Hasan Varnalı 4 Aralık 2010 Paylaş 4 Aralık 2010 benim bir sorum olacak örnegin araç ile şehir içinde geziyoruz ve hızımızda dogal olarka 20-25 en fazla o zaman 1. viteste devam mı etmeliyiz yoksa düşük devirde 1000 devirde gezip 2. vitese mi atmalıyız? Yorum bağlantısı
Ayhan Köse 30 Aralık 2010 Paylaş 30 Aralık 2010 Adaşım teşekkür ederim çok faydalı olmuş, Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 31 Aralık 2010 Paylaş 31 Aralık 2010 Dizellerde genelde bire almak gerekiyor, çünkü 2. vites oranları çok uzun. Benzinlinin 3ü gibi. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 31 Aralık 2010 Paylaş 31 Aralık 2010 Kullanım olarak her viteste deviri tamaladığında dizellerin vites hızları daha düşük. 1.4 civic 3. viteste 150 görürsünüz. Bizim dizellerde 2. viteste 85, 3. viteste 120 civarı, 4. viteste 160 civarı yapıyor. Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar 31 Aralık 2010 Paylaş 31 Aralık 2010 Bazen 1 e almak gerekiyor , yoksa araç 2. viteste alt devirde fazla zorlanıyor. Yorum bağlantısı
Fatih Karaca 31 Aralık 2010 Paylaş 31 Aralık 2010 benim bir sorum olacak örnegin araç ile şehir içinde geziyoruz ve hızımızda dogal olarka 20-25 en fazla o zaman 1. viteste devam mı etmeliyiz yoksa düşük devirde 1000 devirde gezip 2. vitese mi atmalıyız? Dizel araçlarda, neden bilmiyorum ama birinci viteste çok kalmamak gerekiyor. Sanırım otobüs şoförleri gibi sürmek gerekiyor: yani hemen ikilemek. 1 Yorum bağlantısı
Adem Cengiz 1 Ocak 2011 Paylaş 1 Ocak 2011 Kuzenime kullanma dememe rağmen 206hdi arabasında normal mazot kullanıyor. Biraz kullandım ve ciddi fark olduğunu gördüm. Performansı sanki 30bin km'dir hava filitresi değişmemiş gibi. Yokuşta 2000 devirin altında 2. viteste zor topluyor, 3. viteste ise hızlanamıyor. Daha fazla siyah duman atıyor. Araba gitsin diye gaza fazla basınca motora daha fazla yakıt yolllayıp yakamada atıyor. Sanki 50 hp dizel gibi. Zaten 68 HP değil mi o 1,4 HDI, ya da 1,4 TDCI kodlu motor, Zaten gitmiyor. 50 HP gerçekten hiç gitmez. Toyota'nın 1,4 90 HP, 205 Nm torklu motoru olsaydı... Dizellerde genelde bire almak gerekiyor, çünkü 2. vites oranları çok uzun. Benzinlinin 3ü gibi. Doğru tespit, 1,6 TDCI 90 HP Focus kullandım, 2. vites gerçekten uzun, 1'e almak gerekli. Keşke 6 vitesli şanzıman kullanılsaydı... Yorum bağlantısı
Ahmet Koca 8 Ocak 2011 Paylaş 8 Ocak 2011 (düzenlendi) Merhaba arkadaşlar. 2 gün önce 2011 model 1,6 100 beygir benzinli focusumu teslim aldım. Ama dikkatimi çeken birşey var. Ben daha önce 2007 model citroen c4 kullanıyordum ve oda 1,6 92 beygir dizeldi. ben o araç ile yaklaşık 2,5-2,8 devir arasında 4. viteste 90-100 km arası hız yapıyordum. aracı zorlamadan. ama focusum ile 100 km hıza ulaştığımda 5. viteste araç 3000 devire ulaşıyor.daha fazla basarsam tabiki araç hızlanıyor ama bu şekilde hem yakıt tüketimim çok olacak hemde aracı çok zorlayacağım.Acaba zamanla bu aracımda c4 gibi olur mu ? aracın motoru henüz çok yeni olduğu için mi böyle ? zamanla aynı performansı alabilir miyim ? yardımlarınız için teşekkürler arkadaşlar. 8 Ocak 2011 tarihinde Ahmet Koca tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fatih Ada 8 Ocak 2011 Paylaş 8 Ocak 2011 Merhaba arkadaşlar. 2 gün önce 2011 model 1,6 100 beygir benzinli focusumu teslim aldım. Ama dikkatimi çeken birşey var. Ben daha önce 2007 model citroen c4 kullanıyordum ve oda 1,6 92 beygir dizeldi. ben o araç ile yaklaşık 2,5-2,8 devir arasında 4. viteste 90-100 km arası hız yapıyordum. aracı zorlamadan. ama focusum ile 100 km hıza ulaştığımda 5. viteste araç 3000 devire ulaşıyor.daha fazla basarsam tabiki ara. hızlanıyor ama bu şekilde hem yakıt tüketimim çok olacak hemde aracı çok zorlayacağım.Acaba zamanla bu aracımda c4 gibi olur mu ? aracın motoru henüz çok yeni olduğu için mi böyle ? zamanla aynı performansı alabilir miyim ? yardımlarınız için teşekkürler arkadaşlar. güle güle kullanın daha çok yeni,zamanla oturacaktır.. bu dönemde yüksek devirli kulanmaktan çekinmeyin araç alışsın,hantallığını atsın.. Yorum bağlantısı
Ahmet Koca 8 Ocak 2011 Paylaş 8 Ocak 2011 yani zamanla aynı performansa hatta daha iyisine çıkar diyosun ? moralim bozuldu bu şekilde görünce. Yorum bağlantısı
Fatih Ada 8 Ocak 2011 Paylaş 8 Ocak 2011 zamanla aynı sürat aralığında daha düşük devirde hatta c4den daha düşük devirde gittiğini hep beraber göreceğiz.. hoşgeldiniz diyememişim size foruma hoşgeldiniz üstadlardan gelen yorumları görünce dahada rahatlarsınız merak etmeyin.. Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 8 Ocak 2011 Paylaş 8 Ocak 2011 forumumuza hoşgeldniz Ahmet bey ben sizin sorunuzu cevaplayım hiç bir zamn diesel araçla benzinli araçların devirleri eşdeğer değildir.dieselin torku daha güçlü olduğundan düşük devirlerde daha hızlı gidebiliyorsunuz.benzinli araçlarda ise bu oran düşüktür.ben size focusun diesel motorundan örnek veriyim 5.vites 3000devir aracın hızı 150 sanırım yardımcı olmuştur bu örnek size:) Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Ocak 2011 Paylaş 8 Ocak 2011 İki aracın torku arasında dağlar kadar fark var.. Normal kullanımda etkisini göreceğiniz de beygir değil torktur.. Bu arabanın bu performansına alışmaktan başka çareniz yok.. Hiç bir zaman bu motor 1.6 dizel gibi olmayacak.. Yorum bağlantısı
Ahmet Koca 8 Ocak 2011 Paylaş 8 Ocak 2011 zamanla aynı sürat aralığında daha düşük devirde hatta c4den daha düşük devirde gittiğini hep beraber göreceğiz..hoşgeldiniz diyememişim size foruma hoşgeldiniz üstadlardan gelen yorumları görünce dahada rahatlarsınız merak etmeyin.. teşekkürler kardeş. Büyük bir hevesle aldım çünkü aracı ama şuan için c4 den aldığım performansı göremeyince biraz moralim bozulmuştu. Aracın motoru açıldıkça umarım dediğin c4 den daha iyi olur. Yorum bağlantısı
Ahmet Koca 8 Ocak 2011 Paylaş 8 Ocak 2011 forumumuza hoşgeldniz Ahmet bey ben sizin sorunuzu cevaplayım hiç bir zamn diesel araçla benzinli araçların devirleri eşdeğer değildir.dieselin torku daha güçlü olduğundan düşük devirlerde daha hızlı gidebiliyorsunuz.benzinli araçlarda ise bu oran düşüktür.ben size focusun diesel motorundan örnek veriyim 5.vites 3000devir aracın hızı 150 sanırım yardımcı olmuştur bu örnek size:) hoşbulduk kardeş sağolasın. Şimdi daha iyi anladım benzin ve dizel farkını sağlık olsun o zaman napalım dizel pahalı gelmişti bende benzinli almıştım. eğer sorun benzinli-dizel motor farkı ise tamam o zaman sorun yok Olduğu kadar binecez artık. Yorum bağlantısı
Fatih Ada 8 Ocak 2011 Paylaş 8 Ocak 2011 hoşbulduk kardeş sağolasın. Şimdi daha iyi anladım benzin ve dizel farkını sağlık olsun o zaman napalım dizel pahalı gelmişti bende benzinli almıştım. eğer sorun benzinli-dizel motor farkı ise tamam o zaman sorun yok Olduğu kadar binecez artık. benzinli-dizel farkı doğrudur ama sizin motorunuzun normal düzenine geçmesi için km yapmaya ihtiyacı var.. zamanla şuandaki devire göre aynı hızdaki devir düşecek.. Yorum bağlantısı
Ahmet Koca 8 Ocak 2011 Paylaş 8 Ocak 2011 birşey daha sormak istiyorum. Teknik bilgim az olduğundan dolayı soruyorum bunu. Aracı uzun yolda 4000-5000 bin devir arasında uzun süreli kullanmak yakıt tüketimini arttırır mı ? birde bahsettiğim devir aralıklarında uzun süre yol almak aracı zorlar mı ? yoksa dedim ya 5.vites 3000 devir de hız 100 km.ye ulaşıyor.bazen aşmak gerekiyor bunu.bu yüzden soruyorum. Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 8 Ocak 2011 Paylaş 8 Ocak 2011 motora çok yük bindirmez 5.viteste bu devirler ama cebinize bayağı bir zarar verir:) Yorum bağlantısı
Ahmet Koca 8 Ocak 2011 Paylaş 8 Ocak 2011 motora çok yük bindirmez 5.viteste bu devirler ama cebinize bayağı bir zarar verir:) valla işimiz var o zaman desene..2000-2500 devirde 90-100 km de gitcez ağır ağır...napalım sağlık olsun... Yorum bağlantısı
Fatih Ada 8 Ocak 2011 Paylaş 8 Ocak 2011 valla işimiz var o zaman desene..2000-2500 devirde 90-100 km de gitcez ağır ağır...napalım sağlık olsun... iniş eğimi olan yerlerde basarsınız gaza Yorum bağlantısı
Ahmet Koca 8 Ocak 2011 Paylaş 8 Ocak 2011 iniş eğimi olan yerlerde basarsınız gaza sağol arkadaşım Yorum bağlantısı
Ahmet Koca 8 Ocak 2011 Paylaş 8 Ocak 2011 1.6 benzinli arabada ne bekliyordunuz ki? Benim 2.0 arabada anca 110 yapıyor 3.000 devirde. artık pek birşey beklemiyorum açıkçası baya bişey öğrendim.İlgi ve alakanız için teşekkür ederim herkese.. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 8 Ocak 2011 Paylaş 8 Ocak 2011 Bin yıl geçse de aynı hızdaki devir değişmez... benzinli-dizel farkı doğrudur ama sizin motorunuzun normal düzenine geçmesi için km yapmaya ihtiyacı var..zamanla şuandaki devire göre aynı hızdaki devir düşecek.. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 8 Ocak 2011 Paylaş 8 Ocak 2011 Focusun benzinli motorunuyabana atmayın. Benzinli focus, dizel c4 le dizel focusla veya aynı güçteki diğer bütün dizellerle kafa kafaya gider, hatta geçebilir bile... Benzinli araçtan performans bekliyorsan gazına basacaksın. Yakıtı düşünmeyeceksin... Sonuç itibariyle benzinli focustan herşeyi bekleyebilirsin... artık pek birşey beklemiyorum açıkçası baya bişey öğrendim.İlgi ve alakanız için teşekkür ederim herkese.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts