Guest Hakan Tar?m 22 Mayıs 2011 Paylaş 22 Mayıs 2011 Devirdaim tam görev yapmıyor gibi geldi bana . Yorum bağlantısı
Onur Kurt 22 Mayıs 2011 Paylaş 22 Mayıs 2011 Devirdaim tam görev yapmıyor gibi geldi bana . Yani sizcede sadece devirdaimi değiştirsem yeterli olurmu acaba? Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m 22 Mayıs 2011 Paylaş 22 Mayıs 2011 Bir bilgisayarcı olarak mantıken pc lerde oyun vs oynandığında (yokuşa çıkıldığında) sıcaklık artar, fan yetmez ise (devirdaim) ısı yükselir, oyundan çıkıldığında (düz yol) ısı normale döner(hararet azalır). Bu yönden düşünürsek devirdaim demek geliyor başka birşey düşünemiyorum Yorum bağlantısı
Onur Kurt 22 Mayıs 2011 Paylaş 22 Mayıs 2011 Bir bilgisayarcı olarak mantıken pc lerde oyun vs oynandığında (yokuşa çıkıldığında) sıcaklık artar, fan yetmez ise (devirdaim) ısı yükselir, oyundan çıkıldığında (düz yol) ısı normale döner(hararet azalır). Bu yönden düşünürsek devirdaim demek geliyor başka birşey düşünemiyorum Evet mantıklı anlattığınız durum.Zaten devirdaimin değişmesini söyleyen serviste diğer yetkili servisi kötüledi,onlar komple aracı değiştirme taraftarı dedi.en iyisi gidip devirdaimi değiştirmek sanırım.fakat devirdaim değişiminin işçiliği zormuş,trigerle birlikte değişirmiş doğrumu?birde radyatörde tıkanma gibi bir problem söz konusu olabilirmi? Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m 22 Mayıs 2011 Paylaş 22 Mayıs 2011 Vallaha o kadar anlamam sizin araçlardan Maç bitimi ustaların gelmesini beklemek lazım Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Mayıs 2011 Paylaş 22 Mayıs 2011 Devirdaim derim. 1. Üst kapak contası sebep değil, sonuçtur, hararet sonrası yamulan kapak sebebi ile boşta kalan conta yanar. 2. 131/ Röno 12 de radyatör şişletirdik zira bakırdı, aluminyum radyatörün nesini nasıl şişleyecekler? artık yan kapaklar plastik ve imalattan sıcak geçme. 3. Radyatör suyuna sakın katkı vb. koymayın tam katliam olur. Kaç km de? Lpg var mı? Yorum bağlantısı
Onur Kurt 22 Mayıs 2011 Paylaş 22 Mayıs 2011 Devirdaim derim.1. Üst kapak contası sebep değil, sonuçtur, hararet sonrası yamulan kapak sebebi ile boşta kalan conta yanar. 2. 131/ Röno 12 de radyatör şişletirdik zira bakırdı, aluminyum radyatörün nesini nasıl şişleyecekler? artık yan kapaklar plastik ve imalattan sıcak geçme. 3. Radyatör suyuna sakın katkı vb. koymayın tam katliam olur. Kaç km de? Lpg var mı? Zaten sağolsun servis sebebi değil sonucu söylüyor,direk üst kapak contada dahil,bütün aksam yenilenmeli dedi,radyatör filanda değişmezse uyum olmazmış ve tekrarlarmış.. Ustada sizin radyatörler şişlenmiyo onun için radyatör açıcıyı dene dedi,direk radyatör değişiyomuş bizim araçlarda.buarada 98 honda accord vardı,onun radyatörü söküp şişletmeye gönderdiler.. aracım 145.000 km de,lpg de var.150bin km de triger artı devirdaim değişicek Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Mayıs 2011 Paylaş 22 Mayıs 2011 1. Beklemeden devirdaimi değişin, hatta geç bile kalınmış 2. Hararet sorunu hala devam ediyorsa, lpg nin soğutma suyuna bağlanan hortumları yüzünden hava mı yapıyor bakılmalı. Yorum bağlantısı
Aziz Göktan Başaran 23 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 23 Mayıs 2011 Bende 2 hafta önce benzer bir hararet sorunu vardı ancak devirdaim değişimi zaten mecburen olmuştu, bu yüzden termostat değişimiyle kurtulmuştum. Çağlar Bey'i dinleyin bence. Madem triger değişim zamanı da gelmiş biran önce değiştirin sonra o daha büyük sorunlar çıkarabilir size. Trigerle beraber zaten devir-daimi değiştirip ayrıca işçilik ödemezsiniz. İşlem bitince havasını aldırmayı unutmayın. Geçmiş olsun Yorum bağlantısı
Onur Kurt 23 Mayıs 2011 Paylaş 23 Mayıs 2011 En kısa zamanda devirdaimi değiştiricem aracımın,değişimden sonra sonuçları sizlerle paylaşırım.ilginize ve yardımlarınıza çok teşekkürler Yorum bağlantısı
Musa Akdemir 30 Mayıs 2011 Paylaş 30 Mayıs 2011 Merhabalar aracımı yeni aldım şuan bildiğim hususlar 140000 de triger ve baskı balata değişecek olması araç şuan 138500 de, şehir içi kullanımda hararet göstergesi hep orta konumda normal yazısının RM aralığında, fan sürekli çalışır durumda. Bu araçla ilk defa dün izmite gittim giderken biraz hızlı gittik (150 leri gördük) orda 1 saat kadar araç parkta bekledi tekrar gebzeye dönerken hararetin bir miktar daha arttığını gözlemledim, dilovası yokusuna geldiğimizde hararet L seviyelerine geldi, biraz hızlanınca düşürdüm tekrar, ancak şehir içine girdiğimizde önceki seviyelerine kadar düşemedi ibre M A L aralığında gezindi. Bazı anlarda ibrenin hareketinin çok hızlı olduğunu gözlemledim... öncelikler R M aralığında fanın sürekli çalışması normalmidir... yukarda belirttiğim diğer hususta ne yapmam gerekir... henüz araca yabancıyım tanımaya çalışıyorum yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Turgay Durak 31 Mayıs 2011 Paylaş 31 Mayıs 2011 valla aynı araçtan bende de var, hararet göstergesi benim de tam ortada duruyor tma ısındığında araç. garip olan fanın sürekli çalışması. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 31 Mayıs 2011 Paylaş 31 Mayıs 2011 Fan sürekli çalışıyorsa hayra alamet değil ama bu kadar hızlı hararet oynuyorsa sistemde hava olmuş olmasın? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 31 Mayıs 2011 Paylaş 31 Mayıs 2011 NORMAL yazısının içinde kaldıkça normaldir, sinir bozucu bir gezinme yapar ama normal, fanın çalışmasını kontrol edin, devamlı çalışmıyordur, klima açık olmadıkça Yorum bağlantısı
Musa Akdemir 31 Mayıs 2011 Paylaş 31 Mayıs 2011 arkadaşlar fanın sürekli çalışmadığını bugün tespit ettim ibre sürekli aynı yerde ufak oynamalar yapıyor sadece.. ancak aracla uzun süreli yolculuk yaptığımda bir yokuşa geldiğimde ibre hemen yukarı çıkma eğilimine geçiyor kırmızıya yaklaşıyor... haliyle tedirgin ediyor buda beni... bir arkadaşımızın hava olabilir görüşü beni düşündürdü hava olsa normal düz yolda da bu hareketleri gözlemlememiz gerekmez mi... Yorum bağlantısı
Aziz Göktan Başaran 1 Haziran 2011 Yazar Paylaş 1 Haziran 2011 Termostatınız da bozuk olabilir. 1 saat içinde değiştirilir ve uygun bir miktara halledip , sorundan kurtulabilirsiniz. Ehil birine gösterirseniz iyi olur hararet şakaya gelmiyor çünkü. Geçen aya kadar benim araçta olan hararet sorunu, termostat değişimiyle çözüldü. Yorum bağlantısı
Ceyhun Kulus 2 Haziran 2011 Paylaş 2 Haziran 2011 (düzenlendi) Merhaba; Benzer konu bulunduğundan yeni konu açmak istemedim, aracı alalı 2 hafta oldu araç henuz fan açmadı.Hararet göstergem en fazla ortada kalıyor ordan yukarı çıkmıyor.Elektrikçime gösterdim bu araç kolay kolay fan açmaz dedi, emin olmak için motor tamircisinede sordum o da aynı şekilde aracın 95 derecede fan açacağını, henuz 95 dereceye ulaşmamıştır dedi.Günlük gidiş-dönüş 2x6 km yol yapıyorum.Aracın önceki sahibi radyatörü yeni değişmiş, bakımları yapılmış.Sizce üzerinde durmalımıyım. 2 Haziran 2011 tarihinde Ceyhun Kulus tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Haziran 2011 Paylaş 2 Haziran 2011 Gideceğiniz yere varın stop etmeyin, kaputu açın ve fanı gözlemleyin, 2-3 dak. içinde fanı açacaktır. Yorum bağlantısı
Ceyhun Kulus 2 Haziran 2011 Paylaş 2 Haziran 2011 Dediğiniz şekilde yaptım ancak fan açmadı.Mesafe yetersiz geliyor olabilir veya gerçekten fan ve ısı sisteminde sorun olabilir.Ancak fan ile ilgili sıkıntı olsa aracın hararet yapması gerekirdi.Gösterge ortaya kadar gelip orda kalıyor. Yorum bağlantısı
Aziz Göktan Başaran 2 Haziran 2011 Yazar Paylaş 2 Haziran 2011 Fan yüksek derecede açacak şekilde müşire sahip olabilir. Normalde ortaya kadar gelen hararet göstergesinde açması gerekir. 'R'deyken benim araçta açıyor mutlaka. Stop etmeden yeteri kadar beklememiş olabilirsiniz, boştayken biraz devirli gaz verebilirsiniz. Ancak takip edin tabii aracı. Göstergeninde bozuk olma ihtimaline karşı durup dururken motoru yakmayın. Yorum bağlantısı
Enver Çatak 4 Haziran 2011 Paylaş 4 Haziran 2011 Benim hararet göstergesi de hep ortada ve oynamıyor. Dün 5 kişi klima açık devirli kullandım yine fan sesi duymadım. Stop etmeden önce rölantide beklemem mi gerekiyor? Yorum bağlantısı
Misafir 4 Haziran 2011 Paylaş 4 Haziran 2011 (düzenlendi) Benim hararet göstergesi de hep ortada ve oynamıyor. Dün 5 kişi klima açık devirli kullandım yine fan sesi duymadım. Stop etmeden önce rölantide beklemem mi gerekiyor? Stop etmeden önce rölantide beklenmesi durumu, turbolu araçlarda turbonun ömrünün daha uzun olması için yapılan bir hareket. Sizin aracınız için bu durum geçerli değil, direk stop edebilirsiniz. Edit: imla hatası 4 Haziran 2011 tarihinde Ali Alp G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ceyhun Kulus 5 Haziran 2011 Paylaş 5 Haziran 2011 Fan yüksek derecede açacak şekilde müşire sahip olabilir. Normalde ortaya kadar gelen hararet göstergesinde açması gerekir. 'R'deyken benim araçta açıyor mutlaka. Stop etmeden yeteri kadar beklememiş olabilirsiniz, boştayken biraz devirli gaz verebilirsiniz. Ancak takip edin tabii aracı. Göstergeninde bozuk olma ihtimaline karşı durup dururken motoru yakmayın. Merhaba; Öğlen sıcağında yaklaşık 15 km devirli kullandım, varacağım yerde aracı stop etmeden 5 dk kadar bekledim, ara ara gaz verdim, kaputu açıp gözlemlemede bulundum malesef yine fan açmadı.2 farklı ustaya daha sordum fan açma sıcaklığına ulaşmamıştır dediler. Yorum bağlantısı
Ceyhun Kulus 5 Haziran 2011 Paylaş 5 Haziran 2011 Fan yüksek derecede açacak şekilde müşire sahip olabilir. Normalde ortaya kadar gelen hararet göstergesinde açması gerekir. 'R'deyken benim araçta açıyor mutlaka. Stop etmeden yeteri kadar beklememiş olabilirsiniz, boştayken biraz devirli gaz verebilirsiniz. Ancak takip edin tabii aracı. Göstergeninde bozuk olma ihtimaline karşı durup dururken motoru yakmayın. Merhaba; Öğlen sıcağında yaklaşık 15 km devirli kullandım, varacağım yerde aracı stop etmeden 5 dk kadar bekledim, ara ara gaz verdim, kaputu açıp gözlemlemede bulundum malesef yine fan açmadı.2 farklı ustaya daha sordum fan açma sıcaklığına ulaşmamıştır dediler. Yorum bağlantısı
Mehmet Emin 6 Haziran 2011 Paylaş 6 Haziran 2011 Selam, bende de benzer bir sorun var malesef. Ama fan açıyor mu açmıyor mu v.b. bakmadım henüz. İlk fırsatta bakacağım. Araca su + antifriz koyuyorum. ya da bakıyorum seviye maksimumda. Kullanıyorum. Kullanım esnasında kısa sürede (yaklaşık 10 dakika) hararet göstergesi orta seviyeye geliyor ve hep orda kalıyor. Ayrancı - Ostim arası da gitsem, Ankara - İzmir arası da gitsem hem aynı seviyede. Giderken sıkıntı yok. Motoru durdurduktan sonra, su deposu tahliye musluğundan akıtmaya başlıyor. Sizce neden olabilir dersiniz? COnta? Termostat? Yorum bağlantısı
Recommended Posts