İçeriğe Yönlendir

Dizel Araçların Kullanımı / Devir


Murat Cerit

Recommended Posts

Murat Cerit
(düzenlendi)

Selam,

Uzun bi arşiv taraması yapmama rağmen böyle bir açıklama göremedim. Bilen arkadaşlar performans ve dayanıklılık açısından nasıl kullanmam gerektiğini yazabilirler mi lütfen?

Aslında bu konuda tanıdıklarla ve ustalarla konuştum ama herkes ayrı şeyler söylüyo.. Örneğin birisi marşa bastıktan sonra 2,3 dakika rölanti yap diyo, birisi gerek yok diyo.. Birisi durduktan sonra da 1 dakika rölanti yap yoksa turboya zarar verirsin, sonra stop et diyo, öbürü gerek yok diyo.. Birisi aracı yüksek devirle kullan diyo, birisi gerek yok diyo..

n'apcamı bilemedim. Var mı şöyle detaylı kullanma kılavuzu...

ya da sizin fikirlerinizi alabilir miyim? :D

tarihinde Murat Cerit tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

1500-3000 devir arası kullanılacak. Başlangıçta 20 saniye bitişte de 10 saniye gaza basmadan beklenecek. Kışın başlangıçta 1 dakikaya kadar çıkılabilir. Aniden gelip durmanın turboya zarar vereceği el kitabında yazıyor. Diğerleri yazmıyor.

1500 un altına da pek duşulmeyecek..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aykut Gürkan

Mehmet bey ve Mertol'un söylediklerine ek olarak 1. ve 2. viteslere dikkat. Araba bu viteslerde aşırı atak. Fazla gaza yüklenmemeli. Yoksa sıkışık trafikte kalkışlar kabusa dönüşebilir.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

dizel araçların kullanımı benzinliden farklı degil ama dizele has bazı konular var

1.çalıştırmadan önce ısıtmak lazım

2.yakıtına dikkat etmek lazım

3.ammeli gaz vererek stop etmemek lazım

4.hava filitresine dikkat etmek lazım (yag emdirilmiş filitre)

şu anda aklıma gelenler bunlar

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
(düzenlendi)

3.ammeli gaz vererek stop etmemek lazım

4.hava filitresine dikkat etmek lazım (yag emdirilmiş filitre)

Bu iki maddeyi biraz daha açar mıyız? Ammeli gaz vermek nedir, sürekli gaz vermek mi, ara gaz vermek mi, nasıl? Açıkçası anlayamadım. tarihinde H.Cenk Bayrak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

vıırrrnnnn vırnnnnnn rarrrrr stop...

yag emdirilmiş filtreyi bilmiyorum. Servis ne koyarsa o değil mi? Bize düşen ne var?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

ben motoru kapadıktan sonra. hala birşeyler dönüyor vınnnowwww diye yavaşlıyor ve duruyor normal mi? Bu turbo mu?

Yorum bağlantısı
Can Karacaer

Çoğu gelişmiş turbo araçta turbo timer var... Focus'ta bu yok mu ya da takılamaz mı?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Can turbo timer ne işe yarıyor. Kontağı kapasan bile sana direniyor mu?

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Serhat Süngü

Merhaba arkadaşlar ,

Belki bilginiz vardır ama bu bilgileri sizinle paylaşmak istedim, forumda bulamadım.Yalnışım varsa yada daha kolayı varsa düzeltirseniz sevinirim.

1-)Anahtar üzerindeki kumandadan kapı açma tuşuna uzun bastığınızda camlar otomatik olarak açılıyor,kapatma tuşuna bastığınızda kapatıyor.Diyelimki arabanızın camları açık indiniz arabdan kumandadan kapatırken uzun basın camlarınızda kapansın.

2-)Kontağı 2 kere çevirince(arabayı çalıştırmadan) sinyal üzerindeki set/reset tuşuna uzun süre basılı tuttuğumuzda araç test moduna geçiyor ve tekrar set/reset tuşuna bastığınızda arabanın genel bir test göstergesi çıkıyor. burda kadranların testini yapabiliyorsunuz hatta dijital hız göstergesi çıkıyor.arabayı çalıştırp test edebiliyorsunuz.

3-)Cam sıkıştırma kontrolünü aktif yapmak için cam yukarı kalkarken camı 2-3 kere aşağı itmeye çalışınca cam sıkıştırma kontrolü aktif oluyor. bunun başka yöntemi vardır hrlde :D

4-)Kumandadan açma ve kapama tuşuna aynı anda 4sn bastığımızda kapıların kumandadan açılış şekli değişiyor.Tek dokonusta ister 4 kapı birden ister önce sadece sürücü koltuğu birdaha bastıınzda hepsi birden açılıyor.

Benim bulamadığım bir sey var, oda yol bilgisayarın menüsünden direksiyonla ilgili olan konu..

bu menüden sport,standart ve konfor seçenekleri seçiliyormus ve direksiyon hafiflik ayarları yapılabiliyormus. bunu bilen varsa yardımcı olabilir mi?Ben yapamadım.Servis bilgisayara gitmesi gerekiyor falan dedi ama anlamadım..

not:bu bahsettiklerim trend modellerde olmayabilir.

Başka bu tarz bilgileri olanlarda paylaşırsa sevinirim

iyi günler

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

3-)Cam sıkıştırma kontrolünü aktif yapmak için cam yukarı kalkarken camı 2-3 kere aşağı itmeye çalışınca cam sıkıştırma kontrolü aktif oluyor. bunun başka yöntemi vardır hrlde :D

Bu madde pek mantıklı gelmedi bana ya, Hadi hayırlısı..
Yorum bağlantısı
Serhat Süngü

Arabanın benzinli ise, elektrikli direksiyon yok demektir ve dolayısı ile direksiyon özelliklerini ayarlayamazsınız.. Gerçi "bence" pek gerekli birşeyde değil zaten ama neyse...

evet benzinli..

bende ondan olduğunu düşünmüştüm tam ama servistekiler adam olsa bana bunu direk söylerlerdi..heyy allahım yaa bunlarıda görüoruz ya.. arabayı bide bu adamlara teslim ediyoruzz..

birde bildigim kadar araç yol aldıktan sonra kendi kendine kapıların kapanması var.. ama onda da WDS die bi alet varmış ondan aktif pasif yapılması gerekiyormus..

Yorum bağlantısı
Serhat Süngü
(düzenlendi)

bu arada anlık tüketim yol bilgasayarında bulunmuyor denilmişti ki bende öyle biliodum ( gerçi daha denemedim:)) bilmiorum belki bunuda biliosunuzdur ama paylaşmak istedim.

seyahat sırasında yol bilgisayarı menusunu ortalama yakıt konumuna getirip set e basılı tutarsanız 2-3 sn sonra anlık tuketim açılıyor...

anlık tuketimi kapatmak için sadece yol bilgisayarı menusunu baska bir konuma (aracın km si yada ortalama hız fln) getiririp bir kaç dk beklediğinizde ortalama yakıt göstermesine geri gecmiş oluyormuşş..

ama bu tam anlık değer deil sanırım..yada yanlış bir bilgi sanırım..çünkü ortalama değerdeyken set'e bastığımızda ortalama değer sıfırlanıyor sanırım.. gerçek anlık değer arabayı set/reset tusuyla basılı tutarak çalıştırıdığımızdaki menüden çıkıyor sanırım..

tarihinde Serhat S tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Alpaslan Göktaş

bilgiler için çok teşekkürler. şunu eklemek istiyorum bende cd çalar 6000Cd de 3 ve 6 tuşlarına bir kaç saniye basılı tutunca hoparlör test moduna geçiyor dört hoparlörü ve tizleri denedikten sonra ayrı ayrı tekra eski haline dönüyor...

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Yaşar Demirci

teşekkürler turgay bey

şu anakadar herhangi bir sorun cıkmadı sanırım valf le ilgili sorun halloldu sanırım

aracımın ilk sahibi kuşadasında ben izmirdeyim otokoçun merkezi bir servis sistemi varmı izmir oto koçtan öğrenebilirmiyim. serviste neler yapıldığını en azından valfin değişip değişmediğini de kontrol edebilirim diye düşünüyorum.

birde bu egzost tan gelen siyah dumana taktım ilk çalıştırmada ve ve 3000 4000 devirlerde siyah duman atıyor. bu yağ yakmanın göstergesi diye hatırlıyorum. Biraz önce yağı kontrol ettim. maximum yag seviyesinin çok üzerinde (gerçi enson dun aksam çalıştımıştım direkt park halindeyken baktım.) bu yağ yakma olayı onunla ilgili olabilirmi ?

valf ilgili sorun temizlenmez ise geçmez. bir yerde size gene problem oluşturur. merkezi sistem tüm servislerde var. siyah duman yag yakmanın degil silindirin içerisine giren oksijen azlıgını gösrerir(egr)

Yorum bağlantısı
Aydan Aykac

Yag seviyesi çok yüksek ise yag buharının maf sensorünü kirletmesi söz konusu...

Yorum bağlantısı
Aydan Aykac

Opet güvence sistemini kullanma konusunu düşünüyorsanız konuyla ilgili başlıkları takip etmenizi öneririm. Genelde forumdakiler BP veya Total kullanıyor..

Yorum bağlantısı
Aykut Gürkan

Ben de şimdiye kadar Opet kullnıyordum. Ancak geçen hafta sonu Mertol'le cc işi için test sürüşü yaparken Mertol'ün dikkatini bizim arabanın avans vuruyormuş gibi çalışması çekti. Tabii biz arabayı aldığımızdan beri her gün bu sesi duyduğumuzdan alışkanlık yapmış olmalı. Dolayısı ile yakıtı değiştirerek -ki bu ya BP ya da Total olacaktır- birkaç deneme yapıp Opet hegamonyasından kurtulmayı düşünüyorum. Ses de bir farklılık hissetmezsem Opet'e devam ederim. En azından Garanti bitene kadar yani.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

mavi duman yag diye biliyorum. siyah kötü enjektör ya da fazla yakıt ya da az oksijen (egr).

Aslında egr yi tümden iptal etmeli.

garantisi bitmemiş araçta OPET den almadığını çakarlarsa süspansiyon arızasını bile yakıttan diyebilirler.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

Aslında egr yi tümden iptal etmeli.

bencede iptal etmeli. iptal etmeden önce temizlemeli. yoksa arıza lambasını yakar. iptal edince kış günlerinde yakıt artışı olacagı konusunada katılmıyorum. egr sadece eksoz gazlarının atmosferi kirletmemesi için bazı gazların birleşmesini engelleyen sistem. ayrıca motorada zararlı bir sistem .
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Osman Öksüz

merhabalar ;

arkadaşlar focus tdci aracım var ancak bu aralar yoğun kış şartları nedeniyle garajda tutuyorum babamın arabasıyla idare ediyorum:). sizlere sormak istediğim araba sürekli garajda ve pek çalıştırmıyorum. acaba uzun süre çalıştırmazsam aracta bir problem oluşurmu sizce ne yapmalıyım? ???

Yorum bağlantısı
Guest Mehmet Boran Koca
(düzenlendi)

uzun süreden kastınız nedir 1-2 hafta ise herhangi bir problem olmaz uzunca bir süre kullanmayacaksanız eğer akünüz zayıflar bunu engellemek için yanlış hatırlamıyorsam yanlışım varsa düzeltin lütfen ( - ) eksi kutup başını sökmekte fayda var.Bayadır araba üzerinde olduğum için unutmuşum :D bu işlemin sebebi ise aracınız park halinde iken çalışan ekstra beyin v.b cihazlar akünüzü zayıflatır sizinde bildiğiniz gibi akü kendi kendini şarj edebilen bir ürün olduğu için aracınızı çalıştırmak istediğinizde problem yaşarsınız aklıma gelen en önemli kritik bu.

tarihinde Mehmet Boran Koca tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Osman Öksüz

aracı bütün kış çıkana dek kullanmayı düşünmüyorum.babamın arabasını kullanıyorum ihtiyacım oldukça. malum afyonda kış çok çetin geçer.bi de arabaya kıyamıyorum :D benim garajım yok bir tanıdığımın garajına koyuyorum aracı ve kış bitene dek orda kalacak. haftada bir kez çalıştırsam mı acaba 10 dakika kadar. böyle olursa yani haftada 1 kez çalıştırsam akü boşalma riski azalır mı ?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...