt/100km civarında seyrediyor. Bu durumda tüketim açısından ideal devrin maksimum tork devrinden çok daha düşük olduğu gayet açık. Benzinli araçlar için durum daha da bariz. Ancak motorun "sağırlaşmaması" ve/veya DPF ömrünün uzun olması açısından zaman zaman yüksek devirli kullanım genel bir kabul olmakla birlikte ne kadar bilimsel olduğu kesin değil. Kurum birikimini önlemek için yüksek devirli kullanım yerine rutin temizlik ya da katkı maddeleri de önerilebiliyor. Diğer yandan motor ömrünün çevirdiği toplam devir sayısı ile kısıtlandığı da bilinen bir gerçek. sizin gibi üyelerin mesajlarını okudukça moralim düzeliyor, benim gibi anlayanlar da varmış diyorum. vatandaş diyor ki 1,6 tdci de vitesi 3000 den aşağı değiştirmeyeceksin....neden diye soruyorsun, diyor ki araç motor yer, kurum yaparmışmış... peki diyorum ford aynı motorun otomatik araçta olanına neden o zaman 2000 devirde vites attırıyor, fordun mühendislerinin kafası senin kadar çalışmıyor mu? cevap:................ 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 24 Mayıs 2013 Paylaş 24 Mayıs 2013 (düzenlendi) Hocam doğru, fakat otomatiklerde gaz verince vites düşürüyor, mauelde düşük devirde yüksek gaz vermemek lazım. Yani hızlanırken ,1300 devirde tam gaz doğru değil. 24 Mayıs 2013 tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 24 Mayıs 2013 Paylaş 24 Mayıs 2013 (düzenlendi) Hocam doğru, fakat otomatiklerde gaz verince vites düşürüyor, mauelde düşük devirde yüksek gaz vermemek lazım. Yani hızlanırken ,1300 devirde tam gaz doğru değil. ben 1300 devire inmişsem öyle bir gaz veriyorum ki, araç bile anlamıyor gaz verdiğimi, nazlı nazlı, yumuşak yumuşak, uyuyan yeni doğmuş çocuğunuzu sever gibi (otomatik kullanırken de hep kandırıyordum, bakıyordum son vitese atmıyor, hafif çekiyordum gazdan hemen atlıyordu garibim son vitese, ondan sonra yedire yedire yavaş yavaş yine hızlanıyordum. ) 24 Mayıs 2013 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 24 Mayıs 2013 Paylaş 24 Mayıs 2013 ben 1300 devire inmişsem öyle bir gaz veriyorum ki, araç bile anlamıyor gaz verdiğimi, nazlı nazlı, yumuşak yumuşak, uyuyan yeni doğmuş çocuğunuzu sever gibi (otomatik kullanırken de hep kandırıyordum, bakıyordum son vitese atmıyor, hafif çekiyordum gazdan hemen atlıyordu garibim son vitese, ondan sonra yedire yedire yavaş yavaş yine hızlanıyordum. ) Abi az çok okuyorum senin yazdıklarını, seni fahri ekonomi profesörü yapmalı 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 24 Mayıs 2013 Paylaş 24 Mayıs 2013 ben 1300 devire inmişsem öyle bir gaz veriyorum ki, araç bile anlamıyor gaz verdiğimi, nazlı nazlı, yumuşak yumuşak, uyuyan yeni doğmuş çocuğunuzu sever gibi (otomatik kullanırken de hep kandırıyordum, bakıyordum son vitese atmıyor, hafif çekiyordum gazdan hemen atlıyordu garibim son vitese, ondan sonra yedire yedire yavaş yavaş yine hızlanıyordum. ) Sizinle uzun yol yapmaya ben bile dayanamazdım demekki 1 Yorum bağlantısı
Akan Belen 24 Mayıs 2013 Paylaş 24 Mayıs 2013 Sizinle uzun yol yapmaya ben bile dayanamazdım demekki Hadi yanında olsan tanıdık diye katlanırsında ya birde arkadaki bir araçta olsan Hele birde bi-xenonlu biri ise çaka çaka kör edersi artıkın 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 24 Mayıs 2013 Paylaş 24 Mayıs 2013 Sizinle uzun yol yapmaya ben bile dayanamazdım demekki yok yav, sen bakma ş.içinde öyle kullandığıma, uzun yolda hele birde rampada isem bas bas bas vitesler 4500 devirde, seyir devri 3000 düze gelince de 110-120...bir kere samsun-ordu-samsun yaptım test için, onda da 3,8 yaptım, ama çatladım 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 24 Mayıs 2013 Paylaş 24 Mayıs 2013 ben 1300 devire inmişsem öyle bir gaz veriyorum ki, araç bile anlamıyor gaz verdiğimi, nazlı nazlı, yumuşak yumuşak, uyuyan yeni doğmuş çocuğunuzu sever gibi (otomatik kullanırken de hep kandırıyordum, bakıyordum son vitese atmıyor, hafif çekiyordum gazdan hemen atlıyordu garibim son vitese, ondan sonra yedire yedire yavaş yavaş yine hızlanıyordum. ) ah bir dizel olsa bende cimrilikte kapışacağım sizle. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts